Minden, amit a Facebook Remarketingről tudnod kell!

Facebook remarketing

Azon gondolkozol mennyire megtérülő Facebook remarketing hirdetéseket futtatni? Nagyon!

A remarketing (és retargeting) hirdetések kiemelt szerepet kaptak az online is hirdetni vágyók körében az elmúlt pár év során, ami egyetlen dolognak köszönhető: a módszer eredményességének.

Egy felmérés szerint azok a hirdetők, akik elkezdték remarketing hirdetésekkel is visszacsábítani a látogatóikat ugyanakkora költségkeret mellett majdnem megduplázták az elért emberek számát, 26%-kal csökkentették a kattintásonkénti költséget (CPC), és 33%-kal olcsóbban szerezték meg a komoly érdeklődőiket (lead).

A remarketing hirdetéseknek több formáját is megkülönböztetjük, így ezekről szeretnék beszélni egy pár mondatban még mielőtt megmutatom, hogy hogyan tudsz azonnal használható és profi remarketing célközönségeket létrehozni.

Mi az a remarketing?

Biztosan veled is előfordult már, hogy megnéztél egy terméket a neten, de végül nem vetted meg. Aztán a következő pár nap során többször is láttad az adott termék hirdetését.

Sokan nem tudják, de ez nem a sors keze, hanem egy igazán fejlett marketingfogás.

BÓNUSZ: Az ingyenes e-bookunkban konkrét útmutatást kapsz ahhoz, hogy hogyan készí­ts eredményes Facebook hirdetéseket. Ha már hirdetsz Facebookon, akkor miért ne tehetnéd azt profi módjára? 🙂 Küldd el emailben!

Remarketing hirdetésnek nevezünk minden olyan hirdetést, ami követi a látogatóidat, azaz újra és újra megjeleníti nekik a reklámodat.

Ez úgy kivitelezhető, hogy a rendszer a Facebook Pixel segítségével “betaggel” (megjelöl) minden egyes látogatót, aki a honlapodon járt. Magyarul: aki felkeresi a honlapodat, annak a böngészőjében a rendszer eltárol egy kis jelzést, ami azt jelzi, hogy ezzel a géppel már jártak az adott webhelyen, az adott időpontban.

Lényegében a honlapod emlékezni fog minden egyes látogatódra, így felismeri őket a későbbiekben is.

Remarketing folyamat lépései

Ezzel az információval felvértezve pedig a Google és a Facebook pontosan annak a terméknek a hirdetését tudja utánad küldeni, amely iránt már érdeklődést mutattál korábban.

Pontosan ezért követ téged az a telefon az eMag-ról vagy a futócipő a Nike weboldaláról.

A remarketing többféle felületen is elérhető, de a két legelterjedtebb (és legjobban működő) platform a Google Ads Display hálózata és a Facebook remarketing rendszere.

Mi az a Facebook remarketing?

A Facebook remarketing rendszere is hasonlóképpen működik a Google Display hálózatához, annyi különbséggel, hogy míg a Display tényleg egy hálózat (értsd: több millió weboldalon tudnak bannerhirdetést megjeleníteni), addig a Facebook nagyrészt a saját felületén jeleníti meg a remarketing hirdetéseket.

A Facebook rendszerében én személy szerint azt imádom, hogy a megjelölt látogatót a remarketing hirdetés nem böngésző vagy eszköz (számítógép, telefon, tablet) alapján követi, hanem az egyéni profilja alapján.

remarketing meme

Ez azt jelenti, hogy ha a látogató reggeli kávézás közben a laptopjáról böngészi a webshopodat, majd ebéd közben előveszi az okostelefonját és elkezdi pörgetni a Facebookot, akkor máris ott figyel a Te hirdetésed. És ez elmondhatatlanul király!

Remarketing szempontjából azért teljesítenek jobban a Facebook hirdetések, mert oda az emberek általában unalmukban jelentkeznek be. Pörgetik egy kicsit a hírfolyamukat, megnézik az új kommenteket a kedvenc csoportjaikban, majd irigykednek az ismerőseik “tökéletes” életére.

Mivel ezek nem “fontos” folyamatok (értsd: nem a munka közepén járnak), ezért sokkal könnyebb rávenni őket arra, hogy rákattintsanak a hirdetésedre és megnézzék az ajánlatodat.

A Facebook remarketing hirdetések 5 leggyakoribb formája

A weboldalad forgalma alapján jelenleg 5 különböző remarketing célközönséget tudsz készíteni.

(Ezen kívül létrehozhatsz még célközönséget “ügyfélfájl”, “alkalmazástevékenység” és “aktivitás a Facebookon” alapján. Ezeket csak nagyon speciális esetben tudod majd használni, így ebben a cikkben nem beszélünk róluk.)

1. A webhelyedet felkereső bármilyen látogató

A legegyszerűbb lehetőség a webhelyet felkereső bármilyen látogató, ami pontosan azt jelenti, amire a névből is következtethetsz. Ha ezt választod, akkor mindenkinek tudsz majd hirdetni, aki az adott időszakon belül felkereste a webhelyed bármely oldalát.

A tárgyidőszak hossza lehetőségnél tudod beállítani azt, hogy hány napra visszamenőleg rögzítse a rendszer ezeket az embereket. Ha 30-ra állítod, akkor mindenki benne lesz, aki az elmúlt 30 nap során a weboldaladon járt, de aki 31 vagy több napja keresett fel téged, azt már nem tartalmazza majd ez a célközönség.

A maximum megadható mennyiség 180 nap, ami egyébként a vállalkozások 99%-ánál feleslegesen sok.

Ezzel az opcióval érdemes eljátszadozni, mert iparáganként és termékenként is nagyon különböző megoldások szoktak beválni.

Egy autókereskedő például hónapokon keresztül is remarketingezheti a kocsikat (hiszen autót nem vásárol hirtelen felindulásból az ember), míg egy konyhai mérleget nem igazán érdemes pár napnál tovább hirdetni.

Ökölszabály, hogy minél drágább és komplexebb terméket értékesítesz (ergó minél hosszabb a döntési folyamat), annál tovább hagyhatod benne a látogatókat a remarketing közönségedben.

2. Konkrét weboldalak látogatói

A konkrét weboldalak látogatóit választva egyesével tudod megadni a weboldalad különböző oldalait, így csak azok kerülnek bele ebbe a célközönségbe, akik látták ezt az adott oldalt/oldalakat.

Ezzel a beállítással megcélozhatod például azokat, akik már látták az éppen aktuális kampányodat, így azok nem kerülnek bele, akik csak a főoldaladon vagy a kapcsolat oldaladon jártak.

Ezt azért érdemes használni, mert az emberek gyakran szeretnének élni egy lehetőséggel, de ha éppen utazás vagy ebéd közben látják a kampányodat, akkor jó eséllyel nem tudnak ott és azonnal vásárolni, később pedig egyszerűen megfeledkeznek rólad.

3. Konkrét weboldalak látogatói más oldalak kizárásával

A következő opció a konkrét weboldalak látogatói más oldalak kizárásával, ami lényegében ugyanarra való mint a második lehetőség, csupán finomítani tudod a közönséget különböző kizáró opciókkal is.

Hasznos lehet például, ha megcélzod azokat, akik már látták a jelenlegi kampányodat (jártak a landing page-eden), és közben kizárod azokat, akik éltek is a lehetőséggel (tehát látták a vásárlás utáni köszönő oldalt).

Ezzel azt éred el, hogy nem idegesíted azokat a hirdetéseddel, akik már megvásárolták az adott terméket, miközben pénzt is spórolsz magadnak, hiszen nem fizetsz feleslegesen azért, hogy a vásárlóidnak hirdess újból és újból.

4. Olyan emberek, akik egy ideje nem keresték fel az oldalad

A negyedik lehetőség egy eléggé alulértékelt és ritkán használt funckió, amivel azokat érheted el, akik egy adott ideje nem jártak a weboldaladon.

Ez akkor lehet igazán hasznos, ha valaki korábban már érdeklődést mutatott a céged iránt (böngészte a honlapod), de mégsem lett belőle vásárló már hosszabb ideje.

Ilyenkor készíthetsz egy újraaktivizáló kampányt azoknak, akik például több, mint 2 hete jártak utoljára az oldaladon. Így felajánlhatsz nekik (és tényleg csak nekik) egy különleges kedvezményt, amivel talán sikerül őket visszacsábítanod és rávenned a vásárlásra.

Ezzel a lehetőséggel is pénzt spórolsz magadnak, hiszen csak azoknak ajánlod fel az extra kedvezményt, akik már valószínűleg nem fognak visszatérni és önszántukból vásárolni, de egy kuponnal vagy ajándékkal talán még megfoghatod őket.

5. Egyéni kombináció

Végül pedig már csak az egyéni kombináció maradt hátra, amivel már eléggé bonyolult célközönségeket is fel tudsz építeni.

Megadhatsz akár több oldalt is, aminek a látogatóit gyűjteni akarod, és ezek mellett több oldalt ki is zárhatsz, így igazán átfogó kombinációkat dobhatsz össze egy pár kattintással.

Lényegében ugyanazt tudja, mint a 3. opció, csak míg ott egyetlen egy oldalt adhatsz hozzá és zárhatsz ki, addig az egyéni kombinációnál többet is.

Miért kell Neked is remarketingezned?

Miért ne kellene?

Ha még ezek után is felmerül benned ez a kérdés, az csak azért lehet mert még nem jöttél rá, hogy konkrétan Te hogy tudnád kihasználni a Facebook remarketing adta lehetőségeket.

remarketing meme

Higgy nekem ha azt mondom, hogy még mindig a Facebookra szegeződnek a tekintetek, hiszen az ország nagy része itt van aktívan jelen (6.5 millió magyar, akik legalább heti rendszerességgel Facebookoznak).

Teljesen mindegy mit, hol és hogyan árulsz, hiszen ezek a hirdetések netezés közben követik a látogatóidat oda, ahol éppen böngésznek. A legutóbbi infók alapján pedig az átlagos magyar naponta ~másfél órát tölt el aktívan a Facebookon (ami az online töltött idő kb. 1/3-a).

Amint napról-napra jelentős számú látogató jár a honlapodon (bármilyen forrásból) érdemes elkezdened remarketing hirdetésekkel visszacsábítani őket.

Így készítsd el az első Facebook remarketing célközönségedet!

Egy korábbi cikkemben már megmutattam hogyan tudod telepíteni a Facebook Pixelt a saját honlapodra/webshopodba, így ha ezt még nem tetted volna meg, akkor mindenképpen fusd át a cikket és telepítsd a képpontot (előfeltétele a remarketing hirdetések elkezdéséhez).

Az egész folyamat nem tart tovább 5-10 percnél. Csináld nyugodtan, megvárlak!

Kész? Szuper!

1. Az első remarketing célközönséged létrehozásához jelentkezz be a hirdetési fiókodba, majd a hirdetéskezelőben kattints a “Célközönségek” menüpontra.

facebook remarketing célközönség menü

2. A képernyő bal felső részén kattints a “Célközönség létrehozása” gombra, majd pedig az “Egyéni célközönség”-re.

facebook remarketing célközönség létrehozása

3. A felugró ablakban a “Webhely forgalma” opció lesz most nekünk az érdekes, de már régebb óta működő vállalkozások esetén az “Ügyféljfájl“ és az “Aktivitás a facebookon” is fontos lesz a későbbiekben.

4. Ezek után már nincs más hátra, mint kiválasztani pontosan mi alapján állítsa össze a rendszer a remarketing célközönséged. Ez az az 5 lehetőség, amit az előző fejezetben már kitárgyaltunk.

facebook remarketing lehetosegek

Amint megadtad mi alapján szeretnéd megszűrni a látogatókat, nyomj rá a célközönség létrehozása gombra és már készen is vagy.

Általában a célközönség nem lesz azonnal használható, úgyhogy igyál meg egy kávét, veregesd vállon magad (hiszen szuper munkát végeztél) és hagyd a rendszert egy pár percig dolgozni.

Ha viszont a lehető legtöbbet szeretnéd kihozni a hirdetéseiből, akkor még egy fontos témára ki kell térnünk, ami elég szorosan kapcsolódik a Facebook remarketing hirdetésekhez… ez pedig nem más, mint az Instagram remarketing.

BÓNUSZ: Instagram remarketing felsőfokon

Az Instagram remarketing nem egy új dolog, de épp itt az ideje hogy beszéljünk róla, hiszen a platform folyamatos fejlődésével egyre nagyobb jelentősége van az itt megjelenő hirdetéseinknek is.

Míg pár éve az Instagram csak a Facebook kistesója volt, mára már odáig fejlődött, hogy egyszerűen nem hagyhatjuk figyelmen kívül… akár tetszik, akár nem.

Világszerte már több, mint 700 millió aktív felhasználót számlál a platform, míg hazánkban ez a szám kb 1.5 millióra tehető. Ebből is jól látszik, hogy ha nemzetközi piacra célzol, akkor egyszerűen megkerülhetetlen az Insta, de hazai viszonylatban is a top social media platformok között tartjuk számon, amit mindenképpen érdemes kipróbálni.

Az Instagram hirdetések alapjairól nemrég már írtam egy cikket, a következőkben pedig megmutatom neked azt a 4 lépést, amit mindenképp el kell végezned ahhoz, hogy eredményes remarketing hirdetéseket hozhass létre az Instagramon is.

1. lépés: Állítsd be a Facebook Pixelt (ha korábban még nem tetted)

Biztosan tudod, hogy a Facebook és az Instagram már jó ideje egy kézben van. Éppen ezért van az, hogy az Instagram remarketing hirdetéseket is a Facebook hirdetéskezelőjében tudod megszerkeszteni és menedzselni, amihez viszont szükséged lesz a Facebook pixelre is.

Ha korábban már telepítetted a Pixelt a weboldaladra, akkor ezt a lépést kihagyhatod, ha viszont még nincs beállítva, és segítségre lenne szükséged, akkor olvasd el ezt a korábbi cikkünket részletes útmutatásért.

2. lépés: Szegmentáld a célközönségedet

Az első tényleges lépés a remarketing hirdetések létrehozásában az, hogy létre kell hoznod különböző remarketing célközönségeket a különböző viselkedésű látogatókból.

Ez így elég bonyolultan hangzik, de mondok egy pár példát, hogy megértsd pontosan kiket is érdemes visszacsábítanod az oldaladra.

  • Korábbi vásárlók – Főleg fogyótermékeknél lehet fontos (pl.: egy tápkieg webshop esetében), hogy rendszeresen, újra és újra elérd a vásárlókat annak reményében, hogy még egyszer téged válasszanak majd.
  • Emberek, akik kosárba tettek valamit, de nem fejezték be a vásárlást – Azt hiszem nem kell magyaráznom, hogy mennyire fontos lesz ez a célközönség.
  • Emberek, akik jártak az áraink/szolgáltatásaink oldalon – Szintén fontos közönség, főleg szolgáltató bizniszben, ahol nem működik tényleges webshop. Ha valaki ezekre az infókra kíváncsi volt, akkor jó eséllyel már csak egy kis győzködésre van szüksége ahhoz, hogy vásárlásra adja a fejét. Mivel valószínűleg még nem adta meg az elérhetőségét, ezért a remarketing az egyetlen mód, hogy ismét elérjük.
  • Emberek, akik egy adott témájú cikket olvastak el – Az egyik kedvenc szegmentálási módom, amit a BOOM-on is folyamatosan alkalmazunk. Lényege, hogy a különböző kategóriájú cikkolvasókat más és más remarketing ajánlattal kínáljuk meg.
  • Többször visszatérő látogatók – Jó jel lehet, ha valaki többször visszatér a weboldaladra nézelődni. Ez is egy olyan célközönség, amit érdemes kipróbálni.

A szegmentálásról is volt már szó egyébként (több cikkünkben is), igaz akkor Facebook hirdetésekhez hoztunk létre célközönségeket, de maga a folyamat szinte egy az egyben megegyezik.

szegmentáció alapjairól (és az ehhez szükséges stratégiáról) egy korábbi cikkünkben olvashatsz részletesebben.

Ha tudod kiket szeretnél visszacsábítani és már elkészítetted a célközönségeidet is, akkor már nincs más hátra, mint hirdetni… vagyis, előtte lenne még egy apróság.

3. lépés: Zárd ki a korábban már konvertálókat

Rengetegen elfelejtik ezt a lépést, pedig ez az egyik elem, ami megkülönbözteti az amatőr és a profi Facebook és Instagram hirdetéseket. Nagyon figyelj oda arra, hogy minden esetben zárd ki azokat, akik korábban már elvégezték azt a cselekvést, amit éppen hirdetsz.

Ha például az e-bookodat hirdeted azoknak, akik elolvasták valamelyik cikkedet, akkor add meg kizáró célközönségnek azokat az embereket, akik korábban már letöltötték az adott e-bookot. Ha egy terméket hirdetsz, akkor zárj ki mindenkit, aki korábban már megvette azt (persze csak akkor, ha nem valószínű, hogy ismét vásárolni fog rövid időn belül).

Mi például így zárjuk ki azokat, akik korábban már letöltötték az e-bookot.

mentett celkozonseg kombinacio

Ez két dolog miatt is rendkívül fontos:

  1. Nem idegesíted tovább a hirdetéseiddel azokat a látogatóidat, akik már konvertáltak.
  2. Nem fizetsz feleslegesen azért, hogy ezeknek az embereknek újra és újra megjelenjen a hirdetésed.

Erről is beszéltünk már korábban, méghozzá az Örökzöld Facebook kampányokról szóló cikkben, hiszen a konvertálók kizárása az egyik alapvető feltétele egy folyamatosan futó kampány felállításának.

Ha megvannak a célközönségeid és már a konvertálókat is kizártad, akkor tényleg itt az ideje összedobni az első Instagram remarketing hirdetésedet.

4. lépés: Hozd létre az első Instagram remarketing hirdetésed

Az Instagram hirdetés megjelenésében nagyon hasonló a Facebook hírfolyamban megjelenő hirdetésekhez, de azért egy pár eltérés van, ami pont elég ahhoz, hogy ne lehessen ugyanazt a kampányt futtatni mindkét platformon. A legnagyobb különbség természetesen az, ahogyan az emberek a két platformot használják.

Facebookon megszokott, hogy a szöveg dominál, de Instán teljesen más a helyzet… kevés szöveg (és az sem szembetűnő), nagy kép. Éppen ezért rengeteg múlik azon, hogy milyen képet használsz a hirdetéseidben.

Ebben a cikkben nem megyünk bele az Instagram hirdetéskészítés rejtelmeibe (egyébként erről is írtunk már korábban), úgyhogy inkább összegyűjtöttem neked egy pár követendő példát.

Egy pár példa a tökéletes Instagram remarketing hirdetésekre

Mindent könnyebb példákon keresztül megérteni, úgyhogy szokás szerint ismét gyűjtöttem egy pár jó példát. Olyan cégek hirdetéseit szedtem össze, akik kimaxolták az Instagram remarketing hirdetések nyújtotta lehetőségeket.

Itt van például az Amazon, ami egyszerűen tökéletes használja ki a platform egyediségeit. Nézzük például ezt a hirdetést.

Amazon

Amazon Prime Instagram remarketing hirdetés

Rövid szöveg, egyértelmű felhívás, és egy szemetgyönyörködtető kép, ami felkelti az instát böngésző tömeg figyelmét. Ez eddig csak egy jó hirdetés, a lényeg viszont a szöveg tartalmában bújt meg, ugyanis ezt a hirdetést csak az Amazon Prime tagjai látják, akiket egy kuponnal szeretnének rávenni arra, hogy kezdjék el használni a PrimeNow nevű szolgáltatást is.

Látod már mit csináltak?

Kiegészítik az e-mail kommunikációjukat (feliratkozottakról van szó), és így azokat is elérik az ajánlattal, akik amúgy a levélben nem hallottak volna róla. Az viszont kulcsfontosságú, hogy ezt a hirdetést kizárólag a Prime előfizetők láthatják, amit egyéni célközönségekkel oldott meg az Amazon.

Airbnb

Airbnb Instagram remarketing hirdetés

Gondolom az egyértelmű, hogy az Airbnb, Booking, Tripadvisor, stb számára szintén az Insta lesz a tökéletes platform, hiszen itt a képek dominálnak.

A fent látható remarketing hirdetést az Airbnb készítette, méghozzá a böngészési előzmények alapján. Ha Balira keresel, akkor onnan látsz szállásokat egy pár napon keresztül, ha Budapestre, akkor pedig onnan.

Egyszerű remarketing fogás ez, mégis nagyon jól működik, hiszen a szállásfoglalás általában nem impulzusvásárlás (nem azonnal foglalunk), ezért meggyőzés szempontjából nagyon fontos, hogy emlékeztessék az embereket arra, hogy ideje lenne dönteni.

Csak így tovább

Most már Te is tudod mi fán terem a Facebook és az Instagram remarketing, miért érdemes neked is használnod és hogyan tudsz egyáltalán hozzáfogni.

Ha mégsem kezdenél el azonnal remarketingezni, akkor is fogadd meg legalább ezt az egy tanácsomat: telepítsd a Facebook Pixelt!

Ez azért lényeges, mert – annak ellenére, hogy most még nem akarsz hirdetni – érdemes “begyűjteni” a látogatóidat, így ha pár hónap múlva próbaképpen beüzemelnél egy-két remarketing hirdetést, akkor egészen a pixel telepítéséig visszamenőleg elérheted majd ezeket az embereket.

Egy korábbi cikkemben már lépésről-lépésre leírtam a pixel telepítésének folyamatát.

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, én Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több online vállalkozást is elindítottam az ügynökség mellett, főleg webshopokat. Az így szerzett tapasztalataimat szeretném megosztani Veled a BOOM blogon (főleg inbound marketing és sales témakörben).

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük