BOOMCast SHORTS – Az egyik legnagyobb vállalkozói hiba, amit (valószínűleg) Te is elkövetsz

BOOMCast Shorts - Az egyik legnagyobb vállalkozói hiba, amit (valószínűleg) Te is elkövetsz

Ebben az adásban mesélek az egyik legnagyobb hibáról, amit vállalkozóként – túl sokszor – elkövettem… és ami még rosszabb, hogy valószínűleg Te is hasonló cipőben jársz.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Az egyik legnagyobb vállalkozói hiba, amit (valószínűleg) Te is elkövetsz – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Ebben az adásban az egyik legnagyobb hibáról fogok beszélni, amit vállalkozóként elkövettem, és bevallom őszintén, még mind a mai napig el szoktam ezt követni és szerintem nagyon sokan így vannak vele. Saját környezetemben is tapasztalom, hogy sokan belefutnak ebbe a hibába, úgyhogy nézzük is meg, hogy mi ez.

Nagyon egyszerű, túlvállalom magam. Szerintem nagyon sokan vagyunk ezzel így, nem feltétlenül csak vállalkozók, viszont nálunk igazán megtapasztalható, és szerintem mindenki belefut előbb-utóbb ebbe a hibába. És ez azért is rossz, mert nemcsak személyesen tud kiégni az ember, fizikailag, vagy akár fejben, pszichológiailag, hanem a szervezetnek, a cégnek is ártunk azzal, hogy túlvállaljuk magunkat.

És itt egyszerűen tudnunk kell azt, hogy mennyit ér az időnk, és az alapján döntést hozni, hogy mire érdemes ezt szánni és mire nem. És így kimondva ez tök egyértelmű és logikus, viszont napról napra a gyakorlatban, a napi mókuskerékben egyszerűen valahogy nem vesszük ezt figyelembe, nem vesszük észre, hogy ezek alapján kellene döntéseket hoznunk. És azért fontos tudni, mert ha tudod, hogy mennyit ér az időd, akkor van egy objektív döntéshozatali módod, hogy most vajon ezzel érdemes- e foglalkoznom, vagy nem.

Például, hogy ha én most megtartok egy 2 órás tanácsadást 30 ezer forintos óradíjon, ahogy szoktam tartani, az nekem 60 ezer forint azonnali bevétel. Ez tök jó és nagyon jól esik és meg is éri jelenleg, mert közben a cég tud működni az aktív figyelmem nélkül és szeretem is csinálni ezeket a tanácsadásokat. Viszont év elején, idén év elején, nagyon sok tanácsadást tartottam, sokkal többet, mint korábban, akkor még ilyen 20-25 ezer forintos óradíjon, inkább 20 ezer nagyrészt, ami akkor tök jó volt, mert az is egy 2 órás tanácsadás, 40-45 ezer forint környékén volt a bevétel, de így utólag már tudom, hogy ez nem érte meg, mert azt az időt hasznosabban is eltölthettem volna és ha nem is azonnal, de időben eltolva sokkal nagyobb bevételt realizálhattam volna.

És itt arra gondolok, hogy ha azt a 2 órás tanácsadást, amire úgyis felkészülök, egy fél órával előtte és utána úgyis után követek mondjuk egy 10-20 percet, tehát egy 3 órát mondjuk elvisz nagyrészt az időmből. Ha ezt egy kurzus gyártására fordítom, vagy egy új belső folyamat kiépítésére, amit felhúzok mondjuk egy fél nap alatt, és máris növelünk a hatékonyságon, akkor, ha nem is azonnal, de időben eljutottunk volna arra a szintre, hogy ennyivel többet generál a cég anélkül, hogy aktívan dolgoznom kellene folyamatosan.

Szóval ez egy nagyon érdekes téma szerintem, és nagyon sokáig is tudnék erről beszélni, de ez volt a lényeg, hogy tudnod kell, hogy mennyit ér az időd és akkor lesz egy objektív döntéshozatali módod, mert látod azt, hogy oké, most ha egy ilyen munkakörben, ilyen feladatkörrel keresek 20 ezer forintot óránként, az nekem megéri, vagy nem éri meg. És itt persze fontos az, hogy az azonnali pénz, vagy 1 év múlva, vagy 2 év múlva csapódik le, tehát ezt is figyelembe kell venni, de általában, hogy ha egy fejlesztést végez egy vállalkozó, akkor a következő hónapokban lecsapódik annak az eredménye.

És egyébként pont Pál Zolival beszélgettünk erről, az ALH Consulting alapítójával, a BOOMCast 14. adásában, egy tök jó adás volt, érdemes meghallgathatnod, hogy ha bele akarsz látni abba, hogy Zoli hogyan gondolkozik erről a témáról is, mert nagyon sok mindenről beszéltünk, de erre is kitértünk. És, hogy ő hogyan osztja be az idejét és hogyan jutott el odáig, hogy egy közel 400 milliós árbevételű vállalkozást visz.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornánkra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel, és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük