BOOMCast SHORTS – Miért nem teljesít jól a céges blogod?

BOOMCast Shorts - Miért nem teljesít jól a céges blogod?

Az egyik legfájdalmasabb dolog az online marketingben, amikor nem tudod, hogy miért nem működik valami. Ez különösen igaz a stratégia hosszú távú elemeire, hiszen ott hónapok is eltelhetnek mire rájössz, hogy valami nem okés. Ebben az adásban elmondom Neked azt a 3+1 leggyakoribb hibát, amit a hazai cégek elkövetnek a tartalomgyártás során.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link​

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Miért nem teljesít jól a céges blogod? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

A mai BOOMCast SHORTS-ban arról fogunk beszélni, hogy miért nem teljesít jól a céges blogod.

Az első és leggyakoribb hiba a stratégia hiánya. Ugye nem is kell mondanom, hogy ez miért fontos.

Ha csinálunk valamit, bármilyen marketingtevékenység is legyen az, kell egy stratégia, ami megmutatja, hogy merre megyünk, hova megyünk, kiket érünk el és hogyan akarjuk őket monetizálni.

Nagyon gyakran ez nincs meg a blogoknál, egyszerűen csak elkezdenek írni valamiről, arról amiről akarnak, vagy arról amiről szövegíró tud és várják az eredményt, de nem jön. Ezt nagyon egyszerűen ki tudod védeni, mégpedig úgy, hogy lekutatod a témát, mielőtt írnál valamiről.

Ugye mi is megkülönböztetünk többfajta cikket, van ami SEO szempontból készül, tehát olyan szempontból, hogy oda kerüljön organikusan és bizonyos kulcsszavak forgalmát elhozza nekünk és van olyan ami MOFU vagy BOFU tartalom, ugye ez a „middle of funnel” vagy „bottom off funnel”, a folyamat, a tölcsér közepe és alja, amik azért készülnek, hogy akiket behúztunk a SEO-s cikkekkel, nekik is tudjunk komolyabb, minőségibb, szakmaibb tartalmat adni és szépen mozgassuk őket előrébb a vásárlói útvonalunkon.

Tehát nagyon fontos eldönteni, hogy milyen szempontból írsz egy adott cikket és ez alapján lekutatni a témát és lekutatni a szükséges kulcsszavakat.

Egy következő nagyon gyakori hiba, hogy nem figyeljük a konkurenseket.

Ha nem figyeled a konkurenseidet, akik szintén gyártanak tartalmat és ugyanarról beszélnek amiről te, akkor nem tudsz majd reagálni azokra, amit ők posztolnak, írnak, mondanak és lehet hogy túl későn veszed észre, hogy ők egy bizonyos cikkel mondjuk elhoznak több száz vagy akár több ezer látogatót. Ezért nagyon fontos figyelni a konkurenseket és ha olyan tartalmat posztolnak ami új számodra és nincs még ott a tartalom naptáradban, akkor nézd meg, hogy te tudsz-e arról írni, vagy neked érdemes-e arról írni.

Akkor egy következő hiba, amiért nem teljesít jól a céges blogod az, hogy nem vagy kitartó.

Blogolásnál, tartalomgyártásnál kifejezetten fontos az, hogy kitartó, folyamatos tartalomgyártásra van szükség. Mindegy, hogy havi egy vagy havi négy cikket posztolsz, az a lényeg, hogy rendszeres legyen, különben elmaradsz vele és könnyű abba a hibába esni, hogy jó most azt az egyet nem teszem ki és utána kész vége az egésznek, egy évig nem tettél ki semmit. Úgyhogy nagyon fontos a rendszeresség és a folyamatosság az olvasóid, követőid szempontjából és a Google szempontjából is.

És van még egy nagyon-nagyon gyakori hiba, ami nem feltétlenül a blogoláshoz kapcsolódik, de igazából ez a következő lépés, az hogy nincs egy kiépített útvonalad, amin végigvezeted az új látogatókat.

Itt arra gondolok, hogy nagyon sok olyan blog van ami eredményes, jól be van SEO-zva, jól hozza be a látogatókat, hatékonyan működik, de ahogy bejönnek a látogatók, olvasgatnak, megtalálják, amit akarnak és lelépnek. Azért mert csak úgy valaki nem fog elkezdeni böngészni a szolgáltatások között, böngészni a termékek között, ha nincsen nagyon-nagyon égető szüksége valamire és ezért kell kiépítened a konverziós útvonalakat.

Magyarul megfognod a kezét és vezetni őt a megfelelő úton. Ha ezt a cikket olvasta el akkor, arra terelem. Hogy ha azt olvasta el, akkor ezt kínálom fel neki. És ez már inkább marketingstratégiai kérdés, de nagyon fontos a blog sikerességének szempontjából.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornánkra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozhozzánk, a linket megtalálod a leírásban.

Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük