Email marketingezel? Így kerüld el a SPAM MAPPÁT!

Így kerüld el a spam mappát email marketing során

Ha ezt a cikket olvasod az azt jelenti, hogy már Neked sem kell bizonygatnom, hogy miért az email marketing az ultimate a marketingcsatornák között.

Neked már nincs kitettséged a nagy tech cégek felé (hiszen saját felületen építkezel), nem függsz a platformok éppen aktuális hülyeségétől, ráadásul belekóstolhatsz abba az elképesztő (36x) megtérülésbe is, amit az email marketing tud Neked hozni.

Ezt a mesés megtérülést viszont csakis akkor tapasztalhatod meg, ha a leveleid célba is érnek.

Írhatsz bármilyen jó copy-t, adhatsz “a hülyének is megéri” jellegű ajánlatot, építhetsz ötezer emailből álló automatizmusokat…

De mindez hiába, ha nem érnek célba a leveleid.

Az egyik ügyfelünknek például már az első évben 8.382.176 Ft árbevételt hozott az email marketing, csupán pár órányi munkával, minimális költséggel. Itt megmutatom, hogy hogyan tudod ezt Te is megismételni.

Hiába tehát a hatalmas lista és az elképesztően jó kommunikáció, ha az emailjeid a spam mappákban landolnak, akkor esélyed sem lesz konverziókat elérni.

Éppen ezért fontos megtanulnod, hogy hogyan kerülheted el a spam mappát.

A cikk végére ezt is tudni fogod.

Így működik a spam filter

Borzasztóan komplex folyamatok zajlanak le minden egyes alkalommal, amikor egy email a postafiókodban landol.

A szolgáltatód (pl.: ilyen például a Google, ha Gmail-t használsz) azon van, hogy a lehető legjobban megvédjen Téged a felesleges – és gyakran veszélyes – üzenetektől.

Ilyenek tipikusan az adathalász levelek, vagy a jól ismert tömeges spam emailek (helló ultraerős locsolócső és szexuális vágyfokozó). Ezeket a szolgáltatók általában azonnal spambe teszik, hogy esélyük se legyen átverni és/vagy lehúzni a felhasználókat.

Nagyon soktényezős az, hogy mi alapján történik egy-egy ilyen besorolás, de a levél tartalmán túl rengeteg minden múlik a technikai részleteken is.

Így kerüld el a spam és a promó mappákat

Minden egyes vállalkozásnak – aki hírleveleket (vagy automatizált leveleket) küld az ügyfeleinek – van egy Sender Score névre hallgató pontszáma, ami egy 0-tól 100-ig tartó skálán osztályozza, hogy mennyire tűnik megbízhatónak az adott küldő.

Ezt rengeteg tényező befolyásolja, mint például levelek megnyitási aránya vagy az ESP-d megbízhatósága. Ezért (is) nagyon fontos, hogy megfelelően válassz email marketing szoftvert!

Minden egyes negatív visszajelzés csökkenti ezt a pontszámot, a pozitív visszajelzések pedig növelik azt.

Ilyen negatív visszajelzések például:

  • Üzenet törölve/archiválva megnyitás nélkül – Ez egy nagyon erős jele annak, hogy az emberek nem kíváncsiak a leveleidre.
  • Üzenet spam-ként megjelölve – A lehető legerősebb jel, amivel azt mondja valaki, hogy nem csak számára nem érdekes a leveleid, de másoknak sem kellene azt megkapniuk.

És ilyen pozitív visszajelzések:

  • Email megnyitása – Egyértelműen jó jel, ha az emberek megnyitják a leveleidet (még akkor is, ha ezután nem csinálnak vele semmit).
  • Válasz egy levélre – Erős pozitív visszajelzés, ha nem csak megnyitják a leveledet, de esetleg válaszolnak is arra. Ezért érdemes néhány leveledben válaszadásra buzdítanod az olvasókat.
  • Üzenet továbbítása (forward) – Szintén erős visszajelzés, ha egy olvasód továbbítja a levelet egy másik email címre.
  • Megjelölés “nem spam”-ként – Nagyon erős pozitív visszajelzés, ha valaki kiszedi spam-ből a leveleidet (ha esetleg korábban oda került volna).
  • Mappába/címke alá mozgatás – Szintén pozitív jelzés, hogyha valaki átteszi egy mappába vagy beteszi egy címke alá a leveleidet. Ezt általában azt jelenti, hogy hasznos a benne lévő tartalom és később is elő akarja majd kutatni.
  • Felvétel a kontaktok közé – Nagyon erős visszajelzés, ha valaki felveszi az email címedet a kontaktok közé.

A fenti lista korántsem tartalmazza az összes szempontot, de kétségkívül ezek a legfontosabb események, amik befolyásolják a Sender Score-t.

3 lépés, hogy leveleid az elsődleges mappába kerüljenek

Most már tudod, hogy mi alapján dől el, hogy egy-egy levél hová érkezik.

Ez tök jó, de – ahogy azt már megszokhattad a BOOM Marketingtől – hoztam Neked egy pár könnyedén alkalmazható tippet, melyeket megfogadva azonnal javíthatsz az email marketinged hatékonyságán.

1) Tartsd tisztán a listádat

Tudom, sokan elmondják, de senki nem indokolja meg, hogy miért.

Most viszont hogy már tudod miért érdemes tisztán tartani a listát az első dolgod az lesz, hogy csökkentsd a bounce rate-et.

A bounce rate – vagy magyarul visszapattanási arány – remekül mutatja a listád tisztaságát. Ha magas a visszapattanási arány, akkor sok hibás (vagy egyszerűen csak nem valós) email címed van.

Ez nem csak azért baj, mert feleslegesen fizetsz értük, de az arányaidat is rontja, aminek az lesz az eredménye, hogy ahhoz sem jutsz majd el, akit egyébként érdekelnek a leveleid!

Ha van 1.000 feliratkozód, amiből 100 hibás email cím, így a megnyitási arányod maximuma egyből csupán 90% lesz.

Éppen ezért az első feladatod az lesz, hogy megvizsgáld azokat a kontaktokat, ahol volt már visszapattanó levél és tisztítsd meg ezektől a listádat.

Ha ezzel megvagy, akkor jöhet a következő lépés.

2) Növeld a megnyitási arányt

Ha a leveleid nagyrészt célba érnek (mert törölted a visszapattanó kontaktokat), akkor máris egy lépéssel közelebb vagy a sikerhez.

Ismét lesz esélyed arra, hogy elérd a 100%-os megnyitási arányt (amit egyébként sosem fogsz, de törekedni azért lehet rá).

Egyébként az átlagos megnyitási arány (iparágtól függetlenül) 21.3%, ami teljesen jó kiindulási pont.

Személyes tapasztalataim alapján egy 30% körüli megnyitási arányt érdemes megcélozni, de ha mindent jól csinálsz, akkor még ettől is magasabb számokat kell majd látnod.

Nálunk például így néz ki a megnyitási arány a cikk írásakor.

Email marketing megnyitási arány BOOM Marketing

A megnyitási arányt nagyon egyszerűen tudod növelni. Jobb tárgymezőket kell írnod.

Egyszerűnek hangzik, mégsem az.

Nem tudom tudod-e, hogy milyen tárgymezővel küldték ki történelmünk eddigi legjobb megnyitási aránnyal (és bevétellel) rendelkező emailjét.

Ennyi volt az email tárgya.

“Hey”.

Magyarul “Szia”.

És tudod ki küldte?

Barack Obama, az Egyesült Államok akkori elnöke.

Egy adománygyűjtő kampány egyik levele volt ez, amely keretein belül végül 690 millió dollárt gyűjtöttek össze (akkori árfolyamon ~165 milliárd forint)!

Nem rossz ez olyan tárgymezőktől, mint:

  • “Megint én”
  • “Szombat este”
  • “Wow”
  • “Én megpróbáltam”

3) Személyeskedj

Na nem arra gondolok, hogy kezdd el szidni az olvasóidat, de ha megnézed a fenti példákat, akkor egyértelmű, hogy a rövid, személyesnek tűnő tárgymezők igenis jól teljesítenek.

Ha belegondolsz ez egyértelmű, hiszen az email eleve egy kétirányú csatorna, ami oda-vissza üzenetküldésre szolgál. Ha csak Te küldöd a hírleveleket és senki nem reagál rá, akkor előbb-utóbb a spam-ben találod majd magad.

Ilyet ne csinálj:

  • Emojik a tárgymezőben
  • Minden Egyes Szót Nagy Kezdőbetűvel Kezdeni (amerikai piacon nagyon gyakori)
  • VÉGIG NAGYBETŰVEL ÍRNI (akár csak bizonyos szavakat)
  • Tipikus spammy szavak elkerülése (pl.: akció, ingyen, stb)

Összefoglalás

Most már Te is tudod, hogy hogyan kerülheted el a spam mappákat.

Ha betartod ezeket az alapszabályokat, már azzal is több százalékpontos növekedést fogsz elérni, szinte azonnal.

Ez persze még csak a kezdet, de ha a cikkben olvasottakkal nem vagy tisztában, akkor esélyed sem lesz érvényesülni az email marketinggel.

Ha Te is többet szeretnél kihozni az email marketingből, akkor érdekelhet hogyan csináltunk egyik ügyfelünknek már az első évben 8.382.176 Ft árbevételt csupán pár órányi munkával, minimális költséggel (és hogy hogyan tudod ezt Te is megismételni).

Tartalomjegyzék

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük