BOOMCast SHORTS – A legfontosabb tipp recesszió idejére (vállalkozóknak)

BOOMCast Shorts - A legfontosabb tipp recesszió idejére (vállalkozóknak)

Recesszió, válság, rossz idők. A csapból is ez folyik, és sajnos sokan már a saját bőrükön is érzik, hogy tényleg itt a gazdasági visszaesés. Ebben az adásban a legfontosabb tippemet osztom meg Veled, ami szó szerint bármelyik vállalkozásnál alkalmazható.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

A legfontosabb tipp recesszió idejére (vállalkozóknak) – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Gondolom az számodra sem újdonság, hogy recesszió van, vagy recesszióba megyünk tök mindegy, hogy mi most a hivatalos definíció és hogy mikor jön el az a pont, hogy kijelentjük, hogy akkor most egy válság van. Szerintem mindenki érzi, vagy egyre többen érezzük már a saját bőrünkön is mind vállalkozóként, mind magánszemélyként, hogy igenis egy gyengébb időszakba megyünk, hogy gazdaságilag nagyobb lesz a kihívás, nehezebb lesz a dolgunk.

Az egyik legfontosabb tippemet hoztam el, ami egyébként is, de recesszió idejére szerintem végképp nagyon fontos. Mielőtt megosztom veled a konkrétumokat, először azt kell megérteni, vagy azt kell átlátni, hogy mi zajlik le ilyenkor egy vállalkozó fejében, amikor ilyen időkbe megyünk. Ugye növekszik az adóteher, növekednek a költségek, nekünk rengeteg szoftverünk van, mind dollárban vagy euróban, miközben forintban van bevételünk, tehát az infláció is megnehezíti nagyon sok cég életét, hiába digitálisan dolgoznak, nem is beszélve azokról, akik ugye importálnak termékeket, és azokat értékesítik.

Tehát minden téren emelkednek a költségek, ilyenkor viszont nem biztos, vagy nem feltétlenül csak az áremelés az egyetlen megoldás. Persze kell árat is emelni, tehát nem lehet mindent benyelni a végletekig, viszont azt is figyelembe kell venni, hogy ha gazdaságilag nehezebb helyzetbe megyünk, akkor a cégeknek, a magánszemélyeknek a fizetőképessége is csökken. Tehát nem szabad magunkkal kicseszni, úgymond azzal, hogy akkor most az egekig emeljük az árat és mindent áthárítunk, mert nem ez a megoldás.

Valahol az arany középutat kell szerintem megtalálni, kell árakat emelni, mert át kell hárítani ezeket a terheket mindenképpen, viszont érdemes elgondolkozni azon is, hogy hol tudom növelni a hatékonyságot és ez a kulcs szerintem, ez az egyik legfontosabb tipp a hatékonyságnövelés, mert szerintem minden cégnél vannak olyan folyamatok, ahol nem elég hatékony. Nálunk is vannak egy csomó ponton, ahol nem működünk elég hatékonyan, mert egyszerűen nem voltunk rákényszerítve. Olyan ez, mint most a rezsimizéria, hogy amíg olcsón kapod a gázt, addig felfűtöd a lakást 24 fokra, de ha hétszer annyiba kerül, akkor lehet, hogy 22 fokra fogod felfűteni.

Szóval ez itt is igaz vállalkozásoknál, nagyobb szervezeteknél, hogy át kell vizsgálni, felül kell vizsgálni a folyamatokat, meg kell nézni, hogy hol tudunk növelni hatékonyságon, hol tudjuk esetleg, például egy email marketing szoftvernél, ha le tudsz vágni mondjuk 500 vagy 1000 feliratkozót, akik amúgy irrelevánsak, inaktívak, úgyse fognak vásárolni és ezzel bekerülsz egy alacsonyabb konstrukcióba, akkor csináld meg, töröld őket, tisztítsd a listádat, fordíts rá időt, hogy növeld a hatékonyságát az email marketingednek és ezáltal mondjuk le tudod felezni akár az email marketing szoftvered díját, mi pontosan ezt csináljuk, azért hoztam ezt példának.

Vagy egy másik dolog: vizsgáld felül a munkafolyamatokat, nemcsak kiszervezni lehet a folyamatokat, a feladatokat, hanem fejleszteni, növelni a hatékonyságot, növelni a gyorsaságot. Ezekre érdemes ilyen SOP-ket csinálni, ez a Standard Operating Procedures, úgymond ilyen leírások igazából. Tehát nekünk is van egy sok-sok A4-es oldalas leírásunk arról, hogy egy podcast adást hogyan töltünk fel, hogyan tesszük fel Youtube-ra, Spotify-ra, Apple Podcast-re, a weboldalunkra, utána mit csinálunk, hogyan terjesztjük és ahhoz, hogy ez minél gyorsabban tudjon működni és kiszervezhető legyen, ahhoz elkészült ez a leírás.

És ez bármire igaz a cégben: szerződéskötés, számlázás, pénzügyek átvizsgálása, tök mindegy, hogy ha valamilyen szinten tudsz delegálni és ilyen leírásokat készíteni, azzal a munkát is lehet könnyíteni és gyorsítani. Tehát ez szerintem egy nagyon nagyon fontos pont, amit most, ebben az időben mindenkinek érdemes megcsinálnia, érdemes egy picit előre dolgozni, hogy ne akkor fussunk magunk után, ha baj van esetleg és elszálltak a költségek, hanem már most növeljük a hatékonyságot sok kis ponton és ezáltal spórolunk, vagy gyorsabban, okosabban dolgozunk és igazából ezzel lehet nyerni szerintem hosszú távon.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra, mert hetente két új adással is jelentkezünk.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a https://www.boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]