9 konverziógyilkos landing page hiba, amit mindenáron el kell kerülnöd!

9 landing page hiba

Hiába csábítasz több száz vagy akár több ezer látogatót a honlapodra, ha a konverziók egyszerűen elmaradnak…

Az organikus forrásból érkezőknek még elnéznénk a dolgot, de mi van akkor, ha fizettél is azokért a látogatókért? Hiába tömöd ki Zuckerberg zsebét húszezresekkel, ha a végén semmi hasznod nem származik a dologból. Na de vajon hol lehet a hiba?

Egy biztos. Ha sokan kattintanak a hirdetésedre, de mégsem lesz belőlük komolyabb érdeklődő vagy vásárló, akkor a landing page-ed lesz a ludas. Már ha van… ugye van?!

Az alábbiakban összeszedtem Neked azt a 9 landing page hibát, amit elkövetve több milliós bevételtől eshetsz el.

Elsőként kezdjük is a legáltalánosabb hibával…

1. Nem keltesz elég jó első benyomást

Több kutatás során is bebizonyosodott már: átlagosan 8 másodperced van arra, hogy meggyőzz egy látogatót arról, hogy neki igenis érdemes továbbolvasnia az ajánlatodat.

Szerinted a fenti képen látható hitelkártya kibocsátó cégnek mennyire sikerült ezzel a landing oldallal meggyőznie a látogatóit?

Bármennyire is fura, de ezt használták landoló oldalnak annak ellenére, hogy az oldalról 26 link mutat el (amin keresztül a látogató elnavigálhat), ráadásul 3 különböző CTA és egy bejelentkező felület is helyet kapott.

Lényegében ez a tökéletes módja annak, hogy legyilkold a konverziót…

Ha meg akarod tudni, hogy a saját landing page-ed hogyan teljesít, akkor nyisd meg a Google Analytics-et és nézd meg a “Munkamenet átlagos hosszát”.

Ha ez az érték ~20 másodperc alatt van az azt jelenti, hogy a legtöbb látogató csak 5-10 másodpercet tölt el az oldaladon.

Így kelts jó első benyomást:

  • Írj egy jó headline-t! – Ha az emberek túl hamar hagyják el a honlapodat, az azt jelenti, hogy már a találkozás legelején elvesztik az érdeklődésüket. Ha ezt tapasztalatod feltétlenül fogalmazd át a headline-t, mert jó eséllyel az lesz a konverziógyilkos elem.
  • Haladj a korral! – Rendszeresen frissítsd a landing oldalad tartalmát és dizájnját egyaránt. Érdemes maximum 2-3 havonta egy ráncfelvarrás során újítani az oldalaidon.
  • Használj képeket, videókat! – Ma már nem létezhet jól konvertáló weboldal képek és videók nélkül. Szúrj be a landing oldaladra legalább 1-2 releváns és jó minőségű képet.
  • Legyél egyértelmű! – Minél egyszerűbb az ajánlatod, annál rövidebben meg tudod fogalmazni azt. Légy tömör és lényegretörő. Csak akkor írj hosszú sales szöveget, ha az ajánlat komplexitása megköveteli azt.

2. Nem figyeltél oda a message match-re

message match landing oldalakon
Így néz ki egy jó példa a megfelelő message match-re.

Ha a Facebook hirdetésed azt ígéri, hogy a Louis Vutton táskák most 25% kedvezménnyel vásárolhatóak meg, akkor kattintás után ne a Prada cipőkről legyen szó…

Jó, talán ez egy kicsit meredek példa volt, de érted a lényeget.

Figyelj oda arra, hogy már a landing page-ed elején (tehát a headline-ban, vagy legkésőbb az alcímben) konkrétan legyen benne az a kulcsmondat, ami a hirdetésedben is szerepelt!

Az is egy hatalmas plusz – ahogy a fenti példában is láthatod – ha fel tudod használni a hirdetésben szereplő képet a landing oldaladon is.

A jó message match azért fontos, mert a látogató így egy pillantás alatt rájön, hogy igenis jó helyre érkezett kattintás után.

3. Mindenkinek el akarsz adni

Buyer Persona meme

Az elmúlt pár évben már annyira hatalmas lett az online reklámzaj (is), hogy az emberek egyre rosszabbul reagálnak a klasszikus “X% kedvezménnyel csak most, csak neked” hirdetésekre. Mert már senki nem hiszi el, hogy az az ajánlat tényleg csak neki szól.

Pontosan ennek kiküszöbölésére kezdett el több cég is egyre személyreszabottabb ajánlatokkal megszólítani a potenciális vásárlókat.

Ez persze nem azt jelenti, hogy “kedves Dávid, kaptál 20% kedvezményt Dávid, a héten felhasználhatod Dávid” jellegű üzenetekkel kellene támadnod az embereket. Egyszerűen csak az ajánlatodat kell jobban perszonalizálnod (könyvelőként például külön megszólíthatod az egyéni vállalkozókat, a családi vállalkozásokat és a multikat is).

Első lépésként mindenféleképpen állítsd össze a buyer personáidat és készítsd el a vásárlói útvonaladat, és csak ezután fogj neki a tényleges kampánykészítésnek.

Csak ezzel a folyamattal érheted el az összes potenciális vásárlódat úgy, hogy minden egyes célközönségedet olyan perszonalizált ajánlattal tudod megszólítani, ami szinte biztosan érdekli majd őket.

Ne feledd: ha többféle célközönséget állítottál össze, akkor nekik nem csak egyedi Facebook hirdetéseket kell készítened, hanem azokhoz passzoló landing page-eket is (ezzel is megelőzve a 2-es hiba elkövetését).

4. Nem elég egyértelmű az ajánlatod

Bárhogyan is nézzük a dolgokat be kell látnunk, hogy a legtöbb ember önző…

Lehet akármilyen jó a terméked vagy megnyerhet mindenféle díjat a szolgáltatásod, ez valószínűleg rajtad kívül mást nem fog érdekelni. A hirdetésedre kattintó látogató csupán két dolgot szeretne megtudni:

  1. Mivel lesz jobb neki, ha él a lehetőséggel?
  2. Mennyibe kerül neki ez az egész?

Minden más csak körítés.

Ha nem tudod hogyan fogj neki:

  • először írd össze a terméked/szolgáltatásod tulajdonságait
  • a tulajdonságok mellett kezdd el felsorolni azokat az előnyöket, amikhez a vásárló hozzájuthat azok által
  • válaszd ki a legnagyobb előnyt, ami ezentúl a hirdetésed és a landing page-ed főcíme lesz

Jusson eszedbe ez az elv, amikor a következő landing page-edet készíted (vagy készítteted) el és ez alapján építsd fel az egész oldalt.

5. Nincs egy előre meghatározott útvonalad

Landing page kontrasztos CTA
A Matracdepó landing page-én azonnal tudja a látogató, hogy mit kell tennie.

A vállalkozásod szempontjából az egyik leghalálosabb hiba, amikor a látogató nem tudja mit kell tennie ahhoz, hogy továbblépjen a vásárlási folyamatban.

Töltse le az ingyenes pdf-et? Indítsa el a havi előfizetését? Vásárolja meg azonnal a termékedet? Vagy esetleg rendelje meg és majd utánvéttel kifizeti?

A “Mi az a landing page?” című cikkemben már kifejtettem, hogy minden egyes landing page-nek egy – és kizárólag egy – célja lehet. Ez lehet például leadgenerálás vagy eladás, de sosem a kettő egyszerre.

Akár a világ legjobb sales szövegét is megírhatod gyönyörű képekkel és videókkal fűszerezve, de ha a látogató nem jön rá pontosan mit is vársz el tőle, akkor csak minimális lesz a konverzió.

Mindig legyen egyértelmű a látogató számára, hogy mit kell tennie akkor, ha élni szeretne az ajánlatoddal. Ezt legjobban a landing page felépítésének megtervezésével érheted el, de akár a CTA-ra mutató nyilakkal is irányíthatod a figyelmet.

6. Elavult a honlapod

facebook mobil hirdetesi bevetel

A reszponzivitás ma már nem plusz, hanem minimum.

A Facebook saját bevallása szerint 2016-ban az összes befolyt hirdetési költség 80%-a mobil platformra optimalizált kampányból történt. És ez egyre csak nőni fog.

Mielőtt még elkezdenél Facebook-on vagy Google Ads-en hirdetni, mindenféleképpen győzödj meg arról, hogy a honlapod minden eszközön jól jelenik meg (és működőképes is). Ezt legegyszerűbben úgy teheted meg, hogy az asztali géped mellett lecsekkolod az oldalt egy okostelefonon és egy tableten is.

A mobil forgalom fejlődését jól mutatja, hogy egy időben még külön kiemelte a Google, ha mobilbarát a weboldalad, 2017-től kezdve viszont ezt már mindenkitől elvárják.

Sajnos hazánkban a működő weboldalak közel 60%-a még mindig nem reszponzív.

Tapasztalataim szerint minél fiatalabb célközönségnek hirdetsz, annál több mobilos látogatót fogsz szerezni. Éppen ezért a mobilbarát weboldal és landing page már egy elvárható alap.

7. Zsákbamacskát árulsz (vagy legalábbis úgy tűnik)

Kereskedőként könnyű abba a hibába esni, hogy a sok termékleírás mellé elfelejtesz betenni egy-két olyan fotót is, amin maga a termék szerepel. Nem tudom pontosan ez miért történik – talán azért, mert a hirdető általában már úgy ismeri a terméket mint a tenyerét – de egy igazán ütős termékfotó hiánya jelentősen meg tudja tizedelni a konverziót.

Neked már biztosan egyértelmű, hogy mit is árulsz, viszont a vásárló fejével gondolkodva is érthető, hogy látni szeretné mit fog megvásárolni (főleg akkor, ha azt online veszi meg).

Ha nincs tényleges fizikai terméked (mert pl.: e-bookot, pdf-et vagy szoftvert kínálsz), akkor is érdemes legalább egy mockupot vagy egy screenshotot megjeleníteni a hirdetésedben és a landing page-eden.

8. Nehéz a feliratkozás

A Facebook hirdetésed és landing page-ed fő célja, hogy kapj valami értéket is a pénzedért. Ez nem feltétlenül azonnali eladásokat jelent, hanem például árajánlatkéréseket vagy akár csak egy hírlevél feliratkozást.

Éppen ezért nem az átkattintási arány (CTR) vagy a kattintásonkénti költség (CPC) lesz a mérvadó, hanem a konverziós költség (CPA).

Magyarul: nem az számít, hogy mennyit fizetsz ki a Facebook-nak, hanem az, hogy mennyi értéket kapsz cserébe. Ezt legjobban a CPA (cost-per-acquisition) értékkel lehet mérni, ami egyszerűen azt mutatja meg, hogy az adott kampányból átlagosan mennyibe került neked egy feliratkozó/árajánlatkérő/vásárló (tehát lead).

A konverziós költség pedig szinte egy az egyben azon múlik, hogy mennyire meggyőző a landing page-ed.

Landing page kontrasztos CTA

A Matracdepó hirdetésére kattintva ez a kép fogadja a látogatót. Mivel az ajánlatuk teljesen egyértelmű, ezért úgy alakítottam ki a landing page-üket, hogy a látogató azonnal meglássa az igénylő formot.

Persze nem minden esetben ideális, ha a form fogadja a látogatót. Vannak olyan ajánlatok (általában a nagyobb értékű termékek és szolgáltatások), melyeknél először érdemes győzködni a látogatót, felsorolni neki a termék előnyeit, bemutatni mit kap a pénzéért, stb… és csak ezután kérni, hogy adja meg az adatait.

9. Annyi adatot kérsz be, amennyit még a CIA is szégyellne

Ökölszabály, hogy minél kevesebb kitöltendő mező van a landing page-eden, annál több érdeklődőt fogsz szerezni. Igen ám, de ezzel párhuzamosan az érdeklődők minősége is jelentősen csökken.

Egy nagy értékű B2B szoftver értékesítése során valószínűleg jobban jársz azzal, ha 100 látogatóból csak 5 komoly érdeklődőt szerzel (de róluk tudod a cégük nagyságát, bevétel mértékét, stb) mint azzal, ha begyűjtesz 30 e-mail címet és keresztnevet.

Jó példa erre a HubSpot, ahol híresen hosszú és részletes formok kitöltése után töltheted csak le az ingyenes tanulmányaikat.

HubSpot-lead-form

Ők ezt azért tehetik meg, mert sokkal fontosabb nekik a lead-ek minősége mint a mennyisége, ráadásul a célközönség körében az egyik (ha nem a legnagyobb) piacvezető brandről van szó.

Mielőtt elindítasz egy kampányt jól gondold át, hogy milyen adatokat szeretnél bekérni és mit akarsz kezdeni a begyűjtött érdeklődőkkel.

Összefoglalás

Ez az a 9 hiba, amit kezdő és haladó marketingesek egyaránt előszeretettel elkövetnek.

Mielőtt nekiugrasz a következő landing page-ednek ne felejtsd el még egyszer átfutni ezt a cikket, hiszen jóval könnyebb már a tervezés során kiszűrni a hibákat, mint utólag pepecselni azokkal… ráadásul a pénztárcád is megköszöni majd.

Remélem számodra is hasznos volt ez a cikk és mostantól kezdve legalább 110%-on konvertáló landing oldalakat fogsz készíteni! 🙂

Landing page szűz vagy? Akkor olvasd el egy korábbi cikkemet az alapokról, amiből megtudhatod hogyan készíts profi landing oldalakat!

Már futnak a landing oldalaid, de nem vagy elégedett az eredménnyel? Akkor nézd meg mi az az 5 landing page elem, amit mindenféleképpen le kell tesztelned a magasabb konverzió érdekében!

Ha tetszett a cikk és szeretnél még több hasonlót olvasni, kérlek jelezd azt nekünk egy like-kal vagy megosztással! Köszönjük! 🙂

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, én Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több online vállalkozást is elindítottam az ügynökség mellett, főleg webshopokat. Az így szerzett tapasztalataimat szeretném megosztani Veled a BOOM blogon (főleg inbound marketing és sales témakörben).

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük