Olvasási idő: ~8 perc

Szerintem sokunk számára az az egyik legfrusztrálóbb élmény, amikor egyértelműen látjuk a statisztikából, hogy az emberi feledékenység miatt veszítünk el értékes leadeket vagy vásárlókat.

És hogy mit értek ez alatt?

Nagyon egyszerű… az emberek elfelejtenek vásárolni.

Többször említettem már, hogy napjainkban egy átlagos felhasználó figyelme kb. 8 másodpercre tehető. Ez azt jelenti, hogy ha valaki átkattint a weboldaladra, kb ennyi időd van arra, hogy felkeltsd/fenntartsd az érdeklődését, különben már le is lépett.

És hogy ez mit is jelent nekünk, marketingeseknek?

Azt, hogy minden elérhető eszközzel meg kell küzdenünk a látogatók figyelméért, és vissza kell csábítanunk őket a számunkra fontos oldalakra. Sok esetben megfigyelhető, hogy a látogatók nagy része eljut az árak/szolgáltatások/termékek oldalig (sőt, talán még kosárba is rak valamit), de a tranzakciót már nem fejezi be.

Milyen jó lenne, ha valahogy emlékeztethetnénk ezeket az embereket és legalább egy részükből vásárlót csinálhatnánk, igaz?

Bizony jó lenne… és pontosan ezért beszélünk ma az Instagram remarketingről!

 

Hogyan remarketingezz Instagramon?

Az Instagram remarketing nem egy új dolog, de épp itt az ideje hogy beszéljünk róla, hiszen a platform folyamatos fejlődésével egyre nagyobb jelentősége van az itt megjelenő hirdetéseinknek is.

Míg pár éve az Instagram csak a Facebook kistesója volt, mára már odáig fejlődött, hogy egyszerűen nem hagyhatjuk figyelmen kívül… akár tetszik, akár nem.

Világszerte már több, mint 700 millió aktív felhasználót számlál a platform, míg hazánkban ez a szám kb 1.5 millióra tehető. Ebből is jól látszik, hogy ha nemzetközi piacra célzol, akkor egyszerűen megkerülhetetlen az Insta, de hazai viszonylatban is a top social media platformok között tartjuk számon, amit mindenképpen érdemes kipróbálni.

Az Instagram hirdetések alapjairól nemrég már írtam egy cikket, és azóta megosztottam veled azt a 17 best practicet is, amitől igazán ütős hirdetéseket tudsz majd csinálni… a következőkben pedig megmutatom neked azt a 4 lépést, amit mindenképp el kell végezned ahhoz, hogy eredményes remarketing hirdetéseket hozhass létre az Instagramon is.

1. lépés: Állítsd be a Facebook Pixelt

Biztosan tudod, hogy a Facebook és az Instagram már jó ideje egy kézben van. Éppen ezért van az, hogy az Instagram remarketing hirdetéseket is a Facebook hirdetéskezelőjében tudod megszerkeszteni és menedzselni, amihez viszont szükséged lesz a Facebook pixelre is.

AJÁNLOTT CIKK: Minden, amit a Facebook Pixelről tudnod kell!

A Facebook pixel lényegében egy követőkód, amit a weboldaladra kell telepítened ahhoz, hogy a Facebook nyomon tudja követni ki merre jár (és mit csinál) a honlapodon. Ennek a segítségével tudsz remarketing közönségeket létrehozni, és így látod majd a konverziókat is.

facebook pixel elhelyezes

Ha korábban már telepítetted a Pixelt a weboldaladra, akkor ezt a lépést kihagyhatod, ha viszont még nincs beállítva, és segítségre lenne szükséged, akkor olvasd el ezt a korábbi cikkünket részletes útmutatásért.

2. lépés: Szegmentáld a célközönségedet

Az első tényleges lépés a remarketing hirdetések létrehozásában az, hogy létre kell hoznod különböző remarketing célközönségeket a különböző viselkedésű látogatókból.

Ez így elég bonyolultan hangzik, de mondok egy pár példát, hogy megértsd pontosan kiket is érdemes visszacsábítanod az oldaladra.

  • Korábbi vásárlók – Főleg fogyótermékeknél lehet fontos (pl.: egy tápkieg webshop esetében), hogy rendszeresen, újra és újra elérd a vásárlókat annak reményében, hogy még egyszer téged válasszanak majd.
  • Emberek, akik kosárba tettek valamit, de nem fejezték be a vásárlást – Azt hiszem nem kell magyaráznom, hogy mennyire fontos lesz ez a célközönség.
  • Emberek, akik jártak az áraink/szolgáltatásaink oldalon – Szintén fontos közönség, főleg szolgáltató bizniszben, ahol nem működik tényleges webshop. Ha valaki ezekre az infókra kíváncsi volt, akkor jó eséllyel már csak egy kis győzködésre van szüksége ahhoz, hogy vásárlásra adja a fejét. Mivel valószínűleg még nem adta meg az elérhetőségét, ezért a remarketing az egyetlen mód, hogy ismét elérjük.
  • Emberek, akik egy adott témájú cikket olvastak el – Az egyik kedvenc szegmentálási módom, amit a BOOM-on is folyamatosan alkalmazunk. Lényege, hogy a különböző kategóriájú cikkolvasókat más és más remarketing ajánlattal kínáljuk meg.
  • Többször visszatérő látogatók – Jó jel lehet, ha valaki többször visszatér a weboldaladra nézelődni. Ez is egy olyan célközönség, amit érdemes kipróbálni.

A szegmentálásról is volt már szó egyébként (több cikkünkben is), igaz akkor Facebook hirdetésekhez hoztunk létre célközönségeket, de maga a folyamat szinte egy az egyben megegyezik.

A szegmentáció alapjairól (és az ehhez szükséges stratégiáról) a “Szegmentáció alapjai: így csinálj bárkiből vásárlót” című cikkünkben olvashatsz részletesebben.

Ha tudod kiket szeretnél visszacsábítani és már elkészítetted a célközönségeidet is, akkor már nincs más hátra, mint hirdetni… vagyis, előtte lenne még egy apróság.

3. lépés: Zárd ki a korábban már konvertálókat

Rengetegen elfelejtik ezt a lépést, pedig ez az egyik elem, ami megkülönbözteti az amatőr és a profi Facebook és Instagram hirdetéseket. Nagyon figyelj oda arra, hogy minden esetben zárd ki azokat, akik korábban már elvégezték azt a cselekvést, amit éppen hirdetsz.

Ha például az e-bookodat hirdeted azoknak, akik elolvasták valamelyik cikkedet, akkor add meg kizáró célközönségnek azokat az embereket, akik korábban már letöltötték az adott e-bookot. Ha egy terméket hirdetsz, akkor zárj ki mindenkit, aki korábban már megvette azt (persze csak akkor, ha nem valószínű, hogy ismét vásárolni fog rövid időn belül).

Mi például így zárjuk ki azokat, akik korábban már letöltötték az e-bookot.

mentett celkozonseg kombinacio

Ez két dolog miatt is rendkívül fontos:

  1. Nem idegesíted tovább a hirdetéseiddel azokat a látogatóidat, akik már konvertáltak.
  2. Nem fizetsz feleslegesen azért, hogy ezeknek az embereknek újra és újra megjelenjen a hirdetésed.

Erről is beszéltünk már korábban, méghozzá az “Örökzöld Facebook kampányok – így készíts folyamatosan bevételt termelő hirdetéseket” című cikkben, hiszen a konvertálók kizárása az egyik alapvető feltétele egy folyamatosan futó kampány felállításának.

Ha megvannak a célközönségeid, és már a konvertálókat is kizártad, akkor tényleg itt az ideje összedobni az első Instagram remarketing hirdetésedet.

4. lépés: Hozd létre az első Instagram remarketing hirdetésed

Az Instagram hirdetés megjelenésében nagyon hasonló a Facebook hírfolyamban megjelenő hirdetésekhez, de azért egy pár eltérés van, ami pont elég ahhoz, hogy ne lehessen ugyanazt a kampányt futtatni mindkét platformon. A legnagyobb különbség természetesen az, ahogyan az emberek a két platformot használják.

 

Facebookon megszokott, hogy a szöveg dominál, de Instán teljesen más a helyzet… kevés szöveg (és az sem szembetűnő), nagy kép. Éppen ezért rengeteg múlik azon, hogy milyen képet használsz a hirdetéseidben.

Ebben a cikkben nem megyünk bele az Instagram hirdetéskészítés rejtelmeibe (egyébként erről is írtunk már korábban), úgyhogy inkább összegyűjtöttem neked egy pár követendő példát.

Egy pár példa a tökéletes Instagram remarketing hirdetésekre

Mindent könnyebb példákon keresztül megérteni, úgyhogy szokás szerint ismét gyűjtöttem egy pár jó példát. Olyan cégek hirdetéseit szedtem össze, akik kimaxolták az Instagram remarketing hirdetések nyújtotta lehetőségeket.

Itt van például az Amazon, ami egyszerűen tökéletes használja ki a platform egyediségeit. Nézzük például ezt a hirdetést.

Amazon

Amazon Prime Instagram hirdetés

Rövid szöveg, egyértelmű felhívás, és egy szemetgyönyörködtető kép, ami felkelti az instát böngésző tömeg figyelmét. Ez eddig csak egy jó hirdetés, a lényeg viszont a szöveg tartalmában bújt meg, ugyanis ezt a hirdetést csak az Amazon Prime tagjai látják, akiket egy kuponnal szeretnének rávenni arra, hogy kezdjék el használni a PrimeNow nevű szolgáltatást is.

Látod már mit csináltak?

Kiegészítik az e-mail kommunikációjukat (feliratkozottakról van szó), és így azokat is elérik az ajánlattal, akik amúgy a levélben nem hallottak volna róla. Az viszont kulcsfontosságú, hogy ezt a hirdetést kizárólag a Prime előfizetők láthatják, amit egyéni célközönségekkel oldott meg az Amazon.

Airbnb

Airbnb Instagram remarketing hirdetés

Gondolom az egyértelmű, hogy az Airbnb, Booking, Tripadvisor, stb számára szintén az Insta lesz a tökéletes platform, hiszen itt a képek dominálnak.

A fent látható remarketing hirdetést az Airbnb készítette, méghozzá a böngészési előzmények alapján. Ha Balira keresel, akkor onnan látsz szállásokat egy pár napon keresztül, ha Budapestre, akkor pedig onnan.

Egyszerű remarketing fogás ez, mégis nagyon jól működik, hiszen a szállásfoglalás általában nem impulzusvásárlás (nem azonnal foglalunk), ezért meggyőzés szempontjából nagyon fontos, hogy emlékeztessék az embereket arra, hogy ideje lenne dönteni.

Összefoglalás

Amint láthatod a Facebook és az Instagram kampányok technikai beállításai szinte egy az egyben megegyeznek. Lényegében csak egy pár lépésnél kell máshova kattintanod ahhoz, hogy jól állíts be egy Instagram remarketing kampányt… a kulcs viszont a célzásban és a kreatívban rejlik.

Minden azon múlik, hogy kinek, mit és mikor hirdetsz. Ha jókor dobod be a megfelelő ajánlatot azoknak, akik már erősen gondolkoznak a vásárláson, akkor készülj fel a megrendelők hadára… ha viszont a 3 fő elemből (kinek, mit, mikor) csak 1 vagy 2 stimmel, akkor szinte biztosan rosszul fog teljesíteni a kampányod.

További hasznos tippekért olvasd el a “17 Instagram hirdetés best practice – így tarold le az instát a hirdetéseiddel” c. cikkünket is!

Ha tetszett a cikk, kérlek jelezd azt nekünk egy lájkkal vagy megosztással! Köszönjük! 🙂