BOOMCast SHORTS – Miért költünk havi félmillió forintot közösségépítésre?

BOOMCast Shorts - Miért költünk havi félmillió forintot közösségépítésre?

Ebben az adásban elmagyarázom, hogy miért költünk havi 500 ezer forintot tartalomgyártásra és közösségépítésre.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Miért költünk havi félmillió forintot közösségépítésre? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Ebben az adásban arról fogok beszélni, hogy miért költünk közel havi félmillió forintot közösségépítésre.

Az első és szerintem legfontosabb szempont, hogy folyamatosan csökken a fizetett hirdetések hatékonysága. Ugye online marketingben ahhoz vagyunk szokva, hogy nagyon hatékonyan tudunk költeni, nagyon célzottan tudunk hirdetni, viszont ez az elmúlt egy-másfél évben rohamosan elkezdett csökkenni és én úgy látom, hogy ez a trend egy darabig nem fog változni.

Ugye jön 2023-ban ha minden igaz, ez a cookie policy változás is a Chrome böngészőben, az sem könnyíti majd meg a dolgunkat és biztos, hogy jönnek még olyan változások, amit most nem látunk, de minden ugye efelé megy a privacy, az adatvédelem érdekében. És emiatt egyre nehezebb lesz direktben hirdetni és direktben értékesíteni hidegközönségnek, hiszen pontatlanabb a célzás, kevesebb adatot tudunk majd az emberekről, sokkal többet kell elkölteni ahhoz, hogy megtaláljuk azt a tömeget, akire nekünk szükségünk lesz.

Erre pedig a megoldás az, hogy saját listát kell építenünk, ez lehet email lista, chatbot lista, Facebook közösség, ugye Facebook csoport, Slack közösség, az is egy tök jó dolog egyébként, vagy akár Discord közösség is. Tök mindegy, hogy milyen platformon kezeled ezeket, vagy milyen platformot választasz, a lényeg az, hogy saját közösséget kell építened, amit csak úgy fogsz tudni elérni, ha hasznos, érdekes tartalmakat gyártasz és ezeket eljuttatod ezekhez az emberekhez.

És abban is biztos vagyok, hogy a sok változás miatt, ami mondjuk a Facebook hirdetési rendszerében, vagy a Google hirdetési rendszerében majd bekövetkezik, ugye csökken az adatok száma, amit mi megkapunk, ezek a third party adatok, amit egy harmadik féltől kapunk és felhasználhatjuk mondjuk hirdetések célzására.

Tehát ez csökken, úgyhogy erre pedig az lesz a megoldás, hogy mi magunk gyűjtjük be ezeket az adatokat, például úgy, hogy van egy email listánk és csinálunk több folyamatot, automatizált folyamatokat, amik szegmentálják az embereket. És felteszik azokat a kérdéseket, amikre mi kíváncsiak vagyunk, előszűrjük őket, szegmentáljuk őket és ez alapján tudunk perszonalizálni folyamatokat, leveleket, tartalmakat. Szóval ez egy nagyon nagyon fontos szempont és részben emiatt döntöttünk úgy, hogy ilyen sok pénzt fordítunk közösségépítésre és tartalomgyártásra.

Aztán egy következő szempont, hogy egyre nagyobb a verseny. Ezt főleg az ügynökségi oldalon látjuk, ott csapódik le ez a jelenség. Valljuk be, hogy így marketingben, főleg online marketingben eléggé alacsony már a belépési küszöb, mert manapság már tényleg bárki lehet marketinges. Ugye nem kell semmiféle végzettség ehhez, nincsenek igazából egyetemek, akik olyan komoly online marketing képzéseket tanítanának, tehát mindenki saját maga tanulja meg ezeket a dolgokat és emiatt nincs is ugye egy olyan belépési küszöb, ami megakadályozná azt, hogy ha valaki nem új sajátította el ezeket a
skilleket, akkor ő ne tudjon érvényesülni.

És ebben az a legrosszabb, hogy a laikusok, tehát a legtöbb ügyfél nem tudja eldönteni, hogy ki a jó szakember és miért is tudná, hiszen nem lát bele, nem ez a dolga, laikusként nem tud egy felelős döntést hozni, ha a piacon nagyon sok a rossz minőségű szolgáltató. Én úgy gondolom, hogy erre az egy nagyon jó megoldás, hogy ha tartalmakat gyártunk, az ügyfeleket, a laikusokat, de akár a profibb ügyfeleket is ezáltal tudjuk képezni, tudjuk segíteni, tudjuk a döntéshozatali folyamatukat megtámogatni ezekkel az infókkal. És, ha legalább egy ilyen alapszintet elsajátítanak, ami elég ahhoz, hogy ellenőrizzék a munkát, ellenőrizzék a kivitelezőt, akkor máris egy felelős döntést tudnak hozni és ez nekünk is megkönnyíti a dolgunkat.

A harmadik szempont pedig, hogy hosszú távon gondolkozunk. Ezt nagyon sokszor hangsúlyoztam már cikkekben is, podcast adásokban is, hogy én szeretek hosszabb távon, több éves távlatban gondolkozni és szerintem ez egy nagyon fontos része az inbound marketing stratégiának. És azért is fontos ilyenkor a közösségépítés, hogy ha hosszú távon gondolkozol, mert ez egy hatalmas plusz érték tud lenni a vállalkozásod számára is és a követőid számára is.

Nálunk például ez egy plusz érték, amit a tanulónak tudunk adni, ugye a BMU, a BOOM Marketing University felületén van több online videós képzésem és már az is egy érték a tanulóknak, hogy ott van 6-7-800 tag a Facebook csoportban, akik hozzájuk hasonló vállalkozók, sok-sok különböző iparágból és tudnak egymásnak segíteni és meg tudják egymással beszélni a problémákat, kérdéseket, kétségeket. Szóval ez is egy nagyon fontos szempont a közösségépítés mellett.

A másik pedig a termékfejlesztés, ami hatalmas segítség volt nekünk, hogy van egy olyan közösség, egy sok-sok ezer fős közösség, akihez tudunk szólni és meg tudjuk őket kérdezni, amikor egy-egy új oktatóanyag tervezésén gondolkozunk, vagy egy-egy új szolgáltatás bevezetésén gondolkozunk. És az, hogy ők ismernek minket, követnek minket, meg tudjuk őket kérdezni, meg tudjuk őket szólítani és visszajelzést is kapunk tőlük.

A legutóbb például egy új oktatóanyag tervezésén gondolkoztam, de nem tudtam a témát belőni, megkérdeztük a közösséget és több száz visszajelzés jött, akik kitöltötték az űrlapot és egy tök más terület jött fel, amire nem is gondoltam, hogy fontos lehet és most pont erre készítem az oktatóanyagot. Tehát nagyon hasznos tud lenni az, ha van egy közösség és meg is tudod őket szólítani és veszik is a fáradságot arra, hogy válaszoljanak, mert tudják, hogy ez ugye egy win-win helyzetet teremt majd, hiszen olyan anyag készül el, ami nekik hasznos és őket érdekli.

Úgyhogy ez lett volna az a három szempont, ami miatt úgy döntöttünk, hogy ilyen sok pénzt, számunkra legalábbis sok pénzt költünk havi szinten közösségépítésre és tartalomgyártásra.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha meg valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]