BOOMCast SHORTS – Mi az a konverzió optimalizálás?

BOOMCast Shorts - Mi az a konverzió optimalizálás?

A legtöbb vállalkozásnál az egyik legnagyobb kihagyott ziccer a konverzió optimalizálás. Gyakran csak a volumen emelésével akarunk skálázni, közben pedig van egy sokkal kézenfekvőbb módszer az eredmények növelésére.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az előző adást itt találod: BOOMCast SHORTS – A legfontosabb tipp recesszió idejére (vállalkozóknak)

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Mi az a konverzió optimalizálás? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Az előző adásban a hatékonyságnövelésről beszéltünk, úgyhogy gondoltam térjünk ki egy kicsit részletesebben a konverzió optimalizálásra.

A konverzió optimalizálás egy kicsit olyan mostoha szerintem a marketing eszközök vagy marketing stratégiák között, mert ezt mindenki tudja csinálni, hiszen mindenkinek vannak folyamatai, amiken tud javítani, de kb. senki nem csinálja, mert szinte mindenki a volumenre figyel.

Tehát mondjuk egy hirdetési kampányból érkező bevételt inkább akarunk a hirdetésre költött összeg emelésével növelni, mint azzal, hogy mondjuk a landing oldalt, ahol visszük az embereket finomítjuk, javítjuk és 1,5-ről mondjuk 2%-ra növeljük a konverziót. Szóval a konverzió optimalizálás szerintem egy nagyon fontos lépés a marketingben, amire sokkal nagyobb figyelmet kellene fordítanunk.

Érdemes lehet például a hirdetéseken javítani, ez is már igazából a konverziós útvonal része. Ha az átkattintási arányon tudsz növelni mondjuk akár 20-30-40%-ot, mondjuk 1-ről 1,2-1,3 %-ra, már valószínűleg nem biztos, hogy pontosan annyival, de valószínűleg több bevételed fog érkezni.

És ugyanez igaz a landing oldalakra, ugyanez igaz a tartalmaidra, például ha sok tartalmat gyártasz, mondjuk blogolsz a weboldaladon, akkor simán lehet azzal próbálkozni, hogy pop-up-okat helyezel el, mondjuk szegmentált pop-up-okat, attól függően, hogy milyen kategóriájú cikket olvas valaki. Ez is növelni fogja a konverziót, hiszen tereled a látogatót a tartalomról, eléteszed már a következő lépést, ami lehet egy szolgáltatás, egy termék, egy ajánlatkérés, bármi igazából.

Aztán magán a blogoldal felületén is lehet próbálkozni ilyenekkel, például mi most azt teszteljük, hogy van 6 darab cikk a blogoldal tetején, alatta egy reklámblokk, ahol valamit éppen hirdetünk, például egy új kurzust, vagy egy új e-bookot, amit ingyen le tud valaki tölteni és alatta a további cikkek. Tehát ez is egy olyan dolog, ami egy nagyon apróság, viszont azzal, hogy előtérbe helyezzük és teszteljük azt, hogy mi van akkor, ha ezt ide teszem, mi van akkor, ha ezt odateszem, ezzel tudjuk növelni a konverziót és ugye ezáltal a bevételt.

És ez ugyanúgy igaz a folyamat végére, például egy vásárlási útvonal legvégére, mondjuk az email marketing folyamatokra, ahol vizsgáljuk azt, hogy mondjuk egy 6 email-ből álló sorozatnál, melyik email-nél a legnagyobb a lemorzsolódás, melyik az, amit már nem nyitnak meg, vagy melyik az, ahol sokan iratkoznak le, akkor azt kicseréljük, vagy kivesszük, vagy ha az a levél fontos, akkor mondjuk a negyedik pozícióból átteszem második pozícióba, hogy hamarabb kapják meg az emberek és hamarabb lássák mondjuk azt az ajánlatot, mert tudom, hogy egyszerűen odáig már kevesen jutnak el.

Ez persze csak egy pár ötlet volt, hogy hogyan tudod alkalmazni a konverzió optimalizálás elvét, úgyhogy nyugodtan gondolkozz, nézd meg, hogy milyen szoftvereid vannak, nézd meg, hogy milyen folyamataid vannak és gondold át, hogy hogyan tudsz azokon javítani.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra, mert hetente két új adással is jelentkezünk.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a https://boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük