Facebook Messenger hirdetések – Így szerezz több vevőt… chateléssel!

Szeretnél olcsóbban listát építeni? Még szép… ki ne akarna több érdeklődőt, kevesebb hirdetési költségből, igaz?

Azt már biztosan tudod, hogy a Facebookot kb. 5,5 millió magyar használja rendszeresen… ezért is nő rohamosan a hazai hirdetők száma és ez az oka annak is, hogy folyamatosan emelkednek az egy eredményre jutó költségek.

Igen ám, de hiába olcsó a Facebook minden máshoz képest (jelenleg), a talpraesettek már keresik a következő nagy durranást, hiszen tudják, hogy ha elsők között használják ki az új lehetőséget, akkor nevetségesen jó eredményeket tudnak elérni.

Jelenleg pedig nagyon úgy néz ki, hogy a következő nagy lehetőség a Messengeren keresztüli hirdetés, amit kb. 4,5 millió magyar használ aktívan (minden egyes nap).

Nos, ha az elsők között akarsz lenni, akkor jó helyen jársz…

A következőkben megmutatom neked, hogy:

  • pontosan hogyan is működnek a Messengeres hirdetések,
  • milyen fajtái vannak,
  • és azt is bemutatom (lépésről-lépésre), hogy hogyan csinálhatsz pár perc alatt ilyen kampányokat.

Vágjunk is bele!

BÓNUSZ: Az e-bookunkban jó pár ötletet találsz (konkrét példákkal), ami segí­thet kitalálni azt, hogy mire tudnál használni egy chatbotot a saját vállalkozásodban. Na, küldhetem? :) Küldd el emailben!

Hogyan néz ki egy Facebook Messenger hirdetés?

Először is azt kell tudnod, hogy a Messengeres hirdetéseknek (jelenleg) 2 formája létezik: az egyik a kapcsolatfelvételre ösztönzi az embereket, míg a másik szponzorált üzenetnek számít.

Az első verziót alkalmazva egy hagyományos FB hirdetést tudsz csinálni, aminél a felhasználó kattintás után nem a weboldaladra vagy landing page-edre érkezik, hanem egy Messengeres beszélgetés nyílik meg az oldaladdal.

Ennél a verziónál a hirdetés a hírfolyamban jelenik meg, és teljesen úgy néz ki, mint egy hagyományos meghirdetett poszt, azzal a kivétellel, hogy a CTA „Send Message” (magyarul „Üzenet küldése”) üzenettel virít majd a jobb alsó sarokban.

facebook-messenger-ads-news-feed

Ezzel a hirdetésfajtával a felmelegített érdeklődőket érdemes megcéloznod. Ők lesznek azok, akik már ismerik a cégedet és tudják mit csinálsz, de még nem vették fel veled a kapcsolatot.

A másik verzió (szponzorált üzenet) már nem egy klasszikus értelemben vett hirdetés, sokkal inkább egy privát üzenet, ami közvetlenül az érdeklődőid bejövő üzenetei közé fog megérkezni.

Ez lényegében úgy néz ki, mintha bármelyik barátod rádüzenne a Messengeren keresztül. Ez mind szép és jó, a buktató viszont ott van, hogy ilyen üzenetet üzleti oldalként csak annak tudsz küldeni, aki korábban már felvette veled a kapcsolatot…

A szponzorált üzenet így néz ki.

messenger privat uzenet hirdetes

Így máris egyértelmű, hogy a kétféle hirdetésverziót egymással kombinálva érdemes használni: a kapcsolatfelvételre ösztönző segítségével ráveszed a látogatót, hogy üzenjed rád, ezután pedig a közvetlen üzenetekkel újból és újból elérheted őt… persze csak addig, amíg le nem iratkozik.

Érdemes okosan bánni a Messengeres üzenetekkel, ez ugyanis egy jóval privátabb és intimebb terület a felhasználók számára, ha pedig állandóan a sales üzeneteidtől pittyeg a telefonjuk, hamar le fogják tiltani az oldaladat.

Időközben már megjelent a Messenger app kezdőlapján elhelyezett hirdetési felület is, ami szintén úgy viselkedik, mint egy klasszikus hírfolyambéli hirdetés. Szerencsére ezt is bárkire tudjuk célozni, nem csak azokra, akik korábban már felvették az oldalunkkal a kapcsolatot.

uj messenger hirdetesi felulet

Miért érdemes kísérletezni a Messengeres hirdetésekkel?

Több cikkemben is említettem már, hogy a hatalmas reklámzaj miatt milyen nehéz kitűnni manapság a tömegből. Nos, erre a legjobb megoldás az, ha nem ezrével akarod elérni az embereket a szokásos „vegyél tőlem, engem válassz” jellegű hirdetésekkel, hanem sokkal inkább a személyességre fekszel rá.

Könnyű abba a hibába esni, hogy megfeledkezünk a közösségi média „közösségi” részéről, és csak simán apróhirdetési felületként használjuk a Facebookot… a márkánk építéséhez viszont építenünk kell a kapcsolatot a cégünk és az érdeklődők között.

Nem egy olyan esetbe futottam már bele, amikor ráírtam egy cégre FB-n, erre több napos (!) várakozás után visszaírtak, hogy legyek szíves feltenni a kérdést az ügyfélszolgálati e-mail címen is… ilyenkorra viszont már meg is vettem, amit kinéztem (természetesen máshonnan). Ez a baki részükről elkerülhető lett volna, ha azonnal megválaszolják a vásárlás előtti utolsó kérdésemet és ténylegesen foglalkoznak az érdeklődők igényeivel.

A Messenger üzenetek legnagyobb előnye, hogy valós időben, személyesen tudsz foglalkozni a legkomolyabb érdeklődőiddel. Megválaszolhatod a legégetőbb kérdéseiket és a személyes igényeik alapján ajánlhatod nekik a termékeidet/szolgáltatásaidat.

Gondolj csak bele, hogy ez a kis személyes odafigyelés mennyivel megnöveli a vásárlás élményét… és pontosan így fogsz tudni kitűnni a tömegből.

Igen, sokkal több időt vesz el egy sima hirdetéshez képest, de sokkal jobb eredményeket is érhetsz el vele… viszont valóban nagyon erőforrásigényes. Éppen ezért kell nagyon okosan céloznod a Messengeres hirdetéseidet, hogy csak azokat bíztasd kapcsolatfelvételre, akik a vásárlói útvonal legvégén járnak, és már tényleg csak egy kis lökés kell nekik.

Mindent a Messengeres chatbotokról

Ebben nagy segítségedre lesznek a chatbotok, melyek feladata pontosan az, hogy a chateléssel járó teher minél nagyobb részét levegye a válladról. Sőt, a botok nem csak a kapcsolatfelvétel kezdeti szakaszában segítenek majd, de akár egy komplett értékesítési folyamaton is végigvezethetik az érdeklődőket – a termékbemutatástól kezdve egészen a fizetésig.

Erről már korábban írtam a „Mindent a Messengeres chatbotokról” című cikkben, amiből megtudhatod hogyan működik egy chatbot, mire tudod használni és érdemes-e egyáltalán neked is botot készítened.

Hírfolyamban megjelenő hirdetések vs. privát (szponzorált) üzenetek

Jelenleg a hírfolyamban elhelyezett Messengeres hirdetések kapják a legtöbb figyelmet, ugyanis ezekkel tudunk elérni lényegében bárkit, míg a privát üzeneteket csak azoknak küldhetjük, akik korábban már felvették velünk a kapcsolatot.

A hírfolyamos verziót használhatod hideg látogatók elérésére is, ám ezt nagyon nem ajánlom. Szinte 0 annak az esélye, hogy egy teljesen idegen ember meglátja a hirdetésedet, felveszi veled a kapcsolatot és meg is veszi amit kínálsz... Megeshet, de egyszerűen nem életszerű a helyzet.

[yellowbox]BÓNUSZ: Az e-bookunkban jó pár ötletet találsz (konkrét példákkal), ami segí­thet kitalálni azt, hogy mire tudnál használni egy chatbotot a saját vállalkozásodban. Na, küldhetem? :) Küldd el emailben![/yellowbox]Sokkal valószínűbb, hogy rengeteg olyan friss érdeklődő bombázna kérdésekkel, akiknek amúgy még fogalmuk sincs mit is árulsz pontosan, így a legáltalánosabb kérdéseket tennék fel. Ezen kérdések megválaszolása viszont pontosan a honlapod feladata…

Ezért azt ajánlom, hogy ha Messengeres hirdetésekkel kísérletezel (és még nincs aktív chatbotod), kizárólag egyéni célközönségeket használj és azokat célozd meg, akik jártak már a weboldaladon vagy valamilyen aktivitást mutattak a Facebook posztjaiddal kapcsolatban. Még jobb, ha csak olyanokat célzol meg, akik többször jártak már például a „termékek” és a „gyakori kérdések” aloldalon, vagy felkeresték a közelmúltban a „kapcsolatfelvétel” oldalt.

Talán bonyolultnak tűnik ezeket a célzásokat beállítani, de hidd el, sokkal jobb rászánni az elején az időt a pontos célközönség meghatározására, mint később a sokszorosát eltölteni az alap kérdések megválaszolásával.

Így készíts hírfolyamban megjelenő Messenger hirdetéseket

Ne aggódj, egyáltalán nem nagy ördöngősség ilyen típusú hirdetést készíteni.

Szinte mindent úgy kell csinálnod, mint egy tipikus kattintásra optimalizált hirdetésnél, csupán a cél és a CTA változik majd meg.

A kampányt szokás szerint a hirdetéskezelőben rakod majd össze, de nagyon figyelj oda a kampányod céljának kiválasztásakor: jelenleg csak a „Forgalom” típusú marketingcélnál érhető el a Messengerre irányított forgalom.

hirdetes forgalom cel

Ezután a szokásos módon beállíthatod a célközönséget, a licit értékét és módját, valamint az elhelyezéseket is. Ha mindezzel készen vagy, akkor a kreatív szerkesztésénél két lépést kell még megtenned.

Először is célhelyként válaszd ki a Messengeres elhelyezést, ahol egyből megadhatod azt az üzenetet, ami a kattintókat fogadja majd.

messenger hirdetes celhely

Majd állítsd át a CTA-t is az „Üzenet küldése” opcióra.

messenger hirdetes cta

Innentől kezdve egy klasszikus hirdetést kell elkészítened, majd add le a megrendelést és várj pár percet a jóváhagyásra.

messenger hirdetes keszites

Lényegében ennyi, ilyen egyszerűen tudsz csinálni egy kapcsolatfelvétel célú hirdetést.

Eddigi tapasztalataim alapján ez a hirdetéstípus csak a hírfolyamban teljesít igazán jól, így első körben érdemes az asztali és a mobil news feed-et megcéloznod.

Így készíts közvetlenül üzenetként megjelenő Messengeres hirdetéseket

Ha ilyen hirdetést szeretnél csinálni, szintén a forgalom vagy a konverziók célt kell majd kiválasztanod. A trükk a célzásban rejlik.

Mivel oldalként csak annak küldhetsz üzenetet, aki korábban már felvette veled a kapcsolatot, ezért ennél a hirdetéstípusnál nem a szokásos célzási módszerekkel fogsz játszadozni. Ne aggódj, a Facebook segít ezen emberek megtalálásában is, neked csak egy pár kattintás az egész.

Először is a célközönségek beállításánál menj az „új létrehozása” legördülő menüre, majd kattints az egyéni célközönségre.

facebook egyeni celkozonsegek

A felugró ablakban kattints az „aktivitás a Facebookon” gombra…

egyeni celkozonsegek 2

Majd válaszd az „Oldal” lehetőséget. Így azokból tudsz célközönséget létrehozni, akik valamilyen aktivitást mutattak a FB oldaladdal kapcsolatban (like-olták egy posztod, hozzászóltak valamihez, beszélgettek veled, stb).

aktivitas alapu egyeni celkozonseg

Ez a funkció hasonlóan működik a már jól ismert weboldal forgalmából történő remarketing közönségek létrehozásához, ráadásul nagyon jól működik. Érdemes ezekkel is kísérletezned, főleg ha az inbound marketingstratégia szerint te is rendszeresen gyártasz tartalmakat (cikkek, videók, stb).

Ezután pedig nincs más hátra, mint rászűrni „az oldaladnak üzenetet küldő emberekre”.

egyeni celkozonseg uzenetet kuldok

Oké, a célzással ezzel készen is vagy. A Facebook innentől elvégzi a munka nehezét és kigyűjti az összes olyan embert, aki korábban már felvette veled a kapcsolatot (és azóta nem tiltott le).

Következő lépésként át kell állítanod a megjelenési helyeket. Ha bepipálod a platformok alatt a Messenger opciót, a FB egy felugró ablakban figyelmeztet majd, hogy ezt csak akkor választhatod, ha az összes többi ki van kapcsolva. Mivel pontosan ezt szeretnénk, egyszerűen csak okézd le.

messenger hirdetes elhelyezes

Most már csak a kreatívot kell megtervezned a hirdetéshez. Itt nincs más dolgod, mint értelemszerűen megadni a Facebook által bekért adatokat, a jobb oldalon lecsekkolni a hirdetés előnézetét (így fog megérkezni az üzenet a Messengerbe), majd leadni a rendelést.

messenger hirdetes elonezet

Összefoglalás

Látod már milyen jól kiegészíti egymást ez a két hirdetéstípus?

Ha látsz benne fantáziát ne habozz, nyugodtan próbáld ki. Először nekem is voltak kétségeim a Messengeres hirdetésekkel kapcsolatban (azt hittem túl sok lesz vele a munka és féltem, hogy ez már túl privát felület a hirdetésekhez), de eddig meglepően jó eredményeket hoztak.

Egy a lényeg: az ilyen hirdetéseknél arra fókuszálj, hogy értéket adj a követőidnek! Ha folyamatosan sales szövegekkel és bugyuta akciókkal zaklatod őket, akkor hamar letiltanak majd, úgy pedig soha többé nem üzenhetsz nekik.

Ha szeretnéd kipróbálni a Messengeres hirdetéseket, de nincs időd minden üzenetküldővel személyesen foglalkozni, akkor dobj össze egy alapszintű chatbotot! Komolyan mondom, sokkal egyszerűbb mint gondolnád, ráadásul teljesen ingyen megcsinálhatod egy pár óra alatt, bármiféle programozói tudás nélkül.

NE FELEDD: készítettem egy e-bookot, ami segíthet kitalálni azt, hogy mire tudnál használni egy chatbotot a saját vállalkozásodban. Letöltéshez kattints ide.

Érdekel a Messengeres téma? Tetszett a cikk? Jelezd azt nekem egy like-kal vagy megosztással! :)

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük