BOOMCast SHORTS – Mi az a “tanulási időszak” a Facebook hirdetéseknél?

BOOMCast Shorts - Mi az a “tanulási időszak” a Facebook hirdetéseknél?

Sokan és sokszor belefutnak abba, hogy a rettegett “tanulási időszak” miatt nem teljesít úgy egy Facebook hirdetés, ahogy kellene. Ebben az adásban elmagyarázom, hogy hogyan működik a tanulási szakasz és adok egy pár tippet is, hogy hogyan kezeld.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Mi az a „tanulási időszak” a Facebook hirdetéseknél? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Ha hirdettél már Facebookon, akkor biztos te is belefutottál, hogy bizonyos kampányok tanulási időszakban ragadnak. Ebben az adásban elmagyarázom, hogy hogyan működik ez a tanulási szakasz, és egy pár tippet is és adok, hogy hogyan kezeld ezt.

Először is tisztázzuk azt, hogy hogyan működik maga a Facebook. Ha indítasz egy hirdetést, akkor azt először a Facebooknak is tesztelnie kell, mert ugye ő is adatokra alapozva dönt. Ilyenek például az, hogy hol jelenítse meg a hirdetéseket, hogy a célközönségen belül kiket célozzon meg, hogy kik konvertálnak, hol történnek ezek a konverziók stb, stb. Tehát a Facebook is tesztel és folyamatosan figyeli ezeket a visszajelzéseket, csak ugye sokkal több adatpontot figyel és sokkal gyorsabb ütemben reagálja le ezeket, mint ahogy mi tudnánk.

Az is fontos, hogy nem csak pozitív jeleket figyel az algoritmus, hanem a negatív visszajelzéseket is, például, hogy ki görget át a hirdetésen megállás nélkül, vagy ki kattintott, de nem konvertált utána az oldalon, vagy ki nyomott arra, hogy nem akarja látni már ezt a hirdetést. Ahogy jönnek ezek a pozitív és negatív visszajelzések, ezek alapján tud utána profilozni és megpróbál ezek között összefüggéseket találni.

Ez azt jelenti, hogyha van mondjuk egy félmilliós célközönséged – amire elindítasz egy hirdetést -, akkor először random elkezdi a félmillió embernek mutogatni a hirdetéseket és figyeli ezeket a visszajelzéseket. És ha azt látja, hogy mondjuk a fővárosiak sokkal nagyobb arányban konvertálnak, a megyeszékhelyen élők pedig kattintanak, de nem konvertálnak, akkor idővel – és ez nagyon rövid idő egyébként, tehát ez pár óra is lehet akár, attól függ, hogy milyen gyorsan jönnek az adatok -, idővel csak vagy nagyon nagy arányban, legalábbis a budapestieknek fogja megmutatni a hirdetést.

És igazából ez maga a tanulási fázis, amikor az adott hirdetés ebben a profilozós időszakban van, és ugye a Facebook algoritmus próbálja random közönségnek, random megjeleníteni a hirdetéseket és idővel elég adat gyűlik össze számára, hogy azt mondja, hogy oké, tudom, hogy mi az irány, utána is persze figyelik ezeket meg tesztelnek de, tudom hogy mi az irány, arra megyünk és onnantól kezdve valószínű hatékonyabban fog működni maga a hirdetéssorozat.

Ami nagyon fontos, hogy a tanulási szakaszban nem szabad hozzányúlni a hirdetéshez, hirdetéssorozathoz, igazából szinte semmihez, mert elrontod vele a tesztet. Tehát ezt úgy kell nézni, hogy te beállítottad hirdetéssorozat szinten a megjelenési helyeket, a licitet, a célközönséget, ugye egy csomó technikai beállítást, hirdetés szinten pedig magát az üzenetet, amit el akarsz juttatni valakihez. És nekiesik a Facebook algoritmus, azt mondja, hogy itt a közönség, itt van az üzenet, amit el kell juttatnom, elkezdem tesztelni, megnézzük milyenek a visszajelzések és az alapján utána alakítom azt, hogy ki látja.

Hogyha közben belemódosítasz célközönséget, hirdetés tartalmát, kreatívot, bármi ilyesmit, akkor azzal nullázod azt, amit tanult, mert ugye egy algoritmus nem tudhatja azt, hogyha te csak egy pontot cseréltél ki, vagy mondjuk az egész szöveget átírtad. És onnantól kezdve hogy módosítasz, azt mondja, hogy fú hát akkor itt minden megváltozott, kezdem elölről a tesztet és elfelejtem azt, amit eddig tanultam, mert lehet, hogy csak félrevinné a kampányt. És ezért van az, hogy nem módosítunk futó hirdetésen, hirdetéssorozaton, hanem, hogyha új verziót akarunk, vagy változtatni akarunk, másoljuk és párhuzamosan futtatjuk ezeket.

Ami egy ökölszabály, hogy ilyen 30-50 konverzióra van szükség ahhoz, hogy kilépjen a tanulási szakaszból az algoritmus és ez olyan egy héten belül. Tehát ez a mondjuk napi 5 az ideális konverzió mennyiség, ha ettől kevesebb jön be, akkor lehet, hogy nem tud kilépni a tanulási fázisból, vagyis hát nagyon valószínű. Ha ettől több, akkor pedig nagyon valószínű, hogy kilép belőle, de amúgy mindkettőre láttam már példákat, hogy mondjuk 20 konverzióval kilépett és 50-el még nem, de ez ökölszabályként azért jól tud működni.

És ami nagyon fontos, hogy ezt az algoritmust ad setenként, tehát hirdetéssorozatonként méri, nem kampányonként. Tehát, ha van egy kampányod benne négy hirdetéssorozat, az négy külön tanulási fázis és külön-külön tesztel és külön-külön mér ilyenkor az algoritmus. És ez is ugye kritikus olyan szempontból, hogyha nagyon nagy átfedés van a célközönségek között, kannibalizálják egymás közönségét és a konverziók megoszlanak és nem egy helyre jönnek, sokkal nehezebb ilyenkor kilépni a hirdetésnek a tanulási szakaszból. Úgyhogy így működik a tanulási időszak és ugye itt felmerül a kérdés, hogy oké, de mit lehet ez ellen tenni.

Ez nagyon egyszerű, ha a tanulási fázisban ragadt sokszor a hirdetésed, akkor vagy magasabb költségkerettel kell elindítanod, hogy több konverzió tudjon bejönni az első napokban, vagy más eseményre kell optimalizálod, például nem vásárlás eseményre, ha abból 4.000 forintért szerzel meg egy konverziót, akkor ugye napi 20.000-es kerettel kéne indítanod, ideális esetben. Hanem azt mondod, hogy kosárba helyezésekre optimalizálsz, mert abból tízszer annyi van és csak 400 forintért szerzel így egy olyan eseményt, magyarul 2.000 forinttal el tud indítani a kampányt.

Ezt is le kell tesztelni, hogy jobban teljesít-e ilyen esetben. Változó egyébként, tehát van, hogy jobban teljesít magasabb eseménynél, mert több konverzió tud jönni, de ha elég pontosan be tudod lőni a célközönségedet, akkor meg jobb, hogyha a végkonverzióra optimalizálsz, legalábbis így nagy általánosságban.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk, a linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük