BOOMCast SHORTS – Miért olyan nagy durranás a Performance Max kampányok bevezetése?

BOOMCast Shorts - Miért olyan nagy durranás a Performance Max kampányok bevezetése?

Ebben az adásban arról beszélek, hogy miért olyan nagy durranás a Performance Max kampányok bevezetése. Felejts el mindent, amit az elmúlt 2 évtizedben tanultál a Google Ads-ről és figyelj!

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett linkeket itt találod:

  1. https://boommarketing.hu/podcast/boomcast-11-google-ads-performance-max/
  2. https://boommarketing.hu/boomcast-shorts/mi-az-a-performance-max-google-hirdeteseknel/
  3. https://boommarketing.hu/google/performance-max-google-ads/
  4. https://boommarketing.hu/boomcast-shorts/elethelyzet-marketing-ezert-nem-eleg-ha-csak-a-buyer-personaidat-ismered/

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Miért olyan nagy durranás a Performance Max kampányok bevezetése? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Beszéljünk egy kicsit arról, hogy mégis miért olyan nagy durranás a Performance Max kampányok bevezetése.

Először is tisztázzuk, hogy mik azok a Performance Max kampányok, bár van erről több korábbi podcast adás is, úgyhogy ha részletesen érdekel, akkor hallgasd meg azokat. A Performance Max az egy kampánytípus a Google Ads hirdetéseken belül, amit 2021 végén vezetett be a Google úgy publikusan is, és 2022 elején kapta meg a legtöbb hirdető, szerintem már mindenkinél ott van a fiókban.

Nagyon röviden erről azt kell tudni, hogy a Google egyesítette az összes megjelenési helyét egyetlenegy kampánytípusban, ráadásul bevezetett mögé egy úgymond gépi tanulást, egy idézőjelben mesterséges intelligenciát, ami folyamatosan figyeli az eredményeket, és az alapján optimalizálja a kampányt.

Na és, hogy mégis miért olyan nagy durranás ez?! Hát azért, mert az elmúlt pár évben bőven elég volt az, hogy ha valaki Facebookon volt jelen. A Facebook ugye egy nagyon jó online marketing eszköz, amivel a vásárlói útvonal egészét le lehet fedni. Mivel a Facebookon ott van kb. 7 millió magyar, akit elérhetünk Facebook és Insta platformon ugye kombináltan, ezért nagyon jól lehet TOFU tartalmakat is hirdetni nekik, ez a Top of Funnel, tehát a vásárlói útvonal elejére korlátozódó tartalmak, cikkek, videók, fotók, podcast adások, szinte minden, ami információt ad.

Ezzel nagyon jól el lehet érni az embereket Facebookon és úgymond kinevelni a vásárlóinkat. Erről is csináltam egy külön SHORTS adást, a vásárlói útvonalakról, érdemes ezzel is tisztában lenned, ha át akarod látni az összképet. Tehát a Facebook egy nagyon jó marketingeszköz, ami a teljes vásárlói útvonalat lefedi, a Google viszont, eddig legalábbis egy nagyon nagyon jó BOFU eszköz volt, ez a Bottom of Funnel, tehát a vásárlói útvonal végére korlátozódó hirdetéseket futtattuk itt.

Magyarul, amikor valaki vásárolni akar valamit, mondjuk mindig ezzel példálózok: Nike futócipő,
és ha azt írja be a keresőbe, hogy 44-es Nike futócipő, akkor ott van egy nagyon erős vásárlási szándék, mert pontosan tudja a márkát, pontosan tudja a cipő mikéntjét, hogy mire fogja használni, és pontosan tudja a méretét, tehát ez már egy tranzakciós kulcsszó.

Ha viszont azt írom be a keresőbe, hogy milyen futócipőt vegyek aszfaltra, akkor információt keresek, és még nem akarok vásárolni. Na most az ilyen embereket, akik ebben a szakaszban vannak, de nem keresnek még rá arra valamire, ugye ez egy nagyon kis része az embereknek, akinek potenciálisan megoldás lehet egy adott termék vagy szolgáltatás és már el is indult azon az úton, hogy felkutassa azt, na, most őket tök jól el lehetett érni Facebook hirdetésekkel Google-el, viszont csak azokat, akik már elindultak ezen a folyamaton.

Éppen ezért nagyon jól működött az a stratégia, hogy Facebookon elindítom az embereket, tömegével hozom be a funnel-be, majd Google-ön külön lecsapom úgy ezt a forgalmat, és ott az úgymond az easy money-t, a könnyű pénzt gyűjtöm be.

A Performance Max kampányok bevezetésével viszont a Google már egy teljes funnel-re is használható marketing csatornává vált, mert így, hogy az összes megjelenési helyet egybevonták és bevezették a gépi tanulást az egész mögé, így skálázhatóvá vált a platform, és igenis lehet arra használni, hogy akár TOFU tartalmakkal nagy tömegeket vonzunk be és őket konvertáljuk utána az oldalon, vagy további hirdetésekkel.

Úgyhogy ezért gondolom azt, hogy hatalmas lépés a Google részéről a Performance Max kampányok bevezetése és ezért is szoktam azt mondani, hogy a Facebookon hirdetőknek, akik az elmúlt 5 év során komolyabban is használták a Facebookot, hatalmas előnyük lesz ebben az új rendszerben ők tudják, hogy hogyan gondolkozzanak teljes funnel-ben, hogy hogyan készítsenek TOFU tartalmakat, ugye a funnel tetejére vonatkozó tartalmakat és ezt a Google-ön hirdetők, aki csak Google-re volt korlátozódva az elmúlt pár évben, ők még nem tudják, nem látják át, hogy ez az egész hogy működik.

Úgyhogy ezért hatalmas lépés szerintem a Performance Max kampányok bevezetése a Google részéről, és ezért kell vele foglalkoznod. Ha többet akarsz megtudni erről a témáról, akkor olvasd el a cikkeinket, van egy dedikált cikkünk a Performance Max-ről, belinkeljük az adás alá, és hallgasd meg a korábbi podcast adásainkat, van egy vagy két adás, azt hiszem, amikor kifejezetten erről a kampánytípusról beszéltem.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük