Olvasási idő: ~10 perc

Lehet, hogy már rendszeresen hirdetsz Facebookon, lehet még csak tervezed, de egy biztos: a Facebook Pixel lesz az egyik legjobb barátod és legnagyobb segítséged annak érdekében, hogy minél olcsóbban érd el az embereket.

Használnod kell (ez nem is kérdés), hiszen csak így tudod majd biztosan, hogy igenis jó helyre megy a hirdetésekre elköltött pénz.

A Facebook Pixel (magyar felületen Facebook képpont néven találod meg) lesz segítségedre abban, hogy nyomon tudd követni az egyes kampányaid pontosan milyen eredményt hoznak a Facebookon kívül, azaz a weboldaladon/webshopodban vagy a landing page-eden.

AJÁNLOTT CIKK: “Mi is az a landing page?”

A Facebook hirdetéskezelőben nagyon jól látható, hogy az adott kampányra hány like, megosztás, komment vagy átkattintás érkezett, de ezzel nagyjából vége is van a ténylegesen használható adatoknak.

Ez azért gond, mert ha jobban belegondolsz nem igazán számít, hogy több ezer ember kattintott tovább a webshopodra, ha nem tudod lekövetni, hogy vásárolt-e valaki közülük egyáltalán?

 

Na, éppen ennek kiderítésében lesz segítségedre a Facebook Pixel.

Pontosan mi is az a Facebook Pixel?

A Facebook Pixel egy pár soros kis kódrészlet, amit a weboldalad forráskódjába elhelyezve a Facebook lehetőséget kap arra, hogy a (Facebookon is regisztrált) felhasználók tevékenységét a te weboldaladon is nyomon kövesse. Talán kicsit ijesztően hangzik, de tényleg ez a funkciója… követi az embereket, ahol csak tudja.

Lényegében a Facebook Pixel a Google Analytics kód Facebookos megfelelője. Egyébként így néz ki az elhelyezendő kód.

facebook pixel kodreszlet

Amint a képen is látod, a Facebook Pixel kódja két részből áll.

Az egyik a Base code (ez az alap követőkód), a másik pedig a Standard event (ez már opcionális). Neked első körben a Base code-ot kell majd elhelyezned, amit a Facebook automatikusan generál a számodra, így csak egy másolás-beillesztés kombót kell elvégezned.

A Base code a weboldalad minden oldalán szerepelni fog, és minden egyes látogatónál lefut majd, ami továbbítja a FB rendszere felé azt, hogy ki, mit és mikor tekintett meg a honlapodon. A Base code csupán annyit jelez a Facebook felé, hogy XY felhasználó megnézte ezt és ezt az oldalt.

A kód másik része a Standard event-ként zöld színnel megjelölt kis részlet, amivel kiegészítheted a képpontodat (ez nem kötelező, de erősen ajánlott).

Ezen eventek segítségével a honlapod bizonyos oldalait egy-egy eseményhez tudod hozzárendelni, így jóval pontosabban lekövethető lesz, hogy ki mit csinál a weboldaladon. Magyarul ez annyit jelent, hogy már nem csak azt látod, hogy 300 ember járt tegnap a honlapodon, hanem azt is, hogy azok közül 50 megnézte az áraink oldalt, 30 letöltötte az e-bookodat, és 12 vásárolt is.

Végülis a Base code és a Standard event között annyi a különbség, hogy míg az alap képpont telepítése után csak azt látod majd ki melyik URL-t látogatta meg a weboldaladon (pl. így https://boommarketing.hu/facebook/facebook-hirdetes-kezdoknek/), addig az event kódok telepítése után már olyanokat is felismer a Facebook, mint például regisztráló, hírlevél feliratkozó, kosárelhagyó, vásárló, stb.

Ezeknek konverziókövetési szempontból van igazán fontos szerepe, és habár az eventek nélkül is meg lehet ezeket állapítani az URL-ek megfigyelésével, bonyolultabb felépítésű oldalak esetén könnyű belezavarodni a sok-sok linkbe.

Jelenleg az alábbi eseményekkel tudunk dolgozni.

Facebook Pixel események

A fontosabb oldalaidat (köszönő oldalak, sikeres regisztráció oldalak, stb) érdemes megjelölni egy-egy ilyen kóddal, ami automatikusan tájékoztatja majd a Facebookot az adott események bekövetkeztéről.

Elsőre talán bonyolultnak tűnhet, de végülis csak egyszer kell ezeket beállítani és így később 1-2 gombnyomásból érheted el azokat az embereket, akik valamilyen fontos tevékenységet hajtottak végre az oldaladon.

Ha most veszed a fáradtságot és beállítod az eventeket, akkor később 2 kattintásból hozhatsz létre remarketing hirdetéseket bármilyen szegmensnek (hirdethetsz például azoknak, akik beregisztráltak a webshopodba de még nem vásároltak, vagy azoknak, akik igényelték a kuponodat, de nem használták azt fel).

AJÁNLOTT CIKK:“Minden, amit a Facebook remarketingről tudnod kell!”

Hol találod meg a saját Facebook Pixeledet?

Először is tisztázzuk, hogy egy hirdetési fiókhoz csak egy Facebook Pixel tartozhat! Fontos, mert rengeteg félreértés születik a felhasználók körében ebből (az amúgy elég logikátlan) megoldásból. Így ha több weboldalad van, akkor vagy ugyanazt a Pixelt telepíted mindre, és a hirdetési fiókon belül szűrsz a különböző oldalakra, vagy minden egyes weboldalhoz külön hirdetési fiókot hozol létre. Mindkét út járható, a döntés rajtad áll.

A Facebook Pixeledet a hirdetési fiókodban találod meg. Ennek megnyitásához csak kattints ide, és a bal felső menüből válaszd ki a Képpontok menüpontot.

facebook pixel telepítés

Ha még nincs kész Facebook Pixeled, akkor egy ilyen képernyő fogad majd.

Facebook képpont telepítés

Itt egyszerűen csak kattints a Képpont létrehozása gombra, majd nevezd el a Pixelt. Ezzel létre is hoztad az adott hirdetési fiókhoz tartozó Facebook képpontot, amit most már telepíthetsz a weboldaladra. Ezzel pedig el is érkeztünk a következő lépéshez…

Így telepítsd a Facebook képpontodat!

Most már létrehoztad a képpontot, viszont mielőtt még használható információhoz jutnál telepítened kell azt a weboldaladra/landing oldaladra is. Ha nem WordPress honlapod van, akkor szükséged lehet egy minimálsi programozói tudásra, de ha nagyon nem vagy biztos a dolgodban, inkább kérd meg a fejlesztődet vagy a marketingesedet/ügynökségedet, ők tudni fogják mit kell csinálniuk.

Az alábbiakban kétféle telepítési módot fogunk bemutatni. Először is azt, hogy hogyan tudod manuálisan telepíteni a pixelt, utána pedig azt, hogy hogyan tudod egy egyszerű WordPress pluginnal megoldani ezt a folyamatot. Ha teheted, akkor érdemes a második módszerrel elvégezned a telepítést.

Így telepítsd a pixelt manuálisan!

Mivel korábban már elkészítetted a Facebook Pixelt, ezért most nincs más hátra, mint telepíteni azt. Ha a telepítésnél a manuális módot választod, akkor az alábbi képernyő fogad majd.

facebook pixel elhelyezes

A szövegdobozban található hosszú kódrészletet kell elhelyezned a weboldalad forráskódjába, egészen pontosan a <head> és </head> tagek közé. Ehhez másold ki a kódot (figyelj oda rá, hogy minden egyes karaktert átmásolj), majd nyisd meg a weboldalad és helyezd el azt a megfelelő aloldalakon.

Így telepítsd a Facebook Pixelt WordPressen!

Ha használsz valamilyen CMS-t (tartalomkezelő rendszer, mint például a WordPress), akkor valószínűleg van egy konkrét lehetőség a követőkódok elhelyezésére, így ezt kell keresned.

 

WordPress használata esetén például a legtöbb prémium téma (Avada, Divi, X, stb) megadja a lehetőséget, hogy egyszerűen beilleszd a követőkódot egy szövegdobozba, és a rendszer majd elhelyezi azt a kódot az összes szükséges helyen.

Ez már egy sokkal egyszerűbb és kényelmesebb opció, mint a manuális elhelyezés, egy egyszerű plugin használatával viszont mégis sokkal többet kihozhatsz a képpontból. Ehhez először is keress rá és töltsd le a Pixel Caffeine elnevezésű plugint (az AdEspresso fejleszti).

Ez egy nagyon szuper kis plugin, ami nem csak az alap követőkód elhelyezését végzi el helyetted, de baromira egyszerűen tudsz standard eventeket (eseményeket) is elhelyezni a weboldalad különböző részein.

Ha letöltötted és aktiváltad a plugint, akkor a Pixel Caffeine végigvezet a (kb fél perces) setup folyamaton. Lényegében semmi mást nem kell csinálnod, mint hozzáférést adni a Facebook profilodhoz, és máris automatikusan beállítja a Facebook Pixelt a honlapod összes aloldalán.

A sikeres beállítás után egy ilyen képernyőt kell látnod.

Gratulálok, ha eddig eljutottál, akkor sikeresen beüzemelted a Facebook képpontját a weboldaladon, és 1-2 órán belül jó eséllyel már látod is majd az első adatokat a hirdetési fiókodban.

Amit imádok a Pixel Caffeineben az az, hogy milyen egyszerűen lehet mérni a különböző eseményeket és konverziókat. Ha például Woocommerce webshopod van, akkor engedélyezheted azt a modult is, és a plugin teljesen automatikusan elhelyezi a szükséges követőkódokat a megfelelő helyeken. Ez azt jelenti, hogy a hirdetési fiókban is látni fogod, hogy ki mit tett kosárba, meddig jutott el a checkout folyamatban, vagy mit vásárolt meg végül (természetesen a megvásárolt termékek értékét is látja).

Ezt a funkciót például a General settings fül alatt tudod engedélyezni.

Így mérd a konverziókat a képpont segítségével!

Akkor sem kell elkeseredned, ha nem ecommerce bizniszed van… a konverziókat így is tudod mérni! Ehhez navigálj a Pixel Caffeine plugin Conversions/Events menüpontjára.

Itt egyenként hozhatod létre a különböző konverziókat, melyek segítségével mérni tudod a hirdetéseid eredményeit, és később akár célközönségeket is készíthetsz a konvertálókból.

Így hozz létre egy konverziós eseményt:

  1. Először is nevezd el a konverziót a Name sorban. Ez bármi lehet, csak az a lényeg, hogy te tudd mit akar jelenteni.
  2. A Trigger on legördülő menüben 3 opciót találsz, de általában a Page visit-et érdemes használni. A többivel most ne foglalkozz.
  3. Az URL-hez másold be azt a linket, amin mérni szeretnéd a konverziókat. Ez lehet például egy vásárlás utáni köszönőoldal vagy egy e-book letöltési oldal is. Ilyen formátumban másold ide a linket: https://weboldalneve.hu/sikeres-vasarlas
  4. Az Event opciónál azt tudod kiválasztani, hogy milyen jellegű az a cselekvés, amit mérni szeretnél. Ha vásárlást mérsz, akkor legyen Purchase, ha e-book letöltést akkor Lead, ha pedig kosárba helyezést akkor AddToCart. Persze a többit is használhatod, de általában ezekre lesz szükséged.
  5. A Delay-t csak nagyon speciális esetekben szoktuk használni, ezt hagyhatod üresen.

Ha ezeket beállítottad, akkor kattints a Create Tracking gombra, a munka többi részét pedig elvégzi helyetted a plugin.

Ellenőrizd a Facebook Pixel működését!

Ha valamelyik módszerrel sikeresen telepítetted a Facebook pixelt a weboldaladon, akkor nincs más hátra, mint leellenőrizni, hogy minden jól sikerült-e és tényleg működik a követés.

Ebben lesz segítségedre a Facebook Pixel Helper nevezetű Chrome-böngésző bővítmény.

Ez a hasznos kis plugin telepítés után egyből megmutatja, hogy mely oldalakon működik problémamentesen a képpontod, és ha készítettél eseményeket, akkor az adott oldalakon azokat is aktiválja.

facebook pixel sikeres elhelyezés

Ha nálad is megjelennek a zöld kis pipák mint nekem a fenti screenshoton, akkor minden oké a Pixeleddel. Érdemes lecsekkolni minden egyes oldalt, ahová egyéni konverziót is beállítottál, hogy azok az események is betöltődnek-e.

Ha mindezzel készen vagy, akkor a Facebook hirdetési fiókodban a ‘Képpontok’ menüpont alatt ezt kell látnod (természetesen üresen, hiszen még nincsenek adataid). Itt láthatod majd a képpontod által rögzített eseményeket napokra, hetekre vagy hónapokra lebontva.

facebook keppont felulet

Összefoglalás

Most már tudod, hogy pontosan mi is az a Facebook Pixel és hogy miért létfontosságú, hogy te is beállítsd azt a saját oldaladon.

Ezt a 10-15 perces folyamatot mindenképpen végezd el, mert hosszabb távon rengeteg hasznos infót és adatot tudhatsz meg arról, hogy a Facebook közönséged hogyan használja a weboldaladat, így még jobb és relevánsabb hirdetéseket tudsz létrehozni nekik a jövőben. Sőt, a buyer personáid kialakításában is hatalmas segítség, ha tudod korábban kik jártak már az oldaladon.

Ha már készen vagy a pixel telepítésével és elkezdenek begördülni az első adatok, akkor kezdődik csak az igazi móka. Az oldalad forgalmától függően most várnod kell egy pár napot amíg használható mennyiségű információ jön össze, utána viszont érdemes elkészítened az első remarketing célközönséged (ehhez legalább pár száz főre lesz szükséged).

Ne aggódj, ezt sem kell egyedül csinálnod, ugyanis egy másik cikkünkben ugyanígy levezettük a Facebook remarketing hirdetések létrehozásának menetét is. Sőt, ha már túl vagy az alapokon, akkor ellesheted a profi remarketing stratégiákat is!

AJÁNLOTT CIKK: “Facebook remarketing hirdetések… mesterfokon!”

Hasznosnak találtad ezt a cikket? Szeretnél még ilyeneket olvasni? Akkor megköszönöm, ha egy megosztással segíted a munkánkat! 🙂