BOOMCast SHORTS – Egy TITKOS árbevétel növelő taktika: te vajon cukorkát, vitamint vagy fájdalomcsillapítót árulsz?

BOOMCast SHORTS - Egy TITKOS árbevétel növelő taktika: te vajon cukorkát, vitamint vagy fájdalomcsillapítót árulsz?

Egy elég érdekes koncepciót mutatok be arról, hogy terméked vagy szolgáltatásod melyik kategóriába tartozik és hogyan lehet ezt a tulajdonságot az árbevétel javára fordítani!

Az alábbi felületeken éred el az adást:

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

Egy TITKOS árbevétel növelő taktika: te vajon cukorkát, vitamint vagy fájdalomcsillapítót árulsz? – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS Balogh Dáviddal.

Kíváncsi vagyok, hogy te vajon cukorkát, vitamint vagy fájdalomcsillapítót árulsz-e.?

Ez egy olyan érdekes koncepció, ami pár hónapja fogalmazódott meg bennem: a cégek nagy többsége cukorkát, vitamint vagy fájdalomcsillapítót árul. Mit jelent ez pontosan?

Ha valaki cukorkát árul, akkor jobban belegondolva arra azt tudjuk mondani, hogy jó, ha van, de nem létszükséglet és nem is sürgős. Ilyen lehet például egy autó, ami egyértelmű szerintem mindenki számára, hogy sokkal előnyösebb, ha van. Ha viszont nincs, akkor is meg tudom oldani a közlekedést, csak maximum kevésbé kényelmesen.

Ott van a második kategória: a vitamin. Ezek azok a termékek vagy szolgáltatások, amik hosszabb távon hozhatnak fejlődést, javulást. Nem olyan sürgősek, viszont lehet, hogy idővel elengedhetetlenek és még az is lehet bizonyos szituációkban megelőzésre valóak. Ha tényleg a valós vitamint vesszük például, akkor láthatjuk, hogy alapból mindenképp jó, ha valaki szedi őket. Viszont mivel rövid távon nem befolyásolják nagyban a dolgokat, így ha nem szeded őket egy hétig, egy hónapig vagy akár egy évig, valószínű nem fog semmi történni. Röviden tehát azt tudom mondani, hogy hosszú távon valószínű jó ha valaki befektet ebbe a kategóriába fejlődés szempontjából, de igazából az sem gond, ha nem.

Végül pedig ott van a harmadik kategória: a fájdalomcsillapító. Ez az egyetlen olyan kategória, amire szükséged van, azonnal. Egyébként is alap koncepció marketingben, hogy megelőzést nagyon nehéz eladni. Fájdalomcsillapítást viszont annál könnyebb. Ha valakinek „fáj” valamije, kevés esély van arra, hogy ne vegye meg rá a „fájdalomcsillapítót”, méghozzá minél gyorsabban.

Most, hogy már érted mi a különbség a cukorka, a vitamin és a fájdalomcsillapító között, gondolkozz el azon, hogy te vajon mit értékesítesz!

Ez lehet, hogy termékenként, lehet, hogy szolgáltatáscsoportonként változik, az az egy viszont biztos, hogy a 3 közül valamelyik igaz lesz rád. Sőt, az is gyakori, hogy nem egy konkrét kategóriába sorolható az amit értékesítesz. Lehet kettő vagy háromnak a kombinációja is. Talán a legjobb szituációban ekkor vagy egyébként, mivel úgy tudsz pozicionálni a kommunikációval, ahogy csak szeretnél.

Például egy gazdaságilag nehezebb időszakban nagyon jó dolog úgy pozicionálni a termékedet, szolgáltatásodat, mint egy fájdalomcsillapítót. Ha ingatlanügynök vagy és ingatlanokat értékesítesz, akkor egy jó gazdasági időszakban a befektetési célú ingatlan az valószínű cukorka vagy vitamin lesz. Egy nehezebb gazdasági időszakban (mondjuk amiben most vagyunk, ahol magas az infláció), viszont pozícionálhatod úgy a befektetési célú ingatlan értékesítését, mint egy fájdalomcsillapítót, szimplán a mögötte lévő logikát megváltoztatva. Hiszen, ha egy befektetőnek áll több tízmillió, több százmillió forint a bankban és folyamatosan veszít a reálértékéből, akkor neki az szó szerint fáj. Ilyenkor kifejezetten jó fájdalomcsillapító számára egy befektetési célú ingatlan. Minden a kommunikáción múlik.

Itt van akár a mi esetünk is, mint marketing ügynökség. Egy jó gazdasági időszakban, ahol minden szuper, minden happy, nagyon sok cég futtat jelenléti vagy brandépítő hirdetéseket. Egy nehezebb időszakban viszont én is azt mondom, hogy máshogy kell pozícionálni a szolgáltatásokat. Akkor már nem azt mondom, hogy legyél jelen, hiszen a márkaépítés hosszú távon megtérülő befektetés. Nehéz időszakban nehéz hosszú távon gondolkozni. Ilyenkor már úgy gondolkodom, hogy beteszek egy forintot és kiesik két forint. Ha ez valóban így van és bizonyítható – ugye ehhez az kell, hogy legyen mögötte egy rendszer, egy stratégia, és jól legyenek használva a különböző elemek, platformok – akkor ez egy megvalósítható dolog.

Azért nem kifejezetten magunkról beszélek, mert mi mindig is így dolgoztunk és így pozicionáltuk magunkat. Nem kreatív ügynökség vagyunk, nem márkát építünk. Persze abban is segítünk, de szerintem az csak egy nagyon pici szelete az egész nagy stratégiának. Valóban kell márkaépítés, kell jelenlét akkor, hogyha eljutottunk egy adott szintre és még a büdzsé is megengedi. Kisebb szinten – ami akár pár százezer, félmillió, egymillió forintos havi költségkeretet is jelenthet – nehéz márkaépítésre költeni úgy, hogy nem látom mikor fog megtérülni. Sokkal hatékonyabb az, hogyha konkrétan, közvetlenül tudom követni konverziós kampányokkal, értékesítési kampányokkal, hogy mennyi pénz jön be.

Ha beteszek egy forintot, kiesik másfél-két forint, vagy akár csak 1,2 forint egy 20%-os ROAS-szal, akkor azt tudom mondani, hogy megéri. Számokkal alátámasztva bizonyítható. Hülye lennék nem tolni bele a pénzt.

Ezért nagyon fontos felismerned, hogy te cukorkát, vitamint vagy fájdalomcsillapítót értékesítesz. Valamint, hogy ennek megfelelően tudd alakítani a kommunikációdat. Ha pedig az jön ki, hogy te cukorkát vagy vitamint értékesítesz, akkor gondolkozz el azon, hogy hogyan tudod úgy átalakítani az ajánlatodat, vagy akár csak a kommunikációdat, hogyan tudsz úgy hatni az érzelmekre, a logikára, a pénzügyekre, hogy fájdalomcsillapítóként tudd pozícionálni!

Ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ne felejts el feliratkozni a csatornákra! Érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel és a közösségünk tagjait is megtalálod!

Gyere és csatlakozz hozzánk a boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül!

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük