A Facebook hirdetések ára – Mennyibe kerül Facebookon hirdetni? (2024-es kiadás)

Facebook hirdetések ára

„Mennyibe kerül a Facebookon hirdetni?” – kapjuk meg a kérdést legalább hetente 1-2 alkalommal. És habár a kérdés teljesen jogos, mindig csak ugyanazt tudjuk válaszolni… „attól függ”.

Még belegondolni is szörnyű, hogy hány különböző tényező befolyásolja a Facebook hirdetések költségeit, ráadásul mi felhasználók csupán a jéghegy csúcsát látjuk… ki tudja még mi húzódik meg a felszín alatt.

Ennek ellenére ebben a cikkben legjobb tudásunk szerint igyekszünk megválaszolni a nagy kérdést, és legalább nagyjából kideríteni, hogy mégis mire számíthat egy friss hirdető. Vágjunk is bele!

Hogyan működik a Facebook licitrendszere?

Biztosan tudod már, hogy a Facebook lényegében egy aukciós ház. A hirdetők licitálnak, és aki a legjobb ajánlatot teszi, az nyeri meg a licit tárgyát… azaz a Facebookot böngésző emberek figyelmét. Ezzel pedig már meg is magyaráztam, hogy miért nem lehet általánosságban megmondani, hogy pontosan mi is a Facebook hirdetések ára.

Ahogy minden aukció esetében, itt is nagyban befolyásolja az árat, hogy mekkora a verseny és a többiek milyen ajánlatot tesznek… és mivel a Facebook mostanában egyre népszerűbb hely – a hirdetők számára is – így nem kell meglepődni, ha az árak szépen lassan emelkednek.

Több mint 100.000 hirdetés kielemzése alapján készítettem el ezt a részletes útmutatól arról, hogy mi a sikeres Facebook hirdetések receptje. Az INGYENES LETÖLTÉSHEZ kattints a képre!

Mi befolyásolja a Facebook hirdetések árát?

A licitbeállításod csak egyike annak a sok tényezőnek, ami közvetlenül befolyásolja a Facebook hirdetési árakat. Maga a rendszer olyan komplex, hogy pontosan senki nem ismeri a titkos formulát, de az alábbiakban összeszedtem neked azt a pár tényezőt, melyek bizonyítottan befolyásolják a kampányaid árát.

1. A célközönséged

Egyértelműen az lesz az egyik fő meghatározó tényező, hogy pontosan „kit” szeretnél megvenni, hiszen ez határozza majd meg a konkurenciát is.

Sokan nem tudják, hogy Facebookon lényegében mindenki mindenkinek a konkurense… ezért kell igazán odatenned magad, és 110%-os hirdetéseket készíteni, különben a több millió konkurens valamelyike viszi el a fődíjat (az emberek figyelmét). Ebben nagy segítségedre lesz az ingyenes e-bookunk! :)

BÓNUSZ: Az ingyenes e-bookunkban konkrét útmutatást kapsz ahhoz, hogy hogyan készí­ts eredményes Facebook hirdetéseket. Ha már hirdetsz Facebookon, akkor miért ne tehetnéd azt profi módjára? :) Küldd el emailben!

Nem csoda hogy ez sokaknak újdonság, hiszen teljesen eltér az eddig megszokott modelltől. Például Google Ads-en csak azokkal kellett versenyezned, akik ugyanazokat a kulcsszavakat célozzák meg (így jó eséllyel ugyanazt szeretnék eladni). Facebookon viszont minden egyes olyan hirdető a versenytársad lesz, aki ugyanazokat az embereket célozza meg, mint te. Ők viszont egyértelműen nem csak a közvetlen konkurenseid lesznek.

AJÁNLOTT CIKK: „Facebook hirdetés alapok – Így készíts profitot termelő hirdetéseket!”

Ha például a Facebook tudja rólam (mint felhasználóról), hogy online marketingesként dolgozom, szeretem a kutyákat, Apple cuccaim vannak, szabadidőmben pedig szívesen járok konditerembe vagy futni, akkor minden egyes hirdető – akinek a profiljába ezek alapján beleillek – versenyezni fog azért, hogy az ő hirdetése kerüljön a hírfolyamomba.

Így a futócipőt értékesítő üzletek máris direkt versenybe kerültek a marketinges szoftvereket fejlesztő cégekkel.

Látod már miért lehetetlen megmondani mennyibe kerül majd egy-egy kampány?

Ezek alapján már el tudod képzelni, hogy milyen komplex folyamatok zajlanak le a háttérben, mielőtt megjelenik előtted egy hirdetés. Szerencsére nem csak a pénz a meghatározó (de komolyan), hiszen több más faktort is figyelembe vesz a Facebook.

És ezzel el is érkeztünk a következő ponthoz…

2. A hirdetéseid minősége

A Facebooknál is rájöttek arra, hogy a pénz nem minden. Nagyon egyszerű lenne, hogy az kapja meg a hirdetési helyet, aki a legtöbbet fizeti… ez viszont két problémát eredményezne:

  1. esélyünk sem lenne, ha a világ bármelyik top brandje úgy döntene, hogy elkezd keményen Facebook hirdetésekbe fektetni
  2. a felhasználók idővel megunnák a sok irreleváns reklámot, ezáltal pedig fokozatosan csökkenne a Facebookon töltött idő

Bármennyire is furcsa, de Zuckerbergék igenis nagy figyelmet fordítanak a felhasználói élményre, ezért keményen mérik a hirdetések minőségét is. Ezt a háttérben biztosan több ezer tényezőben mérik, kifelé viszont egyetlen számban jelenik meg az egész… ez pedig a relevancia pontszám.

Facebook hirdetés relevancia pontszám

A relevancia pontszám – nagyon leegyszerűsítve – azt mutatja meg, hogy mennyire releváns (azaz mennyire passzol) az adott kampányod ahhoz a célközönséghez, melyet megcéloztál.

Ha például macskaeledelt árulsz és (valamilyen véletlen folytán) sikerült megcéloznod az összes kutyás embert, akkor jó eséllyel nem éred el a 10/10-et… ez pedig a hirdetéseid árán is meg fog látszani.

A relevancia pontszám direktben befolyásolja a hirdetéseid árát, hiszen a Facebook a felhasználói élményt helyezi előtérbe. Magyarul, ha megcélzod az összes macskás embert, akkor nekik teljesen aktuális (sőt, hasznos) lesz az ajánlatod… ezt pedig azzal díjazza a Facebook, hogy olcsóbban jeleníti meg a hirdetéseidet.

Azt viszont nem szabad elfelejtened, hogy a relevancia pontszám csupán azt méri, hogy mennyire passzol a célközönség a hirdetésedhez.

Összehozhatsz egy 10/10-es kampányt, de az még nem fogja garantálni, hogy jó eredményeket is érsz el, hiszen a konverziós arányt rengeteg más tényező is befolyásolhatja (a hirdetésed copyja, a landing page, maga az ajánlat, stb…).

Ha már elég magas a relevancia pontszámod (8+), akkor ideje elkezdened tesztelni a hirdetés elemeit.

AJÁNLOTT CIKK: „Facebook hirdetések A/B tesztelése – Így szerezz több vevőt, kevesebb pénzből”

3. Az időszak

Gondolom számodra sem újdonság, hogy a legtöbb bizniszben vannak erősebb és gyengébb időszakok. Ez a szezonális termékek esetében a legmeghatározóbb, de általános tapasztalat például, hogy az év végi ünnepi időszak előtt mindenki megpróbál minél többet hirdetni… ilyenkor pedig megugrik a hirdetések költsége.

Nem fogom túlmagyarázni, ez egyszerűen a fentebb leírt licitrendszer miatt alakul így. Több hirdető, nagyobb verseny, magasabb költségek. Ilyen egyszerű az egész.

Az elmúlt 1-2 évben már az is megfigyelhető, hogy a nagyobb brandek is egyre inkább ráfekszenek a Facebook hirdetésekre… ez pedig nekünk „kicsiknek” nem túl jó hír.

A nagy cégek fizetőképesebbek, így simán túllicitálhatnak mindenkit. Ezért kell nagyon odafigyelned a hirdetéseid és a célzás minőségére, hiszen a Facebook még mindig előnyben részesíti a hasznos hirdetéseket (és ez idővel csak még inkább így lesz).

4. CPA/ROI

A CPA (cost per acquisition) és a ROAS (return on ad spend) a két legfőbb mérőszám, amit követned kell akkor (is), ha Facebookon hirdetsz.

A CPA azt mutatja meg, hogy az adott kampány hány forintért hozott egy konverziót (ez lehet vásárlás, letöltés, ajánlatkérés, feliratkozás, app telepítés, stb), míg a ROAS-ból azt tudjuk meg, hogy mekkora megtérülést hozott a kampány.

Ha például 500 forintot fizetek egy ajánlatkérőért (ez a CPA) és tudom, hogy minden negyedik vásárol majd, akkor végülis 2.000 Ft-ból szereztem meg egy vásárlót. Ha minden egyes vásárláson 4.000 Ft hasznom van (a hirdetési költség kifizetése után), akkor ennek a kampánynak a ROAS-ja kereken 2, hiszen minden egyes hirdetésre költött forintom után 2 forintot tettem zsebre.

AJÁNLOTT CIKK: „[ESETTANULMÁNY] Így csináltunk 9.832.794 Ft bevételt 57.341 Ft hirdetési költségből”

Hogyan befolyásolják a licitbeállítások a Facebook hirdetés árát?

Sokan nincsenek tisztában vele pontosan hogyan is működnek a Facebook licitálási opciói, úgyhogy röviden fussuk át ezt is. A hirdetéscsoportok szintjén 2 fontos dolgot tudsz beállítani:

  1. Licitbeállítások
  2. Optimalizálási beállítások

Nézzük az elsőt:

1. A Facebook hirdetések licitbeállításai – Így tudsz FIZETNI a hirdetésekért

  • CPC (cost per click) – Ha ezt az opciót választod, akkor kattintásonként fogsz fizetni. Magyarul csak akkor fizetsz a Facebooknak, ha valaki rákattintott a hirdetésedre. Ilyenkor a Facebook nem számol fel azért semmit, ha az emberek látják a hirdetésedet, de nem kattintanak rá.
  • CPM (impressions) – Ennél az opciónál 1.000 megtekintésért fizetsz a Facebooknak. Ha ez mondjuk 100 Ft, akkor ha a hirdetésed 10.000 alkalommal jelenik meg (nem feltétlenül tízezer különböző embernek, mert valaki többször is láthatja) a hirdetési költséged kereken 1.000 Ft lesz. Természetesen ezt is rengeteg minden befolyásolja, és egyáltalán nem biztos, hogy valaki kattint is a hirdetésekre.
  • CPA (cost per action) – Ha CPA alapján szeretnél fizetni, abban az esetben a Facebook csak akkor von le tőled pénzt, ha valaki végrehajtja az előre kitűzött célt (pl feliratkozik).

2. A Facebook kampányok optimalizálási beállításai – Ez lesz a hirdetésed CÉLJA

  • Megjelenések – Ilyenkor a Facebook csak arra törekszik, hogy minél több embernek, minél olcsóbban eljuttassa a hirdetésed.
  • Napi egyedi elérés – Ennél a lehetőségnél már azon lesz a hangsúly, hogy minél több egyedi embert érj el úgy, hogy egy embernek naponta csak egyszer jelenhet meg a hirdetés.
  • Link kattintások – A Facebook igyekszik megtalálni a célközönségeden belül azokat az emberek, akik adott időben legnagyobb eséllyel kattintanak a hirdetésedre.
  • Konverziók – Ha jól beállítottad a konverziókövetést (ami mindennek az alapja!), akkor lehetőséged lesz úgy beállítani a hirdetéseket, hogy a Facebook azoknak az embereknek jelenítse meg azt, akik legnagyobb eséllyel kattintanak ÉS hajtják végre a meghatározott cselekvést.

Jópár millió forintot költöttem már el Facebookon, és eddig azt tapasztaltam, hogy nem igazán érdemes a fizetési beállításokat piszkálni. Alapesetben impression után fizetsz, ami nem véletlen, ugyanis egy-egy kivételes esettől eltekintve ezzel lehet a legjobb eredményeket elérni.

BÓNUSZ: Az ingyenes e-bookunkban konkrét útmutatást kapsz ahhoz, hogy hogyan készí­ts eredményes Facebook hirdetéseket. Ha már hirdetsz Facebookon, akkor miért ne tehetnéd azt profi módjára? :) Küldd el emailben!

A kulcs viszont az optimalizálásban rejlik…

Egy ideje még itt is állandóan variálni kellett, de a Facebook algoritmusa manapság már olyan okos, hogy akkor jársz a legjobban ha jelzed neki, hogy pontosan mit szeretnél elérni.

Állítsd be a konverziókövetést, majd mondd azt, hogy erre a köszönőoldalra akarom eljuttatni az embereket… a Facebook pedig általában egész ügyesen megkeresi neked azokat az embereket, akiket érdekelhet az ajánlatod.

Ennyibe kerülnek a Facebook hirdetések (2022-es adatok)

Oké, most már nagyjából te is átlátod, hogy hogyan működik a Facebook licitrendszere, így tényleg nincs más hátra, mint megnézni a kőkemény számokat.

A most következő adatokra igazából nem tudsz alapozni (már megbeszéltük miért), de legalább meglátod majd, hogy mekkora különbségek vannak az országok között. Ezeket a számokat egyébként több százmillió dollárnyi hirdetési költséget vizsgálva kapta meg az AdEspresso csapata.

Igaz a grafikonok elsősorban a tőlünk nyugatabbra fekvő országok adatait ábrázolják, de hadd nyugtassalak meg… az egyik legolcsóbb országok közé tartozunk Facebook hirdetések esetében (egyelőre).

A kattintásonkénti költségek (CPC) például így alakultak 2021-ben:

Facebook hirdetés ára CPC 2022

Az átlagos CPC kicsivel fél dollár alatt van (világviszonylatban), ami forintra átszámolva – jelenleg – kb 180 Ft körül mozog.

Ez a fejlettebb országokban ettől magasabb is lehet, a kevésbé fizetőképes tömeggel rendelkező helyeken pedig ettől általában jóval olcsóbb.

Azt persze vedd figyelembe, hogy az átlagos CPC nem tükrözi a felhasználók minőségbeli különbségét, tehát egy kalap alá vesszük azokat, akik egy ingyenes cikkre kattintanak át egy hirdetésből és azokat is, akik egy több százezres terméket készülnek megvásárolni.

Ettől tehát jóval olcsóbb és drágább számokat is láthatsz a fiókodban, amit elsősorban a stratégiád és hirdetéseid minősége határoznak meg.

Van viszont itt még valami, ami érdekes lehet, ez pedig nem más, mint a kampánycélok költségei.

Kattintásonkénti költség (CPC) kampánycélok alapján:

Facebook hirdetés ára CPC kampánytípus 2022

Szintén hihetetlenül fontos beállítás az, hogy mire optimalizálod a kampányaidat.

Ezt a hirdetéssorozat szintjén lehet beállítani, és kampánytípustól függően több különböző célból válogathatsz. Jól látszik, hogy általánosságban a reach (elérés) a legdrágább, hiszen akkor a Facebook csak arra koncentrál, hogy minél több ember lássa a hirdetésedet (cserébe pedig nem törődik a kattintásokkal).

Ezért is nagy hiba, ha kizárólag erre a kampánytípusra alapozod a hirdetési stratégiádat.

A két kedvencem úgy látszik globálisan is nagyon jól szerepel, hiszen a link kattintások (link clicks) bőven átlag alatt vannak, míg a konverziós cél (conversions) is csak felülről súrolja az átlagos CPC-t. Ez így teljesen rendben van, én is ezt tapasztalom az összes hirdetési fiók esetében.

Összefoglalás

Remélem hasznosnak találtad ezt a cikket is, és most már egy kicsit jobban átlátod, pontosan hogyan is működik a Facebook hirdetési rendszere.

Ha javítani szeretnél a hirdetéseiden és egy kicsit felpörgetnéd az eredményeket, akkor olvasd el a Facebook hirdetés alapok című cikkünket is, vagy ha időt spórolnál magadnak és inkább a gyorsítósávot választanád, akkor engedd meg, hogy pár órába sűrítve adjam át Neked több száz millió forintnyi hirdetési költség tapasztalatát!

Meglátod majd, hogy mennyivel jobb eredményeket érsz majd el a hirdetéseiddel, ha mostantól kezdve tudatosan is odafigyelsz ezekre az elemekre. Ne feledd, hogy a kampányok költségét leginkább maga a hirdetés minősége befolyásolja… ha pedig profi hirdetéseket szeretnél készíteni, akkor érdemes letöltened az e-bookunkat! :)

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük