Chatbotos listaépítés mesterfokon: így használd a kommentes kampányokat!

Egy pár korábbi cikkben már megbeszéltük, hogy:

Ma pedig a „minisorozatunk” következő részében egy vadiúj funkcióról fogunk beszélni, ami szó szerint csak pár hete jelent meg a piacon… és máris megváltoztatta a listaépítésről alkotott fogalmunkat.

Ez pedig nem más, mint a chatbotok kommentes funkciója…

Ez magyarul annyit tesz, hogy kiválasztasz egy Facebook posztot az oldaladról, majd beállítod a chatbot szoftverében, hogy automatikusan üzenjen rá azokra, akik ezen poszt alá kommentelnek.

Miért érdemes egyáltalán a chatbotok kommentes funkciójával foglalkoznod?

1. Mert ez a listaépítés jövője…

Nem, nem az e-mailes hírlevéllistákat váltják le a Messengeres listák, sokkal inkább kiegészítik egymást! Tudod, multichannel kommunikáció és hasonlók…

Azok kerülnek fel a listádra, akik korábban már felvették veled a kapcsolatot Messengeren keresztül. Amint valaki ott van a listádon, máris küldhetsz neki úgynevezett „broadcasteket”, ami lényegében a tömeges e-mail üzenetnek (azaz hírlevélnek) felel meg.

BÓNUSZ: Az e-bookunkban még több ötletet találsz (konkrét példákkal), ami segíthet kitalálni azt, hogy mire tudnál használni egy chatbotot a saját vállalkozásodban. Ha már ígyis-úgyis követed a trendeket, akkor nem árt az elsők között lenned, nem igaz? :) Letöltés Messengeren / Letöltés e-mailben

2. Ezzel is növeled a posztod relevancia pontszámát…

Ez a kis trükk pedig sooook-sok (tényleg sok!) pénzt spórolhat meg neked a jövőben.

A relevancia pontszámról már egy korábbi cikkben is írtam, de röviden itt is összefoglalom a lényegét. Ez a pontszám egy 1-től 10-ig tartó skálán határozza meg, hogy az adott célközönségnél mennyire talált be a hirdetésed. Természetesen 1 a szörnyű (például amikor egy Krav Maga versenyt hirdetsz egy 80 pluszos korcsoportnak), 10 a tökéletes (amikor egy főállású marketingesnek hirdeted a legújabb chatbotokról szóló könyved).

Minél magasabb a relevancia pontszám, a Facebook annál jobb áron adja majd neked a kattintásokat az adott hirdetésre. Ennek egy nagyon egyszerű oka van: a Facebook is igyekszik minél relevánsabb (=kevésbé idegesítő) hirdetést az emberek elé pakolni, hogy hosszútávon se legyen elegük a felhasználóknak a reklámokból.

A relevancia pontszám egyik legmeghatározóbb eleme a közösségi visszajelzés, tehát az az érték, hogy a célközönséged milyen arányban reagál, kommentel vagy oszt meg egy adott posztot.

3. Már a kommenteknél elkezdheted az értékesítést (hiszen ez a célod, nem igaz?)

A fő cél természetesen itt is az eladások növelése lesz és nem az, hogy napi 8 órában chateljünk az érdeklődőkkel. Ez pedig úgy kivitelezhető, ha már a posztban elkezded úgy alakítani a beszélgetést, hogy az számodra kedvező legyen.

Például ne azt kérd az emberektől, hogy kommenteljék be azt, hogy mit ettek ma reggel, hiszen ez egy teljesen felesleges információ (kivéve persze, ha ez valamiben segíti az eladásaidat :)), hanem írják meg hozzászólásban a legújabb könyved témáját, vagy az újonnan nyílt üzleted címét.

Érdemes többféle leadgondozó folyamatot is beépítened a botba, ami folyamatosan szegmentálja és „megjelöli” az érdeklődőket. Így később mindenkinek olyan terméket/szolgáltatást ajánlhatsz fel, ami őt a leginkább érdekli.

Hogyan is működik pontosan ez a funkció?

Oké, most már tudod, hogy mi ennek a stratégiának a lényege, és hogy miért érdemes neked is használnod… nincs más hátra, mint élesben is kipróbálni a dolgot!

Ugyebár a kommentes funkció alapfeltevése az, hogy az érdeklődők így egyszerűbben tudnak feliratkozni (és ezáltal hozzáférni a felkínált ingyenes anyaghoz), mint a klasszikus e-mailes feliratkozás esetében.

De vajon igaz ez?

Több biznisznél is leteszteltük, és igen, igaz!

A hagyományos módszert használva a felhasználónak rá kell kattintania a posztodra, ami elviszi őt az opt-in oldaladra. Itt megadhatja az e-mail címét (és esetleg a nevét), majd átirányítod egy köszönő oldalra, ahonnan letöltheti a lead magnetet (vagy elküldöd neki e-mailben, ez már részletkérdés).

Ez egy jól megszokott folyamat, ami évek óta működik.

Igen ám, de a chatbotok kommentes funkciójával ez az egész így néz ki…

Messenger posztra komment

Valaki bekommenteli a posztod alá, hogy „ebook” (ez lényegében bármi lehet, csak a példa kedvéért írtam ebookot), és azonnal felugrik neki egy Messenger üzenet, ami az oldaladtól érkezik.

poszt komment uzenet

Itt még egyszer beír valamit, vagy rányom egy előre megadott gombra, és a böngészője már meg is nyitotta az e-bookot (a mi esetünkben ez még egyszer az ebook kifejezés volt).

Oké, de miért jó ez a felhasználónak?

  1. Újdonság, és az emberek imádják az új dolgokat. Csak azért is ki akarják majd próbálni.
  2. Egyszerű, hiszen az egész folyamat 10 másodpercet vesz igénybe.
  3. Kényelmes, mert a chatbot azonnal elküldi a lead magnetet.

És miért jó ez nekünk?

  1. Újdonság, és hát mi is kíváncsiak vagyunk. :)
  2. Költséghatékony, hiszen minél több komment érkezik, a poszt annál inkább elkezd terjedni, ráadásul még hirdetni is olcsóbban tudod.
  3. Eredményes, mert (egyelőre) sokkal jobban konvertál, mint bármely más módszer.
  4. És nem utolsó sorban olyan átkattintási arányokat tapasztalunk (50%+ átlagban), hogy e-mailnél még ilyen megnyitási arányról sem álmodhatunk.

Saját példánk a funkció alkalmazására

Ahogy azt már megszokhattad, a BOOM-on nem csak a szánk jár, hanem ki is próbáljuk és meg is osztjuk a tapasztalatainkat, úgyhogy mi is leteszteltük a kommentes funkciót, és azt kell hogy mondjam, még én is meglepődtem az eredményeken.

Egészen pontosan az alábbi posztról van szó.

kommentes ebook poszt

A posztban leírtam, hogy megjelent az új e-bookunk (ami éppen a chatbotokkal foglalkozik), és Messengeren keresztül letölthető. Ehhez csak egyszerűen be kell kommentelned a kép alá, hogy „ebook”.

A posztra több mint 250 komment érkezett, mindössze 21 óra alatt. Tudom, van akinek ez tök átlagos, de a mi kis 400 fős Facebook oldalunkhoz képest ez egy elég erős aránynak számít.

Csak viszonyításképpen mondom, hogy az előző ingyenes e-bookkal (és e-mail listás feliratkozással) majdnem 2 hónapba telt ennyi érdeklődőt összeszedni. Persze ez nem teljesen releváns, hiszen ez közvetlenül BOOM Marketing indulásakor volt.

Ha valaki bekommentelte a kép alá az „ebook” szócskát, akkor a bot azonnal küldött neki egy ilyen üzenetet.

messenger chatbot valasza kommentre

Ahogy a fenti képen is láthatod az üdvözlő üzenetben leírtam, hogy ide is be kell írni az ebook szót, és azután már küldöm is neki a linket.

Na most ezt nem azért csináltam, hogy megnehezítsem az érdeklődők dolgát, egyszerűen csak ez a Facebook szabályzata. Hiába írt rá a bot valakire, amíg ő nem reagál valahogy (egy válasszal, vagy egy gomb megnyomásával), addig nem kerül fel a listánkra.

A szemfülesek már biztosan észrevették a másik érdekességet is, ami nem más, mint a zárójeles szöveg, és az üzenet alatt lévő link. Nos, ez is FB dolog, hogy az üdvözlő üzenet után belinkeli azt a posztot, ami alá kommentelve elindult ez a beszélgetés.

Elég zavaró, de sajnos ezzel nem tudunk mit kezdeni… a zárójeles szövegben ezt elmagyaráztam, és szerencsére senki nem kavarodott bele a folyamatba.

Aki pedig válaszolt az ebook kifejezéssel, annak a következő üzenet jelent meg.

Láthatóan nem variáltam túl a dolgokat, az volt a célom, hogy mindenkinek egyszerű legyen az e-book letöltése és a feliratkozás.

Így csinálj te is ilyen kampányokat!

A fent bemutatott kampányunk után nagyon sokan kérdeztétek, hogy hogyan hogyan tudtok ti is egy ilyen kampányt összerakni, így hát írtam is hozzá egy lépésről-lépésre útmutatót! :)

Ne aggódj, az egész pofonegyszerű, de persze szükséged lesz hozzá egy pár dologra:

  • kell egy Facebook oldal
  • kell egy ehhez az oldalhoz hozzárendelt chatbot
  • és kell egy poszt a FB oldaladon, amit használni szeretnél ehhez a kampányhoz

A Facebook oldal és a poszt adott, úgyhogy beszéljünk inkább a chatbotokról.

Ahogy korábban azt már említettem, nekem (és nagyon sok szakmabelinek is) a ManyChatre és a Chatfuelre esett a választásom (feladatfüggő, hogy éppen melyiket használom).

Ez a két legnépszerűbb chatbot platform, és mindkettőt ingyenesen tudod használni (a Chatfuel teljesen ingyenes, a ManyChatnek van egy-két PRO funkciója, ami fizetős… sajnos a kommentes funkció természetesen csak a fizetős csomagban van benne).

Ebben a cikkben nem megyünk bele a chatbot készítés rejtelmeibe, úgyhogy most azt feltételezem, hogy már készen van a saját chatbotod (egyébként részletes leírást is posztoltam már mindkét szoftverhez… a ManyChattel és a Chatfuellel is tudsz chatbotot készíteni).

1. Ha Chatfuelt használsz…

Először is jelentkezz be a Chatfuel admin felületére, majd nyisd meg a bal oldali menüben található „Grow” tabot. Itt most az „Acquire users from comments” funkcióra lesz szükségünk. Kattints az „Add rule” gombra!

chatfuel grow tab

A felugró ablakban egy új szabályt hozhatsz létre. Minden egyes szabálynál:

  • meg kell adnod egy nevet
  • ki kell választanod, hogy csak egy bizonyos posztot figyeljen, vagy az adott oldalhoz tartozó bármely posztodat
  • valamint azt is, hogy a poszthoz tartozó bármely kommentre reagáljon, vagy csak bizonyos kulcsszavakra aktiválódjon (pl.: szerepel benne az e-book szó)
  • és végül meg kell adnod azt az üzenetet is, amivel a chatbotod a felhasználókat fogja üdvözölni

Most a példa kedvéért megmutatom hogyan néz ki egy olyan szabály, ami csak egy adott posztot figyel, és ott is csak azokra a kommentekre reagál, ami tartalmazza az ebook kifejezést.

chatfuel comment rule

Először is ki kell választanunk a Specific post-ot, majd be kell másolnunk a figyelendő poszt URL címét.

Ezután a „Comments matching a rule” opciót választjuk, mert nem szeretnénk, ha az összes kommentre reagálna a bot válogatás nélkül. Szinte minden esetben ezt javaslom, mert így nem idegesít a bot olyanokat, akik esetleg más témában szólnak hozzá a poszthoz. Itt meg kell adnunk a figyelendő kifejezéseket (érdemes a helyesírási hibákat is belevenni)… amint látod én sem bíztam a véletlenre.

Végül pedig a „Reply with” résznél kell megadnunk azt az üzenetet, amivel a felhasználót üdvözölni szeretnénk. Ne feledd, hogy itt arra kell rávenned, hogy nyomjon egy gombra, vagy üzenjen valamit a botnak, különben nem kerül fel a listádra.

Ha mindent beállítottál csak nyomj a „Done” gombra, és ha minden jól megy, akkor már él is a kampányod.

2. Ha ManyChatet használsz…

Ha ManyChatben szeretnél kommentes kampányt csinálni, akkor rendelkezned kell előfizetéssel, mert csak így használhatod a PRO funkciókat. Ha már van előfizetésed, akkor menj a bal oldali menüben a „Growth Tools” fülre, és ott kattints a „New Growth Tool”-ra.

manychat growth tools

A felugró ablakban pedig válasz ki a „Facebook Comments” funkciót.

manychat new growth tool

A következő ablakban kell beállítanod, hogy:

  • melyik posztot figyelje a chatbot (itt nincs olyan opció, hogy az összes posztra aktiválódjon)
  • bármelyik kommentre reagáljon, vagy csak az első szintű kommentekre (ilyenkor ha valaki egy kommentre válaszol, akkor arra nem fog aktiválódni)
  • mikor menjen az üzenet a kommentelőknek (érdemes az azonnalt használni)
  • és végül meg lehet adni kizáró és figyelendő kulcsszavakat is

manychat komment funkcio

Ha ezeket megadtad, akkor még át kell kattintanod a nyíllal jelölt „Welcome” fülre, ahol meg tudod adni, hogy milyen üzenettel üdvözölje a chatbot a kommentelőket.

manychat kommentes funkcio

Ha ezt is kitöltötted, akkor nincs más hátra mint aktiválni a kampányt és letesztelni a működését az adott poszton.

Összefoglalás

A chatbotok kommentes funkciója az egyik legjobb listaépítő módszer napjainkban. Jól működik, mindkét félnek kényelmes, ráadásul még teljesen kiaknázatlan terület… egyszóval újdonság.

Ha van már chatbotod, akkor mindenképpen próbálj ki egy ilyen kampányt is (mert mindennel együtt 10 perc beállítani, de őrületes eredményeket hoz), ha pedig még nincs, akkor nem is tudom mire vársz…

Készítettem egy e-bookot, ami segíthet kitalálni azt, hogy mire tudnál használni egy chatbotot a saját vállalkozásodban. Letöltéshez kattints ide.

Ne feledd, hogy chatbotkészítéssel is foglalkozunk! Ha profi chatbotot szeretnél, de nem akarsz vele bajlódni, akkor neked is szívesen építünk egyet (már ha nem vagyunk éppen két hónapra előre betáblázva). :)

Ha tetszett a cikk és másnak is ajánlanád, akkor jelezd azt nekünk egy lájkkal vagy megosztással! Köszönjük! :)

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük