Így írj ütős értékajánlatot a következő kampányodhoz!

értékajánlat az online marketingben

Az utóbbi pár évben egyre nagyobb divatja van a kampányolásnak… amit teljes mértékben helyeslek. Egy jól felépített kampány segítségével 1-2 havi munkával annyi vásárlót szerezhetsz, mint egyébként fél-egy év alatt… aki viszont egy kicsit is komolyabban űzi az online marketinget az tudja, hogy egy ilyen kampány megtervezése és lebonyolítása még egy csapatnak sem kis feladat, hát még egyetlen egy főnek.

Rengeteg anyagot olvastam/hallgattam/néztem már meg a kampányolással kapcsolatban, és azt vettem észre a legtöbb egyszerűen kihagyta a nulladik lépést… mindennek az alapját… magát az ajánlatot.

Egy eredményes kampány legelső lépése minden esetben az értékajánlat kialakítása kell, hogy legyen. Szerezheted ultraolcsón a látogatókat, nyomhatod a tartalommarketinget és lehet ütős landing page-ed, de mindez mit sem ér, ha az egész mögött rossz az ajánlat.

Oké, kezdjük is a legkézenfekvőbb kérdéssel….

Mi az az értékajánlat?

Kevesen beszélnek róla, pedig az értékajánlat a marketingkampányod legfontosabb eleme. Az értékajánlat lényegében egy ígéret, amelyet a leendő vásárlóid felé kommunikálsz. Egy ígéret arra, hogy pontosan mit is kap a vásárló azután, hogy nálad vásárolt.

Az értékajánlat lesz az, amely megkülönböztet téged a versenytársaidtól. Egy jó értékajánlat segítségével azonnal kiugorhatsz a tömegből, míg egy gyengén megfogalmazott értékajánlat hosszútávon akár csődbe is viheti a bizniszedet. Mondok egy példát, hogy megértsd mire is gondolok…

  • Értékajánlat például az, hogy 3.990 Ft-ért megkapod a bevezető kurzusomat. Kezdetnek nem rossz, hiszen tudod, hogy kapsz egy oktatóanyagot egy pár ezer forintért… viszont ez még nem lesz elég ahhoz, hogy elővedd a pénztárcád.
  • Jobb értékajánlat az, hogy 3.990 Ft-ért megkapod a bevezető kurzusomat, amit elvégezve egy délután alatt megtanulhatod hogyan használd a legeredményesebb Facebook hirdetéstípust. Ez már valami, mert így már az is világos, hogy kinek szól és mit ad Neked a könyv… viszont még ezt is lehetne fokozni.
  • Egy nagyon jó értékajánlat az, hogy a hét végéig féláron (3.990 Ft-ért) megkapod az oktatóanyagomat, amit elvégezve egy délután alatt megtanulhatod azt a Facebook hirdetési stratégiát, amivel 4.73 millió forintot csináltam 50.000 Ft hirdetési költségből.

Látod mekkora különbség van a három megfogalmazás között? És itt még nem is nyúltunk hozzá magához az ajánlathoz, csupán a tálalással játszottunk.

Milyen egy jó értékajánlat?

Könnyen megérthető

Akkor jó egy ajánlat, ha elég egyszerűen van kifejezve ahhoz, hogy maximum fél perc alatt pontosan megértse az érdeklődő, hogy mit kap a pénzéért. Termékeknél ez jóval egyszerűbb feladat, szolgáltatásoknál viszont jobban ki kell fejteni, hogy pontosan mit is nyújtasz az adott ajánlatban.

Pozícionál a piacon

Magyarul megkülönböztet téged a versenytársaidtól. Ahhoz, hogy megfelelően tudd pozícionálni a márkádat nagyon fontos lesz a konkurencia ismerete, hiszen csak akkor tudsz többet/jobbat ajánlani, ha tudod, hogy másoknál mi a helyzet.

Konkrét

Akkor fog jól teljesíteni a kampányod, ha eléggé konkrét az ajánlatod. Ha van 100 terméked és az az “ajánlatod”, hogy mindet 20-50% kedvezménnyel adod, akkor az nem is igazi ajánlat… az csupán egy akció. Ha viszont a 100 közül csak a legközkedveltebb termékedet adod féláron a hónap végéig, az már egy eléggé konkrét ajánlat.

Tapasztalataim alapján az az igazán jó értékajánlat, amelyet elolvasva a vásárlónak nem kell rágódnia a sok-sok opción, hanem csak annyit kell eldöntenie, hogy kéri-e azt vagy sem.

Írj jobb ajánlatokat ezzel a 5 lépéses módszerrel!

Az online marketing egyedisége, hogy elképesztő ütemben fejlődik és változik szinte minden eleme, ezért viszont nagyon nehezen is tanítható. Ennek ellenére mindig igyekszem lesablonizálni a folyamatokat, mert a tapasztalataimat így tudom a legkönnyebben átadni.

Az alábbiakban összeállítottam neked egy 5 lépéses stratégiát, amely segítségével (remélhetőleg) te is jobb értékajánlatokat tudsz írni a kampányaidhoz.

1. lépés: Ismerd a célközönséged!

Nem győzöm hangsúlyozni, hogy mennyire fontos ismerned a célközönséged… és nem, nem elég annyi, hogy a 20-40 közti nőknek akarsz eladni, hiszen ezen a célcsoporton belül is még több tucat personát lehetne kialakítani.

Vajon ugyanarra van szüksége egy 23 éves, XY multinál dolgozó junior marketingesnek mint egy 35 éves, otthonról dolgozó anyukának? Jó eséllyel nem… de ha mégis olyan a terméked, hogy mindkét célcsoportnak érdekes lehet az ajánlatod, akkor is máshogy kell azt megfogalmaznod, hogy mindkét vásárló magára ismerjen…

Éppen ezért lesz szükséged buyer personákra!

A buyer persona egy olyan fiktív személy, aki a célcsoportod egy bizonyos szegmensét képviseli. Egy jól felépített buyer persona arra szolgál, hogy részletesen is megismerd a célpiacod, és megértsd az ideális vásárlóid vágyait, félelmeit, tulajdonságait. Így fogsz tudni egy igazán jól összeállított értékajánlatot adni számukra.

A buyer personákról egyelőre ennyit, de egy korábbi cikkben már felvázoltam a personák kialakításának folyamatát. Ha segítségre van szükséged, mindenképpen olvasd el azt a cikket is…

AJÁNLOTT CIKK: “Mi is az a buyer persona?”

2. lépés: Ismerd tökéletesen a saját terméked!

Meglepő, hogy sokan nem is ismerik igazán a saját terméküket/szolgáltatásukat… ha viszont te sem tudod elmondani hogy mit árulsz, akkor a vásárló sem fogja azt megérteni.

Tapasztalatból tudom, hogy amikor egy érdeklődő rátalál az ajánlatodra – akár fizetett hirdetésen, akár organikus találaton keresztül – akkor azonnal felmerül benne egy pár kérdés, melyekre mindenképpen választ akar találni. Leggyakrabban ezen a logikai vonalon mennek végig az emberek:

  1. Kinek is szól pontosan ez a termék/szolgáltatás?
  2. Vajon valóban működik?
  3. Vajon nálam is működne?
  4. Mitől más ez, mint az összes többi lehetőség?
  5. Miért érdemes ezt az ajánlatot választanom a többi helyett?

A legrosszabb amit tehetsz ilyenkor az az, ha magára hagyod az érdeklődőt. Sokkal egyszerűbb, ha már előre megválaszolod helyette ezeket a kérdéseket, ehhez viszont pontosan ismerned kell a saját terméked/szolgáltatásod és márkád, ami természetesen az értékajánlatod szerves része lesz.

Ha viszont tökéletes értékajánlatot szeretnél írni, akkor nem elég a saját termékeddel képben lenned… ismerned kell a legfőbb versenytársaidét is. Nyugodtan keress rájuk, nézd végig a weboldalukat, a Facebook oldalukat, iratkozz fel a hírlevelükre, olvasd át a vásárlói értékeléseiket, stb… a lényeg, hogy tudd mit csinálnak, hiszen csak így tudsz majd egy ütősebb értékajánlatot összehozni.

Ha nagyjából összeírtad, hogy mit ígérnek a versenytársaid, akkor nincs más dolgod mint feltenni magadnak (és őszintén megválaszolni) a következő kérdést: “Vajon miben vagyok én jobb?”

Minőségibb a terméked? Jobb garanciát tudsz adni? Ingyen szállítasz? 12 órán belül válaszol az ügyfélszolgálat?

Nyugodtan gyűjtsd ezeket össze, és vesd össze a versenytársaid ajánlatával. Ha bármiben is jobb tudsz lenni, akkor azt emeld ki az értékajánlatodban!

3. lépés: Határozd meg a USP-d!

A USP (Unique Selling Proposition) az ajánlatodnak általában az az eleme, amelyik a legnagyobb értéket képviseli a leendő vásárlóid szemében. Ezt minden egyes terméknél és ajánlatnál érdemes meghatározni, mert ez lesz az a fő ígéret, mely segítségével leginkább el tudod adni az adott terméket. Magyarul a USP az ajánlatod legvonzóbb tulajdonsága.

Ezt úgy tudod legkönnyebben meghatározni, ha felteszed magadnak a következő kérdést…

“Mit mondanék, ha egyetlen egy mondatom lenne csak az ajánlatom bemutatására?”

Ne gondolkozz, csak vágd rá. Jó eséllyel ez lesz a USP-d.

Én például a Facebook hirdetéskezeléses ajánlatunk prezentálásakor azt szoktam mondani, hogy úgy csinálunk Neked több pénzt, hogy be sem kell lépned a hirdetési fiókodba. 🙂

Persze maga a szolgáltatás nem ilyen egyszerű, de úgy gondolom ez a mondat adja át leginkább azt, amit nyújtani tudunk a partnereinknek. Ez a USP-nk, minden más pedig csupán csak a körítés.

4. lépés: Szegmentáld az érdeklődőket!

Ha már van egy jó ajánlatod, akkor nyert ügyed van… ha viszont ugyanazt az ajánlatot személyreszólóan is le tudod kommunikálni, akkor fogsz igazán nagyot kaszálni.

Az igazán eredményes kampányok kulcsa az, hogy hogyan kommunikálod magát az ajánlatot. Ez azért fontos, mert bármit is árulsz jó eséllyel több különböző embernek lehet jó az adott termék.

Tudom ez elsőre rengeteg melónak tűnik, de egyáltalán nem kell, hogy merőben eltérjenek a verziók. Egy sales page esetében például már azzal is növelheted a konverziót, ha a hajtás feletti részt személyreszabod a különböző buyer personáknak, de minden más ugyanaz marad.

Ez egy nagyon jó stratégia, mert a különböző buyer personáknak amúgyis másfajta Facebook hirdetéseket készítesz (ideális esetben), így az ott használt headlinet és copyt már csak át kell másolni a landing hajtás feletti részébe… ez lényegében egy pár perces meló célközönségenként, de általában több százalékos növekedést hoz a konverzióban.

5. lépés: Turbózd fel az ajánlatod!

Végül pedig nincs más hátra, mint egy kicsit felturbózni a már majdnem tökéletes értékajánlatodat. Ezt egyszerűen meg tudod oldani, például az alábbiak valamelyikével:

  • Ingyenes szállítás
  • Ultragyors szállítás
  • Bónuszok
  • Díjmentes setup (pl egy szoftver esetében)
  • Nem kell szerződést kötni (szolgáltatások esetében nagyon nagy szerepe van)
  • Pénzvisszafizetési garancia
  • Early bird ár
  • Mennyiségi kedvezmény
  • Stb…

Itt is megjegyezném, hogy mennyire fontos ismerni a konkurenciádat. Ha tudod, hogy ők mit emelnek ki az ajánlataikban, akkor az is egyértelmű lesz, hogy hogyan tudsz többet adni a vásárlóidnak.

Összefoglalás

Remélem most már te is látod, hogy mennyire fontos eleme egy kampánynak maga az ajánlat (és legfőképp az, hogy hogyan kommunikálod az ajánlatot).

Fogadd meg ezt a pár tippet, és menj végig ezeken a lépéseken, mielőtt nekiülsz a következő kampányod tervezésének… hidd el, sokkal jobb eredményeket fogsz elérni, ha megtanulod hogyan érdemes bemutatni az ajánlatodat az érdeklődőknek.

Ha pedig már van egy jó ajánlatod, akkor már csak érdeklődőket kell szerezned. Ebben segítségedre lesz a Facebook hirdetésekről szóló cikkünk és az ingyenesen letölthető e-bookunk is… ha nem akarod feleslegesen teletömni Zuckerberg zsebét, akkor mindenképpen olvasd el ezeket.

Ha tetszett a cikk, kérlek jelezd azt nekünk egy like-kal vagy megosztással! Köszönjük! 🙂

Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, én Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több online vállalkozást is elindítottam az ügynökség mellett, főleg webshopokat. Az így szerzett tapasztalataimat szeretném megosztani Veled a BOOM blogon (főleg inbound marketing és sales témakörben).

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük