Facebook remarketing hirdetések… mesterfokon!

Facebook remarketing hirdetések mesterfokon

A Facebook remarketing az egyik legjövedelmezőbb eszköz lehet a vállalkozásod életében… feltéve, ha tudod hogyan kell azt használni.

Korábban már írtam egy részletes cikket arról, hogy hogyan tudsz elkezdeni remarketing hirdetéseket futtatni, ma pedig 9 olyan tippet gyűjtöttem neked össze, melyek segítségével a következő szintre emelheted a remarketing kampányaidat!

Sokan nem hiszik el, de a remarketing jóval több annál, mint hogy összegyűjtöd a weboldalad összes látogatóját (az elmúlt 180 napról), és eléjük teszel egy „gyere vissza és vásárolj!” jellegű hirdetést.

Létezik ennél sokkal kifinomultabb (és legfőképpen jövedelmezőbb) módszer is… egy olyan módszer, amely segítségével kisebb szegmensekre bonthatod a weboldalad látogatóit, és mindenkinek mást és mást kommunikálhatsz (pontosan azt, amit ő hallani szeretne).

Hidd el, ha megfogadod a következő 9 tippet, akkor a te remarketing kampányaid is újból életre kelnek!

BÓNUSZ: Az ingyenes e-bookunkban konkrét útmutatást kapsz ahhoz, hogy hogyan készí­ts eredményes Facebook hirdetéseket. Ha már hirdetsz Facebookon, akkor miért ne tehetnéd azt profi módjára? :) Küldd el emailben!

1. tipp: Tudd, hogy mit csinálnak az oldaladon!

Azt hiszem az egyértelmű, hogy nem fogsz tudni remarketingezni remarketing közönség nélkül… ehhez pedig mindenekelőtt be kell állítanod a megfelelő követőkódokat.

A Facebook követőkódja a Pixel, amit még azelőtt érdemes telepítened a weboldaladra/webshopodra, hogy egyáltalán elkezdenél hirdetni. (Arról, hogy pontosan mit csinál a Pixel és hogyan tudod telepíteni korábban már írtam egy cikket).

Ha WordPress-t használsz és pár kattintásból megoldanád a telepítést, akkor javaslom az AdEspresso „Pixel Caffeine” névre keresztelt pluginjét, ami elvégzi helyetted a munka nehezét.

Ha sikeresen beállítottad a Pixelt (és ellenőrizted annak működését), akkor jöhet a móka… kezdjünk el célközönségeket készíteni!

2. tipp: Szegmentáld a közönségedet!

Szegmentált célközönség remarketinghez

Talán nem is gondolnád, de a weboldalad látogatói mind más és más céllal keveredtek a honlapodra… így pedig az elvárásaik is mások lesznek.

Általában ezt az 5 féle közönséget érdemes megkülönböztetünk:

  • Olvasók a blogodon (akár a cikkek kategóriája szerint szegmentálva)
  • Látogatók, akik megnézték az árak/szolgáltatások/kapcsolatfelvétel oldalt (ők valószínűleg komolyabb érdeklődők és érdemes lehet megcélozni őket egy utánkövető kampánnyal)
  • Landing oldalak látogatói (teljesen egyértelmű, hogy más üzenettel kell remarketingeznünk a „Facebook kampánykezelés” és a „YouTube hirdetések készítése” című landing page-ek látogatóinak)
  • Emberek, akik valamit már a kosarukba tettek, de végül nem fejezték be a vásárlást (ők rendkívül értékes érdeklődők, hiszen már majdnem vásároltak, de valami problémába ütköztek… érdemes „utánuk nyúlni”)
  • Vásárlók, akik már vettek tőled valamit

Természetesen ez az 5 kategória csak a jéghegy csúcsa, de kezdetnek ez is bőven megteszi.

Nagyobb forgalmú honlapok/webshopok esetén (kb 500+ látogató naponta) érdemes lehet még tovább szegmentálni az érdeklődőket, de ha naponta csak pár száz ember fordul meg nálad, akkor egyelőre maradj az alapoknál.

Ha készen vagy a célközönség szegmentálásával, akkor (még mielőtt bármilyen hirdetést készítenél) még egyszer gondold át, hogy kinek mit szeretnél kommunikálni.

3. tipp: NE FELEJTSD EL a konvertáltak kizárását!

Ez annyira egyértelmű, hogy szinte minden második hirdető elfelejti…

Mindig figyelj oda arra, hogy zárd ki azt a célközönségből, aki elvégezte a kitűzött cselevést. Bármi is legyen ez a cél (feliratkozás, letöltés, vásárlás), felesleges továbbra is hirdetned azoknak, akik egyszer már meglépték azt a lépcsőfokot. Nem csak a pénzedet égeted így, de a felhasználóknak is idegesítő lehet, ha továbbra is mindenhová „követi” őt a hirdetésed.

A legegyszerűbb kampányoknál (például egy cikk kiemelésénél) is érdemes kizárni azokat, akik olvasták már az adott posztot, hiszen úgysem fogják kétszer elolvasni ugyanazt a posztot, így pedig a hirdetésed minőségét (átkattintási arány), ezáltal pedig a költséghatékonyságát is rontod.

Természetesen nem csak az adott kampányban konvertálókat kell kizárnod, hanem azokat is, akik korábban végezték el a céltevékenységet.

4. tipp: Legyen egy konkrét vásárlói útvonalad!

A vásárlói útvonalakról is volt már szó korábban, ami szintén kötelező olvasmány az online kampányaid megtervezése előtt.

Röviden összefoglalva: a vásárlói útvonal határozza meg azokat a lépéseket, amiken egy idegennek végig kell mennie ahhoz, hogy végül vásárló legyen belőle.

Talán ez így elsőre hülyeségnek tűnik, de a cikk elolvasása után rájössz majd, hogy a vásárlási folyamat sokkal több annál, mint hogy valaki meglátja a termékedet és azonnal meg is veszi azt…

A Facebook remarketing hirdetések segítségével bármely látogatódból vásárlót csinálhatsz, feltéve hogy kis (és logikus) lépésekben vezeted őt végig a folyamaton.

A BOOM Marketing esetében például így néz ki az egyik vásárlói folyamat (az összes lépés között remarketing hirdetésekkel is motiváljuk az érdeklődőket arra, hogy haladjanak tovább):

  • Cikkolvasó – Az adott témában elolvasott legalább egy cikket
  • Rendszeres olvasó – Többször visszajött már az oldalra
  • Érdeklődő – Letöltötte a Facebook hirdetésekről szóló e-bookunkat
  • Célcsoport/nem célcsoport – Szegmentálás segítségével eldöntjük, hogy mennyire komoly érdeklődőről van szó
  • Vásárló – A viselkedése alapján megfelelő szolgáltatásunkat ajánljuk fel az érdeklődőnek

Egyértelmű, hogy a folyamat elején lesz a legnagyobb tömeg, és egyre kevesebben jutnak el minden lépéshez. Ez nem gond, a lényeg az lesz, hogy hosszútávon igyekezz mindenkit a lehető legtovább terelni a folyamatban (így megvan a lehetősége arra, hogy egyszer majd vásároljon tőled).

Ritkán ugyan, de az is megeshet, hogy valaki eltér ettől a folyamattól és egyszerre akár több lépcsőt is ugrik… ilyenkor örülünk, hiszen kevesebb munkával szereztünk meg egy vásárlót. :)

5. tipp: A megfelelő ajánlat, a megfelelő szegmensnek

Oké, eddig beállítottuk a konverziókövetést, szegmentáltuk a célközönséget, kizártuk a korábban konvertálókat és készen van a komplett vásárlói útvonalunk is. A következő lépés során minden egyes lépcsőfokhoz létre kell hoznunk egy ajánlatot.

Ajánlat alatt azt az „üzenetet” értem, amit a remarketing hirdetéssel kommunikálni szeretnél az adott célcsoport felé. Ez lehet egy cikk (az idegeneknek), egy ingyenes e-book (a cikket olvasóknak), és akár egy belépő termék is (az e-book letöltőknek). A lényeg, hogy kis lépésekben „melegítsd fel” az érdeklődőket.

A két célközönség között elhelyezett remarketing hirdetésed mindig legyen releváns (az előző lépésekhez képest) és legfőképpen logikus! Csak akkor fog jól konvertálni a rendszer, ha a hirdetésed láttán azt gondolja a látogató, hogy „ó igen, erről olvastam a múltkor egy cikket, még szép hogy érdekel egy 5x részletesebb e-book is”.

Erről a stratégiáról sokkal részletesebben írtam már egy korábbi cikkemben, úgyhogy ha még többet szeretnél tudni, akkor olvasd el az „Így építs kapcsolatot… a vásárlóiddal!” című cikket is.

6. tipp: Határozd meg ki mennyit ér neked!

Ahogy az eddigiekből már láthatod, a remarketing sokkal több annál, minthogy elindítasz egy hirdetést mindenkinek, aki az oldaladon járt az elmúlt 180 napban.

Az érdeklődők viselkedésük alapján sok kis szegmensbe sorolhatóak, és magától értetődő, hogy nem lesz minden szegmensünk ugyanolyan értékű… a legkomolyabb érdeklődők például sokkal értékesebbek mint azok, akik csak elolvastak egy cikket a blogunkon, éppen ezért a különböző szegmensekre különböző liciteket érdemes beállítani.

Lényegében minél komolyabban érdeklődik a termékeink iránt egy remarketing célközönség, annál több pénzt érdemes rájuk költeni.

Ha van az egyik listámon 500 nagyon komoly érdeklődő, a másikon pedig 5.000 olvasó, akkor gondolkodás nélkül a komolyabb listára fogok többet költeni, hiszen az ott lévő emberek már nagyon-nagyon közel állnak a vásárláshoz.

Ilyenkor jó magas licitet érdemes beállítanod, aminek az lesz az eredménye, hogy mindenkit túllicitálsz, akivel azért a célközönségért versengened kell.

FONTOS: Ez még nem azt jelenti, hogy többet is fogsz rájuk összességében költeni. Lehet, hogy az 500 embert eléred fejenként 200 forintért, míg az 5.000 embert 50 forintért. Ilyenkor az összköltséged több lesz a hideg listánál, de koncentráltabb a meleg közönségnél.

7. tipp: A gyengén muzsikálókra költs kevesebbet!

Oké, tehát azt már megbeszéltük, hogy érdemes figyelned a legértékesebb célközönségeidet, és rájuk lehetőleg többet költened.

Ennek viszont az ellentéte is ugyanennyire igaz… ha valamelyik célközönséged gyengén teljesít (vagy egyenesen rossz eredményeket hoz), akkor ne költs rá feleslegesen!

Nem mondom, hogy azt a kampányt érdemes végleg leállítanod, de mindenképpen csökkentsd a rá szánt összeget, és a javulás érdekében kezdj el A/B tesztelni is.

8. tipp: Ne állítsd le a kampányokat túl hamar!

Többször is beszéltünk már a hirdetések gyakoriságáról (angolul frequency), ami azt mutatja meg, hogy egy-egy hirdetést átlagosan hányszor látott egy ember. Ha a frequency értéke 5, az azt jelenti, hogy nagyjából mindenki (aki látta már a hirdetést) 5 különböző alkalommal látta azt.

Korábban már említettem, hogy a gyakoriság értékének növekedésével a kampányok eredménye általában romlik (egyre drágább lesz egy kattintás), és ott azt mondtam, hogy 3-4-es érték felett érdemes leállítani a kampányt.

Nos, ez a remarketing hirdetések esetében nem teljesen igaz.

Minél tovább haladunk az értékesítési folyamatban, annál kisebbek lesznek a célközönségeink, így pedig a kampány gyakorisága is hamar elérheti az 5+ szintet… ez viszont nem jelenti azt, hogy azonnal le kell állítanunk mindent.

Ilyenkor figyeld a kattintásonkénti vagy a konverziós költséget, és csak akkor piszkálj a kampányhoz, ha az rohamosan elkezd emelkedni (nem ritka, hogy 10-nél is magasabb a gyakoriság értéke, de a kampány még mindig jó eredményeket hoz).

9. tipp: Folyamatosan A/B tesztelj!

Tudom, tudom… már kezd unalmas lenni, hogy ennyit beszélek az A/B tesztelésről, de hidd el, ez nem véletlen, ugyanis ez az egyike azoknak a haladó módszereknek, ami megkülönböztet egy átlagos hirdetőt egy profitól.

Az A/B tesztek lényege, hogy lemásolod a kész hirdetésed és egyvalamit megváltoztatsz benne. Mindig csak egy elemet (pl. képet, headline-t, leírást, CTA-t) változtatsz, majd ezeket egyszerre futtatod ugyanannak a célközönségnek. Így idővel ki fog derülni, hogy melyik verzió teljesít jobban.

Ideje pénzt termelni

Most már láthatod, hogy a Facebook remarketing sokkal több annál, mint hogy elindítasz egy kampányt a weboldalad összes látogatójának, és várod a vásárlásokat.

Ha követed a cikkben felsorolt 9 szabályt, akkor mostantól kezdve te is ultraprofi remarketing kampányokat fogsz készíteni… és hidd el, ez a bevételeiden is meglátszódik majd!

Ha Te is igazán profi hirdetéseket szeretnél futtatni, akkor következő lépésként javaslom a Facebook hirdetések alapjairól szóló cikkünk elolvasását.

ÉS NE FELEDD: most ingyenesen töltheted le e-bookunkat, amelyből megtudhatod, hogyan készíts sikeres Facebook hirdetéseket. Letöltéshez kattints ide.

Ha hasznosnak találtad a cikket, akkor kérlek nyomj egy like-ot/megosztást az alábbi gombok segítségével! :)

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük