Instagram Marketing útmutató [2020-as kiadás]

instagram marketing

Nem vitatott tény, hogy az Instagram mára már egészen a dobogó felső fokáig küzdötte magát a közösségi oldalak között folyó kőkemény versenyben. Éppen ezért egy ideje már a legtöbb vállalkozó és marketinges szakember lázasan kutatja a valóban hatékony Instagram marketing technikákat.

Ahogy erősödött a platform, úgy gombamód megszaporodtak az önjelölt Instagram marketing szakértők. Szakértők, kiknek a tanácsai sokszor nagyobb kárt okoztak (és okoznak) egy-egy Instagram fiók esetében, mintsem hasznot.

Ilyen súlyosan kártékony tanácsok közé tartozik az instagram botok túlzott erőltetése és a ki-bekövetés stratégiaként való használata is.

Ezzel a két technikával nagyjából le is fedtük a magyar piac által leggyakrabban kínált instagram marketing módszereket…

De vajon tényleg csak ennyi lenne az Instagram marketing?

A válasz adja magát: természetesen nem, és a cikk folyamán kitérünk kezdő és haladó – határozottan – nem bullshit technikákra is. De mindenekelőtt nézzünk néhány Instagram hibát, amit valószínűleg te is elkövettél már valaha az Instagram használata során.

1. Instagram Marketing hiba: Ritkán posztolsz

Persze ennél az állításnál muszáj tisztáznunk azt, hogy mi számít ritkának. Kétnaponta? Hetente? Esetleg havonta?

A válasz egy kérdésben rejlik, ami így hangzik: mi a célod az Instagram használatával?

Ha központi szerepet kap a marketingedben – mert a célközönséged javarészt itt található meg – akkor a napi posztolás sem elvetendő gondolat. Sőt, ha még nem estél le a székről ennek hallatán, akkor elárulom: akár a napi 2 poszt sem sok, ha azok tényleg jók.

Azt pedig, hogy miért kerüld el a kihalt Instagram „fenntartását” a 3. pontban részletesebben leírom!

AJÁNLOTT CIKK:A célkitűzés alapjai – Így határozz meg SMART célokat!

2. Instagram Marketing hiba: Facebookhoz hasonlítgatsz

Habár egy vállalathoz tartozik a két platform, közel sem azonos elven működik. Míg az egyiken a szöveg kap nagyobb hangsúlyt, addig a másikon inkább a vizuális tartalmak jutnak vezető szerephez.

Pontosan emiatt a sajátossága miatt érzik többen rettentő nehéznek az Instagram marketing célú használatát (ez pedig hatványozottan igaz B2B marketing esetében).

Addig sokan eljutnak, hogy céges viszonylatban a Facebook tök jó lehetőséget biztosít a vásárlói vélemények és egyéb vállalkozással kapcsolatos információk megosztására. Gyakran még a céges csapatépítőn készült képeket is előszeretettel megosztják rajta.

De mi a helyzet az Instával?

Akár művészléleknek érzed magadat, akár nem, ide bizony képeket kell feltöltened, mert azok dominálnak.

A keksz mellett jár az erős 4-es, ha olyan képeket készítesz, melyek mögött vonzó történetek lapulnak. A jeles azonban csak akkor érdemelhető ki, ha a kép mellé egy ütős leírást is odapakolsz.

Míg sok marketinges csupán egyetlen egy történetet alkot, majd ezt terjeszti több közösségi felületen (FB-n, Instán stb.) is, neked célszerű lesz átszabnod a történeteket. Ezt csakis azért, hogy az megfeleljen az adott közösségi médium sajátos világának és közönségének.

„Az üzleti vállalkozások, szervezetek, médiacégek és mindenki más jellemzően úgy meséli a történeteket, mintha 2007-et írnánk.” – jelenti ki Vaynerchuk.

3. Instagram Marketing hiba: Könnyen félbehagyod

Biztosra veszem, hogy már te is jártál olyan Instagram profilon, ahol néhány hónappal, ne adj Isten évvel ezelőtt posztolt képen és egy üres BIO-n kívül semmi más nem fogadott.

Ha éppen a te Instagramod is ilyen, mondanom sem kell, ez nem azt a képet festi a vállalkozásodról, amit közölni szeretnél. Éppen ezért, csak akkor evezz az Instagram marketing vizeire, ha van kapacitásod, konkrét ötleteid és terved ezzel a platformmal.

Egyéb esetben csak rontja a vállalkozásodról alkotott képet a látogatókban.

4. Instagram Marketing hiba: Nem fektetsz kellő energiát a tartalomgyártásba

Az Instát – és úgy általában az Instagram marketinget is – a mai napig sokan teljesen félreértelmezik. A közhiedelemmel ellentétben, ha sikeres akarsz lenni ezen a platformon, nem feltétlen kell profi fotósnak, vagy photoshop gurunak lenned. Egyetlen dolog számít: hogy profi történetmesélő legyél.

Ez persze nem azt jelenti, hogy mindenféle kontroll nélkül hányhatod a silány minőségű posztokat Instára.

Kétség sem fér hozzá, jól jön, ha mestere vagy a képszerkesztés tudományának, azonban nem létszükséglet! – Ahogy John Lasseter mondja: „Nincs az a technológia, amely képes lenne egy rossz történetből jót faragni.”

Egyedi feedet összeállítani nem egyszerű feladat, de kifizetődő lehet számodra is.

Most már gondolom számodra is egyértelművé vált, hogy az Instagram marketing esetében kifejezetten a kontenten lesz a hangsúly. Így hát a következőkben mutatok egy pár trükköt, hogy hogyan gyárthatsz minimális erőfeszítéssel profi tartalmakat.

AJÁNLOTT CIKK: „Tartalommarketing kisokos – így kezdd a tartalomgyártást!”

Néhány tipp Instagram tartalomgyártáshoz:

I. Alkoss „saját hangot”!

A napi több tízmillió – magyarországon több tízezer – poszt közül nehéz kitűnni és olyan posztot készíteni, amit megjegyeznek az emberek. Köszönhető ez az információ túltengésnek is.

Ha létrehozod a saját céges hangod, akkor nem csak azért fognak olvasni, mert valami új posztot toltál ki, hanem azért, mert csípik a saját stílusod, a fogalmazásod és a szóhasználatodat.

Nem csak egy leszel a hírfolyamban felbukkanó uncsi posztok közül, hanem A cég, aki… (A folytatás csak rajtad múlik! )

Minden ember más, így előfordulhat, hogy ugyanaz a poszt az általad tálalt formában sokkal jobban betalál valakinek, mint másoktól.

Ezért is nagyon fontos a saját hang a piacon.

II. Használd ki az aktualitásokat!

Ennél egyszerűbb posztkészítési ötlettár nem is létezik. Használd ki, hogy szinte minden nap van valaminek a világnapja! Persze ne ess túlzásba azzal, hogy naptárrá alakítod a social media oldalaidat, de néhány jeles napot mindenképpen építs be a stratégiádba!

Ezzel nem csak plusz tartalomra teszel szert, hanem növelheted a lojalitást a vállalkozásod iránt, illetve egy friss és trendkövető képet építesz a vállalkozásodról.

III. Dolgozd ki a posztjaidat!

Az összhangban sokkal nagyobb az erő, mint gondolnád! Egy-egy kidolgozott posztsorozat lehengerlően hathat az engagement mutatóidra. Itt gondolj arra, hogy például mennyivel hatékonyabb lehet kitenni egy sales jellegű posztot – közvetlenül egy nyereményjáték, vagy egyéb aktivitás generáló posztok után – mint önmagában, vagy kezdőposztként.

Instán különösen nagy a játéktér, így a tartalmak esetében csak a képzelet szab határt. Használhatsz például különböző „dedikált” heteket, amikor is például a zöld szín lesz a domináló a feededen.

Vagy téli, nyári, csajos napok, amikor egy adott témára építed a posztjaidat.

instagram marketing

IV. Légy színes!

Az Instagram algoritmusa igazi barátként tekint majd a fiókodra, ha nem csak képeket posztolsz folyton-folyvást, hanem többféle formátumot is alkalmazol.

Használd a boomerangot, posztolj videót, carousel-t, timelaps-et, és nem utolsó sorban ne felejtsd el az IGTV-t sem!

Kísérletezz újabbnál újabb filterekkel, beállításokkal.

AJÁNLOTT CIKK: Instagramozol? Így játszd ki az algoritmust (és érj el több embert a posztjaiddal)”

V. Folyamatosan optimalizálj!

Igen igen, ezt már Te is sokszor hallhattad! De biztosra veszem, hogy még senki nem mutatta meg Neked, hogy hogyan is tudod a posztolási szokásaidat hatékonyan optimalizálni. Pedig rettentő fontos, mert kizárólag ezáltal tudod maximalizálni az Instagramban rejlő lehetőségeket.

Optimalizálás alatt azt értem, hogy kideríted a célközönséged social szokásait.

  • Mikor aktívak tényleg az Instagramon?
  • Mikor van az a pont, amikor nem csak végigpörgetik, hanem van idejük elolvasni és akár továbbküldeni másoknak?
  • Mi az a tartalom logika, amire a legjobban „harapnak”?
  • Inkább az okosságokat szeretik (tippek, trükkök, módszerek, tudás stb.) vagy az érzelmekre ható, emlékeket idéző posztokat?

Ez mind-mind nagyon fontos kérdés, aminek a megválaszolása csakis folyamatos monitorozással fog menni.

Egy lentebbi pontban kicsit jobban belemegyünk, hogy miért is emlegetem ennyire, és hogy egészen pontosan hogyan tudod hatékonyan optimalizálni a posztjaidat.

VI. Mentsd le az inspiratív posztokat!

A kreatív kollégáktól mindig lehet tanulni valamit. Akár egy ütős színkombóról van szó, akár egy dizájnos elhelyezés alapján inspirálódnál, jó ötlet lehet lementeni ezeket későbbre.

Készíts magadnak egy saját inspirációs mappát, amiben összegyűjtesz minden számodra szimpatikus posztot. Ez segíthet az ínséges időkben, amikor semmi új posztötleted nincs.

Nyilván mondanom sem kell, de arra azért figyelj, hogy soha ne kopizz semmit egy az egyben!

VII. Légy aktív!

Végülis ez elég egyértelműnek tűnik, ugye?

Azért kapott helyet a listában, mert már nekem is rengeteg posztötletem keletkezett a hozzászólók kiváló kérdései miatt. Továbbá, az sem elhanyagolható ok, hogy elképesztően sok céges Instagram fióknál látok megválaszolatlan kommentek tömkelegét, ami nagy baj…

Ez nem azért súlyos hiba, mert így tökéletesen érzékelteted a hozzászólóval, hogy válaszra sem méltatod. Inkább azért, mert az Instagram algoritmusának egy kiemelt rangsorolási faktoráról lemondasz.

Az Instagram egy közösségi oldal, így a határozott céljai közé tartozik, hogy a kapcsolatokat, közösségeket támogassa. Egyre több és több funkció jelenik meg, ami igazolja ezt az állítást és éppen ezért ilyen fontos az Instagram algoritmusának a posztok alatti aktivitás is.

5. Instagram Marketing hiba: Instagram bottal próbálsz előnyt szerezni

Ahogy már a bevezetőben is olvashattad, Magyarországon ez az egyik legelterjedtebb Instagram marketing módszer… már ha nevezhetjük egyáltalán módszernek.

Ahogy elterjedtek az Instagram botok, úgy az Instagram marketingre specializálódott vállalkozások tömkelege kínálta (és kínálja a mai napig) ezeket a botokat, persze többszörös áron.

Biztos hallottad már te is a „több ezer magyar követő havonta” vagy „több követő és több megrendelő, mint arról eddig álmodni mertél” és társai hívószavakat.

Nem állítom, hogy az Instagram bot az ördögtől való találmány, de a tapasztalat azt mutatja, hogy egy IG bot beüzemelését minden esetben egy erős manuális alapnak kell megelőznie.

Egyéb esetben csak egy süllyedő bárka lesz az Instagram fiókod, és az eredmények hiányában előbb utóbb te is megunod majd a menedzselését.

Az Instagram bot hátrányai

Biztosan te is találkoztál már a jelenséggel, hogy egy akár több tízezer követővel rendelkező account rendszeresen csekély számú like-ot kap a posztjaira.

Nos… nem, ez nem az Instagram elérés tizedelő művelete, hanem egy szétbotozott fiók eredménye. Nézzük, milyen hátrányokkal jár a bottal felépített fiók.

I. Érdekkövetőkkel lesz teli a profilod

Ezek az emberek csak azért fognak követni, mert te – vagyis a robotod – bekövette őket. Nem azért, mert érdekli a céged, nem azért, mert tetszik neki a profilod, hanem kizárólag azért, mert bekövetted.

Persze, az ilyen szolgáltatók leggyakoribb válasza erre, hogy az Instagram bot arra jó, hogy „bekopogtat” a potenciális vásárlók ajtaján.

Ezzel csak az a gond, hogy ez egy az egyben outbound technika. Azaz, így te erőlteted rá magadat a lehetséges ügyfelekre és te kerülsz egy „szánj meg, vásárolj tőlem” helyzetbe. A vásárló nem igazán fogja magát kitűntetve érezni, hogy tőled vásárolhat.

Nem a kreativitásod és az egyediséged miatt talál rád, hanem egy szoftvernek köszönhetően.

II. Hiteltelennek fogsz tűnni

Egyre jobban közeleg az idő, amikor már egy átlagos usernek is fel fog tűnni a durván irreális arány a követőid és a likeolók száma között.

Abban biztos lehetsz, hogy ez nem azt az érzést fogja bennük kelteni, hogy „hú de király cég, milyen sok embert érdekelnek”, hanem pontosan az ellenkezőjét.

III. Veszélyezteted a profilod

Az Instagram határozottan harcol a botok ellen. A botok használatával kockáztatod a fiókod letiltását, vagy a shadowban-t.

Tapasztalatból mondom, hogy egy bottal felépített Instagram fiók fényévekre van egy olyan fióktól, amit tudatosan, kemény munkával, hasznos tartalmak gyártásával érhetsz el.

Az elmúlt évek során több tucat Insta fiókot húztam már fel. Van ahol használtam botot, van ahol nem. Egyértelműen kijelenthetem, hogy a botoknak csakis akkor van értelmük, ha egyébként az Instagram marketing stratégiád teljesen rendben van. A botnak akkor veszed hasznát, ha automatizálni szeretnéd a munka egy részét.

6. Instagram Marketing hiba: Követőket vásárolsz

Ha választani kellene aközött, hogy követőket vásárolsz, vagy Instagram botot használsz, akkor egyértelműen a bot opció nyerne. Szerencsére azonban nem kell választanunk, sőt, ideális esetben szóba sem kerül az az opció, hogy követőket vásárolj…

Miért ne tedd?

Egy ideje a Facebookhoz hasonlóan az Instagramnál is hatással van az organikus elérésre az, hogy a követőid közül mennyi ember kíváncsi ténylegesen rád.

Ha a követőid fele arab vagy bangladesi, akkor nem látok rá nagy esélyt, hogy érdekelni fogja őket a magyar nyelvű tartalmad (sőt, szerintem még az angol se), ez pedig azonnal kinyírja a fiókodat…

Extra: Itt tudod lecsekkolni, hogy az elmúlt 1 hónapban milyen mozgások történtek egy-egy fiók életében.

Ezzel pedig úgy gondolom elég teljeskörűen átnéztük azokat a hibákat, melyeket egy kezdő elkövethet az Instagram marketing kalandozásai során.

Most fordítsuk meg a dolgokat, és nézzük meg azt, hogy:

Hogyan érdemes kialakítanod az Instagram marketing stratégiádat?

Először is kezdjük azzal, hogy mit érdemes Instán posztolnod?

Töménytelen mennyiségű idézetes képet, kajafotókat és mémeket. -gondoltad eddig, de nem.

Először is helyezzük el valahol a stratégiádban az Instagramot, mint marketingeszközt. Ezt a legkönnyebben az alábbi kérdéssor megválaszolásával tudod megtenni:

  • Mi a célom ezzel a platformmal?
  • Mivel szeretném ezt elérni?
  • Kiket szeretnék megszólítani?
  • Hogyan mérem a sikert?
  • Mi számít konverziónak?

A kérdések megválaszolása segít tisztázni, hogy egyáltalán van-e szüksége Instagram fiókra a vállalkozásodnak, vagy sem. Persze ma már a legtöbb cég esetében erősen javasolt, hogy képviselje magát, de ha úgy látod nálatok erre nincs energia, akkor ne erőltesd!

Vegyük csak a Facebook példáját: kezdetben senki sem gondolta, hogy egy lányok stírölésére kampuszok közötti kommunikációra készített platformból néhány éven belül a világ legnagyobb közösségi oldala lesz.

Miután Zuckerberg óriási meglepetésére a The Faceboook kezdett beindulni, még mindenki azt hitte, hogy ha ki is tart 1-2 évnél tovább, maximum az egyetemisták körében lesz népszerű…

Mára pedig ott tartunk, hogy a Facebook társadalom teljesen megváltozott, elöregedett. A korlátok szépen lassan lebomlottak, a szélessávú internet pedig már Karakószörcsökön is prímán elérhető.

Így ez a „Social Media evolúció” nem fog megállni ott, hogy az Instagram a fiataloké, a Facebook pedig mindenkié.

Lássuk a BOOM Marketing Instagram marketing céljait…

Mi azt szeretnénk elérni az Instagrammal, hogy elismert szakértőként tekintsenek ránk a célpiacunkba tartozó emberek.

Szeretnénk megmutatni, hogy a marketing több, mint néhány összekattintgatott „ki tudja milyen eredményt hoz” Facebook hirdetés, mindezt könnyen fogyasztható és szókimondó formában.

Szeretnénk edukálni és minőségi tartalommal ellátni az IG marketinges és vállalkozói rétegét. Sikernek könyveljük el, amikor üzeneteket és hozzászólásokat kapunk arról, hogy sokat segített az általunk mutatott módszer.

A történetmesélés és az Instagram marketing kapcsolata

Marketinges berkekben egyértelműen a közösségi média sztárja Gary Vaynerchuk, aki már számtalanszor elárulta a sikere titkát.

Ha követed Őt, akkor Te is biztosan tudod. Ez nem más, mint a történetmesélés.

Ennek ellenére sokan szó nélkül elsiklanak mellette, mert fogalmuk sincs arról, hogy mit is jelent ez… Sokan pedig azért, mert azt várják, hogy valaki a szájukba adja a pontos és személyre szabott receptet, amivel sikerre viheti az instagram platformját.

„Elég, ha 2 másodpercig nézel, és pontosan tudni fogod, ki vagyok, és mit képviselek. A hitelesség a kulcsa mindennek.” – mondta Garyvee.

Valójában a „Wine Library TV” nem kizárólag bort akart eladni az interneten. Vaynerchuk elmondása szerint azért indította az egészet, hogy felépíthesse vele személyes brandjét, a storytellingnek pedig meghatározó szerepe volt ebben.

Ráadásul nem akármilyen történetekről van szó, hanem olyanokról , amelyeket csakis ő mondhatott el egyedi és eredeti stílusában.

Mire Vaynerchuk az ezredik epizódnál befejezte a show-t, a közösségi média egyik legkiválóbb történetmesélőjévé lépett elő.

Sokan a közösségi média fenegyerekének tartják, ő azonban inkább „történetmesélő vállalkozóként” határozza meg önmagát. Azért, mert tisztában van azzal, hogy a közösségi hatás annak az eredménye, hogy vonzó tartalmat készít.

A közösségi média közönsége jutalmazza az eredetiséget és a hitelességet.

Vaynerchuk meggyőzően érvel amellett, hogy akkor építhetünk fel egy brandet, ha minden részletét a magunkénak érezzük, megértjük, mi a brandünk legsajátosabb jellemzője.

„Nem számít, mit akarunk eladni, keressük meg azt, ami egyedivé és érdekessé tesz bennünket, és merjünk hitelesek lenni az összes közösségi média felületen, ahol megosztjuk a történetünket! Legyünk önmagunk alkossunk ütős tartalmat, és az emebreket érdekelni fogja a mondanivalónk!” – mondja Vaynerchuk.

Így már láthatod Te is, hogy a legutóbbi Instagram marketing témában íródott cikkünk óta rengeteg változás történt ezen a fronton.

A hibákról

Ezek tehát a legsúlyosabb hibák, melyek teljesen lefelezhetik a céges Instagram fiókod hatékonyságát.

Most nézz őszintén magadba…

Vétettél valaha is valamelyik ellen? Ha minden egyes pontját tényleg betartod, viszont mégsem érzed hatékonynak az Instagram marketinged, akkor ott egészen máshol kell keresni a problémát.

Azonban, ha már egyet is megszegtél vagy rendszeresen megszegsz a listából, akkor most megtaláltad a megoldást, amivel tehetsz ellene.

Most pedig következzék a minőségi tartalomgyártás szent grálja, azaz a módszer, ami alapján Te is sokkal többet fogsz megtudni a követőidről.

Az instagram marketing alapja, avagy így használd a számokat!

Sajnos az Instagram „gyári” analitikája még gyerekcipőben jár, de szerencsére hónapról-hónapra bővül optimalizálást segítő mérőszámokkal.

Ezek nagyrésze egyébként vagy csak a tízezer követő felett rendelkező fiókoknál, vagy csak tesztcsoportba tartozó fiókoknál érhető el.

Akik több Instagram fiókot is használnak már biztosan felfigyeltek a jelenségre, hogy egy adott készüléken különböző fiókoknál teljesen eltérhet az instagram felülete.

Ez azért van így, mert mielőtt bevezetnek egy-egy újabb funkciót huzamosabb ideig tesztelik azt a felhasználók nagyon kis részénél.

Ez nálunk is nagyot ütött házon belül, mert pont egy relative látványos változtatás kellős közepén vettük fel az #InstaPRO Instagram tréningünket.

Meglehetősen kellemes perceket okozott, amikor Dávid egyik nap rögzítette a tréning felvételeinek jelentős részét, majd másnapra kiderült, hogy tejlesen megváltozott az instagram menüjének elhelyezése. (Ekkor történt, amikor az egész képernyős betöltődés helyett már csak egy jobb oldali sáv lett belőle.)

I. Interactions

Instán interakciónak minősül a profil megtekintése és a BIO-ban található linkre kattintás. A kettő értelemszerűen elég szoros kapcsolatban áll egymással, hisz profilmegtekintés nélkül nehéz rákattintani a BIO-ban található linkre.

A BIO csiszolásának az egyik célja, hogy a lehető legnagyobb átkattintási arányt (CTR) tudjuk kihozni ebből.

Ha egy ilyet látsz például, akkor az alábbiakra lehet következtetni:

Csütörtökön és hétfőn biztosan ment ki egy poszt, viszont ezek ellenére a szombat is egy relative erős napnak bizonyult, még úgy is, hogy nem ment ki tartalom aznap. Így legközelebb ki kell próbálni a szombati posztolást is.

Ezt a felületet érdemes az alábbival összevetni:

Instagram Discovery

Ez alapján is pénteken és hétfőn volt posztolva, ami igaz is. Ami fontos, hogy a két poszt közül a hétfői tartalomtípus verte a mezőnyt elérés tekintetében.

Poszt hatásainak mérőszámai – Instagram Analytics gyorstalpaló

A felső ikonok közül balról jobbra haladva.

Poszt Instights

Szív

Ezt mondanom sem kell, azt jelenti, hogy mennyien kedvelték az adott posztot. Ennek a számnak az értéke már durván inflálódott. Számít még az algoritmusnak, viszont már nem akkora súllyal, mint néhány hónapja.

Szövegbuborék

Ez, mint ahogy fentebb is írtam, egy kardinális mérőszám. Az Instagram, közösségi oldal lévén közösségeket szeretne építeni, aminek a kommunikáció az alapja. Éppen ezért fontos számára, hogy a felhasználók interakcióba lépjenek egymással.

Papírrepülő

Teljesen jogosan egy kicsit félreértelmezhető az ikon alapján. Meglehetősen hasonlít a DM ikonjára, így sokan össze is keverik. Ez a szám azt mutatja meg, hogy hányan küldték tovább az adott posztodat, nem pedig azt, hogy hányan írtak rád ennek hatására.

#Mineknevezzelek

Biztos van valami szakmai neve, de most legyen szalag. Ez a szalag azt jelzi, hogy mennyien találták annyira érdekesnek a tartalmadat, hogy a későbbiekben is szeretnék majd megtekinteni. Azaz, mennyien mentették le.

Ez egy extra funkció az Instában, hogy a posztokat egy kattintással egy saját galériába lehet rendezni.

A következő screenshoton már az látszik, hogy 127-en követtek be ennek a posztnak a hatására, 36 471 embert értem el vele és 48 798 alkalommal jelent meg.

Discovery

A 48 798 megjelenésből:

  • 27 110 jött csupán hashtagekből
  • 12 541 a feed-ről
  • 805 a profilomon látta
  • és 8 342 egyéb forrásból.

Az egyéb források egyébként lehetnek például a külső IG fotó gyűjtő oldalak, mint például az Insta Stalker, de ide tartoznak a nem beazonosított források is.

Instagram marketing haladó szinten

Ha a jövőben minőségi kontentet akarsz tolni, akkor nem elég, hogy jó történetet teszel ki és kiegészíted azt egy ütős leírással…

Mindig elemezned kell a számokat is. Tudnod kell, hogy melyik bejegyzés miért szerepelt jól.

  • Jó időben tetted ki?
  • Eltaláltad a közönséged pain pointját?
  • Megválaszoltál egy olyan problémát, ami sokaknak kérdés volt eddig?

Ezeknek a számoknak az elemzése a legtöbb esetben segíteni fog ebben. Az érzelmet kiváltó posztokat sokan elmentik és tovább küldik a barátaiknak. Ugyanez igaz a vicces posztokra is.

Az információ átadó posztokat pedig a legtöbbször csak „leokézzák” egy kedvelés formájában.

Ha eljutsz oda, hogy relative sokan reagálnak a posztjaidra komment formájában, akkor sikerült megtalálni a hangot, ami bejön a közönségnek.

Ez a folyamat az, amit 10/9 üzleti instagram felhasználó nem csinál és csak „ahogy esik, úgy puffan” elven posztol.

Alkalmazások, melyekkel gyerekjáték az Instagram marketing

Ha te is rendszeren követsz bennünket Instagramon, akkor már néhányról ezek közül olvashattál egy kisebb összefoglalót. Ami abba a listába nem fért bele, azokat most itt összegyűjtöttük:

I. UNFOLD

Ez az alkalmazás a story tartalmaidat (mert ugye mától Te is sztorizol rendszeresen ) teszi sokkal letisztultabbá és igényesebbé.

Nem érdemes túltolni, azonban a változatosság kedvéért megéri bevetni néhányszor.

II. CLIPS

Ez az alkalmazás már-már a félelmetes kategóriát súrolja. Képes arra, hogy az általad készített videókat „élesben” feliratozza.

Ami még engem is meglepett, hogy tud magyarul is. Persze nem tökéletes, de ha szépen artikulász, akkor egészen könnyedén megértetheted vele magadat.

III. GRID

A feed-ed színesítheted vele. Tökéletesen bevethető nagyobb felbontású és összetettebb termékfotókhoz, plakátokhoz, vagy bármilyen tartalomhoz, ami „nagyban mutat jól”.

A grid egyébként így néz ki:

instagram marketing
instagram marketing

IV. InstaSize

Az Instasize már egy elég régi és facövek egyszerű alkalmazás. Lényegében nem csinál mást, csak átméretez bármilyen képet instakompatibilissá, illetve egyfajta „frame”-t emelhetsz a képeid köré, amivel növelheted a vizuális élményt is.

instagram marketing

És miért is jó ez a fehér keret a képek körül?

Mert nem megszokott látványt kölcsönöz a képeknek. „Valami más” érzést kelt az emberekben.

V. Boomerang

A boomerang egy pár másodperces mozgókép formátum, ami az instagramon terjedt el igazán.

Már tudod, hogy az instagram marketing alapja a történetmesélés és a színes, ütős kontent készítés. Ez az alkalmazás erre való.

VI. Layout

A layout alkalmazás kötelező minden webáruház számára. Na jó, csak azoknak, akik színes tartalmat szeretnének. A boomeranghoz hasonlóan ez is egy instagram által kreált alap alkalmazás.

Segítségével montázs szerű képeket készíthetünk, ami tökéletesen használható például ruházatok, karórák, telefontokok különböző verzóinak bemutatására.

VII. Hype Type

Rettentő okos kis videószerkesztő alkalmazás. Már a BOOM instán is láthattad használat közben.

A hivatása, hogy képekből feliratozott és meglehetősen jó minőségű videót készítsen. Az alkalmazás egyébként fizetős, de az ingyenes verzió is használható némi kompromisszumal.

EXTRA: A legtöbb alkalmazás segítségedre lesz abban is, hogy kiemelkedő hirdetéseket készíthess Instagramra.

És végezetül, a zárszó előtt következzék egy #instatipp, ami sokak számára hozhat könnyedséget az instagramra való posztolásban. Rengetegen kérdeztétek már, hogy: „hogyan lehet gépről posztolni Instagramra?”.

Íme a válasz:

  1. Nyiss egy Google Chrome böngészőt
  2. Jelentkezz be az Instagram-ra a login adataiddal
  3. Válaszd ki a képen látható lehetőséget
instagram marketing

4. Válassz egy készüléket (én például az iPhone 6/7/8 Plus opciót választottam)

instagram marketing

Ennyi!

Innentől kezdve már ugyanúgy működik a posztolási folyamat, mint a telefonon. Előfordulhat, hogy még nem jelenik meg alul a menü, ilyenkor csak frissíts rá és, ha minden igaz akkor látni is fogod.

Konklúzió

Az Instagram marketing eszközei, a platformmal egyetemben übergyorsan változnak. Ha elhatároztad, hogy fel akarod pörgetni a céges Instagramodat, akkor ne ülj tovább a babérjaidon. Ne várd a tökéletes pillanatot, mert az úgysem fog eljönni. Soha.

Tudod, hogy mindig találni fogsz valamilyen indokot, ami megakadályoz abban, hogy elkezd az instázást.

„Majd, ha jobb telefonom lesz, majd ha jön valami újabb feature, majd ha valaki megcsinálja nekem a képeket…”

Nem!

Ezekkel az indokokkal csak magad alól rántod ki a széket. Az Instagram használata nem nehéz, csak még új számodra, ezért félsz belevágni.

Annak ellenére, hogy ez az írás már inkább egy rövidebb könyv, mintsem cikk (3.500 szó környékén járunk), úgy érzem még mindig csak a felszínét kapargatjuk egy igazán sikeres Instagram marketing stratégiának.

Ha jobban bele szeretnéd magad ásni az Instagram marketing rejtelmeibe, akkor következő olvasmánynak az Instagram tippek & trükkök – Gyakorlatias módszerek a sikeres fiókhoz című cikkünket ajánlom, de persze ne feledkezz meg az e-bookunkról sem! :)

Sok sikert!

Neked mi a véleményed az Instagramról? Működik a saját vállalkozásodban? Próbáltad már (vagy gondolkozol egyáltalán a beveztésén)? Írd meg nekem kommentben a véleményed/kérdésed! :)

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük