Facebook hirdetések A/B tesztelése – Így szerezz több vevőt, kevesebb pénzből!

Facebook hirdetések A/B tesztelése - Így szerezz több vevőt, kevesebb pénzből!

Biztosan tudod már, de érdemes még egyszer átfutnunk, hogy mi is az az A/B tesztelés.

A wikipedia szerint az A/B tesztelés egy „olyan tesztelési módszer, mely során két verziót – A és B verziókat – készítünk (esetünkben Facebook hirdetésekből), és ezeket egy időben, ugyanannak a célközönségnek futtatjuk abból a célból, hogy megtaláljuk melyik teljesít jobban…”

A Facebook hirdetések A/B tesztelése során általában többféle headline-t, copy-t, kreatívot, CTA-t és célközönséget készítünk, majd ezeket kombináljuk egymással. Ezzel az a célunk, hogy megtaláljuk azt a kombinációt (vagy kombinációkat), ami a lehető legmagasabb konverziót/bevételt hozza számunkra.

Ne aggódj, ha nem sok mindent értettél az előző bekezdésből… a cikk végére profi Facebook kampánytesztelőt faragunk belőled is! :)

Vegyük szépen sorban a tesztelhető elemeket…

BÓNUSZ: Az ingyenes e-bookunkban konkrét útmutatást kapsz ahhoz, hogy hogyan készí­ts eredményes Facebook hirdetéseket. Ha már hirdetsz Facebookon, akkor miért ne tehetnéd azt profi módjára? :) Küldd el emailben!

Milyen elemeket érdemes A/B tesztelned egy Facebook hirdetésen?

Az alábbiakban összeszedtem neked azt az 5 kritikus pontot, amit a konverziónövelés miatt érdemes megvariálnod a Facebook kampányaidban.

1. Headline

A hirdetés főcímsora. A kép alatt szokott megjelenni, és vitathatatlanul a hirdetés egyik legfontosabb eleme. Ha jól optimalizálod, egymagában elég ahhoz, hogy felkeltsd az emberek érdeklődését és növeld az átkattintási arányt.

Tipp: Inkább rövidebb headline-okkal próbálkozz. Több kutatás is vizsgálta már ezt a kérdést, és mind alapján a 4-5 szóból álló címsor hozta a legtöbb konverziót.

2. Linkleírás és a hirdetés szövege

A linkelírás a headline alatt jelenik meg (a fenti képen pont nem látszik, mert ennél a verziónál nem jelenik meg), a hirdetés szövege pedig a kép felett található több bekezdéses rész.

Ezt a két elemet egy kalap alá vettem. Ennek oka, hogy mindkét szövegblokknak az a feladata, hogy a headline-ban található ajánlatot erősítse és tovább fokozza a látogatóban az érdeklődést.

Tipp: A headline alatti részt érdemes maximum 2-3 sorosra írni, míg a felső szöveget akár egy kicsit hosszabbra is hagyhatod (akár több bekezdés is, ha szépen megformáztad).

AJÁNLOTT CIKK: „Facebook hirdetés alapok – Így készíts profitot termelő hirdetéseket!”

3. Kreatív

Ez lesz a Facebook hirdetésed szíve és lelke. Minden embernek tele van a hírfolyama különböző képekkel és videókkal, ezért neked olyat kell alkotnod, amivel túlszárnyalhatod őket. Amikor csak lehetséges tervezz kontrasztos képeket, amik kiugranak a Facebook kék és fehér színeiből.

Tipp: Ne félj rikító színeket használni (feltéve, hogy az illik a márkádhoz)! Ha terméket hirdetsz, akkor megpróbálhatsz a szokásos fehér háttér helyett valami élénkebb színt használni.

4. CTA

Eddigi tapasztalataim alapján nagyban nem befolyásolja a hirdetés teljesítményét, de azért el lehet szórakozgatni a tesztelésével. Természetesen csak olyat használj, ami egyértelműen leírja mi történik akkor, ha valaki rákattint a hirdetésedre. Ha van rá időd teszteld le a 2-3 legegyértelműbbet, de sokat nem érdemes vele foglalkoznod.

5. Célközönség

A legjobb eredményeket a célközönségek tesztelésével érheted el. A tesztelésük nem valami bonyolult, de könnyen mellé lehet nyúlni, ha véletlenül rossz csoportnak hirdetsz. Ha nem akarsz a sötétben tapogatózni, készítsd el előre a vállalkozásod buyer personáit!

Hogyan néz ki egy jól felépített A/B teszt?

Az AdEspresso-s srácok híresek arról, hogy a saját pénztárcájukat nem sajnálva készítenek különféle A/B teszteket (több millió forint elköltésével), majd az eredményt publikusan közzé is teszik.

Az alábbi képen látható A/B tesztre például 300 dollárt költöttek csak azért, hogy eldöntsenek egy házon belüli vitát (a csapat nem tudott megegyezni melyik verzió lenne a jobb).

AdEspresso Facebook A/B teszt

A képen láthatod a két egymás ellen futtatott hirdetést, alatta pedig a teszt végeredményét számokban.

Mindkét hirdetést 10.000 impression-ig futtatták, tehát ennyi alkalommal jelentek meg ezek az embereknek.

Az A verzió 237 kattintást ért el (2,37%-os CTR), míg a B verzióra csak 187 kattintás érkezett (1,87% CTR). Ebből már látszik, hogy az A hirdetés jobban teljesített az emberek figyelmének felkeltése érdekében. Persze ez még nem minden, úgyhogy nézzük tovább a számokat.

Az A verzióra kattintók közül 28 ember vásárolt (11.81%-os konverziós arány), míg a B verzióra kattintók közül csak 16 fő (8.55%). Mindezt úgy, hogy a hirdetésekre egyenként 150 dollárt költöttek el.

Ezekből az adatokból pedig már megkapjuk azt a számot, ami minden egyes vállalkozás számára a létező legfontosabb lesz: az egy vásárlóra eső hirdetési költséget. Ehhez egyszerűen csak el kell osztanunk a hirdetésekre elköltött összeget a megszerzett vásárlók számával.

Ez az A verzió esetében $5,35 (kb 1.500 Ft), míg a B verziónál $9,37 (~2.700 Ft).

Látod már milyen elképesztő különbségek lehetnek két hirdetésverzió között?

Gondolj csak bele, hogy egy vásárlót majdnem feleannyiból tudsz megszerezni magadnak… Ha egy eladáson csak 2.000 Ft profitod van, akkor a hirdetésed lecserélésével akár meg is duplázhatod a nettó profitodat!

Így A/B teszteld a saját Facebook hirdetéseidet!

Hogy ne csak az eredményekkel példálózzak, most 4 fontos pontban összeszedtem neked, hogy hogyan is érdemes belevágnod a Facebook hirdetéseid A/B tesztelésébe.

1. Kezdd kicsiben!

Nem kell ám egyből több 100 hirdetésvariációval és több százezres büdzsével belevágnod az A/B tesztelésbe… ha kezdetnek csak 2-3 változatot készítesz el, már az is százezrekkel dobhatja meg a bevételedet.

Minél kevesebb pénzből gazdálkodhatsz, annál fontosabb lesz jól megválogatni, hogy mit szeretnél először letesztelni. Mindig azzal kezdd, ami szerinted a legnagyobb hatással lesz a bevételedre (nyugodtan szemezgess a cikk elején felsorolt 5 pontból)!

Ha például női szépségápolási termékeket árulsz, akkor egy demográfiai tesztnél szinte felesleges megnézned, hogy hogyan reagálnak a férfiak az ajánlatodra. Ilyen esetben érdemesebb a különböző női korosztályokat összevetni egymással, és később majd ráérsz kitapasztalni, hogy érdekli-e egyáltalán a férfiakat is az ajánlatod (mert az sem kizárt, hogy valaki a párját szeretné meglepni).

Szintén egyértelmű, hogy ha csak a hazai piacon értékesítesz, akkor nem hirdetsz külföldre, vagy ha csak a győrieket tudod kiszolgálni, akkor nem hirdetsz a Nyíregyházán élőkre.

2. Kezdd a tesztelést két teljesen különböző verzióval!

Tudom, most ellentmondok az eddigieknek (és az A/B tesztelés fogalmának), de tény, hogy legtöbb esetben érdemes első körben egy “nagy” teszttel kezdened.

Általában felesleges már rögtön az első alkalommal csak egy-egy elemet megváltoztatni, hiszen még azt sem tudod, mennyire működik az aktuális hirdetésed. Ilyenkor tervezz kettő (vagy több) teljesen különböző hirdetést. Legyen más a kreatív, a headline, a CTA és esetleg a leírás is.

Még jobb, ha nem csak kettőt, hanem négyet, ötöt, vagy akár tízet készítesz el. Minél több verziót tesztelsz le első körben, annál hamarabb ki tudod szűrni a „rossz” ötleteidet, így egy idő után már nem kell gondolkodnod azon, hogy vajon ez vagy az a kreatív beválik-e.

Ha készen vagy a (legalább) két különböző verzióval, akkor futtasd ezeket a hirdetéseket egymással szemben addig, amíg ki nem derül melyik teljesít jobban. Amint látsz valami érdemleges konverziós különbséget leállíthatod a gyengébbiket, a győztesnek pedig már elkezdheted egyesével letesztelni a különböző elemeit.

Mivel teljesen eltérő designról van szó, valószínűleg nagy eltérés lesz a végeredményben is.

Ne félj attól, hogy esetleg túl sok ideig tartana letesztelni minden ötletet. Inkább szánd rá az időt az elején (kisforgalmú oldalaknál akár hetekig, hónapokig is eltarthat), de így legalább biztosan megtalálod melyik a nyerő.

3. Változtass egyre kisebb részleteket!

Amikor az első kör után megvan az egyértelmű győztes, elkezdheted egyenként, A/B teszteléssel fejleszteni a hirdetés elemeit.

Ha a számok például azt mutatják, hogy a 18-40 éves (hirdetésre kattintó) férfiak közül került ki a legtöbb vásárlód, akkor bontsd fel ezt a korosztályt két részre és teszteld le azokat. Ebben az esetben például megnézheted, hogy a 18-25 és a 26-40 korosztály hogyan reagál a hirdetésedre, így még pontosabban megkaphatod azt, hogy ki a tökéletes célközönséged.

A hirdetésed kívülről ilyenkor ugyanúgy néz ki (hiszen csak a célközönséget teszteled), de a teszt végére tudni fogod, hogy melyik korosztály hozza a jobb eredményeket, így a következő kampányt érdemes már csak rájuk szabni.

Ugyanezt eljátszhatod képekkel, hirdetés leírással és akár a headline-nal is.

4. Sose hagyd abba az A/B tesztek futtatását!

Ha már elég régóta szórakozol a hirdetésekkel, akkor egy idő után úgy tűnhet, hogy végre megtaláltad a tökéletes headline, kreatív, copy és célzás kombinációját. Nos, van egy rossz hírem… amint ezt az érzést tapasztalod, ideje újrakezdened a tesztelést.

Elölről, egy teljesen új verzióval.

Erre főképp azért van szükség, mert a Facebook hirdetések élettartama jóval rövidebb, mint péládul a Google Ads (vagy más platformok) esetén. Míg Ads-en csak az látja a hirdetésedet, aki rákeres az adott kulcsszóra (a remarketinget leszámítva), addig FB-n újra és újra ugyanazt az ideális célközönségedet fogod az ajánlataiddal bombázni.

Éppen ezért nagyon fontos folyamatosan rotálni és frissíteni a kampányaidat, hiszen állandóan ugyanazt a hirdetést látni elég idegesítő… főleg akkor, ha valakit elsőre sem érdekelt a dolog. Ráadásul nem csak idegesíteni fogod az embereket, hanem a gyakoriság növekedésével egyre többet és többet is fogsz értük fizetni.

Főleg az úgynevezett „örökzöld” kampányoknál figyelj oda a folyamatos A/B tesztelésre (olyan kampányok, melyek nincsenek egy fix lejárati időhöz kötve, így a célközönséged szinte bármikor bekerülhet a folyamatba), amivel ha nem is a konverziónövelés a célod – bár miért ne az volna – akkor is változtatnod kell a tálaláson.

Összefoglalás

Remélem téged is sikerült meggyőznöm arról, hogy mennyire fontos folyamat az A/B tesztelés akkor, ha rendszeresen hirdetsz Facebookon.

Lehet, hogy rengeteg munka van a folyamatos teszteléssel és az eredmények kielemzésével (ráadásul sosem ér véget), de már egy kevés időráfordítással is olyan hihetetlen eredményeket érhetsz el, melyekről eddig álmodni sem mertél.

Hidd el, ha még sosem teszteltél és eddig csak a megérzéseidre hagyatkoztál, akkor már egy pár verziós A/B teszt után is jelentős javulást tudsz elérni!

NE FELEDD: most ingyenesen töltheted le e-bookunkat, amelyből megtudhatod, hogyan készíts sikeres Facebook hirdetéseket. Letöltéshez kattints ide.

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni? Akkor lájkold a bejegyzést és kövess minket Facebook-on is! :)

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük