BOOMCast SHORTS – Mi az a Performance Max Google hirdetéseknél?

BOOMCast Shorts - Mi az a Performance Max Google hirdetéseknél?

Ebben az adásban a Google hirdetések legújabb üdvöskéjét, a Performance Max kampányokat mutatom be Neked. Nem túlzok ha azt mondom, hogy ez a Google legnagyobb dobása az elmúlt évek során és megvan rá az esély, hogy fenekestül felforgatja majd az online hirdetési piacot.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett BOOMCast és BOOMCast SHORTS adást itt találod:

  1. https://boommarketing.hu/podcast/boomcast-11-google-ads-performance-max/
  2. https://boommarketing.hu/boomcast-shorts/mi-az-az-advantage-facebook-hirdeteseknel/

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Mi az a Performance Max Google hirdetéseknél? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Mi is az a Performance Max kampánytípus a Google hirdetéseknél? Az előző adásban beszéltem a Facebook hirdetések újításáról az Advantage+ kampányokról, ami bevallom őszintén számomra egy nagyon nagy csalódás volt. Ha kíváncsi vagy arra, hogy mi ez és hogy működik akkor hallgasd meg az előző adást. Most viszont a Performance Max esetében teljesen más a helyzet.

Ez a Performance Max, vagy röviden csak PMax-ként szoktunk rá hivatkozni, ez egy új irány a Google Ads keretein belül, ami szerintem az első lépés a Google részéről egy új jövő felé. Itt lényegében kombinálták a Facebook hirdetések működését a Google hirdetési rendszerével és egy tényleg nagyon-nagyon ütős rendszert alkottak. Nagyon izgalmas az egész, mert most érzem először azt az elmúlt hat-hét év során, hogy a Google lenyomhatja a Facebookot a hirdetések hatékonyságában.

Persze azt fontos megjegyezni, hogy ez eleve egy szubjektív dolog és a Google és a Facebook nem helyettesítő termékek. Ez alatt azt értem, hogy a Facebook az inkább egy proaktív hirdetési platform, ahol ugye mi megtalálhatjuk az embereket az alapján, hogy tudjuk, hogy valószínűleg kiket keresünk és elérhetjük őket a vásárlói útvonal egy korábbi szakaszában, amikor még meg kell győznünk, igényt kell teremtenünk a termékünkre vagy szolgáltatásokra.

A Google esetében viszont más a helyzet, ott megvan a kialakult igény és úgy tudunk értékesíteni igazából az embereknek. Tehát más-más élethelyzetben, más-más pontján kapcsolódnak be ezek a marketingstratégiába, de így egy átlagos hatékonyságot nézve én azt mondom, hogy az elmúlt öt évben a Facebook túlteljesítette a Google-t, most viszont nagyon úgy néz ki, hogy változni fog a helyzet.

Így a Performance Max kampányok bevezetésével igazából már minden hirdetőnek megvan a lehetősége arra, hogy egyetlen egy kampánnyal kihasználja a Google Ads teljes hálózatát. Ez azt jelenti, hogy egy kampánnyal a YouTube, a Display, a kereső, a Discover, a Gmail és a Térkép megjelenési helyeket le tudod fedni. Ez nagyon leegyszerűsítve úgy működik, hogy assetgroup-okat kell létrehozni, ahova bedobhatsz egy csomó képet, videót, rövid és hosszú szöveget és ezekből kombinálja a Google a megfelelő elemeket a megjelenési helyekre.

Tehát mondjuk egy search, ugye egy keresési hirdetésnél csak szöveget fog beilleszteni, egy Youtube hirdetésnél pedig teszi hozzá a videót, szóval tök jól kombinálja az egészet. És tettek emögé egy elég erős mesterséges intelligenciát, ami nagyon hasonlóan működik legalábbis eddig úgy látjuk, mint a Facebook konverziós kampányok esetében.

Ez lenne tehát a Performance Max kampánytípus, most csak nagyon röviden akartam bemutatni, publikáltunk erről egy hosszabb BOOMCast adást, ez április 21-én jelent meg, úgyhogy érdemes ezt visszakeresni, de betesszük a linket a leírásba is, ha érdekel hallgasd meg. Illetve készítettem egy nagyon-nagyon részletes leírást is a Performance Max kampányokról, ezt mindenképpen olvasd el, ha ki akarod próbálni, vagy ha már eleve hirdetsz Google-ön, ennek is megtalálod a linkjét a leírásban.

Úgyhogy hajrá, kezd el használni, kezd el tesztelni, eddig nagyon jó tapasztalataink vannak vele, meglátjuk, hogy mi lesz belőle.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]