Kombinált Facebook hirdetési stratégia – Így szerezz vásárlókat olcsón!

kombinált facebook hirdetési stratégia

Minden hirdető számára nagy dilemma, hogy vajon az asztali vagy a mobil hírfolyamban megjelenő hirdetések hoznak-e jobb eredményeket. Természetesen nem tudtam ellenállni és ezt is leteszteltem (plusz utánanéztem a nemzetközi eredményeknek is), és minden vélemény egy irányba mutat…

Az asztali és a mobilos elhelyezések kombinációjával tudod elérni a lehető legolcsóbb konverziókat.

Szerencsés helyzetben vagyunk, mert a Facebookon lévő magyarok közel 60%-a rendszeresen használ asztali és mobil eszközt is a FB böngészésére… ezt pedig érdemes kihasználnunk, mert jó eséllyel nem sokáig marad ilyen jó az arány. Az elmúlt 30 nap adatai alapján így használják a Facebookot a magyarok…

… és így használják az amerikaiak.

Jól látszik, hogy tőlünk nyugatabbra az emberek több mint fele kizárólag mobilról Facebookozik, ami természetesen felnyomta a mobilos hirdetési költségeket is.

A gyengén teljesítő hirdetések problémája… rosszkor, rossz helyen

Ha már hirdettél Facebookon akkor biztos tudod, hogy többféle megjelenési hely közül tudunk válogatni. Itt egy screenshot a jelenleg elérhető elhelyezésekből… a helyzet nem egyszerű.

Hirdetés elhelyezési módok

Már a különböző platformokon belül is rengeteg opció áll rendelkezésünkre, így nem csoda ha nem tudjuk eldönteni egy új kampány készítésekor, hogy mit érdemes bepipálnunk. A döntéshez viszont át kell gondolnunk, hogy pontosan kinek is szól a hirdetésünk, és mit várunk el azoktól, akiknek megjelenik majd.

AJÁNLOTT CIKK: “Facebook hirdetés alapok – Így készíts profitot termelő hirdetéseket!”

Manapság az emberek nagy része több különböző eszközt használ attól függően, hogy éppen milyen élethelyzetben van. A reggeli kávé közben lecsekkoljuk az emaileket.

A buszon/vonaton/villamoson megnézünk egy-két videót telefonról, vagy nyomkodjuk egy kicsit a kedvenc játékunkat. A munkahelyen dolgozunk egy kicsit asztali gépen, aztán egy kis harapnivalóért elugorva ismét előkapjuk a telefont. Hazafelé pedig ugyanez a forgatókönyv játszódik le.

A most felsorolt különböző élethelyzetek miatt lesz igazán fontos az, hogy milyen opciókat pipálsz be egy kampány megjelenési helyeként. Ezt pedig a vásárlói útvonalakon keresztül tudhatjuk meg…

Így tudsz olcsó konverziókat szerezni!

Mielőtt magáról a megvalósításról beszélnénk ismerned kell a stratégia alapját is… a vásárlói útvonalakat. Több cikkben is beszéltünk már a vásárlói útvonalról (buyer’s journey), és egy külön írást is szenteltem a témának.

Ez azért fontos, mert minden egyes vásárló több szakaszon megy végig azelőtt, hogy ténylegesen pénzt tenne a zsebedbe. Habár ezeket nem mindig érzékeljük – és általában minden egyes vállalkozásnál eltérnek – de egy közös bennük… valamilyen szinten jelen vannak. Eugene Schwartz volt az, aki még 1966-ban lefektette a vásárlói útvonalak alapjait.

Ő azt mondta, hogy egy vásárló az alábbi szakaszokon megy végig:

  • Nem tudatos – A vásárló még nem is tud róla, hogy egyáltalán lenne problémája (furcsán érzi magát, de még nem tudja, hogy megfázott).
  • Kialakult problématudat – A vásárló már tudja, hogy van valamilyen problémája, de a megoldásképpen szolgáló lehetőségeket még nem ismeri (már rájött hogy megfázott, de nem tudja hogyan kezelje azt).
  • Kialakult megoldástudat – Ebben a szakaszban a vásárló már tudja, hogy az ő problémájára milyen megoldások léteznek, de a tiédről még nem hallott (használhatna például valamilyen gyógyszert, vitamint vagy “népi gyógymódot” is).
  • Kialakult terméktudat – Az itt lévő vásárló tisztában van vele, hogy te is kínálsz valamilyen megoldást az ő problémájára, de még nincs meggyőződve arról, hogy a te terméked nála is beválna (ismeri az általad forgalmazott gyógyszert, de nincs tapasztalata még azzal kapcsolatban).
  • Teljesen tudatos – A vásárló már tudja, hogy milyen problémája van, ismeri a lehetséges megoldásokat és azzal is tisztában van, hogy a te terméked is segíthet rajta… nincs más dolgod, mint eladni neki (tudja, hogy melyik gyógyszer válik be neki).

Oké, de vajon mi köze van ennek a Facebook hirdetésekhez?

Az általános tapasztalat az, hogy a nem tudatos —> a kialakult megoldástudat szakaszt mobilon a legkönnyebb (és legolcsóbb) elérni, míg a terméktudat kialakítása és a vásárlás lezárása asztali gépen egyszerűbb feladat.

Ennek az a legfőbb oka, hogy az emberek a két platformot két különböző módon használják.

A következőkben bemutatom neked azt a 2 lépéses stratégiát, mely alkalmazásával jelentősen le tudod csökkenteni az egy vásárlóra/érdeklődőre eső hirdetési költségedet…

1. Növeld a tudatosságot mobilon!

Első lépésként a mobil platformon elhelyezett hirdetésekkel érdemes megragadnod az emberek figyelmét. Nem csak azért, mert a mobilos hirdetések egyelőre olcsóbbak, hanem azért is, ahogyan az emberek mobilon használják a Facebookot.

FONTOS: Ez azt jelenti, hogy az első találkozásnál (amikor valaki úgy látja a hirdetésedet, hogy korábban még nem hallott rólad) még nem eladni akarsz, hanem egyszerűen csak bemutatkozol! Ha idegenként próbálsz meg valakinek eladni, akkor egyből beindítod a védekező reflexét… így nem azon lesz, hogy felmérje az ajánlatot és megismerje a terméket, hanem elkezdi majd a “buktatókat” keresni.

A múltkor bukkantam rá Daniel Kruger kutatására amelyből kiderült, hogy a valamire várakozó emberek 62%-a (aki például buszra, kávéra vagy a tanóra megkezdésére vár) a telefonját használja az idő elütésére. Oké, ez annyira talán nem meglepő, de a kulcs számunkra az lesz, hogy hogyan használják a telefont.

Ezek az emberek – akik “várnak” valamire – azért lógnak a telefonon, hogy elüssék az időt. Ez persze meglátszik a statisztikán is, ugyanis a mobileszközökről érkező látogatók visszapattanási aránya átlagosan 40%-kal magasabb, mint az asztali gépről érkezőké. Ez is érthető, hiszen az utcán várakozva több minden közbejöhet, mint otthon a gép előtt ülve.

Igen ám, mégis a mobilos engagement a legmagasabb, főleg videók esetében. A Facebook azt jósolja, hogy 2020-ra a mobilos forgalom 75%-a videó hirdetésekből jön majd!

Látod már mi a helyzet? Minél magasabb az elköteleződés, annál rosszabb eredményeket fogsz elérni mobilon…

  • Egy videót kell megnézni? – “Oké, úgyis éppen ráérek…”
  • Egy cikket elolvasni? – “Nem gáz, ha közben mennem kell majd befejezem később…”
  • Feliratkozni valamire? – “Lehet inkább majd gépről, úgyis le kell szállnom 2 perc múlva…”
  • Megvásárolni valamit? – “Majd otthon…”

Ezért működik olyan jól az a stratégia, hogy mobil célzással építünk tudatosságot a potenciális vásárlók körében, akiknek később remarketinggel megpróbálunk majd eladni. Persze ez csak akkor elérhető, ha az ismeretlenek számára meghirdetett tartalmad kiemelkedő minőségű. Arról, hogy melyik szakaszban milyen tartalmat érdemes készítened már korábban írtunk egy cikket.

AJÁNLOTT CIKK: “TOFU, MOFU, BOFU – A tökéletes értékesítési folyamat elemei”

2. Adj el asztalin!

A képlet ezek után egyszerű. Használj asztali gépen megjelenő remarketing hirdetéseket, hogy konvertáld azokat az embereket, akik korábban már érdeklődést mutattak mobilon.

A mobilos hirdetések célja ugyebár (1. lépés), hogy olcsón szerezzünk kattintásokat. Ilyenkor nem érdemes konverzióra optimalizálni – a legfőbb célunk az, hogy minél több embert érjünk el a potenciális vásárlóink közül. Ha pedig így elértünk valakit, az két dolgot jelent számunkra:

  1. Tudjuk róluk, hogy érdeklődnek a brandünk, termékeink iránt
  2. Bekerültek a remarketing célközönségünkbe, így már direktben is el tudjuk őket érni

Magyarul, ha a potenciális vásárlónk reggel a metrón ülve megnézte a videónkat vagy lekattintotta a cikkünket, azzal érdeklődést mutatott irántunk. Most az lesz a következő lépés, hogy hazaérve a laptopján egy kicsit másfajta hirdetést jelenítsünk meg neki. Ez már lehet részletesebb, jobban bemutathatod a terméked vagy akár többféle típust is prezentálhatsz.

Itt már nem a cégedről, az emberek problémáiról vagy a termékedről kell beszélned… egyszerűen csak meg kell adnod nekik azt a kis lökést, ami a következő lépés felé vezeti őket. Például egy kuponkódot, ahogy a LazyBed is csinálja.

Elég egyértelmű, hogy ez a hirdetés nem hideg közönségnek szól, hiszen semmi információ nincs benne a termékről. Egy teljesen idegent ennyivel nem tudunk meggyőzni, ha valaki viszont már ismeri a terméket, akkor $350 kedvezmény simán elég lehet ahhoz, hogy előrendeljék a matracot.

Vagy itt van egy másik példa egy next-gen víztisztító (a Nano) egyik Facebook kampányából.

Nekik például mi menedzseljük a nemzetközi kampányaikat, és ez az egyik hirdetés, ami szintén a korábban már “felmelegített” embereket igyekszik először feliratkozókká, majd előrendelőkké konvertálni. Amint látod szinte semmi érdemi infó nincs benne a termékről, mégis nagyon jól teljesít, hiszen korábban már bemutattunk minden fontos tudnivalót.

Miért működik ez a stratégia?

Egyszerű… mert mobilon olcsóbb hirdetni, főleg amíg nagyon sokan azonnal eladni akarnak az embereknek.

Ha elindítasz egy kampányt (aminek a célja vásárlások generálása) és a Facebookra bízod a megjelenés optimalizálását, akkor ott fogja elhelyezni a hirdetéseket, ahol azok a legnagyobb eséllyel konvertálnak… ez pedig az asztali hírfolyam. Ha viszont valaki egyből a második lépéssel kezd (és nincs meg a mobilos “előjáték”), akkor az alapból alacsony konverziós arány és a drágább megjelenési hely miatt jó eséllyel mínuszos lesz a kampánya.

Te viszont kihasználhatod ezt úgy, hogy az olcsóbb mobil hírfolyamban (ahol a kisebb verseny miatt olcsóbb hirdetni) előszűrheted a hideg célközönségből azokat az embereket, akiket a leginkább érdekel a terméked, és csak nekik próbálsz meg eladni asztali gépen.

Összefoglalás

A Facebook egy igazán összetett platform. Az egyik legnagyobb hiba amit elkövethetsz az az, hogy nem tudatosan építed fel a kampányaidat és a vásárlóidnak csak az egyik rétegét akarod elérni… és általában ez az, amiért sokan azt mondják, hogy “Facebookon nem is lehet eladni”.

Ha van egy jó ajánlatod és okosan használod a fentebb is leírt taktikát, akkor az asztali és a mobilos elhelyezések megfelelő kombinációjával jelentősen le tudod csökkenteni az egy vásárló megszerzésére jutó költségedet.

Ha komolyabban szeretnéd venni céged online jelenlétét, akkor:

  1. mindenképpen egy inbound stratégia kialakításával kell kezdened,
  2. amit aztán követhet a tartalommarketing bevezetése,
  3. majd a listaépítés automatizálása,
  4. végül pedig a Facebook hirdetések profi elsajátítása.

Hasznosnak találtad a cikket? Akkor kérlek segítsd a munkánkat egy like-kal és megosztással! Köszönjük! 🙂

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, én Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több online vállalkozást is elindítottam az ügynökség mellett, főleg webshopokat. Az így szerzett tapasztalataimat szeretném megosztani Veled a BOOM blogon (főleg inbound marketing és sales témakörben).

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük