BOOMCast SHORTS – Recesszió? Így marketingezz hatékonyan!

BOOMCast SHORTS - Recesszió? Így marketingezz hatékonyan!

Recesszió… ez folyik a csapból is. Több mint egy évtizede nem volt komolyabb válság, azóta pedig az online marketing elképesztően sokat fejlődött. De vajon hogyan érdemes marketingezni 2022-ben, egy erősen romló gazdasági környezetben?

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett oktatóanyagokat, cikkeket, szolgáltatást, valamint podcast adásokat itt találod:

  1. Facebook Mesterkurzus
  2. Email Marketing Automatizálás Mesterfokon
  3. BOOMCast SHORTS – KPI: mi az és hogyan tudod meghatározni a sajátjaidat?
  4. BOOMCast SHORTS – Milyen a jó KPI?
  5. KPI: mi az, hogyan határozd meg?
  6. Online marketing stratégia
  7. Marketing stratégia tervezése lépésről lépésre

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Recesszió? Így marketingezz hatékonyan! – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

A csapból is az folyik, hogy itt a recesszió, megérkezett a következő válság, és hogy milyen rossz időszak elé nézünk. És a gazdaság alakulása alapján ez nagyon úgy néz ki, hogy tényleg így van. Na de ilyenkor felmerül a kérdés, hogy hogyan érdemes marketingezni egy ilyen környezetben. És ez azért fontos kérdés, mert több mint egy évtizede nem volt komolyabb, az egész gazdaságra kiterjedő válság, azóta pedig az online marketing rengeteget fejlődött. Úgyhogy most megosztom veled az én véleményemet, hátha segít majd neked.

Először is a legfontosabb szerintem, hogy ilyenkor is kell marketingre költeni, de sokkal tudatosabban. Tehát ami nagy változás szerintem, amit be kell vezetnünk, az az, hogy sokkal okosabban kell marketingre költenünk, ki kell alakítani a mérési rendszereket, fel kell állítani a megfelelő KPI-okat, ugye ezek a legfőbb mérőszámok, és ki kell tűznünk a célokat. Tehát látnunk kell azt, hogy milyen helyzetben vagyunk, mik az üzleti céljaink, és milyen számokat kell, milyen mérőszámokat kell ahhoz figyelnünk, hogy ezeket el tudjuk érni, és hogy ki tudjuk értékelni, hogy jó úton haladunk-e afelé vagy sem. Tehát a legfontosabb az, hogy tudatosabban kell marketingeznünk, és ez szerintem a méréseknél jelenik meg, mert tudom, hogy sokan ezt a lépést nem teszik meg, vagy technikai hiányosságok miatt, vagy egyszerűen azért, mert nem foglalkoznak vele.

Aztán egy következő szempont, ami nagyon sokszor felmerül kérdésként tanácsadásokon is, hogy érdemes-e házon belülre vinni a marketinget. Na most szerintem egy ilyen gazdasági helyzetben, hogy ha arra számítunk, hogy visszaesés lesz, vagy már visszaesés van ugye a keresletben, akkor egyáltalán nem hülyeség az, hogy házon belülre visszük a marketing feladatköröket, akár mindet, akár csak bizonyos részét. Ez viszont csakis akkor fog működni, ha megvan házon belül a skill erre. Tehát az, hogy majd Marika megcsinálja a hirdetéseket két email között, vagy két kávéfőzés között, az nem lesz jó, mert nem lesz hatékony, onnantól kezdve pedig pénzégetés az egész.

Ha megvannak a skillek házon belül, vagy hajlandóak vagytok elsajátítani ezeket a skilleket, akkor tök jó, mert van egy csomó oktatóanyag, hazai, külföldi, nekünk is van mondjuk Facebookos oktatóanyagunk, email marketing oktatóanyagunk webshopoknak, amiket egyszer kell megvenni, megtanulod, kiépíted és onnantól kezdve termeli a pénzt. Szóval tök okés dolog házon belülre vinni a marketinget akkor, ha skill is társul hozzá.

Aztán egy másik nagyon fontos tipp, hogy foglalkozz a meglévő ügyfeleiddel. Ezt azért mondom, mert tudom, látom, tapasztalom, hogy új ügyfeleket szerezni a legdrágább, viszont nagyon egyszerű eladni azoknak, akik korábban már bizalmat szavaztak. Akár új termékfejlesztés árán is, hogy jobban ki tudd őket szolgálni, és ha látod az igényeiket, akkor tudod, hogy adott problémára milyen megoldást tudsz nekik nyújtani.

Itt nagyon jól jön az email marketing, bármilyen iparágban, bármilyen területen is mozogsz, de kifejezetten webshopoknál nagyon nagyon jól tud teljesíteni, és nem a hírlevelekre gondolok, hanem az email marketing automatizmusokra. Van erről egy oktatóanyagunk, ahol az összes automatizmust átadom, amit építünk, belinkeljük ezt is az adás alá.

Egy következő tipp, hogy költsd el okosabban a büdzsét. Ugye ezzel kezdtem, hogy tudatosabban kell mérnünk, és ennek az lesz a következménye, hogy a büdzsét is okosabban tudod majd elkölteni, csoportosítani. És minél kisebb büdzsével dolgozol, minél kisebb marketingköltséged van, annál okosabban kell azt elkölteni, mert annál kisebb a mozgástered és ha egy rossz platformot választasz,
vagy rossz technikai beállításokkal dolgozol, vagy nincs meg az a skill annak a platformnak a kezeléséhez, akkor nagyon könnyen el fogod égetni a pénzt és utána meg ott állsz, és nem tudsz mit csinálni. Ebben segíthet egyébként a KPI-okról szóló adásunk, van egy adás és egy cikkünk is, ezeket is belinkeljük ide alulra.

Aztán szintén nagyon fontos, hogy gondold újra ilyenkor a marketing stratégiádat. Ha van, akkor gondold újra pontosabban, ha még nincs, akkor pedig csinálj egyet, mert itt az ideje, hogy összeállítsd ezeket. És azért kell ilyenkor újragondolni, akkor is, ha már megvan, és akkor is, ha akár csak pár hónapos, mert ahogy változik a gazdasági környezet, vagy az iparági helyzet, úgy változtatnod kell valószínűleg, a marketing stratégián is. Lehet, hogy már nem releváns az, amit korábban összeállítottál és ilyenkor tudni kell irányt váltani.

A marketing stratégia összeállításában mi is tudunk segíteni, erre van egy kifejezett szolgáltatásunk, de egy cikket is írtam erről a blogon, úgyhogy ha magadnak szeretnéd megcsinálni, akkor érdemes elolvasni, és lépésről lépésre meglátod, hogy hogyan kell egy ilyet összeállítani.

És végül a legutolsó jó tanács, hogy óvatosan ilyenkor a márkaépítéssel. Tudom, hogy mindenki azt mondja, hogy márkát kell építeni, és most kell marketingre költeni, mert mindenkinek beleégetjük a fejébe a márkát, és akkor majd mindenki tőlünk vásárol, de szerintem ez nem ennyire fekete fehér. Főleg egy olyan helyzetben, amikor épp hogy ki tudod fizetni a munkatársakat, vagy épp hogy tudsz termelni egy kis profitot, akkor valószínű nem azon jár az eszed, hogy öt év múlva mekkora márkám lesz, hanem azon, hogy most jelen helyzetben hogy éljek túl, és hogy hozzam ki ebből a maximumot.

Szóval ha csökkentened kell a büdzsén, a marketing költségkereteden, akkor szerintem a márkaépítésre szánt keretből csípj le először, mert az egy olyan része a marketingköltésednek, aminek mi igenis fontos és igenis hosszú távon lesz haszna, de rövid távon, hogy a következő fél évben, mondjuk most arra nem költesz, valószínű, hogy nem lesz belőle semmiféle problémád.

Ez lett volna az a pár tipp, amit szerettem volna veled megosztani, és szerintem érdemes ezeket megfogadni, a következő fél-egy évre nézve, mert nagyon úgy néz ki, hogy egy egyre nehezebb környezetben kell majd dolgoznunk.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra, mert hetente két új adással is jelentkezünk. És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel, és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a https://www.boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]