BOOMCast SHORTS – TOFU, MOFU, BOFU… hogy mifu?!

BOOMCast Shorts - TOFU, MOFU, BOFU… hogy mifu?!

Ebben az adásban megbeszéljük, hogy mégis mi az a TOFU, MOFU és BOFU. Érdemes tisztában lenned ezekkel a fogalmakkal, mert a marketing kommunikációd alapja hogy tudd, mikor milyen tartalmakat kell publikálnod.

Alakítsd Te a műsort és csatlakozz a BOOMCast zárt Facebook csoportjához, ahol beszélgethetsz a hallgatóinkkal és akár személyesen tőlünk is kérdezhetsz!

Az adásban említett linkeket itt találod:

Az alábbi felületeken éred el az adást:

  1. YouTube link
  2. Spotify link
  3. Apple Podcast link

Ha inkább olvasni szeretnél, akkor alább találod az adás szöveges átiratát.

TOFU, MOFU, BOFU… hogy mifu?! – SZÖVEGES ÁTIRAT

Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh Dáviddal.

Az elmúlt pár adásban többször is említettem már a TOFU, a MOFU és a BOFU kifejezéseket, úgyhogy gondoltam csinálok erről egy külön dedikált adást, hogy meg tudjam magyarázni, hogy mégis mik ezek. A TOFU, a MOFU és a BOFU a tartalmak különböző státuszát jelölik a vásárlói útvonalon.

Ehhez azt kell tudnod, hogy van ugye a vásárlói útvonal, ami egészen elejétől a végéig lefedi azt, hogy egy vásárló egy adott terméknek, vagy szolgáltatásnak a vevője, milyen kérdéseken, milyen problémákon, milyen kétségeken megy végig onnantól, hogy felmerül nála egy probléma odáig, hogy megoldja azt egy termék megvásárlásával. Erről a témáról és a vásárlói útvonalakról csináltam külön adást és külön cikk is van a blogon, ezeket belinkeljük az adás alá, hogy ha komolyabban érdekel a téma. Na de akkor térjünk a lényegre, és nézzük meg, hogy mit takar ez a három kifejezés.

Kezdjük a TOFU-val, ami a Top of Funnel kifejezést jelenti. A Top of Funnel tartalmak azok, amik a funnel tetején, vagy a vásárlói útvonal elején találhatóak, én inkább így szoktam ezt megmagyarázni, amikor valakinél felmerül mondjuk egy probléma, de még nem biztos, hogy van már megoldástudata ahhoz a problémához. Például nem tudom, fáradtan kelek fel minden reggel, tudom, hogy fáradt vagyok, tapasztalom ezt a problémát, de nem tudom, hogy mi miatt lehet.

Van egy problématudatom, amit tapasztalok, érzek és valahogy meg akarom oldani, rá fogok keresni a Google-ben, hogy miért vagyok minden reggel fáradt. Ha itt feljön mondjuk egy táplálékkiegészítő webshopnak a cikke, hogy mondjuk: tíz hiba, amit elkövetsz és fáradt vagy reggelente, vagy hét ok, amiért minden reggel fáradt vagy, akkor az egy TOFU tartalom, amit ők abból a célból gyártottak le, hogy aki tapasztalja ezt a problémát és rákeres erre, neki tudjanak valami iránymutatást adni.

Ez akkor működik jól, ha információt adsz, nem akarsz eladni semmilyen megoldást, semmilyen terméket, hanem tényleg leírod azt a tíz hibát, vagy azt a hét okot, ami közül egy, vagy kettő egyértelmű lehet az, amit a te terméked is megold, de ne csak erre fókuszáljon az egész.

Aztán ott van a MOFU, a következő szint, ami a Middle of Funnel, tehát a vásári útvonal közepét felölelő szakasz. Még itt is információkat kell adnod legtöbb esetben, viszont itt már sokkal
konkrétabb kérdésekre fogsz tudni válaszolni
. Ha a TOFU volt az a tartalom, amivel behozod az embereket, tehát ezek azok a cikkek, videók, podcast adások, amire rákeres valaki, megoldást adsz ott neki, ugye megválaszolod azt a kérdését, akkor a MOFU az, amivel tovább viszed azon a folyamaton.

Tehát ha valaki tapasztalta ezt a problémát, rákeresett Google-ben, megtalálta az előbb említett cikket, bejött, elolvasta, egy-két pontot kiszedett belőle, amit úgy gondolja, hogy ő is elkövet, és ez is hozzájárulhat, akkor ezután érdemes valami MOFU tartalmat kínálni neki, ami lehet amúgy egy csali is, amiért megadja az email címét, vagy egy következő videó, vagy egy következő cikk, vagy bármi igazából, ami továbbviszi őt ezen a folyamaton. Mondjuk, hogy kínálsz neki öt trükköt a minőségibb alvásért és akkor itt le tudod írni, hogy ha ezt és ezt és ezt megcsinálod, akkor nyolc óra alvás helyett elég lesz hét és energikusabb leszel, mint most.

És ez egy olyan MOFU tartalom, amiről önmagától nem biztos, hogy gondolt volna, vagyis rákeresett volna, viszont egyértelműen következik az ő problémájából és egy tök jó pluszt tudsz neki nyújtani és itt már igenis bedobhatod azokat a termékeket, szolgáltatásokat, bármit, amit tudsz kínálni, hogy ha ezt és ezt és ezt így csinálod és mondjuk ezt a vitamint szeded reggel, ezt a vitamint szeded este, akkor sokkal energikusabb leszel, reggel, amikor felkelsz és sokkal jobbat fogsz aludni este.

És végül ott vannak a BOFU tartalmak, ez a Bottom of Funnel, ugye a vásári útvonal vége, amikor még mindig tartalmakról beszélünk, tehát nem tranzakciós hirdetések, hanem ugye itt kifejezetten tartalmakra fókuszálunk, viszont itt már sokkal közelebb áll a potenciális vásárlónk ahhoz, hogy tényleges vásárlóvá váljon. Itt már ugye megvolt a problématudat, kialakult a megoldástudat valamilyen úton-módon annál, aki ezt a tartalmat olvassa, lehet, hogy nálad lehet, hogy másnál tapasztalta ezt meg, de az a lényeg, hogy megvan neki a tudása és most gondolkozik azon, hogy mi lehet a jó megoldás.

Tehát mondjuk egy jó BOFU tartalom, ha a példánál maradunk, hogy milyen táplálékkiegészítőt válassz, hogy ha jobban akarsz aludni. És itt össze tudod hasonlítani a különböző vitaminokat, a különböző készítményeket, akár tudsz életkor alapján javaslatot tenni, ugye itt jön képbe az, hogy tudja, hogy milyen problémával küzd, tudja, hogy mi lehet arra a megoldás: az hogy változtatni kell és valamilyen hiányossága van és itt irányba tudod állítani, hogy neked ez lesz a jó megoldás.

És itt már nyugodtan lehet termékekről beszélni, nyugodtan lehet a saját márkáról beszélni, be lehet dobni vásárlói véleményeket, be lehet dobni kutatásokat, hogy másoknak ez segített és így tudod egy végső döntés felé terelni, még mindig információk segítségével.

Tényleg röviden leegyszerűsítve ezek lettek volna a TOFU, MOFU és BOFU tartalmak és még egyszer mondom, hogy ha erről még többet akarsz tudni, el akarod sajátítani ennek a használatát, akkor érdemes a cikkünket elolvasni a blogon, ott még többet írtam erről és vannak tartalomötletek is, hogy a különböző szinteken milyen platformokat, milyen eszközöket érdemes használnod.

És ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.

Ne felejts el feliratkozni a csatornánkra, mert hetente két új adással is jelentkezünk.

És érdemes belépned a zárt Facebook csoportunkba is, ahol akár személyesen velünk is beszélgethetsz, de kérdéseket is tehetsz fel, és a közösségünk tagjait is megtalálod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a https://boommarketing.hu/fbcsoport linken keresztül.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük