Olvasási idő: ~11 perc

Mindannyian szeretjük az újdonságokat. Új hirdetési formák, új célzási módszerek, új growth hacking stratégiák.

Ez mind szép és jó, de nem feltétlenül előnyös, ha mindig csak az új dolgokra koncentrálunk.

Több olyan látogatószerzési stratégia is létezik, melyek (ügyesen kivitelezve) annyi érdeklődőt hoznak, amennyivel már el sem bírnál… ilyen például az örökzöld Facebook stratégia is.

AJÁNLOTT CIKK: “Örökzöld Facebook kampányok – így készíts folyamatosan bevételt termelő hirdetéseket”

Az örökzöld Facebook hirdetéseket már egy korábbi cikkben bemutattuk részletesen is, most viszont összegyűjtöttem neked 11 tippet, amivel még tovább tökéletesítheted a folyamatosan futó kampányaidat.

A 11 tippet a 3 fő kampánytípus alapján csoportosítottam…

Az örökzöld Facebook hirdetések 3 típusa

Az örökzöld Facebook hirdetéseknek 3 fő típusát különböztetjük meg a kampány célja alapján:

  • Látogatószerző Facebook hirdetések
  • Érdeklődőszerző (leadgeneráló) Facebook hirdetések
  • Konverziós Facebook hirdetések

Kezdjük is a legelsővel.

 

Látogatószerző Facebook hirdetések

A látogatószerző (vagy angolul awareness) hirdetés fő célja, hogy a teljesen hideg látogatókat (akik még sosem hallottak rólad) elindítsa a vásárlási folyamaton, melynek az a legelső lépése, hogy egyáltalán tudjanak rólad a potenciális vásárlóid (ebben segítségedre lesz egy korábbi cikkünk).

Ezekkel a kampányokkal nem az eladás és a tukmálás a cél, hanem egyszerűen csak tudatni szeretnéd a számodra értékes emberekkel, hogy te is jelen vagy a piacon. Tekints ezekre úgy, mint egy bemutatkozásra.

Mivel a Facebookot nagyjából 5.5 millió magyar használja rendszeresen (és az Instát is már több mint 1 millió), ezért nagyon okosan kell céloznod ahhoz, hogy csak a számodra megfelelő embereket találd meg a tömegben.

Ehhez az egyik legjobb eszköz kétségkívül a tartalommarketing.

AJÁNLOTT CIKK: “Mi is az a buyer persona?”

1. Hirdesd az új tartalmaidat

Ha már rendszeresen gyártasz valamilyen tartalmat (és miért ne tennéd?!), akkor az első és legegyszerűbb lépés az új érdeklődők szerzése felé egyértelműen az lesz, hogy elkezded hirdetni azokat.

Ha például heti rendszerességgel írsz egy cikket a blogodra (ahogy mi is csináljuk), akkor hétről-hétre futtathatod ugyanazt a kampányt, és elég csupán a hirdetés kreatívját lecserélned.

Mi például minden héten meghirdetjük az adott cikkünket két célközönségnek is. Egyszer a remarketing célközönségünknek, hogy a már minket követő emberekhez is eljusson a cikk, egyszer pedig egy hideg célközönségnek, hogy minél több új érdeklődőt szerezzünk.

Eddig ez a poszt hozta számunkra a legjobb eredményeket, ezért jelenleg ezt hirdetjük a legnagyobb költségkerettel (hideg célközönségnek).

Esettanulmány facebook hirdetés

AJÁNLOTT CIKK: [ESETTANULMÁNY] 9.832.794 Ft árbevétel 57.341 Ft hirdetési költségből!

Ha még nem láttad ezt az esettanulmányunkat, akkor most jó eséllyel te is kíváncsi lettél… és ezzel el is érkeztünk a második ponthoz, amely nem más, mint…

2. Írj tökéletes headline-t

Egy Facebook hirdetésnél a kép után a legfontosabb elem a headline, hiszen ezzel győzheted meg az érdeklődőt arról, hogy igenis érdemes elolvasnia a cikkedet.

A tökéletes headline rövid, ütős, kíváncsiságot ébreszt az olvasóban, és egy pár szóba sűríti mindazt, amit a cikkedben kifejtesz.

Ahogy a fenti képen is láthatod, a cikkünk címe: “ESETTANULMÁNY: 9.832.794 Ft árbevétel 57.341 Ft hirdetési költségből!”

Ez egy igazán ütős headline, hiszen pontosan tudod, hogy mire számíthatsz, ha a linkre kattintasz… ráadásul a célközönségünkben kíváncsiságot ébreszt, mert egy vérbeli marketinges nem megy el egy ilyen esettanulmány mellett csak úgy (tapasztalat). 🙂

Jó headline lehet még, ha valamilyen problémára hívod fel a figyelmet, vagy ha vágyat keltesz az emberekben.

3. Ne térj el a branded arculatától

Ha már van egy ütős tartalmad, és készen van a tökéletes headline-od, akkor nincs más hátra, mint egy olyan kreatívot szerkesztened, ami hű marad a márkádhoz.

Ne feledd, hogy a látogatószerző hirdetések segítségével a teljesen hideg embereknek próbálsz bemutatkozni azt remélve, hogy a következő alkalommal már emlékeznek majd rád. Ezt viszont csak úgy érheted el, ha újra és újra ugyanazt a designt és színvilágot használod.

Mondd csak, mi jut eszedbe az alábbi képről?

Pöttyös túrórudi design

Ha jól sejtem a te válaszod is a túrórudi volt. Ez csak természetes, hiszen szinte minden magyarnak ez juthat eszébe erről a képről… ebben viszont rengeteg munkája van a cég marketingeseinek.

Most már tudod mire figyelj a hirdetéseid kreatívjának tervezésekor… a következő lépés a célközönség kiválasztása.

4. Az érdeklődési kör fontossága

A hideg közönségnek szóló kampányoknál kulcsfontosságú lesz a célközönség pontos meghatározása, hiszen semmit nem érsz el azzal, ha olyan emberek látják a hirdetéseidet, akiket egyáltalán nem érdekel a te terméked/szolgáltatásod.

Első körben érdemes az alapokkal játszadoznod: életkor, nem, beszélt nyelvek, lakhely, kapcsolati státusz, stb.

Aztán jöhetnek az érdeklődési körök, amihez már valamennyire ismerned kell az ideális vásárlóidat (ebben segítségedre lesznek a buyer personák).

AJÁNLOTT CIKK: Mi is az a Buyer Persona?

A Nike például egy ilyen egyszerű célközönséggel kezdte el hirdetni legújabb kosárcipőjét.

Nike kosárcipő célzás

A USA-ban élő 14-20 éves fiatalokra céloztak, akiket érdekel a kosárlabda és a cipők. Nem éppen lézercélzás, de hideg célközönségnek tökéletes.

Hazai viszonylatban egy jó hideg célközönség 100.000 és 1.000.000 fő között mozog, míg a nagyobb országok vagy nemzetközi projektek esetében legalább 500.000 fős közönségekkel érdemes kezdeni (ezek akár több millióig is elmehetnek).

5. Hirdess minél több felületen

Mivel most a cél az új érdeklődők szerzése, ezért ilyenkor érdemes a Facebookra bízni, hogy mely felületeken jelenítse meg a hirdetéseidet. Nyugodtan használd a hagyományos asztali és mobil hírfolyamokat, de hagyd benne az Instagram, a Messenger és az Audience Network opciókat is.

Ezeknek a Facebook hirdetéseknek az egyetlen célja, hogy “meríts” egyet a több százezer potenciális vásárló közül, akiket aztán remarketing segítségével vásárlóvá nevelhetsz.

Érdeklődőszerző Facebook hirdetések

És ezzel el is érkeztünk a következő lépéshez, amikor a korábban elért emberekből (akik már hallottak rólunk) komolyabb érdeklődőt szeretnénk csinálni.

Ezek azok az emberek, akik már tudják hogy ki vagy és mit csinálsz, és azt is pontosan tudják, hogy mit várhatnak a brandedtől. A következő logikus lépés az lesz, hogy leadet faragj ezekből a látogatókból.

És hogy ezt hogyan tudod kivitelezni?

Nagyon egyszerűen… adj még több értéket!

6. Ajánlj fel egy lead magnetet

A lead magnet egy olyan rövid e-book, esettanulmány, videó, e-mail sorozat, stb, amit valamilyen információért cserébe kínálsz fel. Ez az infó általában egy e-mail cím és név páros, de bekérhetsz szinte bármilyen további adatot is… természetesen csak ésszel.

Általában akkor jó egy lead magnet, ha valamilyen problémára ad megoldást… méghozzá gyorsan.

Sikeres Facebook hirdetesek receptje

A mi lead magnetünk péládul ez az e-book, ami a profi Facebook hirdetések felépítését mutatja meg és magyarázza el. Ez felbecsülhetetlen információ bárki számára, aki FB-n hirdet, ráadásul 5-10 perc elolvasni az egészet, így gyorsan választ ad a problémára.

Az e-bookot egyébként ide kattintva töltheted le.

Ezt a lead magnetet hónapok óta használjuk arra, hogy “szintet lépjünk” az olvasóinkkal, és alkalmi olvasókból tényleges követőket neveljünk.

7. Használd ki a remarketing csodáit

Emlékszel még mennyi mindent lehet tesztelni a hideg közönségek célzásainál? Nos, ennek a rémálomnak vége.

A leadgeneráló hirdetésekben nem kell többé érdeklődési körökkel és életkorokkal játszadoznod, hiszen itt azokra célzol, akik a korábbi kampányaidban már kattintottak valamelyik hirdetésedre. A webhelyed forgalmának mértékétől függően érdemes megcéloznod a weboldalad látogatóit kb 30-60 napra visszamenőleg.

facebook remarketing lehetosegek

Hogy miért?

Mert ők azok, akik már ismerik a brandet, valószínűleg több cikkedet is olvasták, és jó eséllyel sokkal fogékonyabbak a lead magneted letöltésére, hiszen már “ismerősök” vagytok.

AJÁNLOTT CIKK: “Minden, amit a Facebook remarketingről tudnod kell”

8. Tesztelj többféle verziót

A leadgeneráló hirdetésnél érdemes ráfeküdnöd az optimalizálásra, mert hosszútávon rengeteget spórolhatsz azon, ha olcsóbban szerzel meg egy-egy leadet.

Ebben az A/B tesztelés lesz segítségedre, ami kétségkívül egy online marketinges legjobb barátja.

AdEspresso Facebook A/B teszt

AJÁNLOTT CIKK: Mi az az A/B tesztelés és Facebook hirdetések A/B tesztelése

Az A/B tesztelésről bővebben is olvashatsz a fentebb linkelt két cikkünkben, de röviden összefoglalva az a lényege, hogy többféle hirdetésverziót hozol létre annak érdekében, hogy megtaláld a legjobban teljesítőt. Ha csinálsz például 3 képet és írsz 3 headlinet, akkor máris 9 hirdetésverzióval indítod a kampányodat.

Konverziós Facebook hirdetések

Ha mindent jól csináltál, akkor már csak egy utolsó lépés van hátra… a babérok learatása.

Ez az a pillanat, amiért eddig küzdöttél. Most érik be az eddigi kemény munkád gyümölcse…

Itt az ideje eladnod!

9. Szegmentálj

Mostanra a követőid már ismernek, és ha minden jól ment, akkor elég sokan le is töltötték a lead magneted, így ott csücsülnek a listádon is. A jó marketinges viszont nem áll meg itt. Ha igazán költséghatékony akarsz lenni, akkor szegmentálnod kell az érdeklődőidet.

Ezt legegyszerűbben viselkedés alapján teheted meg.

Mi például az érdeklődésük alapján szegmentáljuk a látogatóinkat, méghozzá a cikkeink kategóriája szerint. A Facebookos cikket olvasóknak a Facebookos e-bookunkat ajánljuk majd fel, míg a chatbotos cikkek után a chatbotos e-bookunk a következő logikus lépés.

Ezután a Facebookos e-bookot letöltőknek felajánljuk a Facebook hirdetéskezelés szolgáltatásunkat, mert tudjuk, hogy sokaknak nincs idejük a hirdetésekkel foglalkozni, ezért inkább kiadják azt valakinek.

AJÁNLOTT CIKK: “A szegmentáció alapjai – így csinálj bárkiből vásárlót!”

A jó hír, hogy aki idáig eljut az már kellően ismer minket ahhoz, hogy tudja, nálunk jó kezekben vannak a hirdetései… a rossz hír az, hogy folyamatosan érkeznek be a megkeresések, mi viszont általában nem tudunk új ügyfeleket bevállalni.

Mindez annak köszönhető, hogy folyamatosan futnak az örökzöld kampányaink, melyek automatikusan építik ki a bizalmat az olvasók és a brandünk között. És ez már-már annyira jól működik, hogy nem is kell futtatnunk a legutolsó kampányt. Úgy adunk el, hogy nem kell ténylegesen eladnunk… és ez a social media egyik legnagyobb előnye.

10. Használj social proofot

Egy felmérés szerint az online vásárlók 88%-a szinte annyira megbízik a neten olvasható értékelésekben, mintha egy ismerősük ajánlaná nekik az adott terméket.

Tapasztalatból mondom neked (mind fogyasztóként, mind marketingesként), hogy nagy hibát követsz el, ha még nem használsz valamilyen social proofot a netes értékesítésed során.

A leghatásosabb (bár nem feltétlenül könnyen beszerezhető) social proof például a testimonial, azaz az ügyfélvélemény megjelenítése. Ha vannak már vásárlóid, akkor egyszerűen kérd meg őket, hogy írjanak egy pár sort arról, hogy miért szeretik használni a te terméked/szolgáltatásod.

Ha még nincsenek vásárlóid (vagy valamiért nem tudsz szerezni tőlük véleményeket), akkor használd a legegyszerűbb social proofot: a számokat. “Csatlakozz a több ezer online marketingeshez” vagy “Már több száz vásárlónknak tettük jobbá az életét… legyél te a következő”. Valami ilyesmire gondolok.

Az AdEspresso például tökéletesen használja a számokat social proofként.

AdEspresso social proof

11. Dobj be egy visszautasíthatatlan ajánlatot

A végére hagytam a legütősebb tippet… egyszerűen csak tégy egy visszautasíthatatlan ajánlatot.

Ha valaki elolvasta több cikkedet is és letöltötte az ingyenes csalidat, akkor egyértelmű, hogy őt bizony komolyan érdekli az a téma, amiről eddig szó volt… de valamiért mégsem vásárolt.

A leggyakoribb eset, hogy a potenciális vevő nagyon gondolkozik a vásárláson, de túl drágának találja a terméket/szolgáltatást. Ilyenkor jön képbe egy jó ajánlat.

Visszautasíthatatlan ajánlat

Jó eséllyel már csak ez az aprócska lökés kell ennek a célközönségnek ahhoz, hogy beadják a derekukat és végre egy kis pénzt is hagyjanak nálad.

TIPP: Ne feltétlenül árcsökkentésben gondolkodj, hiszen azzal a saját profitod is csökken. Próbálj meg inkább több értéket adni ugyanazért az összegért. Például adj valami bónuszt, kínálj pénzvisszafizetési garanciát, vagy jelents be egy áremelést (de komolyan, mi egy ilyen “akcióval” csináltunk közel 10 milliós bevételt 3 hét alatt).

Összefoglalás

Az örökzöld Facebook hirdetéseknél jelenleg nem sok kifinomultabb módszer van a social median történő eladásra. Egyszerűen imádom, hiszen szinte szó szerint csak egyszer kell vele dolgoznom, mégis bizonyítottan hozza az eredményeket.

Ne feledd, ha te is fel szeretnél építeni egy hasonló kampányt, akkor erre a 3 fő lépésre koncentrálj!

  1. Először a teljesen idegeneket megcélozva építs fel a branded. Mutatkozz be nekik, ismerkedj meg velük, és alakítsd ki a bizalmat.
  2. Ezután nézd meg mi érdekelte őket a weboldaladon, és ajánlj fel egy lead magnetet, ami az adott témát még tovább fejtegeti.
  3. Végül pedig az ismeretségeteket felhasználva zárd le a folyamatot és fejezd be az eladást.

Te már használsz örökzöld Facebook hirdetéseket? Ha igen, oszd meg velünk az eredményeket!

Ha hasznosnak találtad a cikket, kérlek jutalmazd a munkánkat egy lájkkal és megosztással! 🙂