Megsokszorozzuk webshopod árbevételét

Kifejlesztettünk egy platformokon átívelő hirdetési stratégiát, amit alkalmazva magabiztosan hirdethetünk, optimalizálhatunk és skálázhatunk lényegében bármilyen terméket (akár infoterméket) értékesítő webshopot.

Mindig is erre vágytál

Webáruház üzemeltetőként nem egyszerű az élet.

Akár a saját webshopodat viszed, akár egy több százmilliós online áruház marketingeseként tevékenykedsz biztos vagyok benne, hogy Neked is meggyűlt már a bajod a marketinggel.

Tudom mitől vannak álmatlan éjszakáid, mert velem is megesett már.

Jelenleg 3 saját webshopot viszek, melyek közül kettőnél egészen a termékfejlesztéstől és bérgyártástól kezdve kellett levezényelnem a folyamatot.

Akárki akármit mond, egy igényes webshop elindítása nem kis feladat. Sokan ügyesen veszik a kezdeti akadályokat, viszont idővel megtorpannak.

Van, aki már a webshop bevezetésénél elakad és egyszerűen nem jönnek a vásárlók.

Mások tudnak vásárlókat szerezni, de az elképesztően magas hirdetési költségek elviszik a teljes hasznot.

A legjobbak pedig akár a pár milliós havi forgalomig is eljutnak, mielőtt eljönne az elkerülhetetlen.

Megáll a fejlődés…

Nem tudom Te hogy vagy vele, de szerintem manapság az a vállalkozás amelyik csak stagnál, veszíteni fog.

Ha nem növeled negyedévről-negyedévre a bevételed, az azt jelenti, hogy valaki más viszi el az új vásárlókat. Aki előbb-utóbb elnyom majd a versenyben.

Ez minden üzleti modellre igaz, de webshopoknál hatványozottan.

Gondolj csak bele milyen könnyű ma már elindítani egy webshopot.

A dropshippingnek és az olcsó, bérelhető webshopmotoroknak köszönhetően gombamód tűnnek fel az újabbnál újabb konkurenseid… és csak idő kérdése, hogy megelőznek-e.

Egy nagyon egyszerű stratégiával viszont Te lehetsz az, aki győztesen kerül ki a csatából.

Hadd mutassam meg, hogy milyen eredményeket érhetsz el.

Náluk már működik a rendszerünk 

“Női ruha” webshop

Az egyik kedvenc projektünk egy – relatíve alacsonyabb árkategóriájú – női ruhákat értékesítő webshop, ahol megfigyelhető egy természetes szezonalitás. Korábban a tavaszi és nyár eleji időszak ment nekik a legjobban, míg az év második fele erősen mínuszos volt.

A közös munka során az volt az első feladatunk, hogy az off-szezonban is számottevő forgalmat generáljunk, ami sikerült is.

A fenti grafikonon látszik, hogy 2019 augusztusában ismét elérkezett a szezon vége, a forgalom pedig közel a felére esett vissza. Ekkor kezdtük el a közös munkát.

A következő hónaptól viszont már olyan forgalmat generáltunk, mint amilyen korábban csak a legjobb hónapokban volt.

Sőt, a 2020-as szezon megérkeztével rádupláztunk az előző év havi árbevételére is és all time rekord bevételt értünk el.

“Partykellékes” webshop

Ez egy elég speciális projekt, ahol szintén nagyon erős szezonalitás figyelhető meg (a legfőbb szezon az év eleje).

Ez a webshop 2019-ben ~150 ezer Ft-os havi bevételt ért el szezonban, míg 2020-ban már 3 millió Ft volt havonta a bevétel ugyanebben az időszakban (amibe természetesen márciusban már belerondított a COVID pánik).

A legszebb az egészben, hogy egy viszonylag off season időszakban (2020. július) rekord bevételt értünk el – közel 4 millió Ft volt a forgalom a tavalyi 650 ezer Ft-hoz képest, ami egy 6x-es növekedésnek felel meg.

Szépségipari B2B webshop

Ennek az osztrák webáruháznak a fejlődését egészen a kezdetektől segítjük. A grafikonokon jól látható, hogy szép egyenletes a növekedés (amit természetesen itt is megakasztott a COVID pánik tavasszal).

A kereken 12 havi közös munka során tízszereztük a havi bevételt (~2.000 EUR környékéről 20.000 EUR fölé), miközben a hirdetési budget csupán 1.5-szeresére nőtt ezidőszak alatt.

“Mindenes” B2C webshop

Ez a projekt kifejezetten kedves számunkra, hiszen már egészen a tervezési fázistól besegítettünk a webshop elindulásában, így a hirdetések kezelését az első pillanattól kezdve mi végezzük.

Itt 7 hónap alatt elértük a kitűzött éves célt – a havi 15 milliós árbevételt – mégpedig úgy, hogy a hirdetési budget csupán 1,9-szeresére nőtt ezalatt.

A következő lépés egyértelműen a skálázás lesz. Olvass tovább, ha kíváncsi vagy arra, hogy hogyan csináljuk!

A stratégia, ami megtölti a bankszámládat

1) A Facebook segítségével a Te oldaladra állítjuk a Mesterséges Intelligenciát

Gondolom nem árulok el nagy titkot azzal, hogy jelenleg a Facebook birtokolja a világ egyik legtöbb adattal rendelkezdő Mesterséges Intelligenciáját.

Biztosan Te is hallottál már a “Facebook algoritmusáról”, hiszen manapság egyre többször bukkan fel ez a kifejezés a híroldalakon is (ez az, amelyik történelmünk során először győzte le a világ legjobb pókerjátékosait egy játszmában).

Habár még csak most kezdenek szállingózni a pletykák az algoritmusról, egyáltalán nem újkeletű a dolog (mi már évek óta használjuk az algoritmust a Facebook hirdetések kezelése során).

És hogy pontosan mire is képes?

Nagyon röviden: folyamatosan monitorozza a felhasználók viselkedését, majd ezeket az adatokat felhasználva következtetéseket von le.

“Tök jó, de hogyan segít ez nekem?” – gondolhatod.

Nagyon röviden: hatékonyabban tudsz majd hirdetni. 🙂

A Facebook követőkódjának köszönhetően ma már nem csak azt látja az algoritmus, hogy mit csinálunk a Facebook felületén, vagy hogy ott mit adtunk meg magunkról… már azt is tudja, hogy milyen egyéb weboldalakat böngészünk.

Figyelj, őszintén válaszolj a következő kérdésre: mennyire pontosan tudná valaki meghatározni a Te érdeklődési körödet a böngészési előzményeid alapján?

Nézzünk például valakit, aki Forbes-t és HVG-t olvas minden reggel mielőtt lecsekkolja a napi árfolyamokat. Délben elugrik az egyik közeli étterembe ebédelni, közben pedig meghallgat egy business podcastet.

Már ez is elég infó ahhoz, hogy rájöjj vajon a potenciális vásárlóid közé tartozik-e az illető, ugye?

És ez csupán a töredéke annak, amit a Facebook minden egyes felhasználójáról tud…

Csak Magyarországon több, mint 6.5 millió ember használja a Facebookot napról-napra.

Ez azt jelenti, hogy az algoritmuson keresztül az ország közel háromnegyedét közvetlenül el tudod érni egy nekik releváns ajánlattal.

Ha jelenleg is futnak kampányaid – és nem tudod, hogy tudnátok-e hatékonyabban is hirdetni – akkor tedd fel magadnak a következő kérdéseket:

[

Használunk lookalike célközönségeket?

[
Be van állítva nálunk a konverziókövetés?
[
A landing oldalaink mögött vannak köszönőoldalak?
[
Vannak egyáltalán konverziós kampányaink, vagy mindent kattintás/elérés alapon mérünk?
[
Az értékesítési folyamatunk lehető legutolsó lépését mérjük?
[
Forintra pontosan tudjuk, hogy mennyibe kerül egy célkonverzió egy-egy kampányból?
[
A webshopunkban megfelelően vannak setupolva az alapesemények?
[
Tudjuk követni a Facebook rendszerében, hogy ki hagy kosárban egy terméket? És azt, hogy ki melyik terméket nézte meg?
[
Van olyan remarketing hirdetésünk, amikor az a konkrét termék megy az emberek után, amit ők korábban megnéztek vagy kosárba raktak?
[
Forintra pontosan tudjuk, hogy mekkora árbevételt hozott nekünk egy-egy kampány, hirdetéssorozat vagy konkrét hirdetés?

Ha bármelyik kérdésre is “nem” vagy “nem tudom” volt a válaszod, az azt jelenti, hogy kemény pénzeket hagysz az asztalon.

Pontosan ezek az apróságok azok, melyek eldöntik, hogy ki nyeri meg a hirdetési “háborút”.

Ha csak 1-2%-ot nyersz hatékonyságban minden egyes ponton, az is 10-20% extra profitot jelent ugyanolyan költségek mellett.

2) A Google-t használva pedig beseperjük a “könnyű pénzt”

A Facebook a tökéletes eszköz a skálázásra, míg a Google-t legtöbb esetben a “könnyű pénz” beseprésére használjuk.

A Shopping és a Search kampányok segítségével elérjük azokat, akik a buyer’s journey (magyarul vásárlói folyamat) legvégén járnak, és már konkrét termékeket keresnek.

Belőlük a legkönnyebb vásárlást kicsikarni (magyarul hamar jönnek majd az eredmények), viszont csupán a potenciális vásárlóid 3-5%-a jár ezen a szinten.

A Display hirdetéseket használva már nagyobb tömegeket is elérhetünk, így keltve fel az ideális érdeklődőid figyelmét (akiknek még általában időre van szükségük ahhoz, hogy kinyissák a pénztárcájukat).

Végül pedig a remarketing kampányok megfelelő beállításával az üzenetünk azoknál is célba ér, akik nem köteleződtek el már az első alkalommal. A szegmentált és perszonalizált hirdetéseknek köszönhetően költséghatékonyan tudjuk őket újból elérni.

Ezt kapod, ha velünk dolgozol

Statisztika ikon

Teljeskörű kampánykezelést

A copywriterünk írja majd a hirdetésekhez tartozó szövegeket, a grafikusunk készíti el a kreatívokat, a kampánymenedzsereink pedig a technikai beállításokért felelnek. Neked a jóváhagyáson kívül nem lesz teendőd.

Proaktív hozzáállást

Igaz csak a hirdetésekért felelünk, de mindenben segítünk, ami online marketing. A havi meetingeken mindig marad idő arra, hogy az egyéb területekben is segítsünk (pl.: webshop konverzió optimalizálás).

Egyenrangú partnereket

Mind a stratégia kialakítása, mind a kampányok optimalizálása során egyenrangú partnerként tekintünk rád. Tőlünk sosem kapsz “majd mi tudjuk” jellegű hozzáállást (sőt, gyakran kikérjük majd a szakmai véleményedet is).

Mindent (is) elintézünk

Szolgáltatásunk legfontosabb elemei (a teljesség igénye nélkül)

[

Technikai setup

A jól teljesítő hirdetések alapja, hogy technikailag minden jól legyen beállítva. Az együttműködés elején minden szükséges technikai beállítást ellenőrzünk és természetesen el is végezzük ezeket helyetted.

[

Képpontok telepítése

Az egyik legfontosabb elem, amin – ha rosszul van beállítva – a kampányaid sorsa is múlhat. Mi megteremtjük számodra a profi konverziókövetés lehetőségét, így forintra pontosan látod majd, hogy melyik hirdetésed mennyi bevételt termelt Neked.

[

Komplett stratégia

Nem csak elindítunk egy kampányt az aktuális akciódról, hanem komplett stratégia alapján építjük fel a fizetett hirdetéseidet, amit folyamatosan fejlesztünk és optimalizálunk.

A döntések meghozatalában a közösen felállított szabályrendszer lesz majd a segítségünkre.

[

Profi remarketing

Nem csak beállítunk egy egyszerű kampányt azoknak, akik jártak a weboldaladon… komplett dinamikus remarketing folyamatokat építünk, ahol akár 3-4 naponta más és más üzenettel próbáljuk meg konvertálni a látogatókat.

Ez jelenleg az online PPC marketing csúcsa.

[

Dinamikus termékhirdetések

A webshopok szent grálja. Nálad is kiépítjük azt a rendszert ami lehetővé teszi, hogy ha valaki megnéz/kosárba tesz egy terméket, akkor az azt követő napokban konkrétan annak a terméknek a hirdetését lássa (sokkal jobban konvertál, mint egy általános kampány).

[

Havi tanácsadás

Minden hónapban lehetőséged van igényelni egy 1 órás tanácsadást, mely során további online marketing tippeket is kaphatsz tőlünk. Itt bármit kérdezhetsz, ami csak a szívedet nyomja (igen, a hirdetések keretein túl is segítünk).

Referenciáink

Egy pár cég azok közül, akikkel már volt szerencsénk dolgozni

Ismerd meg a csapatot

Mi vagyunk a BOOM Marketing

Balogh Dávid

CEO & Founder

Horváth Gréti

Project Manager

Eszenyi Dávid

Inbound Strategist

Kramarics Gergő

Ads & Automations

Kiss Gergő Balázs

Campaign Manager

Fehér Gergő

Campaign Manager

Adorján Flóra BOOM Marketing

Adorján Flóra

Social Manager

Simon Tibor

Simon Tibor

Graphic Designer

Így dolgozunk majd a Te webshopodon is

Nyíltan beszélünk a munkamódszerünkről. Mert eredményes.

[

1. lépés - Tesztelés

Az első hetek során kizárólag az a feladatunk, hogy megtaláljuk azokat a hirdetés-kombinációkat, melyek kellően profitábilisan tudnak futni (azaz a stratégiánk nyelvén “zöldben vannak”).

Ezt minden egyes esetben adatalapúan, intenzív teszteléssel tesszük.

[

2. lépés - Sziklaszilárd alapok lefektetése

Az első hetek eredményei alapján egyre tisztábban látunk majd azt illetően, hogy a Te webshopod esetében mi működik és mi nem.

Ezek alapján már adatalapú döntéseket tudunk hozni, ami minden esetben a hatékony marketing alapja kell, hogy legyen.

[

3. lépés - Skálázás, optimalizálás

Ezután már nincs más dolgunk, mint elkezdeni óvatosan skálázni (az aktuális termékek készletszintjét és a célközönség méretét figyelembe véve). Ez egy kritikus szakasz, mert akár egyetlen csúszka átállításával tönkre lehet tenni a skálázásra kész kampányt.

Ilyenkor párnaponta tekerünk 5-10 százalékot a költségkereten, miközben szigorúan monitorozzuk az eredményeket.

[

4. lépés - Kezdjük az egészet elölről

Tök jó, ha van 1-2 olyan kampányod, amit profitábilisan fel tudunk skálázni. De tudod mi jobb ennél? Ha 5-10 ilyen kampányod van. 🙂

Végül mindig visszatérünk az első lépéshez és ismét elkezdünk tesztelni (gyakran más terméket, termékkategóriát vagy közönséget).

Áraink

Nem árulunk zsákbamacskát

AtomBOOM

Minden, amire csak szükséged lehet

144.900 Ft

+ÁFA / hó kezdőár

Profi technikai setup

Hirdetési stratégia megtervezése

Facebook hirdetések kezelése

Folyamatos A/B tesztelés

Konverzió optimalizálás

Instagram hirdetések kezelése

Havi marketing tanácsadás (ÚJ)

Google Shopping hirdetések kezelése

Google Ads hirdetések kezelése (Search + Display)

Google Remarketing hirdetések kezelése

Arany középút

A növekedés alapja

Legnépszerűbb

94.900 Ft

+ÁFA / hó kezdőár

Profi technikai setup

Hirdetési stratégia megtervezése

Facebook hirdetések kezelése

Folyamatos A/B tesztelés

Konverzió optimalizálás

Instagram hirdetések kezelése

Havi marketing tanácsadás (ÚJ)

Google Shopping hirdetések kezelése

Google Ads hirdetések kezelése (Search + Display)

Google Remarketing hirdetések kezelése

Minimum

Social media hirdetések kimaxolva

74.900 Ft

+ÁFA / hó kezdőár

Profi technikai setup

Hirdetési stratégia megtervezése

Facebook hirdetések kezelése

Folyamatos A/B tesztelés

Konverzió optimalizálás

Instagram hirdetések kezelése

Havi marketing tanácsadás (ÚJ)

Google Shopping hirdetések kezelése

Google Ads hirdetések kezelése (Search + Display)

Google Remarketing hirdetések kezelése

Beszéljünk a Te webshopodról

Az alábbi űrlapot kitöltve tudod felvenni velünk a kapcsolatot. Ezután 24 órán belül válaszolunk és kiderítjük, hogy tudunk-e segíteni. A továbbiakat e-mailben vagy telefonon beszéljük majd meg.

Gyakori kérdések

Maradt még kérdésed? Itt megtalálod a választ!

Mennyibe kerül a kampánykezelés?

A munkadíjunk 74.900 Ft + ÁFA havidíjtól indul és a hirdetési fiók komplexitása szerint változik. Kifejezetten a Te projektedre szabott árat csak kapcsolatfelvétel után tudunk adni.

Nekem lesz valami dolgom?

A közös munka elején mindenképpen számítunk a szakmai segítségedre, de a dolgok marketing részét nyugodtan ránk bízhatod. Az első hónapok után Neked csak annyi dolgod lesz, hogy gondoskodj a raktárkészletről. 🙂

Mekkora hirdetési költséggel kell számolnom?

Legalább havi 100.000 Ft-os költségkerettel érdemes számolnod ha hazai piacra hirdetnél, és legalább 150.000 Ft-tal akkor, ha nemzetközi piacot céloznál.

Ez alatt azért nem szoktunk elvállalni projekteket, mert részedről felmerülő kiadás lesz a munkadíjunk is, így a hirdetésekkel nekünk ezt is ki kell termelnünk ahhoz, hogy gyümölcsöző legyen a kapcsolatunk.

Ha mondjuk csak havi 50.000 Ft-os büdzséből tudnánk dolgozni, akkor nem feltétlenül érné meg Neked velünk dolgozni. Jó eséllyel több eredményt érsz el, ha Te magad kezeled a hirdetéseidet és a munkadíjunkat is a Facebookon költöd el (nem biztos, hogy annyival okosabban tudunk elkölteni 50.000 Ft-ot, mintha Te költenél el ~130.000 Ft-ot).

A havi 100.000 Ft-os költségkeret már elég szokott lenni ahhoz, hogy a büdzsén túl a saját munkadíjunkat is kitermeljük és elkezdjünk profitot hozni.

Mi mindig a Te szemszögedből vizsgáljuk a dolgokat. 🙂

Mikor érdemes kiszerveznem a hirdetéseim kezelését?

Ha úgy érzed, hogy a cégeden belül nincs meg a kellő szakértelem – vagy egyszerűen csak a kollégáid is időhiánnyal küzdenek – és a kampányok babusgatása helyett más (több hasznot hozó) feladatokkal is foglalkozhatnátok.

Milyen rendszerekkel dolgoztok?

Mi a WordPressre esküszünk, webshopok közül pedig a WooCommerce, Shopify és a Magento a kedvencünk. Lényegében bármilyen rendszerrel tudunk dolgozni, ha az technikailag megfelelően elő van készítve a hirdetések futtatására (ne aggódj, ezt közösen kiderítjük még a beszélgetés elején).

Van valamilyen minimális szerződési idő?

Igen, legalább 3 hónapos szerződést írunk minden új partnerünkkel, a munkadíjat pedig minden hónap elején rendezzük majd. Az első 90 nap után természetesen bármikor azt mondhatod, hogy Neked ennyi elég volt, de reméljük erre nem kerül sor.

Hogyan tudok fizetni?

A munkadíjat közvetlenül nekünk fizeted meg minden hónap elején, átutalással, az esedékes e-számla kiállítása után. Ezen felül már csak a ténylegesen hirdetésekre szánt költségeid lesznek, amit már Te rendezel a Facebook és/vagy a Google felé (ahogy eddig is).

"Enyém a világ legjobb biznisze, de most még nem tudok fizetni, kaptok jutalékot. Tudtok segíteni?"

Sajnos nem.

2020 © Minden jog fenntartva! | ÁSZF | Adatkezelési tájékoztató