BOOMCast SHORTS – A világ legjobb online marketing csatornája

BOOMCast Shorts - A világ legjobb online marketing csatornája

Mindenki a világ legjobb online marketing csatornáját kutatja. Ebben az adásban elmondom, hogy hogyan találhatod meg!

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link​

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

A világ legjobb online marketing csatornája – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Mindenki a világ legjobb online marketing csatornáját kutatja, úgyhogy nézzük meg, hogy hogyan találhatjuk ezt meg.

Most előre le fogom lőni a poént, de az a helyzet, hogy nincs ilyen. Nincs olyan, hogy általánosan ez a legjobban teljesítő csatorna és mindenkinek ezt kéne használnia, mert ugye ezt több tényező befolyásolja. Azért fontos ezt tisztázni, mert neked kell eldöntened majd, hogy melyik csatornán leszel jelen, vagy melyik csatornákon leszel jelen és ugye ezt több dologtól függ.

A legelső, amit érdemes ilyenkor vizsgálni, hogy ki a célközönséged. Hogy kik ők, milyen emberek, hol találod meg őket, milyen platformokat használnak. Nagyon fontos, mert ha az 50 éves cégvezetőket keresed, akkor nem a Tik-Tok lesz a te csatornád.

Persze vannak kivételek, aki használja, de mi nem a kivételekre megyünk, hanem a nagy tömegre és a tömeg 80%-át akarjuk megfogni. Tehát sokkal jobban jársz mondjuk ilyenkor, ha a LinkedIn-t és a Facebookot választod.

Aztán az is fontos ha meghatároztad, hogy milyen csatornákon találod meg a potenciális vásárlóidat, hogy annak a csatornának az organikus vagy a fizetett hirdetés részét használod vagy akár mindkettőt persze, tehát nem zárja ki egyik a másikat.

Azért fontos ezt a két irányt különválasztani, mert szerintem nem beszélhetünk a Facebookról, mint egy általános csatornáról, mert nem mondhatom azt, hogy a Facebook jól működik. Azért nem mondhatom, mert tök jól működnek a Facebook hirdetések, viszont nagyon szarul működik a Facebook organikusan, mert a béka segge alatt van az organikus elérés.

Tehát meg kell különböztetnem, hogy a hirdetéseket vagy az organikus vonalat használom és ez minden csatornára igaz. Külön kell ezeket vizsgálni.

Ha ez is megvan, akkor jön a szezonalitás kérdése. Ha a terméked vagy szolgáltatásod szezonális, az egy másik dolog. Ott ugye alapból nem lesz rá kereslet. Ha egész évben van rá kereslet, akkor is érdemes a csatorna kiválasztásánál a csatorna szezonalitását figyelembe venni. Például a Facebook hirdetéseknél így általánosan elmondhatjuk azt, hogy az ünnepi, mondjuk ilyen november-decemberi időszakban a legdrágább ezer ember elérése.

Az nem jelenti azt, hogy nem szabad ilyenkor hirdetni, mert ilyenkor a vásárlási kedv is megnő, ugye a költekezés is magasabb, tehát lehet hogy kijön a matek, de figyelembe kell venni azt, hogy november- decemberben neked érdemes-e hirdetned. Szóval ezeket is figyelembe kell vennünk.

Aztán az is fontos, hogy a termék vagy a szolgáltatás amit kínálsz, az milyen jellegű. Gondolok itt arra, hogy milyen értékű és, hogy még az impulzusvásárlás kategóriába tartozik-e, vagy már sokkal inkább egy ilyen meggondolós dolog.

Például egy pár ezer forintos kütyü, vagy egy pár ezer forintos arckrém, az olyan, hogy odateszed az emberek elé, ha jól van tálalva és ha jó a termék, akkor nagyon nagy arányban meg fogják venni. És meg fogja érni mondjuk direktben behirdetni. Viszont egy 15 milliós kocsit nem biztos, hogy Facebookon kell hirdetni, mert az egy olyan dolog amin gondolkozni kell, amit meg kell beszélni a családdal, amire gyűjtögetni kell, tehát ez nem az impulzusvásárlás kategória. És így nem biztos, hogy ez lesz a megfelelő csatorna hozzá.

Végül pedig ha ezeket átgondoltad és leszűkítetted a potenciálisan szóba jöhető csatornákat, akkor azt kell átgondolnod, hogy milyen erőforrásaid vannak. Tök mindegy, hogy egyedül vagy és egyedül vállalkozol vagy ötszázmilliós bizniszed van, mindenképpen számolnod kell az erőforrásokkal, ami lényegében az idő és a pénz, amit marketingre tudsz költeni. És ezeknek a kombinációját kell nézned és ez alapján rangsorolnod a csatornákat és úgy kiválogatnod azt, ami valószínűleg a legnagyobb hasznot hozza majd neked.

Tehát ha csak havi kétszázezer forintod van marketingre, akkor lehet, hogy csak Facebook hirdetésekkel kell foglalkoznod és nem kell Facebookra posztolni, nem kell Instára posztolni, nem kell Tik-Tok-ozni, hanem csak azzal kell foglalkozni. De ha van 200 ezred és mellette van napi három órád, mert a vállalkozásodra tudod fordítani az idődet, akkor viszont megérheti már például jelen lenni Instán, meg Tik-Tok-on, meg mondjuk heti egy cikket megírni.

Szóval valahogy így kell gondolkozni akkor, amikor csatornákat választasz az online marketing stratégiádba.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornánkra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban.

Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük