Olvasási idő: ~10 perc

Rendszeresen frissítjük és aktualizáljuk ezt a cikket, hogy mindig naprakész tudást kapj. Legutolsó frissítés: 2018. június

Nem tudom te hogy vagy vele, de én egyszerűen imádom a template-eket. Egy template-et egyszerű használni, könnyen megérthető és már pár perc alatt segíthet elérni azt a célt, amire hivatott.

Ebben a cikkben 9 Facebook hirdetés template-et gyűjtöttem össze neked, méghozzá a hirdetések céljai alapján csoportosítva (magyarul az alapján, hogy melyik hirdetésnél milyen cselekvést várunk el az érdeklődőktől).

Nem is húzom tovább a szót, íme a legelső hirdetési sablon…

1. Gyűjts leadeket kíváncsiság ébresztésével

Az egyik legjobb stratégia az online marketingben (és úgy általában is), ha megmutatod a célpiacodnak, hogy miben lesz más az életük vásárlás után.

Ez azt jelenti, hogy nem arról kell beszélned, hogy “a tőlem megvásárolható laptop 10.000 mAH akksival lett legyártva”, hanem hogy “reggel felkapod az asztalról és majd ha este hazaértél odateszed tölteni”…

…vagy mondjuk “nem kell állandóan konnektort vadásznod, ráadásul mindenhova magaddal viszed majd, mert olyan könnyű mint egy hagyományos füzet”.

Látod mennyivel másabb ez a két üzenet?

AJÁNLOTT TARTALOM: “3 hiba, amibe a legtöbb vállalkozó beleesik, amikor elkezd Facebookon hirdetni”

Az előtte/utána állapot lefestése Facebook hirdetéseknél egy nagyon jól működő stratégia, viszont vigyáznod kell, hogy tényleg csak utalj a különbségre, és ne feketén-fehéren írd le, hogy mennyivel jobb lesz neked, ha megveszed az én termékemet. Vigyáznod kell hogyan fogalmazol, mert a Facebook hirdetési szabályzata tiltja, hogy bármilyen konkrét ígéretre épüljenek a hirdetések.

A DigitalMarketernek ez a hirdetése egy tökéletes példa.

 

2. Gyűjts leadeket valami ingyenes (és hasznos) dolgot felajánlva

Tudom, tudom… a listaépítéssel nem mondok újat, mégis úgy gondolom, hogy a mai napig ez az egyik legjelentősebb hirdetési fajta, amire a legtöbb válllakozás nem fordít kellő figyelmet. Nekem például a hasznos tartalmak gyártása mellett a közösségépítés volt a legfőbb eszközöm a BOOM Marketing építgetésében, és csakis ennek köszönhetem, hogy egy év alatt egy 4 fős vállalkozássá nőtte ki magát az ügynökség (teljesen nulláról).

Az egyértelmű, hogy főleg a szolgáltatók és a digitális termékeket értékesítők vannak itt előnyben, ők viszont minden egyes nap pénzt hagynak az asztalon, amikor nem fut valamilyen leadgeneráló hirdetésük. Egy ténylegesen hasznos és ingyenes anyagnak szerintem mindig örül a célközönség, és mivel hazánkban jelenleg még mindig a Facebookon találjuk az igazán alulárazott figyelmet, itt éri meg hirdetni.

Itt van például a Facebook hirdetéses e-bookunk, amit már több mint egy éve szinte folyamatosan hirdetünk napi párszáz forintos költségkerettel.

Eddig csak ez a kis pdf 3.500+ feliratkozót hozott a listánkra, ami azért nem rossz. Ez is bizonyítja, hogy már napi 200-300 Ft-ból is el lehet kezdeni Facebookon hirdetni úgy, hogy jelentős eredményeket érhetsz el vele (ráadásul az a párszáz forint rosszabb helyre is mehetne).

Természetesen a hirdetést rendszeresen frissítem (különben hamar unalmassá válna), de a koncepción még nem kellett változtatnom, mindig csak egy-egy elemet cserélünk. A jelenleg is futó például így néz ki.

AJÁNLOTT CIKK: “A lead magnetek titka – Így automatizáld a listaépítést!”

3. Szerezz követőket (a célközönségedből)

Az üzleti oldalak megjelenése utáni pár évben mindenki növelni akarta az oldala likeolóit, így nagyon sokan rengeteg pénzt tettek a likegyűjtő kampányokba… aztán lecsapott a Facebook és megtizedelte az oldalak organikus elérését. Jelentéktelen lett a likeolók száma… vagy mégsem?

Amúgy is sokat dobhat egy biznisz megbízhatóságán (vagyis a látszaton) ha van legalább pár ezer likeolója, de az alapján amit jelenleg tudni lehet az algoritmusról igenis van jelentősége annak, hogy valaki követi-e az oldaladat vagy sem, ugyanis a követőket könnyebben elérheted hirdetések segítségével is.

Jelenleg több ügyfelünknek is futtatunk likegyűjtő hirdetéseket azzal a céllal, hogy kissé “felmelegítsük” a célközönséget, mielőtt a nagyobb elköteleződést kérő kampányainkat látnák.

AJÁNLOTT CIKK: “Így építs kapcsolatot… a vásárlóiddal!”

Egy jó likegyűjtő kampány például így néz ki (ez jelenleg nagyon jó eredményeket hoz).

4. Építs brandet

Többször mondtam már, hogy a Facebook kampányok olyanok, mint egy pénznyomda. Beteszel 10 Ft-ot, és kiveszel 20-at. Igen ám, viszont ez nem feltétlenül egy-két óra alatt történik meg…

Mint a legtöbb marketingtevékenységnél úgy a FB esetében is igaz, hogy ez nem egy sprint, hanem egy maraton.

Igen, lehet 3 milliót keresni egy 4 napos termékértékesítési kampánnyal (ilyen eredménnyel vezettük például a Mesterkurzusunkat) és közel 10 millió árbevételt csinálni egy 21 napos akcióval (erről írtunk is egy esettanulmányt, itt olvashatod el), de nehogy azt gondold, hogy ezek mögött nincs ott több havi munka. Éppen ezért fontos, hogy a költségkereted egy részét brandépítésre, tesztelésre és fejlődésre szánd, és ne várj tőle azonnali megtérülést!

Ha jól állítottad be a konverziókövetést, akkor (elméletileg) pontosan tudod, hogy melyik kampányod hány forint bevételt generált neked… ez viszont veszélyes lehet, főleg ha minden egyes döntésedet kizárólag erre alapozod.

Szinte az hirdetési fióknál igaz, hogy a költségkeret több mint fele nem hoz közvetlen hasznot. Az csak előkészíti az érdeklődőket, hogy ők minél nagyobb eséllyel éljenek majd – a később – felkínált ajánlattal. Ezeket a kampányokat viszont hatalmas hiba lenne leállítani, hiszen akkor az értékesítő hirdetéseink teljesítménye is visszaesne, mert a célközönség nem lenne úgy felkészítve.

Egy jó brandépítő hirdetés például így néz ki…

Nem meglepő, hogy a Nike az egyik királya a brand awareness hirdetéseknek.

5. Csábíts olcsó (és minőségi) forgalmat a webshopodba

Ha hirdetsz Facebookon, akkor biztosan hallottál már a galéria (angolul carousel) típusú hirdetésekről. Ezek maximum 10 képből álló, lapozható hirdetések, melyek tökéletesek például egy webshop számára (bár azért más esetben is használhatóak).

Ha kevés termékes webshopod van, akkor bemutathatod az adott terméket több képen vagy több szemszögből, miközben felsorolhatod a legfőbb előnyeit. Ha több terméket is árulsz, akkor pedig bemutathatod azt a top 3-5 termékedet, ami a legnagyobb eséllyel érdekelheti az embereket.

Azért érdemes legalább kipróbálni a galériás hirdetéseket, mert ugyanannyiba kerül mint egy sima hirdetés, viszont sokkal nagyobb az esélye, hogy valamelyik termék megtetszik az embereknek.

Így néz ki például egy jól megtervezett (hideg közönségnek szóló) galéria hirdetés működés közben.

6. Ne engedd el a legértékesebb látogatókat

Valaki megézte a termékeidet, de végül nem vásárolt? Ne keseredj el! Rohanó világban élünk, rengeteg minden közbejöhet. Akár a gyerekek rángatták el a szüleiket a gép elől, akár a mobilnet fogyott el, akár csak le kellett szállni a következő megállónál, egy a lényeg… nem történt vásárlás.

 

Mi a megoldás ilyen esetben? A dinamikus termékhirdetések.

AJÁNLOTT CIKK: “Minden, amit a dinamikus Facebook hirdetésekről tudnod kell!”

Az előző pontban már beszéltünk a carousel hirdetésekről, a dinamikus termékhirdetések (angolul dynamic product ads) pedig pontosan ugyanúgy néznek ki… csak éppen dinamikusak. 🙂

Ez azt jelenti, hogy ha valaki megnézte a webshopodban a 2-es, 3-as és 7-es termékeket, akkor onnantól kezdve pár napon keresztül (vagy amíg nem vásárol) ő ezeket a termékeket fogja látni a remarketing hirdetéseidben. Ha valaki a 4-es és 5-ös termékeket böngészte, akkor neki azokat fogod hirdetni.

Ecommerce bizniszekben az egyik legeredményesebb hirdetésfajta, gyakran három számjegyű ROI-val (volt már, hogy 10 Ft hirdetési költségből átlagosan 1.000+ Ft hasznot szedtünk ki). Ha webshopod van és nem használsz dinamikus hirdetést, akkor napról-napra komoly pénzektől esel el.

Figyelj, így néz ki egy nagyon profi dinamikus termékhirdetés.

7. Növeld az aktivitást

Az előző pontokban már beszéltünk arról, hogy a kampányok nagy része nem hoz közvetlen megtérülést, mégis érdemes futtatni azokat. Nos, a post engagement is egy ilyen jellegű hirdetés.

A poszt aktivitás alapú kampányoknál az a cél, hogy egy-egy Facebook posztot kiemelve a megfelelő emberek elé tedd a megfelelő tartalmat, amiből legjobb esetben így akár egy virális poszt is születhet.

Az ilyen posztok általában inkább brandépítő jellegűek, és szinte minden esetben tudatosan meg kell tervezned hogy miről és mikor szeretnél posztolni. Nagyon fontos, hogy ha azt szeretnéd, hogy egy poszt önálló életre keljen, akkor a közzététel után minél hamarabb hirdesd meg, mert az első 1-2 órában érkező reakciók, kommentek és megosztások sokkal többet számítanak az algoritmusnál.

8. Csábíts forgalmat a fizikai üzletedbe

Sokan azt hiszik, hogy ha az üzletüknek nincs online verziója (pl.: webshop), akkor felesleges Facebook hirdetésekkel foglalkozniuk. Ez viszont nagy hiba.

A Facebook okkal tette elérhetővé az “útvonal tervezése” és a “hívás” CTA-kat, hiszen ezek pontosan a vásárlók fizikai üzletbe csábításának két legfőbb eleme.

Gondolj csak bele milyen hatékony lehet, ha a belvárosi éttermed 10-től 14-ig futtatna egy olyan hirdetést, ami az aznapi ebédet mutatja be azoknak, akik abban a pillanatban éppen az étterem 1 km-es körzetében tartózkodnak. Ugyanezt eljátszhatod este vacsorával, vagy a reggeli órákban egy frissen főzött presszóval és egy nagy adag gőzölgő omlettel.

Itt van például egy kis amerikai étterem hirdetése.

Igen, tényleg csak ennyi az egész…

9. Építs listát a chatbotoddal

Idén év elején robbantak be a chatbotok a köztudatba (itthon az elsők között kezdtünk el chatbotokról írni és azokat megépíteni), sikerük pedig azóta is töretlen. Egyre többen érdeklődnek a téma iránt, ez pedig azt jelenti, hogy most már nem elég megcsinálnod egy chatbotot és várni, hogy jöjjenek a feliratkozók… meg is kell hirdetned azt.

AJÁNLOTT CIKK: “Így hirdesd a chatbotodat eredményesen!”

Szerencsére a Facebook olcsóbban engedi futtatni azokat a típusú hirdetéseket, melyek a Facebook felületén tartják az embereket… egy chatbotos hirdetés pedig pontosan ilyen.

Az ilyen hirdetésekben arra kell ügyelned, hogy a chatbotot működés közben mutasd be (pl.: egy rövid képernyővideón keresztül) és adj neki stílust/egyéniséget is. Erre azért van szükség, mert még mindig elég sokan idegenkednek a robotoktól és a mesterséges intelligenciától, így egyszerűen nem tudják, hogy mire számítsanak.

Ez a hirdetés például nekem nagyon tetszett.

Összefoglalás

Ha pontosan tudod, hogy mit szeretnél elérni egy Facebook kampánnyal, akkor lényegében már nincs is más dolgod, mint az adott célnak megfelelő template-t használni a szerkesztés során.

Ilyenkor nyugodtan nézz körbe a neten ötletek után kutatva (lesd meg például a legnagyobb konkurensed hirdetéseit is), mert ha találsz egy olyat ami valaki másnak már bevált, az jó eséllyel nálad is működni fog.

Ha még többet szeretnél tudni a Facebook hirdetésekről (és profibbá szeretnél válni), akkor azt javaslom fektess be a Facebook Sprint oktatóanyagunkba (nevetségesen olcsóvá tettük, csak nettó 2.990 Ft-ba kerül). Ez egy online videós képzés – a bevezető képzésünk – ahonnan a hirdetési alapokat tanulhatod meg (hirdetéskezelő felépítése, kampányok készítésének menete, pixel beállítása, stb).

Ha az alapokkal már tisztában vagy és a megtérülést növelnéd a kampányaidon, akkor a Facebook Mesterkurzus lesz számodra a jó döntés, ami már a haladó oktatóanyagunk. Ebben minden tudást megtalálsz, amit az elmúlt évek során összegyűjtöttem (és kitapasztaltam) a FB hirdetésekről. A részletes tematikát itt találod.

Ha hasznosnak találtad a cikket, kérlek jelezd egy like-kal/megosztással. Nekünk ez hatalmas segítség. Köszönjük! 🙂

 

A szerzőről
Alapító @ BOOM Marketing
Vállalkozó, online marketinges. Fő területe az inbound stratégia kialakítása, bevezetése és alkalmazása kis- és közepes vállalkozásoknál. Ideje nagy részében az ügynökség ügyfeleinek segít a hosszútávú növekedés elérésében, szabadidejében pedig a saját vállalkozásain dolgozik.