BOOMCast SHORTS – Miért van 7 különböző „minőségi mutató” Google Ads hirdetéseknél?

BOOMCast Shorts - Miért van 7 különböző “minőségi mutató” Google Ads hirdetéseknél?

Ebben az adásban elmondom, hogy mi a Quality Score (magyarul minőségi mutató) jelentősége a Google Ads hirdetéseknél és arra is kitérünk, hogy miért van több (egészen pontosan 7) különböző minőségi mutató a fiókodban.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Miért van 7 különböző “minőségi mutató” Google Ads hirdetéseknél? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Ebben az adásban arról fogunk beszélni, hogy mi az a Quality Score, a minőségi mutató Google hirdetéseknél és, hogy miért van ebből 7 különböző.

Igazából maga a minőségi mutató egy mérőszám, egy 1 és 10 közötti skálán, ami megmutatja azt, hogy Te mint vállalkozás, ugye akié az a Google Ads fiók, milyen minőségű hirdetéseket gyártasz és használsz. És azt, hogy ezt miért vizsgálják annak nagyon sok oka van, mindjárt kitérünk ezekre is, de nézzük azt, hogy mi az a 7 különböző quality score.

Először is van az account level quality score, tehát a fiókszintű minőségi mutató, aminek egyébként nem megerősített hivatalosan a létezése, de így a szakmában úgy gondoljuk, hogy ez azért létezik és igenis egy belső mérőszám a Google számára. Ez úgymond egy ilyen összesítő mérőszám például, ha nagyon sok alacsony minőségű hirdetést futtatsz, alacsony minőségű kulcsszóra, alacsony az átkattintási arányod akkor ez meglátszik majd ezen az account level quality score-on is és ez lehúzhatja a teljes fiókodat.

A következő az ad group, tehát a hirdetés csoportszintű minőségi mutató. Itt is fontos megjegyezni, hogy nincs olyan, hogy hirdetés csoportszintű minőségű mutató, hanem ez inkább egy ilyen számolt átlag az adott hirdetéscsoporton belüli hirdetések minőségi mutatója alapján. És itt az a lényeg igazából, hogy van az az átlag, ami lehet a viszonyítási alapod, és ha találsz egy olyan hirdetéscsoportot, ahol mondjuk négyes és egy olyat, ahol hetes az átlagod akkor máris látod, hogy merre kell, merre érdemes optimalizálod.

Aztán a következő az a kulcsszó szintű minőségi mutató. Ez az amit a Google-ben is látsz és jelent a Google, ugye a különböző kulcsszavakhoz egytől tízig tartó skálán hozzárendel valamilyen értéket, hogy milyen minőségű igazából az a kulcsszó. Amit itt fontos tudnod, hogy amikor elkezdesz egy új kulcsszót használni akkor amíg nem gyűlik össze elég adat ahhoz, hogy a Google kiértékelje, hogy ez most akkor milyen hatékonysággal történik a Te fiókodban, addig egy ilyen historikus adatot mutat, tehát egy átlagos adatot és utána amikor elég megjelenés volt és elég adatot gyűjtött akkor látod azt, hogy Te a Te fiókodban hogyan használod azt a kulcsszót.

Aztán a következő az a hirdetés szintű minőségi mutató, ami szintén egy kicsit egy ilyen bújtatott mérőszám. Itt a hirdetések átkattintási arányát kell figyelni, ami szintén egy olyan mérőszám, ami befolyásolhatja a fiókod minőségi mutatóját.

Aztán itt a következő a landing page quality score, tehát a landing oldalad minőségi mutatója. Ugye ez a hivatalos Google infó alapján, ha a Google azt mondja, hogy 3 fő szempont van egy-egy landing oldal kiértékelésekor: az, hogy mennyire releváns és egyedi a tartalom, hogy mennyire jól navigálható az oldal és hogy mennyire átlátható úgymond az egész landing oldal. És mindet ugye azért nézi, mert a Google is rá akarja kényszeríteni a marketingeseket, vállalkozókat arra, hogy minőségi oldalt, minőségi tartalmakat csináljanak.

Ugye itt landing oldal alatt nem feltétlenül csak a landing oldalakról beszélünk, hanem minden olyan érkező oldalról, ahová forgalmat irányítasz, ez lehet akár termékoldal, akár kategória oldalai webshopban. Úgyhogy ez a landing oldal minőségi mutató nem csak a Google számára fontos és nemcsak azért kell vele foglalkoznod, hogy magasabb quality score-t kapj a fiókodban, hanem Neked is fontos, mert ha ez jobban meg van csinálva, minőségibb akkor jobban konvertálnak majd a hirdetéseit és így sokkal hatékonyabban tud működni a marketing rendszered.

Egyébként a felületen ne keresd a landing page quality score-t, mert nincs ilyen hivatalosan megjelenítve, de ha bármilyen hibát érzékel a Google akkor ugye azt megmutatja Neked, hogy érdemes lenne ezt és ezt kijavítanod. És azt is tudjuk, hogy a kulcsszó szintű minőségi mutatónál szerepet játszik az, hogy milyen minőségű az a landing oldal.

A következő, az utolsó előtti most már, ez a display network quality score. Igazából itt semmi különös nincsen, ugye maga a display network az teljesen máshogy működik, mint a klasszikus search, tehát ez egy teljesen különálló dolog szokott lenni általában és itt is számolnak egy ilyen minőségi mutatót, ami ugyanazokat figyeli, a historikus adatok, a kulcsszó és a hirdetés szintű relevancia és a landing oldal, az érkező oldalnak a minősége.

Végül pedig a legeslegutolsó a mobil quality score, ami kifejezetten a mobil böngészőknél jön elő. Erről én azt a hivatalos Google infót találtam, hogy ezt ugyanúgy számolják mint a többi quality score-t, tehát nem különböztetik meg azt, hogy mobilos, vagy asztali eszközről böngész most valaki valamit. Viszont , ha egy mobileszközön egy rossz minőségű landoló oldalra viszed a kattintókat mondjuk azért, mert nem reszponzív az oldal, az bizony le fogja nyomni a quality score-t is, tehát én azt mondom, hogy egy ilyen mobil quality score-t is érdemes vizsgálni, amikor kiértékeled a hirdetéseid teljesítményét.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük