9 azonnal felhasználható Facebook hirdetés template

9 azonnal felhasználható Facebook hirdetés template

Nem tudom Te hogy vagy vele, de én egyszerűen imádom a sablonokat. Egy template-et egyszerű használni, könnyen megérthető és már pár perc alatt segíthet elérni azt a célt, amire hivatott.

Ebben a cikkben 9 Facebook hirdetés template-et gyűjtöttem össze Neked, méghozzá a hirdetések céljai alapján csoportosítva (magyarul az alapján, hogy melyik hirdetésnél milyen cselekvést várunk el az érdeklődőktől).

Nem is húzom tovább a szót, íme a legelső hirdetési sablon…

1. Gyűjts leadeket kíváncsiság ébresztésével

Az egyik legjobb stratégia az online marketingben – és úgy általában is – ha megmutatod a célpiacodnak, hogy miben lesz más az életük vásárlás után.

Ez azt jelenti, hogy nem arról kell beszélned, hogy “a tőlem megvásárolható laptop 10.000 mAH akksival lett legyártva”, hanem hogy “reggel felkapod az asztalról és majd ha este hazaértél odateszed tölteni”.

Vagy mondjuk: “nem kell állandóan konnektort vadásznod, ráadásul mindenhova magaddal viszed majd, mert olyan könnyű mint egy hagyományos füzet”.

Látod mennyivel másabb ez a két üzenet?

Az előtte/utána állapot lefestése Facebook hirdetéseknél (is) egy nagyon jól működő stratégia, viszont vigyáznod kell, hogy tényleg csak utalj a különbségre, és ne feketén-fehéren írd le, hogy mennyivel jobb lesz Neked, ha megveszed az én termékemet.

BÓNUSZ: Az ingyenes e-bookunkban konkrét útmutatást kapsz ahhoz, hogy hogyan készí­ts eredményes Facebook hirdetéseket. Ha már hirdetsz Facebookon, akkor miért ne tehetnéd azt profi módjára? :) Küldd el emailben!

Vigyáznod kell hogyan fogalmazol, mert a Facebook hirdetési szabályzata tiltja, hogy bármilyen konkrét ígéretre épüljenek a hirdetések.

A DigitalMarketernek ez a hirdetése egy tökéletes példa.

Facebook hirdetés sablon előtte-utána példa

2. Gyűjts leadeket valami ingyenes (és hasznos) dolgot felajánlva

Tudom, tudom… a listaépítéssel nem mondok újat, mégis úgy gondolom, hogy a mai napig ez az egyik legjelentősebb hirdetési fajta, amire a legtöbb válllakozás nem fordít kellő figyelmet.

Nekem például a hasznos tartalmak gyártása mellett a közösségépítés volt a legfőbb eszközöm a BOOM Marketing építgetésében és csakis ennek köszönhetem, hogy két év alatt egy 8 fős vállalkozássá nőtte ki magát az ügynökség (teljesen nulláról). Egyébként ebben az inbound marketing volt segítségemre.

Az egyértelmű, hogy főleg a szolgáltatók és a digitális termékeket értékesítők vannak itt előnyben, ők viszont minden egyes nap pénzt hagynak az asztalon, amikor nem fut valamilyen lead generáló hirdetésük.

Egy ténylegesen hasznos és ingyenes anyagnak szerintem mindig örül a célközönség, és mivel hazánkban jelenleg még mindig a Facebookon találjuk az igazán alulárazott figyelmet, itt éri meg hirdetni.

Itt van például a Facebook hirdetéses e-bookunk, amit már több mint két éve szinte folyamatosan hirdetünk napi párszáz forintos költségkerettel.

Eddig csak ez a kis pdf 8.000+ feliratkozót hozott a listánkra, ami azért nem rossz. Ez is bizonyítja, hogy már napi pár száz forintból is el lehet kezdeni Facebookon hirdetni úgy, hogy jelentős eredményeket érhetsz el vele (ráadásul az a párszáz forint rosszabb helyre is mehetne).

Természetesen a hirdetést rendszeresen frissítem (különben hamar unalmassá válna), de a koncepción még nem kellett változtatnom, mindig csak egy-egy elemet cserélünk. A jelenleg is futó például így néz ki.

Facebook hirdetés sablon lead generálás példa

3. Szerezz követőket (a célközönségedből)

Az üzleti oldalak megjelenése utáni pár évben mindenki növelni akarta az oldala likeolóit, így nagyon sokan rengeteg pénzt tettek a like-gyűjtő kampányokba… aztán lecsapott a Facebook és megtizedelte az oldalak organikus elérését.

Jelentéktelen lett a likeolók száma… vagy mégsem?

Amúgy is sokat dobhat egy biznisz megbízhatóságán (vagyis a látszaton) ha van legalább pár ezer likeolója, de az alapján amit jelenleg tudni lehet az algoritmusról igenis van jelentősége annak, hogy valaki követi-e az oldaladat vagy sem, ugyanis a követőket könnyebben elérheted hirdetések segítségével is.

Jelenleg több ügyfelünknek is futtatunk like-gyűjtő hirdetéseket azzal a céllal, hogy kissé “felmelegítsük” a célközönséget, mielőtt a nagyobb elköteleződést kérő kampányainkat látnák.

Több mint 100.000 hirdetés kielemzése alapján készítettem el ezt a részletes útmutatól arról, hogy mi a sikeres Facebook hirdetések receptje. Az INGYENES LETÖLTÉSHEZ kattints a képre!

AJÁNLOTT CIKK: “Így építs kapcsolatot… a vásárlóiddal!”

Egy jó like-gyűjtő kampány például így néz ki (ez jelenleg nagyon jó eredményeket hoz).

Facebook hirdetés sablon like gyűjtés példa

4. Építs brandet

Többször mondtam már, hogy a Facebook hirdetések olyanok, mint a pénznyomtatás. Beteszel 10 Ft-ot, és kiveszel 20-at. Igen ám, viszont ez nem feltétlenül egy-két óra alatt történik meg…

Mint a legtöbb marketing tevékenységnél, úgy a hirdetések esetében is igaz, hogy ez nem egy sprint, hanem egy maraton.

Igen, lehet 3 milliót keresni egy 4 napos termékértékesítési kampánnyal (ilyen eredménnyel vezettük be például a Mesterkurzusunkat) és közel 10 millió árbevételt csinálni egy 21 napos akcióval (erről írtunk is egy esettanulmányt, itt olvashatod el), de nehogy azt gondold, hogy ezek mögött nincs ott több havi munka.

Éppen ezért fontos, hogy a költségkereted egy részét brandépítésre és tesztelésre szánd, és ne várj tőle azonnali megtérülést!

Ha jól állítottad be a konverziókövetést, akkor (elméletileg) pontosan tudod, hogy melyik kampányod hány forint bevételt generált Neked… ez viszont veszélyes lehet, főleg ha minden egyes döntésedet kizárólag erre alapozod.

Szinte az összes hirdetési fióknál igaz, hogy a költségkeret több mint fele nem hoz közvetlen hasznot. Az csak előkészíti az érdeklődőket, hogy ők minél nagyobb eséllyel éljenek majd – a később – felkínált ajánlattal. Ezeket a kampányokat viszont hatalmas hiba lenne leállítani, hiszen akkor az értékesítő hirdetéseink teljesítménye is visszaesne, mert a célközönség nem lenne úgy felkészítve.

Egy jó brandépítő hirdetés például így néz ki…

Facebook hirdetés sablon márkaismertség példa

Gondolom nem meglepő, hogy a Nike az egyik királya a brand awareness hirdetéseknek. :)

5. Csábíts olcsó (és minőségi) forgalmat a webshopodba

Ha hirdetsz Facebookon, akkor biztosan hallottál már a galéria (angolul carousel) típusú hirdetésekről. Ezek maximum 10 képből álló, lapozható hirdetések, melyek tökéletesek például egy webshop számára (bár azért más esetben is használhatóak).

Ha kevés termékes webshopod van, akkor bemutathatod az adott terméket több képen vagy több szemszögből, miközben felsorolhatod a legfőbb előnyeit. Ha több terméket is árulsz, akkor pedig bemutathatod azt a top 3-5 termékedet, ami a legnagyobb eséllyel érdekelheti az embereket.

Azért érdemes legalább kipróbálni a galériás hirdetéseket, mert ugyanannyiba kerül mint egy sima hirdetés, viszont sokkal nagyobb az esélye, hogy valamelyik termék megtetszik az embereknek.

Így néz ki például egy jól megtervezett (hideg közönségnek szóló) galéria hirdetés működés közben.

6. Ne engedd el a legértékesebb látogatókat

Valaki megézte a termékeidet, de végül nem vásárolt? Ne keseredj el!

Rohanó világban élünk, rengeteg minden közbejöhet. Akár a gyerekek rángatták el a szüleiket a gép elől, akár a mobilnet fogyott el, akár csak le kellett szállni a következő megállónál, egy a lényeg… nem történt vásárlás.

Mi a megoldás ilyen esetben? A dinamikus termékhirdetések.

BÓNUSZ: Az ingyenes e-bookunkban konkrét útmutatást kapsz ahhoz, hogy hogyan készí­ts eredményes Facebook hirdetéseket. Ha már hirdetsz Facebookon, akkor miért ne tehetnéd azt profi módjára? :) Küldd el emailben!

Az előző pontban már beszéltünk a carousel hirdetésekről, a dinamikus termékhirdetések (angolul dynamic product ads) pedig pontosan ugyanúgy néznek ki… csak éppen dinamikusak. :)

Ez azt jelenti, hogy ha valaki megnézte a webshopodban a 2-es, 3-as és 7-es termékeket, akkor onnantól kezdve pár napon keresztül (vagy amíg nem vásárol) ő ezeket a termékeket fogja látni a remarketing hirdetéseidben. Ha valaki a 4-es és 5-ös termékeket böngészte, akkor neki azokat fogod hirdetni.

