BOOMCast SHORTS – Nem a méret a lényeg…

BOOMCast Shorts - Nem a méret a lényeg...

Ebben az adásban arról beszélek, hogy miért fontos már a vállalkozásod kezdeti szakaszában is stratégikusan gondolkoznod (és hogyan állíthatod össze saját magadnak a stratégiát).

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Nem a méret a lényeg… – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Ennek az adásnak egy kicsit viccesen a “Nem a méret a lényeg” címet adtam, de nem kell megijedni, arról fogok beszélni, hogy miért fontos már a vállalkozásod kezdeti szakaszában is stratégikusan gondolkoznod.

Először is tisztázzuk, hogy a marketing stratégia nem csak a nagyok játékszere. Nagyon sokan úgy vannak vele, hogy csak induljunk el így, majd amikor eljutok x szintre, akkor csinálunk egy átfogó stratégiát, de ezt nem szabad így csinálni, mert tapasztalatból mondom, hogy aki így indul el, ő sose jut el majd arra a szintre, amikor azt mondja, hogy oké most érdemes meglépni. Szóval nem csak a nagyok játékszere, egészen a legeslegkisebb vállalkozásoknak is fontos az, hogy legalább egy átfogó stratégiájuk, egy irány ki legyen jelölve.

És itt jön a képbe az ilyen problémák is, amiért javaslom azt, hogy legyen egy ilyen doksi, ami megmutatja az irányt a vállalkozás számára, mert, ha mondjuk csak azért van valaki jelen TikTokon, vagy Facebookon, vagy bárhol, mert éppen az a trendi, akkor az pont olyan, mintha azért választaná valaki a KATA adózást, mert hogy nem tudom, az tök cukin hangzik. Úgyhogy azt elkerülendő, hogy ilyen alapon hozz döntéseket, hogy most éppen mi a trendi, vagy éppen mi megy valakinek nagyon jól, ezért kell egy átfogó stratégiát készítened.

Ha nincs egy ilyen doksid akkor két következménye lehet: Egy, nem tudod, hogy mi miért történik és így skálázni sem fogsz tudni. Kettő, elveszel majd a napi teendőkben és egyszerűen kihagysz majd olyan nagy lehetőségeket, amik amúgy ott lennének, de amiért nem tudsz figyelmet fordítani rá éppen akkor, ezért ezek szépen így kicsúsznak a kezeid közül. Ilyen például egy tökéletes példa erre, a Black Friday kampányok, vagy bármilyen időszakos kampányok, amire nagyon sok vállalkozónak nincs kapacitása, hogy ezt kihasználja, pedig egy tök jó bevételfröccs tudna lenni az adott piaci körülmények között.

Úgyhogy most, hogy megbeszéltük, hogy miért fontos az, hogy egy igazán kicsi, akár egy egyemberes vállalkozásnak is legyen marketingstratégiája, nézzük meg, hogy hogyan érdemes elindulnod. Én azt szoktam mondani, hogy a jó marketingstratégia az egy átfogó doksi, ami kijelöli az irányt a vállalkozás számára és megmutatja, hogy hogyan juthatsz el A pontból B pontba.

Ehhez meg kell határoznod azt, hogy hol állsz jelenleg, ez ugye az A pont, hogy hová szeretnél eljutni, ez lesz a cél, vagyis a B pont, hogy milyen időtávon szeretnél eljutni eddig a célig és, hogy milyen erőforrásaid vannak ennek az elérésére. Innen indulsz ki minden esetben, mi is innen indulunk, amikor egy stratégiát csinálunk valamelyik ügyfelünknek. És ezeket azért fontos felvázolnod, mert ha ugyanazt a vállalkozást nézzük két különböző élethelyzetben már akkor is nagyon nagyon más stratégiát fogunk kapni.

Mondok egy konkrét példát, hogy megértsd. Mondjuk van egy tanácsadó vagy egy coach, hogy ha van havi ötvenezer forintja marketingre és harminc órát tud szánni a saját idejéből a marketingrendszer felépítésére, akkor elég erősen a tartalomgyártás felé kéne elindulni, mert ebben a helyzetben több idő áll rendelkezésre, mint pénz. És ilyenkor nem szabad mondjuk egy ilyen Google Ads licitháborúba belemenni, mert nagyon hamar elégeted azt a büdzsét.

Ezzel szemben, ha egy másik tanácsadó vagy coach mondjuk havi négyszázezer forintos marketing büdzsével rendelkezik, de csak tíz órát tud odaszánni, mert tele van ügyfelekkel, akkor valószínű, hogy nem a tartalomgyártás lesz a fő, vagy nem az lesz a hangsúlyos, legalábbis nem úgy, hogy ő teszi bele az idejét, hanem mondjuk fizetett hirdetések, kiszervezett tartalomgyártás és egy folyamatos kommunikáció, amihez neki minél kevesebb időt kell rászánni ugye a marketingrendszer építgetésére. És ezek alapján a stratégia is máshogy fog kinézni hiszen a második esetben sokkal több pénze van ugye, tehát sokkal erőteljesebben rámehetünk a PPC felületekre és az agresszív növekedésre.

És végül arra is oda kell figyelned, hogy milyen időtávon és milyen részletességgel akarod kidolgozni ezt a stratégiát. Sokan azt hiszik, hogy akkor jó a stratégia, ha pontosan nagyon nagyon részletesen ki van benne minden dolgozva, pedig ez egyáltalán nem igaz. Magának a stratégiának egyszerűen annyi a feladata, hogy kijelölje az irányt és megválaszolja ezeket a kérdéseket, de nem kell egészen pontosan meghatározni, hogy mondjuk melyik nap milyen poszt megy ki, milyen hirdetés mettől-meddig fut, milyen kampányok vannak.

Ha egy átfogó képet tud nyújtani és megadja az irányt akkor utána persze ki kell majd bontani ezeket, de ez nem a stratégia része, hanem már a megvalósítás, az egy következő lépés, amikor lebontom, hogy oké a következő három hónap során ilyen kampányaim lesznek, ahhoz ez és ez és ez kell.

Úgyhogy ezért szoktam azt mondani, hogy nem a méret a lényeg és már a legkisebb vállalkozásoknak is szükségük van marketingstratégiára.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]