BOOMCast SHORTS – Élethelyzet marketing – ezért nem elég, ha csak a buyer personáidat ismered

BOOMCast SHORTS - Élethelyzet marketing - ezért nem elég, ha csak a buyer personáidat ismered

Minden marketinges (és vállalkozó) tudja, hogy milyen fontos a buyer personák ismerete. Muszáj legalább felületesen ismernünk az ideális vásárlóinkat ahhoz, hogy meg tudjuk őket szólítani (és egyáltalán a megfelelő csatornákon keressük őket). Igen ám, de van valami, ami legalább olyan lényeges, mégis alig ismeri valaki. Beszéljünk az élethelyzet marketingről!

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link​

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Élethelyzet marketing – ezért nem elég, ha csak a buyer personáidat ismered – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS Balogh Dáviddal.

A mai BOOMCast SHORTS-ban azt fogjuk megnézni, hogy miért nem elég, ha csak a buyer personáidat ismered.

Biztosan ismered már a „buyer persona” kifejezést. Ez ugye azt mutatja meg, hogy kik az ideális vásárlóink és minden marketingesnek, minden vállalkozónak ezt tudnia kell.

Azért kell tudnunk, hogy lássuk azt, hogy kit kell elérnünk, hogy ki az ideális vásárlónk, hogy milyen csatornákon, milyen felületeken érhető el, mert ez befolyásolja majd azt, hogy hol kell jelen lennünk.

Ez viszont még kevés…Mert nem elég ismerni azt, hogy ki egy ideális vásárlónk, tudnunk kell azt is, hogy ő éppen milyen élethelyzetben van és ebben segít a buyer’s journey.

Ez a vásárlói útvonal magyarul, ami azt mutatja meg, hogy milyen kérdéseken, milyen kétségeken megy végig valaki
onnantól kezdve, hogy felmerül nála egy probléma, egészen odáig, hogy megoldotta azt a problémát és vásárolt valamit.

Mondok egy példát és akkor máris jobban megérted, hogy mi a helyzet.

Tegyük fel, hogy van egy futócipőket értékesítő webáruházam. A legegyszerűbb marketingfogás az, ha Google Ads-en ráhirdetek azokra, akik futócipőre, nike futócipőre, 44-es futócipőre, akik valami konkrétumra keresnek.

Ők viszont a potenciális vásárlói közönség általában maximum 10-20 százalékát teszik ki, mert ők azok, akik már tudják, hogy mire van szükségük és egyszerűen csak ki kell őket szolgálni, csak ki kell elégíteni azt az igényt.

A maradék 80-90 százalék viszont általában előrébb jár a vásárlói útvonalon, mert vagy nem tudja, hogy milyen cipőt akar vagy nem tudja, hogy egyáltalán kell neki valami komolyabb futócipő vagy még az se tudja, hogy merre induljon
el és nekik más tartalmakat kell gyártanunk, hogy elérjük őket.

Például ha valaki most kezdett el futni, futott három alkalommal és elkezdett fájni a térde, akkor ő tapasztal egy problémát. Szó szerint egy fizikai problémát, egy fizikai fájdalmat, amit ő meg akar oldani. Akkor rá fog keresni, hogy oké
futottam mondjuk aszfalton és elkezdett fájni a térdem, mi lehet a probléma.

Biztosan talál olyan tartalmat, akár nálam az én webshopomban, hogy ha gyártottam ilyen tartalmat, de biztos, hogy talál olyan tartalmat ami megmutatja neki, hogy oké akkor egy normális cipő kell, ilyen lábad van, ilyen felületen futsz. Ez alapján válassz cipőt.

És máris sikerült egy picit előrébb terelni a folyamatban, mert mondjuk tudja, hogy az erősen kipárnázott cipőkre lesz neki szüksége. És onnantól kezdve van egy termékkategória, amin belül el tud kezdeni keresgélni.

Ez egy következő élethelyzet, egy következő szakasz, amikor már tudja a problémáját, tudja a potenciálisan lehetséges megoldást arra a problémára és össze kell hasonlítgatni a különböző gyártókat, különböző márkákat, különböző cipőket
ahhoz, hogy rájöjjön, hogy neki mi lesz mondjuk a legjobb.

És ide megint más tartalmat kell gyártanom, mondjuk influencerek által bemutatni a cipőt, letesztelni a cipőt stb.,
mert itt már az a kérdés, hogy akkor melyiket válasszam. És így jut el majd odáig valaki, hogy akkor rákeres arra, hogy 44-es Nike futócipő, vagy akár a konkrét modellre és kialakul benne egy igény, hogy ezt megvegye.

És ezért nem elég az, ha kizárólag a buyer personákat ismered, mert akkor a folyamat legvégén fogsz tudni csak bekapcsolódni a képbe, amikor konkrét igény van és ott fogsz versenyezni a konkurenseiddel szemben és licitálni azért a figyelemért.

Közben ha tartalmat gyártasz és segítesz nekik a problémáikban, mert tudod azt, hogy milyen kérdések, milyen kétségek merülnek fel a döntés során, az út során, akkor hamarabb kapcsolatba léphetsz ezekkel a potenciális vásárlókkal.
Foghatod a kezüket, segíthetsz nekik és amikor eljutnak a döntési szakaszba, hogy akkor valamit venni fognak, akkor már nem fognak keresgélni, hogy honnan vegyék, mert te voltál az, aki végig segített nekik.

És ha nálad is megtalálható az a termék és nálad is normális áron elérhető, akkor a szakértői státusz miatt egyértelmű, hogy téged fognak választani. És ezért fontos hogy ne csak a buyer personáinkat ismerjük, hanem a vásárlói útvonalakat is.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna, akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

Érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk!

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük