BOOMCast SHORTS – Meg akarod húzni az év végét? Akkor most kell elkezdened!

BOOMCast Shorts - Meg akarod húzni az év végét? Akkor most kell elkezdened!

Ebben az adásban lépésről lépésre levezetem, hogy miért érdemes már év közepén elkezdened készülni az év végi hajrára. Nem csalás, nem ámítás, tényleg kifutsz az időből, ha nem követed ezt a menetrendet.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

A korábbi adás itt találod: https://boommarketing.hu/boomcast-shorts/emiatt-ingadozik-a-kampanyaid-teljesitmenye/

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Meg akarod húzni az év végét? Akkor most kell elkezdened! – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Nyugi ez nem egy áprilisi tréfa, tényleg arról beszélünk április végén-május elején, hogy el kell kezdened készülni az év végi hajrára. Ez főleg akkor fontos, ha webshopot üzemeltetsz, vagy ha fizikai termékeket értékesítesz. Ugye az év végi időszak ilyenkor nagyon valószínű, hogy a legerősebb időszak, legalábbis a legtöbb iparágban így van. És ahhoz, hogy ezt maximálisan ki tudd használni már most el kell kezdeni felkészülni és le is vezetem Neked, hogy miért gondolom ezt és, hogy mi mit csinálunk, hogyan kezeljük a saját webshopokat, saját businesseket, ügyfelek businesseit.

Először is tervezésre és elemzésre egy olyan másfél-két hónapot biztosan szánnod kell. Ez lehet stratégiaalkotás, lehet korábbi eredmények kiértékelése, lehet az idei kampányok megtervezése jó esetben ez mind egyben – és ez biztosan elvisz két hónapot, akár Te magad csinálod, akár kiszervezed valakinek.

Utána jön a technikai rendbetétel. Ez például a mérési feltételeknek a megteremtése, hogy a különböző kampánycélokat tudd mérni, tudd követni, az új szoftverek bevezetése, tehát minden olyan, ami szükséges majd ahhoz, hogy megfelelően tudjon működni a marketing rendszer és megfelelően tudjuk mérni a rendszer által hozott eredményeket. Erre is simán kell szánni egy hónapot, de ha sok új szoftverre van szükséged, akkor ide is egy-két hónap közé lőném be a bevezetési időszakot. Eddig olyan három-négy hónapnál járunk, ami máris, hogy ha most kezded, az már ilyen nyár vége kb.

És ezután jön még a stratégia alapján megtervezett elemeknek a legyártása, újabb sales oldalak, csalianyagok, termékfejlesztés, kommunikációs stratégia kialakítása, új sales emailek, új postok, új hirdetések, minden olyasmi, ami a kommunikáció része. Ez nagyon változó, hogy mennyi idő kell erre, ugye attól függ, hogy mindent újból létre kell hozni, vagy csak változtatunk azokon a dolgokon, viszont erre is bőven lehet számolni egy- két hónapot, ami máris ilyen szeptember-október környéke, ha mostantól számolunk és ugye ez akkor, ha mindent jó minőségben és mindent nyugodtan akarsz elkészíteni, nem rohanva.

És az eddigi tapasztalatok alapján én azt szoktam javasolni, hogy érdemes már októberben elkezdeni hirdetni és listát építeni, akár Black Friday-re, akár karácsonyi akcióra, tehát az év végi utolsó kb. két hónap az igazán komoly hajrá. És érdemes októberben elkezdeni a komolyabb marketing tevékenységet, hogy ne a novemberi-decemberi őrületben kelljen licitháborúba menned. Ugye arról is volt már egy BOOMCast SHORTS adás korábban, hogy mi az oka annak, hogy év végén megemelkednek a hirdetési költségek és, hogy mi okozza ezt a szezonalitást és ahhoz, hogy ezt elkerüld és ne kelljen tényleg licitálnod, vagy licitháborúba menned ilyenkor év végén, sokkal célravezetőbb, ha már korábban elkezdesz kampányolni.

Nem októberben kell a Black Friday-t tartani ne érts félre, tehát az már a másik véglet, de el tudsz kezdeni kampányolni, valami hasznos érdekes anyagot adni, amivel listát építesz és amikor november-decemberben mindenki hirdet és ezért akár duplázódnak, triplázódnak a hirdetési költségek akkor Neked már nem kell elérned azokat az embereket, legalábbis az új embereket, hanem mondjuk harmad költségen begyűjtötted őket és utána az ingyenes felületeken email marketing segítségével, alapvető remarketing hirdetésekkel, ahol nem kell sokat elköltened, ott már le tudod aratni a babérokat, anélkül, hogy túl sokat kellene költened a hirdetésekre.

És ez igazából a legköltséghatékonyabb módja annak, hogy a lehető legtöbbet hozd ki az év végi hajrából.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]