Ecommerce bizniszekben az egyik legeredményesebb hirdetésfajta, gyakran három számjegyű ROAS-szal (volt már, hogy 10 Ft hirdetési költségből átlagosan 1.000+ Ft hasznot szedtünk ki). Ha webshopod van és nem használsz dinamikus hirdetést, akkor napról-napra komoly pénzektől esel el.

Figyelj, így néz ki egy nagyon profi dinamikus termékhirdetés.

Facebook hirdetés sablon dinamikus termékhirdetés példa

7. Növeld az aktivitást

Az előző pontokban már beszéltünk arról, hogy a kampányok nagy része nem hoz közvetlen megtérülést, mégis érdemes futtatni azokat. Nos, a post engagement is egy ilyen jellegű hirdetés.

A poszt aktivitás alapú kampányoknál az a cél, hogy egy-egy Facebook posztot kiemelve a megfelelő emberek elé tedd a megfelelő tartalmat, amiből legjobb esetben így akár egy virális poszt is születhet.

Az ilyen posztok általában inkább brandépítő jellegűek, és szinte minden esetben tudatosan meg kell tervezned hogy miről és mikor szeretnél posztolni. Nagyon fontos, hogy ha azt szeretnéd, hogy egy poszt önálló életre keljen, akkor a közzététel után minél hamarabb hirdesd meg, mert az első 1-2 órában érkező reakciók, kommentek és megosztások sokkal többet számítanak az algoritmusnál.

Facebook hirdetés sablon aktivitás példa

8. Csábíts forgalmat a fizikai üzletedbe

Sokan azt hiszik, hogy ha az üzletüknek nincs online verziója (pl.: webshop), akkor felesleges Facebook hirdetésekkel foglalkozniuk. Ez viszont nagy hiba.

A Facebook okkal tette elérhetővé az “útvonal tervezése” és a “hívás” CTA-kat, hiszen ezek pontosan a vásárlók fizikai üzletbe csábításának két legfőbb eleme.

Gondolj csak bele milyen hatékony lehet, ha a belvárosi éttermed 10-től 14-ig futtatna egy olyan hirdetést, ami az aznapi ebédet mutatja be azoknak, akik abban a pillanatban éppen az étterem 1 km-es körzetében tartózkodnak. Ugyanezt eljátszhatod este vacsorával, vagy a reggeli órákban egy frissen főzött presszóval és egy nagy adag gőzölgő omlettel.

Itt van például egy kis amerikai étterem hirdetése.

Igen, tényleg csak ennyi az egész…

Facebook hirdetés sablon fizikai üzlet példa

9. Használd ki a remarketing erejét

A viselkedés alapú marketing az egyik legmagasabb megtérülést generáló stratégia, ami az online marketing egyik legnagyobb előnye.

Ennek oka, hogy mindenkinek azt tudod mutatni, ami éppen érdekes lehet számára, ehhez pedig nincs szükséged semmi másra, mint szegmentálásra.

A szegmentált hirdetések futtatásához tehát már egy komolyabb stratégiára lesz szükséged, de idővel mindenképpen érdemes meglépni, mert nagy mértékben javíthatod így a remarketing kampányaid eredményét.

Egy ilyen rendszernek tényleg csak a képzeleted szab határt.

Összefoglalás

Ha pontosan tudod, hogy mit szeretnél elérni egy Facebook kampánnyal, akkor lényegében már nincs is más dolgod, mint az adott célnak megfelelő template-t használni a szerkesztés során.

Ilyenkor nyugodtan nézz körbe a neten ötletek után kutatva (lesd meg például a legnagyobb konkurensed hirdetéseit is a hirdetéstárban), mert ha találsz egy olyat ami valaki másnak már bevált, az jó eséllyel nálad is működni fog.

Ha még többet szeretnél tudni a Facebook hirdetésekről (és profibbá szeretnél válni), akkor azt javaslom fektess be a Facebook Sprint oktatóanyagunkba. Ez egy online videós képzés – a bevezető képzésünk – ahonnan a hirdetési alapokat tanulhatod meg (hirdetéskezelő felépítése, kampányok készítésének menete, pixel beállítása, algoritmus működése, stb).

Ha az alapokkal már tisztában vagy és a megtérülést növelnéd a kampányaidon, akkor a Facebook Mesterkurzus lesz számodra a jó döntés, ami már a haladó oktatóanyagunk. Ebben minden tudást megtalálsz, amit az elmúlt évek során összegyűjtöttem (és kitapasztaltam) a Facebook hirdetésekről. A részletes tematikát itt találod.

Ha hasznosnak találtad a cikket, kérlek jelezd egy like-kal/megosztással. Nekünk ez hatalmas segítség. Köszönjük! :)

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]