BOOMCast SHORTS – Így validáld a terméked mielőtt még megcsinálnád azt

BOOMCast Shorts - Így validáld a terméked mielőtt még megcsinálnád azt

Több webáruházam is van, így tudom mekkora fejfájást tud okozni amikor döntést kell hoznunk egy-egy új termék bevezetéséről. Ebben az adásban mutatok egy szuper kis trükköt, amivel még azelőtt validálhatod egy termék sikerességét, hogy egy darabot is bekészleteznél belőle.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Így validáld a terméked mielőtt még megcsinálnád azt – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

A mai adásban kicsit a webshop-tulajdonosoknak fogok kedvezni, mert egy olyan trükköt mutatok be, amivel azelőtt validálhatod egy termék sikerességét, hogy egy darabot is bekészleteznél a belőle. Ezt is a saját businesseken tapasztaltuk ki, mert mi mindent importálunk, vagy vannak olyan termékek, amiket mi magunk gyártatunk, így minimum több száz, de nem ritka, hogy több ezer darab termékben kell gondolkoznunk egy-egy új termék, vagy termékkategória bevezetésénél.

Ez ugye elég nagy rizikó, elég nagy tőke kell hozzá, hogyha Kínából importálsz például és nem mondjuk Dropshipping modellel dolgozol. És kellett valami módszer arra, hogy ne vállaljunk feleslegesen ekkora rizikót. Ez nagyon egyszerű egyébként, úgy néz ki, hogy bármilyen úton-módon is értékesítesz, mondjuk akár webáruházban, akár sales oldalakon, teljesen mindegy, mi sales oldalas értékesítéssel dolgozunk. Simán legyártottunk egy sales oldalt az adott termékre, mintha ott lenne, mintha meglenne, ami igazából a végleges sales oldal. Mindent ugyanúgy csináltunk, megvannak a fotók, megvannak a videók, ugye próbatermékeket berendeltünk és ezeket meg tudtuk csinálni.

Tehát kész van a végleges sales oldal, elkészítjük a hirdetéseket és elindítjuk. Egy pár napig fut pár ezer forintos költségkerettel, általában ilyen 20-30 ezret költöttünk egy-egy ilyen tesztre, fut egy pár napig és utána megnézzük, hogy milyen eredménye volt. Ha hozott vásárlót és a cél roas fölött teljesített, tehát azt mondtuk, hogy mondjuk ötös roas jó nekünk és hetesen hozott, akkor nincs is kérdés, validálva van, be kell hozni és lehet értékesíteni. Ha hozott vásárlót, de nem volt elég hatékony, nem biztos, hogy annyi profit volt rajta, mint szerettük volna, tehát valahol nullszaldó és egy pici profit környékén, akkor valószínű, hogy megéri behozni, mert egyszerűen több idő kell az algoritmusnak, lehet tesztelni, lehet jobb hirdetéseket csinálni, jobb sales oldalt csinálni, vagy értékesítési folyamatot egy webshopnál és jobban fog működni a dolog, tehát akkor is valószínű érdemes belemenni.

Ha nullszaldó alatt teljesített, de hozott valamit, akkor megint csak ki kell értékelni, hogy oké, mit tudok jobban csinálni. Lehet, hogy érdemes még egy tesztet csinálni egyébként ilyenkor, de ez már úgyis tapasztalat kérdése. Ha pedig egyáltalán nem hozott vásárlást, akkor megint csak ki kell értékelni, hogy oké, biztos jó volt-e a hirdetésem, biztos jó volt-e a sales oldalam, vagy az értékesítési folyamatom és ha igen, vagy nincs benne olyan banális hiba, akkor ez van, rá kell tudni, hogy ez a termék kuka és megvédted magad attól, hogy egy csomó pénzt bele tegyél és benne ragadjon a pénzed a készletbe.

Ha pedig időközben vásárol valaki, akkor mi szoktunk neki küldeni egy emailt, hogy sajnáljuk, de éppen elfogyott készletről, x héten belül, vagy amilyen időn belül be tudod szerezni, ismét készleten lesz a termék, itt van egy kuponkód, 20-30 százalékos mondjuk, Te ennyivel olcsóbban megkapod, amint ismét készleten lesz, ezzel is ugye bocsánatot kérve azért, amiért most nem elérhető. És ez általában win-win helyzetet szül, mert a vevők örülnek, hogy olcsóbban jutnak majd valamihez, mi pedig sikeresen leteszteltük az ötletünket és megvédtük magunkat attól, hogy esetleg egy hibába belefussunk.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ha még valamiért nem tetted volna akkor iratkozz fel a csatornákra, mert hetente három új BOOMCast SHORTS-szal fogunk jelentkezni.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere is csatlakozz hozzánk, linket megtalálod a leírásban. Találkozunk a következő adásban.

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük