BOOMCast SHORTS – Miért nem költünk hirdetésekre a BOOM Marketingnél?

BOOMCast SHORTS - Miért nem költünk hirdetésekre a BOOM Marketingnél

Kissé ironikus, hogy a PPC az egyik fő szolgáltatásunk, mégsem költünk hirdetésekre. Ebben az adásban elmesélem, hogy miért nincs szükségünk fizetett hirdetések futtatására.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Miért nem költünk hirdetésekre a BOOM Marketingnél? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS Balogh Dáviddal.

Egy kicsit ironikus, hogy a PPC az egyik fő szolgáltatásunk és hogy mégsem költünk hirdetésekre. Ebben az adásban azt fogom elmesélni, hogy miért nincsen szükségünk fizetett hirdetések futtatására.

A fő ok, hogy mi inkább lassabban növekszünk.

Azért építettem fel így a BOOM-ot a kezdetektől fogva mert nem akartam egy túl gyorsan növekedő vállalkozást építeni, mert ugye ott olyan problémák jönnek elő amikkel korábban még nem számoltam.

Tehát minden egyes szintlépésnél előjöttek olyan akadályok, problémák, olyan megoldandó feladatok, amikről nem is tudtam hogy léteznek és hogy majd foglalkoznom kell velük. Így egy ilyen szolgáltató biznisznél szerintem sokkal jobb az, hogy ha lassabban növekszünk, fenntarthatóan növekszünk és odafigyelünk a minőségre.

Nem mondom azt, hogy ez a jó irány, egyszerűen nekem az a gondolkodásmódomból fakad. És én amúgy is így gondolkozok és így szeretek élni, úgyhogy a bizniszt is ezért így építgetem.

Emiatt a fizetett hirdetések nem igazán illenek a képbe. Minimálisan persze szoktunk hirdetni, főleg Facebook-on, de akkor sem leadeket, ajánlatkérőket vagy vevőket akarunk szerezni, hanem a tartalmakat hirdetjük. És ennek is az az oka, hogy azt tapasztaltuk, hogy hatalmas a különbség az organikus leadek és a fizetett hirdetésekkel behozott leadek között.

Tehát hatalmas a minőségbeli eltérés.

Sokkal jobb ügyfél nekünk (idézőjelben) egy olyan ügyfél, aki organikusan jött be, megtalálta valamelyik cikkünket mondjuk – mert ugye ő tapasztalta azt a problémát – elkezdte olvasgatni, elolvasott egy pár cikket, kért egy ajánlatot vagy letöltötte valamelyik ebookunkat és utána olvasgatta a hírleveleinket és van aki hat hét nyolc hónappal később kér egy ajánlatot, de végigmegy ezen a kis edukációs útvonalon és eljut odáig, hogy oké most megengedhetem magamnak, hogy kiszervezzem a hirdetések kezelését vagy most eljött az idő, hogy nem akarok már vele foglalkozni.

Gyertek és segítsetek.

És aki nem megy végig ezen a gondolatmeneten, hanem fizetett hirdetéssel hozzuk be, az nem olyan jó minőségű mert ott általában mi akarunk eladni.

Tehát ha én odateszem valaki elé a szolgáltatásainkat, hogy gyere és kezeljük neked a Facebook hirdetéseidet, akkor már mínuszból indulunk. Már onnan indulunk, hogy én el akarok neked adni valamit és én nem eladni akarok, hanem segíteni megoldani egy problémát.

Viszont amíg valaki nem tapasztalja azt a problémát és nem írja be a Google-be, hogy szar a Facebook hirdetés, hogy hogy hirdessek Facebook-on, és ott megtalál minket és végigmegy az útvonalon, addig nekünk ő nem ideális ügyfél.

Szóval ez a legfőbb ok, amiért nem költünk – vagy legalábbis minimálisan költünk – hirdetésekre és azok is edukációs tartalmak. És nem azt mondom, hogy rossz a PPC csatorna, hanem ismerve a personáink vásárlói útvonalát egyszerűen jobban járunk ha már edukáljuk őket az ingyenes tartalmainkkal.

Úgyhogy mi inkább tartalomgyártásra költünk, oda olyan havi 400 ezer forintot, ami csak arra megy, hogy tartalmakat állítsunk elő.

Ezt a podcastet, hosszú adásokat, cikkeket a blogra, email sorozatokat, automatizmusokat, letölthető e-bookokat. Minden minden, ami nekünk fontos az valamilyen edukációs elem a tartalmainkban. És mi erre költünk nagyon sokat.

Ezeknek a terjesztésére egy keveset költünk, minimálisat, mert inkább a hosszú távú játszmát figyeljük és organikus forrásból szerezzük a látogatóink, hát több mint kilencven százalékát. Úgyhogy ezzel szerintem meg is válaszoltam a kérdést.

De mindaz amit elmondtam kifejezetten a mi üzleti modellünkre van szabva és nem jelenti azt, hogy ez nálad is így fog működni.

A webshopjaimnál például szinte csak PPC hirdetésekre költünk, minden pénz ami marketingre van költve az hirdetésekbe megy, mert ott direktbe behozzuk a vásárlókat, ugye megveszik a terméket és megvagyunk.

Tehát ott egyszerűbb termékekről van szó, nem kell sok edukálás és ott nem is költünk a tartalomgyártásra, nagyon-nagyon minimálisat költünk csak. Úgyhogy szerintem ezzel meg is válaszoltam, hogy miért nem költünk hirdetésekre a BOOM Marketingnél.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni és érdemes belépni a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban!

Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]