Olvasási idő: ~9 perc

A remarketing (és retargeting) hirdetések kiemelt szerepet kaptak az online is hirdetni vágyók körében az elmúlt pár év során, ami egyetlen dolognak köszönhető: a módszer eredményességének.

Azon gondolkozol mennyire megtérülő Facebook remarketing hirdetéseket futtatni? Nagyon!

Egy tavalyi felmérés szerint – azok a hirdetők, akik elkezdték remarketing hirdetésekkel is visszacsábítani a látogatóikat – ugyanakkora költségkeret mellett majdnem megduplázták az elért emberek számát, 26%-kal csökkentették a kattintásonkénti költséget (CPC), és 33%-kal olcsóbban szerezték meg a komoly érdeklődőiket (lead).

A remarketing hirdetéseknek több formáját is megkülönböztetjük, így ezekről szeretnék beszélni egy pár mondatban még mielőtt megmutatom, hogy hogyan tudsz azonnal használható és profi remarketing célközönségeket létrehozni.

Mi az a remarketing?

Biztosan veled is előfordult már, hogy megnéztél egy terméket a neten, de végül nem vetted meg. Aztán a következő pár nap során többször is láttad az adott termék hirdetését.

Sokan nem tudják, de ez nem a sors keze, hanem egy igazán fejlett marketingfogás.

 

Remarketing hirdetésnek nevezünk minden olyan hirdetést, ami követi a látogatóidat, azaz újra és újra megjeleníti nekik a reklámodat.

Ez úgy kivitelezhető, hogy a rendszer a Facebook Pixel segítségével “betaggel” (megjelöl) minden egyes látogatót, aki a honlapodon járt. Magyarul: aki felkeresi a honlapodat, annak a böngészőjében a rendszer eltárol egy kis jelzést, ami azt jelzi, hogy ezzel a géppel már jártak az adott webhelyen, az adott időpontban.

Lényegében a honlapod emlékezni fog minden egyes látogatódra, így felismeri őket a későbbiekben is.

Remarketing folyamat lépései

Ezzel az információval felvértezve pedig a Google és a Facebook pontosan annak a terméknek a hirdetését tudja utánad küldeni, amely iránt már érdeklődést mutattál korábban.

Pontosan ezért követ téged az a telefon az eMag-ról vagy a futócipő a Nike weboldaláról.

A remarketing többféle felületen is elérhető, de a két legelterjedtebb (és legjobban működő) platform a Google AdWords Display hálózata és a Facebook remarketing rendszere.

Mi az a Facebook remarketing?

remarketing meme

A Facebook remarketing rendszere is hasonlóképpen működik a Google Display hálózatához, annyi különbséggel, hogy míg a Display tényleg egy hálózat (értsd: több millió weboldalon tudnak bannerhirdetést megjeleníteni), addig a Facebook nagyrészt a saját felületén jeleníti meg a remarketing hirdetéseket.

A Facebook rendszerében én személy szerint azt imádom, hogy a megjelölt látogatót a remarketing hirdetés nem böngésző vagy eszköz (számítógép, telefon, tablet) alapján követi, hanem az egyéni profilja alapján.

Ez azt jelenti, hogy ha a látogató reggeli kávézás közben a laptopjáról böngészi a webshopodat, majd ebéd közben előveszi az okostelefonját és elkezdi pörgetni a Facebookot, akkor máris ott figyel a Te hirdetésed. És ez elmondhatatlanul király!

Remarketing szempontjából azért teljesítenek jobban a Facebook hirdetések, mert oda az emberek általában unalmukban jelentkeznek be. Pörgetik egy kicsit a hírfolyamukat, megnézik az új kommenteket a kedvenc csoportjaikban, majd irigykednek az ismerőseik “tökéletes” életére.

Mivel ezek nem “fontos” folyamatok (értsd: nem a munka közepén járnak), ezért sokkal könnyebb rávenni őket arra, hogy rákattintsanak a hirdetésedre és megnézzék az ajánlatodat.

A Facebook remarketing hirdetések 5 leggyakoribb formája

A weboldalad forgalma alapján jelenleg 5 különböző remarketing célközönséget tudsz készíteni.

(Ezen kívül létrehozhatsz még célközönséget “ügyfélfájl”, “alkalmazástevékenység” és “aktivitás a Facebookon” alapján. Ezeket csak nagyon speciális esetben tudod majd használni, így ebben a cikkben nem beszélünk róluk.)

1. A webhelyedet felkereső bármilyen látogató.

A legegyszerűbb lehetőség a webhelyet felkereső bármilyen látogató, ami pontosan azt jelenti, amire a névből is következtethetsz. Ha ezt választod, akkor mindenkinek tudsz majd hirdetni, aki az adott időszakon belül felkereste a webhelyed bármely oldalát.

A tárgyidőszak hossza lehetőségnél tudod beállítani azt, hogy hány napra visszamenőleg rögzítse a rendszer ezeket az embereket. Ha 30-ra állítod, akkor mindenki benne lesz, aki az elmúlt 30 nap során a weboldaladon járt, de aki 31 vagy több napja keresett fel téged, azt már nem tartalmazza majd ez a célközönség.

A maximum megadható mennyiség 180 nap, ami egyébként a vállalkozások 99%-ánál feleslegesen sok.

Ezzel az opcióval érdemes eljátszadozni, mert iparáganként és termékenként is nagyon különböző megoldások szoktak beválni.

Egy autókereskedő például hónapokon keresztül is remarketingezheti a kocsikat (hiszen autót nem vásárol hirtelen felindulásból az ember), míg egy konyhai mérleget nem igazán érdemes pár napnál tovább hirdetni.

Ökölszabály, hogy minél drágább és komplexebb terméket értékesítesz (ergó minél hosszabb a döntési folyamat), annál tovább hagyhatod benne a látogatókat a remarketing közönségedben.

2. Konkrét weboldalak látogatói.

A konkrét weboldalak látogatóit választva egyesével tudod megadni a weboldalad különböző oldalait, így csak azok kerülnek bele ebbe a célközönségbe, akik látták ezt az adott oldalt/oldalakat.

Ezzel a beállítással megcélozhatod például azokat, akik már látták az éppen aktuális kampányodat, így azok nem kerülnek bele, akik csak a főoldaladon vagy a kapcsolat oldaladon jártak.

Ezt azért érdemes használni, mert az emberek gyakran szeretnének élni egy lehetőséggel, de ha éppen utazás vagy ebéd közben látják a kampányodat, akkor jó eséllyel nem tudnak ott és azonnal vásárolni, később pedig egyszerűen megfeledkeznek rólad.

3. Konkrét weboldalak látogatói más oldalak kizárásával.

A következő opció a konkrét weboldalak látogatói más oldalak kizárásával, ami lényegében ugyanarra való mint a második lehetőség, csupán finomítani tudod a közönséget különböző kizáró opciókkal is.

Hasznos lehet például, ha megcélzod azokat, akik már látták a jelenlegi kampányodat (jártak a landing page-eden), és közben kizárod azokat, akik éltek is a lehetőséggel (tehát látták a vásárlás utáni köszönő oldalt).

Ezzel azt éred el, hogy nem idegesíted azokat a hirdetéseddel, akik már megvásárolták az adott terméket, miközben pénzt is spórolsz magadnak, hiszen nem fizetsz feleslegesen azért, hogy a vásárlóidnak hirdess újból és újból.

4. Olyan emberek, akik egy ideje nem keresték fel az oldalad.

A negyedik lehetőség egy eléggé alulértékelt és ritkán használt funckió, amivel azokat érheted el, akik egy adott ideje nem jártak a weboldaladon.

Ez akkor lehet igazán hasznos, ha valaki korábban már érdeklődést mutatott a céged iránt (böngészte a honlapod), de mégsem lett belőle vásárló már hosszabb ideje.

Ilyenkor készíthetsz egy újraaktivizáló kampányt azoknak, akik például több, mint 2 hete jártak utoljára az oldaladon. Így felajánlhatsz nekik (és tényleg csak nekik) egy különleges kedvezményt, amivel talán sikerül őket visszacsábítanod és rávenned a vásárlásra.

Ezzel a lehetőséggel is pénzt spórolsz magadnak, hiszen csak azoknak ajánlod fel az extra kedvezményt, akik már valószínűleg nem fognak visszatérni és önszántukból vásárolni, de egy kuponnal vagy ajándékkal talán még megfoghatod őket.

5. Egyéni kombináció

Végül pedig már csak az egyéni kombináció maradt hátra, amivel már eléggé bonyolult célközönségeket is fel tudsz építeni.

Megadhatsz akár több oldalt is, aminek a látogatóit gyűjteni akarod, és ezek mellett több oldalt ki is zárhatsz, így igazán átfogó kombinációkat dobhatsz össze egy pár kattintással.

Lényegében ugyanazt tudja, mint a 3. opció, csak míg ott egyetlen egy oldalt adhatsz hozzá és zárhatsz ki, addig az egyéni kombinációnál többet is.

Miért kell Neked is remarketingezned?

remarketing dr genya

Miért ne kellene?

Ha még ezek után is felmerül benned ez a kérdés, az csak azért lehet mert még nem jöttél rá, hogy konkrétan Te hogy tudnád kihasználni a Facebook remarketing adta lehetőségeket.

Higgy nekem ha azt mondom, hogy 2017-ben (is) a Facebookra szegeződnek a tekintetek, hiszen az ország nagy része itt van aktívan jelen (5.8 millió magyar, akik legalább heti rendszerességgel Facebookoznak).

Teljesen mindegy mit, hol és hogyan árulsz, hiszen ezek a hirdetések netezés közben követik a látogatóidat oda, ahol éppen böngésznek. A 2017-es számok alapján pedig az átlagos magyar naponta ~másfél órát tölt el aktívan a Facebookon (ami az online töltött idő kb. 1/3-a).

Amint napról-napra jelentős számú látogató jár a honlapodon (bármilyen forrásból) érdemes elkezdened remarketing hirdetésekkel visszacsábítani őket.

Így készítsd el az első Facebook remarketing célközönségedet!

Egy korábbi cikkemben már megmutattam hogyan tudod telepíteni a Facebook Pixelt a saját honlapodra/webshopodba, így ha ezt még nem tetted volna meg, akkor mindenképpen fusd át a cikket és telepítsd a képpontot (előfeltétele a remarketing hirdetések elkezdéséhez).

Az egész folyamat nem tart tovább 5-10 percnél. Csináld nyugodtan, megvárlak! 🙂

Kész? Szuper!

1. Az első remarketing célközönséged létrehozásához jelentkezz be a hirdetési fiókodba, majd a hirdetéskezelőben kattints a “Célközönségek” menüpontra.

facebook remarketing celkozonseg 1

2. A képernyő bal felső részén kattints a “Célközönség létrehozása” gombra, majd pedig az “Egyéni célközönség”-re.

facebook remarketing celkozonseg 2

3. A felugró ablakban a “Webhely forgalma” opció lesz most nekünk az érdekes, de már régebb óta működő vállalkozások esetén az “Ügyféljfájl“ és az “Aktivitás a facebookon” is fontos opció lesz a későbbiekben.

4. Ezek után már nincs más hátra, mint kiválasztani pontosan mi alapján állítsa össze a rendszer a remarketing célközönséged. (Ez az az 5 lehetőség, amit az előző fejezetben már kitárgyaltunk).

facebook remarketing lehetosegek

Amint megadtad mi alapján szeretnéd megszűrni a látogatókat, nyomj rá a célközönség létrehozása gombra és már készen is vagy.

Általában a célközönség nem lesz azonnal használható, úgyhogy igyál meg egy kávét, veregesd vállon magad (hiszen szuper munkát végeztél) és hagyd a rendszert egy pár percig dolgozni.

Összefoglalás

Most már Te is tudod mi az a Facebook remarketing, miért érdemes neked is használnod és hogyan tudsz egyáltalán hozzáfogni.

Ha mégsem kezdenél el azonnal remarketingezni, akkor is fogadd meg legalább ezt az egy tanácsomat: telepítsd a Facebook Pixelt!

Ez azért lényeges, mert – annak ellenére, hogy most még nem akarsz hirdetni – érdemes “begyűjteni” a látogatóidat, így ha pár hónap múlva próbaképpen beüzemelnél egy-két remarketing hirdetést, akkor egészen a pixel telepítéséig visszamenőleg elérheted majd ezeket az embereket.

Egy korábbi cikkemben már lépésről-lépésre leírtam a pixel telepítésének folyamatát.