BOOMCast SHORTS – Mikor érdemes elkezdeni egy újabb marketing csatorna használatát

BOOMCast Shorts - Mikor érdemes elkezdeni egy újabb marketing csatorna használatát

A legtöbb marketingesnél nagy dilemma, hogy vajon mikor érdemes bevezetni egy újabb marketing csatorna használatát. Ebben az adásban megosztom Veled, hogy mi hogyan döntünk egy-egy új csatorna bevezetéséről.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link​

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Mikor érdemes elkezdeni egy újabb marketing csatorna használatát– SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

A mai BOOMCast SHORTS-ban arról fogunk beszélni, hogy mikor érdemes elkezdeni egy újabb marketing csatorna használatát. Két adással korábban már beszéltem arról, hogy hogyan érdemes kiválasztani egy új csatornát, úgyhogy most nézzük meg, hogy mikor érdemes ezeket bevezetni.

Szerintem a legrosszabb amit tehetsz, ha ugrálsz a csatornák között. Ugye ott vannak a Facebook hirdetések, az Instagram, ott van a Tik-Tok, Pinterest, Youtube, LinkedIn, egy csomó csomó csatorna, ami vagy működik nálad vagy nem. És valószínű, hogy nem tudsz mindenhol egyszerre jelen lenni. Tudom, hogy ilyenkor nagyon erős lehet ez a lemaradok érzés, hogy ott nem vagyok jelen, de tényleg az a legrosszabb amit csinálhatsz, hogy ha ugrálsz a csatornák között, úgyhogy ezt ne tedd.

Ha van egy jól teljesítő csatornád, mondjuk nagyon jól mennek a Facebook hirdetések a webshopodnál és van még benne potenciál, akkor azt maxold ki először. Nagyon fontos: mindig azt a vasat ütjük, ami meleg. Ha elköltesz mondjuk 300 ezret Facebookon, azért költesz el annyit, mert jól hoz.

Biztos vagyok benne, hogy van még potenciál. Nagyon-nagyon kevés az a biznisz, ahol olyan pici a célközönség, hogy havi 300 ezerből ki lehet maxolni mondjuk azt a csatornát. Úgyhogy Facebookon ott van nem is tudom 6,5 millió ember kb. akik aktívan használják. Biztos vagyok benne, hogy még több pénzt el tudsz költeni és tovább tudod skálázni azt a csatornát. Úgyhogy ha jól működik, akkor azt maxold ki először. Alapszabály.

Hogy ha már kimaxoltad azt a csatornát vagy egyszerűen csak megállt a növekedés és vannak még erőforrásaid, akkor keress újabb csatornákat. Fontos, hogy ilyenkor kell új csatornákat keresni, mert csak így fogsz tudni tovább növekedni.

Tehát az is egy gyakori hiba, pont az ellentéte az előzőnek, hogy valaki mondjuk nagyon sokat költ Facebook hirdetésre magához képest és azért költ mert ugye jól hoz, és még-még-még-még akarja nyomni, amikor elért egy felső plafont. Ilyenkor nem tudsz mit csinálni, pénzt fogsz égetni, hogy ha túlköltekezel. Mert nincs annyi ember, nincs annyi kereslet, amennyit te el akarsz költeni vagy amit el akarsz érni, úgyhogy ilyenkor egy új csatorna után kell nézni.

Szintén nagyon fontos és ide kapcsolódik, hogy nem szabad egy pici eredménybeli javulásért tovább reszelgetni egy már amúgy is jól teljesítő csatornát. Ahelyett, hogy mondjuk behoznál egy következőt és hagynád futni a korábbit.

Tehát ha mondjuk úgy érzed, hogy a Facebook hirdetéseket kimaxoltad és biztos, hogy mindig lehet rajta javítani, de mondjuk a 80%-át már elérted az eredményeknek, akkor fölösleges az erőforrásaidat arra fordítani, hogy azt a maradék 10-20%-ot is elérd.

Keress egy új csatornát, ahol ugyanazzal a munkával elérheted azt, hogy pár hónapon belül a 80%-át mondjuk onnan is leveszed a potenciális forgalomnak.

És végül a leggyakoribb hiba, amit szinte mindenki elkövetett már akit ismerek, még én is a saját bizniszeimben, hogy limitált erőforrásokkal túl sok csatornán akarok jelen lenni.

Ez egy nagyon-nagyon nagy hiba, ha például csak havi 300 ezer forintom van marketingre, akkor fölösleges lenne azt elosztani három csatorna között százasával, mondjuk Facebook hirdetés, Google hirdetés meg Youtube hirdetés, mert olyan kevés jutna mindenhova, hogy mindegyik csatornán csak egy picit haladnék előre és nem tudnám kimaxolni azt a csatornát.

Tehát sokkal jobban járok ilyenkor, ha Facebook hirdetésekre vagy a potenciálisan legjobban hozó csatornára költöm el a 300 ezer forintot.

Meglátom utána, hogy mennyi van még benne, ugye a célközönség függvényében mekkora potenciál és lehet, hogy felmegyek 900 ezerig és mondjuk 900 ezer vagy egymillió vagy akár több millió forintot, van olyan ügyfelünk is, aki több milliót költ Facebookon és nem igazán van jelen más csatornán. Jó persze van email marketing stb., de más hirdetési csatornán, hirdetési platformon nincsen jelen, mert még olyan sok van a Facebookban.

És majd hogyha elértük azt a felső plafont, amikor már nem érdemes vele foglalkozni, akkor hagyjuk robotpilótán, hadd menjen, minimális karbantartással tudnak futni azok a kampányok és menjünk át mondjuk a Youtube-ra és nézzük meg, hogy ott mit tudunk elérni. Fordítsuk oda az erőforrások egy részét és teszteljünk le egy új csatornát, mi működik ott és hozzuk be a tömeg egy másik részét, akit mondjuk Facebookon nem értünk el vagy nem tudtunk meggyőzni.

Szóval így érdemes gondolkoznod a marketing csatornákról és így fogod tudni átgondolni, hogy mikor érdemes behoznod egy új platformot.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornánkra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-sal fogunk jelentkezni.

Érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]