15 tipp az ultrahatékony landing page-ek készítéséhez

15 tipp az ultrahatékony landing page-ek készítéséhez

Úgy érzed jól konvertálnak a landing page-eid és sok feliratkozód, vásárlód, lead-ed van?

Ha a válaszod az, hogy egész jól, akkor egy pár tippel még jobb eredményt tudsz elérni. De ha nem sikerül bevezetni látogatóidat értékesítési tölcséredbe, akkor inkább konverzió optimalizálásra van szükséged.

Hogy segítsek a landing page-ed elkészítésében, összegyűjtöttem neked 15 tippet a legjobb konverzió szakértőktől a weben. Minél többet használsz ezek közül a landing page-eden, annál jobb lesz a konverziós rátád is.

Több mint 100.000 hirdetés kielemzése alapján készítettem el ezt a részletes útmutatól arról, hogy mi a sikeres Facebook hirdetések receptje. Az INGYENES LETÖLTÉSHEZ kattints a képre!

AJÁNLOTT CIKK: „Mi is az a landing page (és hogyan tudsz Te is profi landing oldalt készíteni)?”

1. Hangold egybe az ajánlatod a közönségeddel

A konverziós ráta optimalizálásának legfontosabb eleme az egybehangolás. A termékednek vagy ajánlatodnak annyira szorosan kell egyeznie a potenciális vevőid szükségleteivel, amennyire csak lehetséges. Ha közönséged nem akarja vagy nincs szüksége az ajánlatodra, vagy ha nem igazán oldja meg a problémáikat, akkor az ajánlat landing page-ének konveziós rátája mindig lehangolóan alacsony lesz.

2. Hangold egybe a reklámszövegedet a főcímeddel

Ha a reklám és a landing page főcíme nem egyezik, a látogatók összezavarodnak és azonnal lelépnek. A reklámszövegnek és a címsornak meg kell egyeznie (de legalábbis nagyon hasonlónak kell lennie). Ez egy egyenletesebb átmenetet fog biztosítani a látogatónak, csökkenti a visszapattanások számát és emeli az AdWords minőségi mutatódat is.

3. Írj egy impozáns, meggyőző főcímet

A landing page-ed főcíme (headline) az a dolog, amit a látogatók először meglátnak, így a lehető legerőteljesebbre és legmeggyőzőbbre kell megírni, ami átlagban nagy változást jelenthet a konverziós rátádban. És ha a főcímed és a reklámszöveged egy és ugyanaz, egy igazán meggyőző főcím sokat segít abban is, hogy nagyobb forgalmad legyen.

4. Szolgálj elegendő infóval

A túl sok szöveg elijesztheti a látogatókat, de a túl kevés viszont nem fogja őket cselekvésre bírni. Az, hogy mennyi információt jelentess meg a főoldalon az ajánlatod bonyolultságától függ, és attól, hogy mit vársz a felhasználóktól.

Komplex termékek és a nagy összegű vásárlások általában több információt igényelnek a potenciális ügyfelek megerősítésére és az aggályok áthidalására. Kis összegű vásárlások, egyszerű termékek és más ingyenes dolgok sokkal kevesebb információt igényelnek, mivel sokkal kevesebb aggodalmat kell leküzdenie a vevőnek.

5. Hass az érzelmekre

Az érzelmek feldobják a landing page-edet, emelik a konverziós rátádat a látogatók figyelmének megragadásával és segítenek nekik közelebb kerülni hozzád (és az ajánlatodhoz). Ráadásul az olyan szövegeket, amelyek érzelmeket generálnak, sokkal érdekesebb olvasni, mint az ízetlen, unalmas sales oldalakat.

6. Kreálj meggyőző call to action-öket

A call-to-action-t gyakran a második legnagyobb lehetőségnek tartják a konverziós ráta növeléséhez, közvetlen a főcím után.

Fogd rövidre, 5-7 szó a legtöbb esetben bőven elég. Ha lehetséges, használj értékmutató igéket, például „Lássuk az ingyenes jelentésemet” vagy „Hozd létre a fiókodat” olyan igék helyett, melyekkel azt jelzed, amit a vevőnek tennie kell, mint például a „Küldd…”.

7. Beszélj a felhasználók aggodalmairól

A vásárlói kérdések megválaszolása és az aggodalmak csillapítása az egyik dolog, ami egy jó landing page-et még jobbá tesz.

A vevők megnyugtatása csillapítja az aggodalmakat és bizalmat épít, így jó eséllyel konvertálja őket. (Szerk.: Plusz pontot ér az érdeklődők szemében, ha már előre megválaszolod a sales oldal olvasása közben felmerülő kérdéseiket… ez szintén konverziónövelő hatású, hiszen nem akadnak meg a sales folyamat során. Ehhez pontosan ismerned kell a vásárlóidat, amit a buyer personák felépítésével érhetsz el).

AJÁNLOTT CIKK: „Mi is az a Buyer Persona?”

8. ÉRTÉKkommunikáció

Ha az ajánlatod jól egybe van hangolva a közönségeddel, akkor az értékes lesz számukra. A landing page szövegednek át kell adnia ezt az értéket, így a felhasználók láthatják, hogyan segíthet nekik a terméked/szolgáltatásod. Az érték vágyat generál, ami nagyobb számú konverzióhoz vezet.

AJÁNLOTT CIKK: „Így írj ütős értékajánlatot a következő kampányodhoz!”

9. Csak a minimálisan szükséges információt kérd be

Minél hosszabb a regisztrációs űrlap, annál alacsonyabb lesz a konverziós rátád. Habár jó dolog minél több információt begyűjteni, ha tényleg csak egy e-mail címre van szükséged, csak ezt kérd el annak érdekében, hogy magasak maradjanak a konverzióid.

10. Kezdj egy üres lappal

Egy jó landing page-en nincs navigáció, külső link vagy más zavaró tényező, mivel a cél a látogató konverziója. Ha mást is adsz a látogatóknak a cselekvési felhívás (CTA) teljesítésén kívül, a konverziós ráta az oldalon esni fog.

11. Használj reszponzív designt-t, hogy bevonzd a vásárlókat minden eszközön

Ha a látogatók nem látják vagy nem tudják könnyen használni a landing page-edet telefonjaikon vagy tableteiken, nem fognak konvertálni. Az olyan landing page, amely nem alkalmazkodik a látogató készülékéhez, leadekbe és eladásokba fog kerülni neked. Ha befektetsz egy jó design-ba, gondoskodj a reszponzív design-ról, ami minden eszközön jól néz ki.

12. Fektess be egy jó design-ba

A landing page-ek készítése hasonló a szövegíráshoz és a design-hoz. A színek, a betűtípusok és betű méretek, a whitespace és más design elemek hatalmas szerepet játszanak az érdeklődés felkeltésében és abban, hogy a felhasználók tekintetét a call-to-action-re tereljék.

Az aggályok csillapítása (mint pl. biztonságos megoldásokat jelző tanúsítványok a fizetési szekciónál) is javítják a konverziódat.

13. Használj olyan képeket, amelyek a látogató tekintetét a CTA-ra terelik

Jól ismert tény, hogy az emberekről készült cselekvésre buzdító képek a konverziós rátát megdobják. A képek és fotók egy tudatalatti üzenet küldésével rámutatnak és ráterelik a látogató szemét a legfontosabb dologra az egész oldalon… a CTA-ra.

Statisztikailag kimutatható, hogy a CTA gomb irányába néző személyek egy fotón javítják a konverziót az olyan képekkel szemben, amelyeken más irányba néznek az emberek.

14. Adj hozzá bizalomnövelő elemeket

Mielőtt a felhasználók rákattintanak a CTA-ra a landing oldaladon, meg kell benned bízniuk. Ezért jó, ha minél több bizalom építő elem szerepel a landing page-eden, ilyenek például:

  • ajánlások és vélemények
  • vásárlói sikertörténetek
  • megosztások száma
  • feliratkozók száma
  • kliens logók
  • harmadik fél általi tanusítások
  • biztonsági tanúsítványok

15. Tesztelj, tesztelj és tesztelj!

A legjobb trükk a jól konvertáló landing page-ek készítéséhez a tesztelés. Az A/B tesztek vagy split tesztek megmutatják, hogy egy változtatás (mint pl. a főcím változtatása) milyen mértékben befolyásolja a konverziós rátádat.

A többváltozós tesztek lehetővé teszik több dolog változtatását, így láthatod mennyivel teljesít jobban egy kombináció a másiknál. A landing page-eidnek tesztelése kőkemény bizonyítékot ad arra, hogy mi működik, és mi nem, így addig finomíthatsz és polírozhatsz, míg a landing page-eid olyan jól működnek, amennyire csak lehetséges.

NE FELEDD: most ingyenesen töltheted le e-bookunkat, amelyből megtudhatod, hogyan készíts sikeres Facebook hirdetéseket. Letöltéshez kattints ide.

AJÁNLOTT CIKK: „5 landing page elem, amit kötelező A/B tesztelned!”

Még több Landing Page tipp

A web tele van remek landing page és konverzáció optimizálási forrásokkal. Íme egy pár remek példa, amiket megéri lecsekkolni:

Remélem számodra is hasznosak voltak tanácsaim és bizom benne, hogy megvalósításuk hozzájárul majd a landing page-ed sikeréhez. Sok sikert, sok vásárlót kívánok!

[box] Ez a vendégcikk Tusnádi István tollából (billentyűzetéből) származik, amit ezúton is köszönünk neki. Még több weboldallal és landing oldallal kapcsolatos hasznos anyagért látogasd meg a usernet blogját is.[/box]

Tartalomjegyzék

Tusnádi István

Tusnádi István

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük