BOOMCast SHORTS – Milyen hosszú legyen a landing oldalad?

BOOMCast Shorts - Milyen hosszú legyen a landing oldalad?

Vajon “rövid” vagy “hosszú” legyen a landing oldalad? Melyik teljesít jobban? Ebben az adásban ezt az örök kérdést boncolgatjuk.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Milyen hosszú legyen a landing oldalad? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Az örök kérdés: vajon rövid vagy hosszú legyen a landing oldal? Ez egy nagyon gyakran felmerülő kérdés, nagyon sokan feldobják tanácsadásokon is, az én fejemben is nagyon sokszor felmerül, ugye nagyon sok landing oldalunk van, nagyon sok sales oldalunk van nekünk is és az ügyfeleknek is nagyon sokat csinálunk és mindig ott motoszkál az ember fejében, hogy vajon csináljak-e rövidebbet vagy csináljak-e hosszabbat ebből a landing oldalból.

Ahhoz, hogy ezt meg tudjam válaszolni vagy irányba tudjalak legalább állítani, először is tisztázzuk azt, hogy mi az a landing oldal. Ugye a landing oldal az egy olyan aloldala a weboldaladnak, aminek nincs menüje, nincs alul footer, magyarul nincsenek kifelé mutató linkek. Landing oldalaknak mindig egyetlen egy célja van, azt az adott konverziós lépést elvégeztetni a látogatóval, amire azt a landing oldalt készítjük. Tehát, hogyha eladni akarok valamit akkor az, hogy vegye meg azt a valamit, ha le akarok töltetni vele egy ingyenes anyagot, akkor azt az anyagot adom el idézőjelben, csak nem pénzért, hanem ugye információért cserébe.

Landing oldalnál nagyon fontos, hogy ne legyenek kifelé mutató linkek, sem az oldal tartalmán belül ne tudjon elmenni a látogató, sem ugye menüben, footerben. Két lehetősége van a látogatónak, miután beérkezett a landing oldalra, vagy végigmegy az általunk kijelölt útvonalon, vagy kilép és kész, nincs köztes lépés, nincs olyan, hogy elkezd böngészni az oldalon. Csak azt az infót látja és olyan sorrendben, amit mi megalkottunk. És igazából ez a lényege annak is, hogy hogyan kell felépíteni egy landinget és ez már részben meghatározza azt is, hogy milyen hosszú legyen a landing oldalad.

Mindig azt szoktam mondani, hogy úgy gondolkozz egy landing vagy egy sales oldalról, ugye igazából a kettő idézőjelben ugyanaz, a sales oldal a landing oldalnak egy altípusa, tehát, ha így ismered úgy ismered, ugyanarról van szó. Tehát úgy gondolkozz a landingekről, hogyha leülnél valakivel szemtől szemben és megpróbálnál eladni valamit, azt a valamit, amit a landingen keresztül is megpróbálsz eladni, akkor ugyanezt kell megvalósítanod online formában.

Mondok egy példát, hogy érthetőbb legyen. Ha mondjuk az online marketing stratégia készítés szolgáltatásunkat akarnám valakinek eladni, akkor ha leülök vele szemben, akkor először is megpróbálom kideríteni, hogy mire van szüksége, hogy milyen helyzetben áll most. Ha ezzel megvagyok, ez ugye egy egyéni dolog, de ha rátérek a sales pitchre úgymond, akkor megvan a fejemben az, hogy milyen sorrendben fogom neki elmondani a dolgokat. Nem az árral kezdek például, nem azzal kezdek, hogy milyen kérdései vannak, ugye ez lehet a gyakori kérdések az oldal alján, tehát miért tenném felülre ezeket a blokkokat, mindig blokkokban kell gondolkozni. Miért tenném felülre egy landing oldalon, ha szemtől szemben hogyha beszélgetek valakivel, akkor sem ezzel kezdenék. Valószínű, hogy nem is arról beszélnék, hogy ki vagyok én, hogy mit csináltam én, hogy mit tudok én, hogy kik vagyunk mi, mert ez is még korai, nem biztos, hogy érdekli ugye azt, aki online olvassa ezt a sales oldalt.

És így máris kialakul egy legalább egy nagy kép arról, hogy milyen sorrendben érdemes kommunikálnod a különböző dolgokat, mindig így érdemes felépíteni egy landing oldalt. Először ugye mindig meg kell tervezni, mindig megrajzolom azt, hogy milyen blokkokból fog állni, utána elkészítjük a blokkokat és utána töltöm fel a végleges tartalommal és így épül fel általában minden egyes landing oldalunk. Tehát ez határozza meg a hosszt is, hogy milyen hosszú legyen, először is az, hogy mi a célod vele, mert ha egy optin oldalról van szó, amivel egy ingyenes tartalmat akarsz idézőjelben eladni, egy ingyenes ebookot mondjuk, akkor nem kell 20 hajtásnyi oldalt felépítened, mert egy sokkal kisebb lépést vársz el az emberektől. Ha egy ötezer forintos valamit akarsz eladni, akkor nincs szükséged ultra hosszú oldalra, csinálhatsz, de nem feltétlenül szükséges.

Viszont, hogyha egy ilyen komplex szolgáltatást akarsz eladni, mint amit most felhoztam példának, egy online marketing stratégia, amikor leülünk egy céggel, összeszedjük, hogy hol áll most, megbeszéljük, hogy hova akar eljutni, milyen lehetőségei vannak és ez alapján egy teljeskörű stratégiát felhúzunk neki, ahhoz egy igazán hosszú sales oldal kell, mert rengeteg infó van, rengeteg kérdés, felmerülő kérdés van, amit meg kell válaszolnom. És akkor jó egy landing oldal, ha úgy van megcsinálva, hogy tudod hogy milyen kérdés fog felmerülni abban a valakiben, ha szemtől szemben ülnél, akkor ő feltenné azokat a kérdéseket, vagy megszakítana, hogy és akkor erről ez hogy van, az hogy van. És ezeket te mindet lefeded, mert online formában, amikor valaki egy landing oldalt olvas és előtte ül egy potenciális ügyfél, potenciális vevő, akkor nem tud kérdezni.

Tehát tudnom kell, hogy mi jár a fejében, mi fog felmerülni a fejében, milyen kérései lesznek és már azelőtt, hogy megunná, kilépne az oldalról, vagy esetleg rám kellene írnia emailben, hogy feltegye azt a kérdést, megválaszolom neki. És ha ezt jól meg tudod határozni, ha belelátsz a potenciális ügyfél fejébe, ezért kellenek a buyer persónák, ezért kellenek a vásárlói útvonalak, ezért kell ismered a vevőidet, mert ha belelátsz a fejükbe, akkor tudod, hogy min mennek majd végig, tudod, hogy ha elolvasta ezt a blokkot, akkor mi lesz a következő kérdése, akkor azt kell hogy legyen a következő blokk, ilyen egyszerű az egész.

Tudom, hogy ez nem egy konkrét válasz arra, hogy milyen hosszú landing oldalakat készíts, de remélem, hogy azért segített elindulni az úton és átgondolni azt, hogy milyen oldalaid vannak, hogy milyen oldalakat fogsz csinálni és azokat hogyan fogod felépíteni.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépted a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]