Pár hónappal ezelőtt meglépte a Facebook azt, amiről előtte már sok pletykát lehetett hallani: elvette a linkek szerkeszthetőségét.

Bármennyire is fájó volt ez a lépés nekünk marketingeseknek, azt mondom teljesen helyénvaló húzás volt, hiszen a “fake news” oldalak már teljesen kezelhetetlenné váltak, ami a mezei felhasználóknak és a hirdetőknek is sok fejfájást okozott.

A módosítás előtt például valaki úgy is kiposztolhatott egy cikket Facebookra, hogy megváltoztatta a képet, a headlinet és a leírást is, így gyakran teljesen megvezetve a felhasználókat, akik egyáltalán nem azt kapták kattintás után, amire számítottak.

És ez nagyon nem oké…

Érthető volt a Facebook reakciója, hiszen mindenáron meg akarták akadályozni az ehhez hasonló viszaéléseket. Igen ám, de mi van velünk, akik rendeltetésszerűen használjuk a Facebookot? Mi van akkor, ha a blogposzthoz tartozó kép rossz arányú? Vagy túl a sok szöveg a képen egy hirdetés elindításához? Vagy vétettünk egy helyesírási hibát a leírásban?

Szerencsére a dolgok megoldódni látszódnak.

Egy újabb módosítással most viszont ismét lehetőségünk van a link előnézetek szerkesztésére, amihez nem kell mást tenned mint igazolni, hogy az adott domain név igenis a tiéd.

Pár perc az egész, mutatom mit csinálj.

A domain igazolás menete

Menj a vállalkozáskezelődbe (angol felületen business manager), ahol a bal oldali menüben már látnod kell egy olyan opciót is, hogy Tartományok/Domains. A vállalkozáskezelőt közvetlenül ezen a linken keresztül is elérheted. Ha még nincs vállalkozáskezelőd, akkor sajnos most csinálnod kell egyet.

Ezt nyisd meg, majd kattints az Új tartományok hozzáadása gombra. A felugró ablakban írd be a domainneved (pontosan úgy, ahogy használod), és nyomj a hozzáadásra.

Ezzel hozzá is adtad a domainneved a vállalkozáskezelőhöz, azonban a legfontosabb lépés még hátra van. Igazolnod kell, hogy ez igenis a te domainneved, és van belsős hozzáférésed. Erre a Facebook két lehetőséget biztosít:

  1. DNS ellenőrzése
  2. HTML-fájl feltöltése a szerverre

Ha ez a két sor neked is káromkodásnak tűnik akkor se pánikolj, tényleg nem bonyolult egyik verzió sem.

Az első módszer szerintem bonyolultabb, ráadásul attól függ hogy egyáltalán meg tudod-e csinálni a beállításokat, hogy hol regisztráltad be a domainnevet. Ha nem akarsz ezzel bajlódni, akkor válaszd inkább a második módszert.

Ehhez csupán egy FTP hozzáférésre lesz szükséged. Ez lényegében azt jelenti, hogy közvetlenül tudsz böngészni a tárhelyed fájljai között. Ilyen FTP program például a FileZilla Mac-en (én ezt használom), de biztos van sok Windowsos opció is (sajnos ezeket nem ismerem, így nem tudok ajánlani).

Egyszerűen csak nyisd meg az FTP programot, csatlakozz a tárhelyedhez (biztosan elküldték neked az FTP hozzáférést amikor előfizettél), majd töltsd fel a Facebooktól kapott HTML-fájlt a gyökérkönyvtárba. Ha te kezeled a tárhelyedet, akkor a cPanel-en is meg tudod ezt csinálni, és úgy még FTP programra sem lesz szükséged.

Ha ezzel készen vagy, akkor menj vissza a vállalkozáskezelőbe és kattints a 3. pontban található linkre. Ha egy fehér számsor jön be, akkor mindent jól csináltál. Kattints az Ellenőrzés gobmra, és már készen is vagy.

Rendelj hozzá egy oldalt

Most már felvetted a domainneved a vállalkozáskezelőbe, és igazoltad is a Facebook felé, hogy az igenis a te tulajdonodban van. Mielőtt viszont még használni tudnád hozzá kell rendelned egy (vagy akár több) Facebook oldalt.

Ezt szintén a vállalkozáskezelőben tudod megcsinálni, méghozzá az Oldalak hozzárendelése gomb segítségével.

Itt egyszerűen csak kiválasztod a megfelelő Facebook oldalt és már készen is vagy.

Ha itt nem jelenne meg az oldal amit keresel, akkor az a gond, hogy az nem a vállalkozás tulajdona, hanem a személyes profilodé (kösz Facebook, még jó hogy nincs túlbonyolítva a dolog…). Ilyenkor az Oldalak menüpont alatt kérheted az oldalad átvételét, amit a FB oldalad admin felületén jóvá is tudsz hagyni.

Azért ilyen bonyolult az egész, mert a Facebook alapvetően minden egyes elemet (Facebook oldal, hirdetési fiók, URL cím, stb) külön kezel, aminek két tulajdonosa lehet: vagy egy személyes profil (pl.: Balogh Dávid) vagy egy vállalkozás (pl.: BOOM Marketing). Ha valamit a személyes profiloddal hoztál létre és azóta csináltál vállalkozáskezelőt is, akkor “át kell kérned” az oldal tulajdonjogát a személyes profilodtól. Elsőre bele lehet zavarodni, de amint átlátod a rendszert már könnyű használni.

Ismét szerkesztheted a linkek előnézeti képét

Éééés siker! Visszakaptad az előnézeti szerkesztés lehetőségét, (ami nekem már nagyon-nagyon hiányzott…). Ismét választhatsz más képet a linkhez, valamint a főcímet és a leírást is szabadon megváltoztathatod. GYŐZELEM!

Összefoglalás

A Facebook posztokban megosztott linkek előnézetének szerkesztése egy igenis fontos funkció, főleg azon vállalkozások számára, akik rendszeresen publikálnak és megosztanak valamit a saját weboldalaikról.

Akkor is érdemes elvégezni ezt a pár perces folyamatot ha nem publikálsz cikkeket az oldaladra, mert ki tudja mikor jöhet jól a szerkesztés lehetősége.

Remélem számodra is hasznos volt ez az infó, és sikerült elvégezned a beállításokat. További hasznos cikkek, melyeket érdemes lehet elolvasnod:

Ha hasznosnak találtad kérlek like-old/oszd meg ezt a posztot, hadd segítsünk másoknak is. Köszönjük! 🙂

Tetszett a cikk?

Akkor oszd meg másokkal is!

Ha tetszett a cikk, ezeket egyszerűen imádni fogod!

Tetszett a cikk?

Akkor oszd meg másokkal is!