BOOMCast SHORTS – Mikor érdemes kiszervezned a fizetett hirdetéseid kezelését?

BOOMCast Shorts - Mikor érdemes kiszervezned a fizetett hirdetéseid kezelését?

Minden vállalkozóban felmerül a kérdés, hogy mikor érdemes odaadni a fizetett hirdetések kezelését egy profi csapatnak. A mai adásban elmondom, hogy milyen kritériumok alapján érdemes dönteni és adok egy pár támpontot, hogy mikor gondolkozz el a hirdetéseid kiszervezésén.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Mikor érdemes kiszervezned a fizetett hirdetéseid kezelését? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Helló! A mai BOOMCast SHORTS-ban arról fogunk beszélni, hogy mikor érdemes kiszervezned a fizetett hirdetéseid kezelését. Az előző adásban arról beszéltünk, hogy érdemes-e kiszervezned a közösségi média felületeid kezelését.

Most viszont kifejezetten a fizetett hirdetéseket nézzük meg.

A helyzet nagyon egyszerű, mert én azt mondom, hogy a legtöbb esetben érdemes kiszervezned a fizetett hirdetések kezelését. Azért mondom ezt, mert ez tényleg egy olyan dolog, amihez szakértelem kell, amihez sok tapasztalat kell, főleg akkor, hogyha több platformon is jelen vagy.

Ha például csak Facebook és Google hirdetéseket futtatsz, az máris egy napi 2-3 órás munka, csak az, hogy naprakész maradj, ismerd a trendeket, ismerd a technikai részeket és ne égjenek ki a hirdetéseid. És vállalkozóként, tulajdonosként nincs értelme egyszerűen ezzel foglalkozni.

Tehát szerintem a legfontosabb szempont, amit át kell gondolni, hogy akarsz-e ezzel foglalkozni, van-e időd erre. Egy vállalkozás indításánál, amikor több időd van mint pénzed, akkor ne szervezd ki a hirdetéseket, mert 90%-osan meg tudod csinálni. Meg tudod tanulni és nem lesz olyan jó, mintha egy profi csapat csinálná, egy profi marketinges csinálná, de cserébe sokkal olcsóbb.

Amikor viszont eljutsz odáig, hogy már nem akarsz vele foglalkozni, akkor szervezd ki. Hatékonyabb lesz és időt szabadítasz fel magadnak. Tehát szerintem így kell gondolkozni erről a témáról vagy ezzel kapcsolatban.

Egy másik nagyon fontos szempont, hogy ha rendszeresen kampányolsz, tehát ha pár havonta vannak olyan kampányaid amiket meg kell támogatni fizetett hirdetésekkel, akkor már megéri szerintem kiszervezni a kampányok kezelését.

Ha pedig folyamatosan hirdetsz, azért mert mondjuk nem karácsonyfákat vagy nem fenyőfákat árulsz amik szezonálisak, akkor folyamatosan tudsz hirdetni. Itt viszont belefutsz majd idővel abba, hogy kiégnek a hirdetések, a futó kampányok és meglátod, hogy egyre több időt visz el az, ahogy egyre többet költesz, egyre gyorsabban kiégnek is egyre több időt visz el az, hogy naprakészen tartsd a hirdetéseket és fenntartsd a hatékonyságot.

És itt megint az időhöz kanyarodunk vissza, hogy nem fogja megérni neked időt tölteni erre a hirdetések menedzselésére, nem fogja megérni foglalkozni vele. Ennek pedig az lesz a vége, hogy el lesz hanyagolva. Úgyhogy ez az én személyes véleményem arról, hogy mikor érdemes elgondolkozni a hirdetések kiszervezésén.

De, hogy egy kis komolyabb, konkrétabb támpontot is adjak…

Azt szoktam javasolni, hogy hazai piacon, tehát magyar piacot nézve, legalább havi 100.000 forintos hirdetési költségkeretnél jön el az a pont, hogy megéri kiszervezni a kampányok kezelését. Tehát ha havi 100 ezret el tudsz költeni egy platformon, az fontos, tehát csak Facebookon egy százast, csak Google-ön egy százast, hogyha két irányba megyünk.

Ha 100-at el tudsz költeni, akkor jön el az a pont, hogy a hatékonyabb kiszervezni egy profinak, mert neki van akkora játéktere, hogy behozza neked azt a plusz összeget, amit kifizetsz neki. Afelett pedig egyértelmű, hogy egyre jobban eltörpül majd a szakértő munkadíja és egyre többet fogsz arányaiban profitálni ebből.

Nemzetközi piacon pedig inkább havi 200.000-nél húznám meg ezt a határt, tehát akár a környező országokba, tőlünk nyugatabbra pedig még ettől magasabb a belépési küszöb, mert sokkal nagyobb a verseny. Ugye a forint viszonylag értéktelen a dollárral és az euróval szemben.

Tehát nem elég, hogy sokkal versenyképesebb vállalkozások vannak ott akikkel fel kell venni a versenyt, de még a valutánk is sokkal értéktelenebb és így a tapasztalataim alapján ennél a havi 200-as, 200 ezres büdzsénél jön el az a pont, amikor megéri kiszervezni a hirdetések kezelését.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornánkra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban.

Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük