BOOMCast SHORTS – Miért NEM érdemes követned a trendeket?

BOOMCast SHORTS - Miért NEM érdemes követned a trendeket?

Ebben az adásban arról beszélünk, hogy miért NEM érdemes követned a trendeket. Sokan az elsők között ugranak rá egy-egy új online marketing trendre, pedig szinte biztosan lenne okosabb módja is az erőforrásaik allokálásának. Elmagyarázom, hogy mi hogyan gondolkodunk erről.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Miért NEM érdemes követned a trendeket? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS Balogh Dáviddal.

Ebben az adásban arról beszélünk, hogy miért nem érdemes követned a trendeket. Szerintem ez egy nagyon hasznos téma, amiről többször is beszéltem már korábbi adásokban, illetve cikkekben. Lehet már tudod is, hogy mire gondolok.

Ez persze csak az én személyes véleményem, nincs jó, vagy rossz válasz, de én úgy gondolom, hogy nem érdemes követni a trendeket. Leginkább azért, ahogy azt sokan csinálják. Itt arra gondolok, hogy a legtöbb vállalkozó (főleg KKV-k, de láttam már nagyobb vállalkozásoknál is példát rá) egyszerűen beleugrik a trendekbe.

Régen ott volt a Facebook, aztán jött a Messenger, Instagram, TikTok, YouTube Shorts. Mindig vannak olyan trendek (kifejezetten social media trendek), amikre nagyon sokan ráugranak azért, mert azt gondolják, hogy az adott időszakban jó eredményt lehet elérni velük. Ez akár igaz is lehet, akkor, hogyha van mögöttük egy rendszer. Ha csak azért kezd el valaki TikTokozni, mert mindenhonnan azt hallja, hogy az a felkapott, meg mennyi emberhez tudom eljuttatni a márkámat sima ingyenes posztokkal, organikusan, az szerintem nem egy jó irány. Alapvetően az állítás igaz, attól viszont még nem biztos, hogy használni is kell ezt a marketing csatornát. Mindig azt szoktam mondani, hogy lépjünk hátrébb egy lépést és nézzük meg az összképet. Mi a helyzet az adott vállalkozásban?

Itt jön képbe az online marketing stratégia. Vagy (általában) annak a hiánya. Ha van egy szép, átfogó stratégiád, akkor az megmutatja mit kell tenned ahhoz, hogy elérd a céljaidat. Leegyszerűsítve, egy ilyen dokumentum megmutatja azt az utat, amivel elérhetsz A pontból B pontba (ezek a kitűzött célok).

Azt fogja meghatározni vagy bekorlátozni, hogy milyen lehetőségeid, milyen erőforrásaid vannak. Elsősorban ezek az idő és a pénz lesznek. Pénz, amit marketingre tudsz szánni: akár marketing szakemberekre, akár fizetett hirdetésekre. Idő (munkaidő), amit bele tudsz tenni ebbe a folyamatba. Ez esetben pedig nagyon fontos, akár a te idődről, akár a csapatod idejéről (nagyobb cégek esetén is) van szó, hogy skill is párosuljon hozzá. Nem elég az, hogy például az ügyfélszolgálatos Marika majd megcsinálja a Facebook hirdetéseket, mert nem ért hozzá. Az az idő nem számít bele a kapacitásba. Szerintem alapvetően egy marketing stratégiáról így kell gondolkodni. Ezáltal derül ki, milyen lehetőségeid vannak, és ez fogja meghatározni azt is, hogy milyen felületeken, milyen csatornákon érdemes jelen lenned.

Általában mindenkinek limitált a büdzséje. Viccesen azt szoktam mondani, hogy akinek nem Musk vagy Bezos a vezetékneve, annak kb. limitált a büdzséje. Szerintem ez igaz is, mert az online marketing a világ összes pénzét meg tudja enni. Ezzel arra akarok kilyukadni, hogy önmagában egy csatorna, amit azért kezdesz el használni, mert trendi, nem biztos, hogy jól fog teljesíteni. Sőt nagyon valószínű, hogy nem fog jól teljesíteni. Sokan pedig itt rontják el. Van egy limitált erőforrási keretük, mondjuk havi 300 ezer forintjuk marketingre. A tulajdonos bele tud tenni tegyük fel, havi egy munkanapot a tartalomgyártásba (felvesz pár videót, megír egy-két rövidebb posztot, cikket). És ennyi. Ilyen esetben, szerintem, nem éri meg elindulni a TikTok irányába, mert (kifejezetten a TikTok) rengeteg olyan energiát és időbefektetést igényel, amit máshol jobban lehet kamatoztatni.

Azt kell ilyenkor mérlegelni, hogy a havi marketing büdzsét hogyan tudom a legokosabban elkölteni? Hogyan tudom ezt úgy elkölteni, hogy az a legközelebb vigyen a céljaimhoz? Az nem biztos, hogy jó döntés, ha megbízol valakit, hogy napi 2-3 videót tegyen ki TikTok-ra, mert bár hosszú távon tudsz vele növekedni, viszont minimum a büdzsé felét elviszi (hogyha egy egyszerű gyakornokról van szó, akkor is).

Sokkal jobb ilyenkor, ha csak egy fizetett hirdetési csatornát nézel ki, és abba tolod bele ezt az összeget. Ennek az az oka, hogy az a felület tud tanulni, tudja az adatokat gyűjteni és skálázni is lehet belőlük. Mindennek az a kulcsa, hogy gyűjtsük az adatokat és skálázzuk a folyamatainkat.

Ez nem azt jelenti, hogy a TikTok nem működik (most csak ezt hoztam példának, mert az a legnagyobb trend manapság). Nagyon is működik és nagyon is használható, ha valaki be tudja illeszteni a saját stratégiájába. Egy egyszerű, átlagos KKV, egy átlagos iparágban valószínűleg nem fogja tudni ezt megtenni, úgy, hogy meg is érje neki más csatornákkal szemben. Lehet, hogy idővel hoz megtérülést, hoz vásárlókat, de amit ez a felület biztosítani tud, az a márkaépítés és a jelenlét. Ha hoz is vásárlókat, akkor is össze kell hasonlítani, hogy mennyi időt, energiát, pénzt fektetsz bele és mennyi bevételed van belőle. Nagyon valószínű, hogy más csatornákon sokkal nagyobb bevételt érhetsz el. Tapasztalatból mondom, mert tudom, hogy más felületek nincsenek még kimaxolva.

Ez az én személyes véleményem arról, hogy miért nem érdemes követni a trendeket. Lehet, hogy te máshogy látod, vagy más tapasztalataid vannak, ezért örülnék, ha ezt megosztanád velem, akár a Facebook csoportban, akár emailben: [email protected] Írd meg nekem, hogy te hogy látod ezt a témát, mik a tapasztalataid!

Ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS. Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra! Érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül!

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]