A Facebook hirdetések igazi ereje a Facebook pixelben rejlik.

A Facebook Pixel egy követőkód (lényegében a Google Analytics Facebookos megfelelője), amely a weboldalad forráskódjába elhelyezve lehetővé teszi, hogy nyomonkövesd az ott végbemenő eseményeket.

Ahogy azt már a Pixelekről szóló cikkemben is leírtam, a Facebook követőkódja két részből áll. Az egyik az alap követőkód, amit a weboldalad összes aloldalára telepítened kell (emiatt látod majd azt, hogy ki mit nézett meg az oldaladon), a másik pedig az eseménykód, amivel ki kell egészítened az alap kódrészletet.

AJÁNLOTT CIKK: “Minden, amit a Facebook Pixelről tudnod kell!”

Manapság az alap követőkód elhelyezése szinte már kötelező, de az eseményekről még így is sokan megfeledkeznek… pedig ha tudnák, hogy mennyi pénzt hagynak így az asztalon.

Az események segítségével hihetetlenül pontosan szegmentálhatod a célközönségedet, akár az alábbiak alapján is:

  • oldalmegtekintések
  • regisztráció
  • kosárba helyezés
  • keresés
  • vásárlás
  • stb…

Ebben a cikkben azt mutatom meg neked, hogy miért (és hogyan) készíts igazán profi egyéni célközönségeket… Először azonban be kell állítanod a követendő eseményeket.

BÓNUSZ: Az ingyenes e-bookunkban konkrét útmutatást kapsz ahhoz, hogy hogyan készí­ts eredményes Facebook hirdetéseket. Ha már hirdetsz Facebookon, akkor miért ne tehetnéd azt profi módjára? 🙂 Küldd el Messengeren / Küldd el e-mailben

Mik is azok események?

Ahogy azt már a bevezetőben is említettem, az eseménykódot csak egy-egy aloldalra kell telepítened, méghozzá azokra, ahol mérni szeretnél valamit. Ilyenek például a köszönőoldalak, a kosár, a checkout vagy a sikeres fizetés.

Jelenleg az alábbi eseményeket tudod használni.

Facebook Pixel események

Az események segítségével mérheted az egyes konverziók részleteit is. Például nem csak azt látod majd, hogy volt egy vásárlás, hanem azt, hogy volt egy XY kerékpár vásárlás ami mellé vásároltak egy bukósisakot is, összesen 129.900 Ft értékben.

Ezt elsősorban a Facebook algoritmusa miatt érdemes így beállítani (minél több infót tud, annál jobb vásárlókat talál neked hirdetéseken keresztül), de az sem elhanyagolható tényező, hogy a részleteknek köszönhetően sokkal pontosabb célközönségeket is készíthetsz, valamint a hirdetéseidet is jobban tudod optimalizálni menetközben.

Így állítsd be az eseményeket

Ha nem használod még a Pixelt – vagy csak az alapkódot használod események nélkül – akkor tudd, hogy akármilyen jók a hirdetéseid, jó eséllyel kevesebb a bevételed, mint amennyi ténylegesen lehetne.

A Facebook Pixel beállításához készítettem egy útmutatót is. Ha nem vagy biztos benne, hogy jól állítottad be a Pixelt, akkor először fusd át ezt a cikket, mert az eseményeket csak akkor tudod használni, ha az alapkód rendesen működik.

Ha ezzel készen vagy, akkor kétféle módon tudod létrehozni a különböző eseményeket (ha WordPresst használsz mindenképpen a plugint válaszd):

  1. A Facebook hirdetéskezelőjén keresztül – manuálisan
  2. Egy WordPress plugin segítségével – automatikusan

1. Facebook Pixel események telepítése manuálisan

Nyisd meg a hirdetéskezelőt (vagy kattints erre a linkre https://www.facebook.com/ads/manager), majd a menüben kattints a “Képpontok” menüpontra.

A megnyíló ablakban válaszd ki a képpontodat (akár több is lehet), és a jobb felső sarokban kattints a “Beállítás” opcióra.

Itt választhatsz, hogy valamilyen előre elkészített integráció segítségével szeretnéd telepíteni a pixelt, vagy manuálisan. Mivel az integrációkhoz majd a WordPress plugint használjuk, így most a manuálisat mutatom meg neked. (Csak akkor telepítsd így a pixelt, ha nem WordPresst használsz)

A felugró ablakban nem lesz dolgod (feltételezem, hogy korábban már telepítetted a Pixelt), így csak kattints a tovább gombra. Számunkra a következő ablak lesz most az érdekes, ugyanis itt tudunk eseményeket létrehozni.

Az itt található leírás segítségével elég könnyedén létre tudod hozni a különféle eseményeket, de azért mutatok egy példát. Csináljunk most egy vásárlás eseményt, amit a köszönőoldalra kellene elhelyeznünk.  Ez valahogy így nézne ki.

Ezek után nincs más dolgod, mint az elkészült kódrészletet bemásolnod az adott aloldalban közvetlenül a </head> címke alá. Lényegében ennyi a manuális telepítés. Nem bonyolult, csak hosszadalmas és sok-sok türelmet igényel (úgyhogy felejtős)…

2. Facebook pixel események telepítése pluginnal (WordPress + Woocommerce)

Bevallom utálom a copy-paste jellegű robotmunkát (és szerintem nem vagyok ezzel egyedül), a manuális módszer pedig pontosan ilyen. Ha viszont WordPresst használsz, akkor van ennek egy sokkal egyszerűbb, gyorsabb és kényelmesebb módja is (mi éppen ezért szinte csak WordPresses weboldallal rendelkező ügyfeleket vállalunk el).

A követőkód telepítéséhez és az események beállításához egyetlen egy pluginra lesz szükséged, ami pedig nem más, mint az AdEspresso által fejlesztett Pixel Caffeine.

A továbbiakban azt feltételezem, hogy már nálad is telepítve van a plugin és készen vagy az alapok beállításával… ha még nem jársz itt, akkor itt megtalálod egy korábbi cikkünket, ahol végigvezetlek az alapkód telepítésén és a plugin beállításán.

Az események létrehozása nagyon egyszerű a Pixel Caffeine segítségével, főleg akkor, ha webshopod van és Woocommercet használsz. Ilyenkor elég annyit csinálnod, hogy a plugin beállításainál a “General Settings”-re mész, és a “Conversions” alatt bekapcsolod ezt az opciót is.

Így a plugin automatikusan elvégez minden beállítást és elhelyez minden eseményt, te pedig 2 másodperccel később már pontosan tudod is mérni a webshopodba beérkező eseményeket (pl.: termék megketintés, kosárbarakás, checkout kezdése, fizetési infók megadása, vásárlás).

3. Facebook pixel események telepítése pluginnal (WordPress)

Ha nem webshopod van (vagy nem Woocommercet használsz), akkor sem kell aggódnod, megmutatom hogyan tudsz fél perc alatt létrehozni és elhelyezni egy-egy eseményt mindenféle programozói tudás nélkül.

Ehhez menj a Pixel Caffeine beállításainál a “Conversion/Events” fülre. Itt látod a már élesített eseményeidet, és újakat is itt hozhatsz létre.

Így hozz létre egy konverziós eseményt:

  1. Először is nevezd el a konverziót a Name sorban. Ez bármi lehet, csak az a lényeg, hogy te tudd mit akar jelenteni.
  2. A Trigger on legördülő menüben 3 opciót találsz, de általában a Page visit-et érdemes használni. A többivel most ne foglalkozz.
  3. Az URL-hez másold be azt a linket, amin mérni szeretnéd a konverziókat. Ez lehet például egy vásárlás utáni köszönőoldal vagy egy e-book letöltési oldal is. Ilyen formátumban másold ide a linket: https://weboldalneve.hu/sikeres-vasarlas
  4. Az Event opciónál azt tudod kiválasztani, hogy milyen jellegű az a cselekvés, amit mérni szeretnél. Ha vásárlást mérsz, akkor legyen Purchase, ha e-book letöltést akkor Lead, ha pedig kosárba helyezést akkor AddToCart. Persze a többit is használhatod, de általában ezekre lesz szükséged.
  5. A Delay-t csak nagyon speciális esetekben szoktuk használni, ezt hagyhatod üresen.

Ha ezeket beállítottad, akkor kattints a Create Tracking gombra, a munka többi részét pedig elvégzi helyetted a plugin.

PRO TIPP: Az URL megadásánál nagyon vigyázz arra, hogy nehogy per jel “/” legyen a link végén, mert úgy a konverziók egy részét nem fogod tudni mérni. Ez például nem oké: “https://weboldalneve.hu/sikeres-vasarlas/” … ez pedig oké: “https://weboldalneve.hu/sikeres-vasarlas“.

Így készíts egyéni célközönségeket

Az alábbiakban összegyűjtöttem neked még egy pár célközönséget, amit érdemes lehet megcsinálnod és felhasználnod a hirdetéseidnél. Ezeket a most beállított eseményekkel nagyon egyszerűen létre tudod már hozni.

Ehhez a hirdetéskezelőben nyisd meg a Célközönségek menüpontot.

Facebook hirdetéskezelő célközönség menüpont

Majd hozz létre egy új Egyéni célközönséget.

egyeni celkozonseg fb

Itt pedig válaszd a Webhely forgalma lehetőséget.

Itt pedig máris láthatod a korábban már elkészített eseményeket, és egy pár kattintással célközönséget csinálhatsz azokból, akik végrehajtották valamelyiket. Arra figyelj, hogy csak azután látsz itt egy-egy eseményt, miután élesítetted azt az oldaladon és érkezett is belőle pár darab.

1. egyéni célközönség – A listáidon lévő emberek

Ez egy teljesen általános célközönség, amit szinte bármilyen weboldalnál érdemes lehet használni. A BOOM esetében például több helyen is fel tudsz iratkozni a listánkra.

Van egy Facebook hirdetésekről szóló e-bookunk, egy chatbotos e-bookunk és rendszeres nyereményjátékaink is. Ezek mind különböző listák, de az események segítségével létre tudok hozni egy általános célközönséget, amibe az összes követőnk beletartozik.

Ez nagyon hasznos remarketing hirdetések készítésénél, de tök jól használható kizáró célközönségként is (hogy ne zavarjam azt a hirdetésekkel, aki korábban már feliratkozott).

2. egyéni célközönség – Egy adott kifejezésre kerestek

Tapasztalataim szerint ez egy ultraütős célközönség, amit sajnos nagyon sokan figyelembe sem vesznek.

Gondolj csak bele, hogy ha valaki az oldaladon rákeres valamire, akkor lényegében el is árulta, hogy mire kíváncsi (vagy mit szeretne megvásárolni). Innentől kezdve pedig gyerekjáték egy remarketing hirdetés segítségével utánamenni és felkínálni neki a kézenfekvő megoldást.

3. egyéni célközönség – Vásárlók

Ha van közvetlen vásárlási lehetőség az oldaladon, akkor nagyon ajánlott létrehozni egy célközönséget azokból, akik vásároltak már nálad valamit. Ilyen egyszerűen meg tudod ezt csinálni.

Ezt mindenképpen csináld meg ha webshopod van, de ha csak egy pár termékes “megrendelőlapos” weboldalad van, akkor is összegyűjtheted a vásárlókat ezzel a módszerrel.

Ha korábban jól telepítetted az eseményeket, akkor itt nincs más dolgod, mint a Purchase (magyarul vásárlás) eseményre szűrni. Hidd el, ez lesz az egyik legértékesebb célközönséged.

TIPP: Csinálj a vásárlóidból pár százalékos hasonmás célközönséget!

4. egyéni célközönség – 3 (vagy több) oldalmegtekintés

A legjobb olvasóidat/látogatóidat nem könnyű megtalálni… vagy mégis?

Az egyéni célközönségeknél használhatsz egy úgynevezett Frequency szűrőt is, amit lényegében bármilyen eseménnyel vagy URL címmel kombinálhatsz. Például ilyen könnyen megtalálhatod azokat, akik legalább 3 aloldalt néztek meg a weboldaladon.

Ez pedig hihetetlen értékes információ lehet egy oldaltulajdonos számára, hiszen így máris kiesnek azok, akiket kevésbé érdekelt a weboldalam.

TIPP: Ha van egy szuperkirály landing page-ed is, akkor megcsinálhatod azt, hogy csak azokból hozol létre célközönséget, akik legalább 3 (vagy bármennyi) alkalommal nézték azt meg. Így pedig automatikusan indíthatsz nekik egy hirdetést azonnali X százalék kedvezménnyel, vagy valamilyen ütős ajánlattal.

5. egyéni célközönség – Több terméket is megvásároltak

A vásárlókat szeretjük. A több terméket vásárlókat pedig imádjuk.

Nagyobb webshopok esetében hasznos lehet egy célközönséget csinálni azokból a vásárlókból is, akik 2 (vagy annál több) terméket vittek haza, hiszen ők sokkal nagyobb eséllyel térnek majd vissza, hogy újra és újra vegyenek valamit. Ez a remarketing közönség szinte könyörög azért, hogy upsell/cross-sell kampányt készíts hozzá. 🙂

6. egyéni célközönség – Legalább X értékben vásároltak

A termékek darabszámánál még érdekesebb adat, hogy mégis mennyi pénzt hagytak az emberek nálad egy-egy vásárlás során. Lehet volt összesen 1.000 vásárlód, de a bevételed nagy része csupán egy maroknyi embertől származik.

Ha ezt tudod, akkor azt is meg tudod mondani a Facebooknak, hogy “hagyd a többi vásárlót, nekem ilyen emberek kellenek még”.

Ilyen célközönséget csak akkor tudsz csinálni, ha a webshopod dinamikusan átadja az adatokat az eseménykódok segítségével. Ha a fentebb is említett Woocommerce + Pixel Caffeine kombót használod, akkor ezt a rendszer automatikusan megcsinálja helyetted.

/A fenti képen például pont rosszul vannak beállítva a paraméterek, és value helyett content_type-ként adta tovább a rendszer a vásárlások értékét. Nem szép megoldás, de legalább működik. :)/

Összefoglalás

Ezt a leírást követve már te is be tudod állítani az eseményeket, melyek segítségével kényelmesebben és pontosabban követheted az oldalad történéseit.

Elsőre talán bonyolultnak tűnik ez a folyamat, de hidd el, miután megcsináltál egy-kettőt a többi már simán menni fog. Ne feledd, hogy webshopok esetén a legfontosabb események:

  • a Purchase (vásárlás)
  • AddToCart (kosárba helyezés)
  • Initiate Checkout (fizetés megkezdése)

Ha nem webshopod van (például nekünk sincs ezen az oldalon), akkor pedig a Custom Conversion (egyéni konverziók) lesznek igazán segítségedre.

Ha további hasznos anyagot keresel a Facebook kampányokkal kapcsolatban, akkor bátran nézd meg a legolvasottabb Facebook témájú cikkeinket és töltsd le az e-bookunkat is (a sikeres Facebook hirdetések receptje címmel találod meg).

Tetszett a cikk? Köszönd meg nekünk egy like-kal és megosztással! Tényleg rengeteget segítenél vele. 🙂

 

Tetszett a cikk?

Akkor oszd meg másokkal is!

Ha tetszett a cikk, ezeket egyszerűen imádni fogod!

Tetszett a cikk?

Akkor oszd meg másokkal is!