Tartalommarketing kisokos – így kezdd a tartalomgyártást!

Tartalommarketing kisokos

A tartalommarketing, vagy más néven content marketing évről-évre előkelőbb helyre harcolja fel magát a marketing technikák ranglétráján.

Népszerűsége nagyjából egyenes arányban növekszik a Facebook kampányok terjedésével. Ez okozza azt is, hogy komolyabb eredmények eléréséhez sokszor önmagában a hirdetés már édes kevés.

A vállalkozások száma egyre csak növekszik, mint ahogy a közösségi médiában érvényesülni vágyóké is.

A Facebook és egyéb hirdetésekhez a felhasználók fokozatosan hozzászoktak. Éppen ezért a szakembereknek rendszeresen újabbnál újabb technikákat és trükköket kell bevetniük a figyelem megragadásához.

A tartalommarketing az a megoldás, mely képes arra, hogy megállítsa ezt a folyamatot. Eladni egyre nehezebb, és jövőre még nehezebb lesz. Alaposan kidolgozott stratégia nélkül pedig a hónapról-hónapra való vergődés szinte borítékolható.


Tartalomjegyzék

Mit jelent a tartalommarketing?
Tartalommarketing = Inbound marketing?
Tartalommarketing megtérülése
Mérőszámok a tartalommarketing méréséhez
A tartalommarketing bevezetésének folyamata
A tartalommarketing eszközei
A content marketing bevezetésének költségei
A content marketing buktatói

Mit jelent a tartalommarketing?

Nap mint nap szembesülünk a különböző tartalommarketing technikákkal, méghozzá olyan profi módon, hogy sokszor észre sem vesszük. Mitöbb, egyenesen élvezzük azokat.

A stratégia tökéletessége pedig abban rejlik, hogy attól, mert nem vesszük észre, még nagyon is befolyásol bennünket a vásárlási döntéseinkben.

Ilyen kiváló tartalommarketing például az egyes sütőporok hátoldalán található recept vagy – csak hogy a férfi olvasóinknak is kedvezzünk – a Guide Michelin.

De talán nem lep meg, ha azt mondom, hogy a legtöbb elismert márka és vállalat blogját is ez a cél ihlette, vagy legalábbis dobogós helyen végzett.

Content marketingnek minősül tehát minden tartalom, ami vásárlási döntést befolyásoló szándékkal készült.

A wikipédia megfogalmazásában az alábbiakat olvashatjuk:

Tartalommarketing (vagy content marketing) minden olyan marketing, amely tartalmat állít elő, azt publikálja és különböző csatornákon terjeszti azzal a céllal, hogy vásárlókat szerezzen. Az információ bemutatható a legkülönbözőbb formákban, ideértve a híreket, videókat, jelentéseket, e-könyveket, infografikákat, esettanulmányokat, használati utasításokat, cikkeket, fotókat, applikációkat és így tovább.

Tartalommarketing = Inbound marketing?

A két fogalmat rendszeresen sokan egymás szinonímájaként emlegetik, persze tévesen. Alapvetően két különböző koncepcióról van szó, melyeknek a céljai hasonlók, de az eszközök közel sem.

Magyarországon egy viszonylag új irányzatnak számító marketing szemlélet az inbound marketing. Pontosan ezért gyakran keverik a kettőt, ennek ellenére határozottan nem egyenlő a tartalommarketingel.

Az inbound marketing célja, hogy mindenféle online csatornán terjesztett tartalom segítségével leadeket és érdeklődőket generáljon.

Ezzel szemben a tartalommarketing elsődleges célja kicsit tágabban értelmezett. Egészen pontosan, a tartalom stratégiai céllal történő előállítása, publikálása és megfelelő csatornán való terjesztése haszonmaximalizálás céljából.

Tehát, míg az inbound marketing kizárólag online csatornákra összpontosít, addig a tartalommarketing esetében találkozhatunk online és offline megoldásokkal is. Ahogy a bevezetőben olvashattad például a sütőporos példát is.

Tartalommarketing megtérülése

Elérkeztünk a bekezdéshez, aminél a legtöbb vállalkozó, vagy – a feletteseinek valami új dolgot bemutatni vágyó – marketinges összeráncolt szemöldökkel, ujjait tördelve bőszen figyel.

A tartalommarketing megtérülése mérhető és tökéletesen bizonyítható. De nem mehetünk el a tény mellett, hogy ez bizony egy hosszú játszma.

Hosszú és rögös út vezet ennek a technikának a csúcsrajáratásáig , viszont vállalkozások ezrei bizonyítja, hogy megéri kivárni.

Mi sem bizonyítaná ezt jobban, mint hogy a BOOM Marketing Agency is egy marketing blogként indult. Néhány hónappal később pedig az értékes tartalmaknak köszönhetően sikerült felkerülni a hazai ügynökségek élmezőnyébe.

És van még mellettünk jónéhány ékes hazai példa, akik a profi tartalommarketingnek köszönhetik a létezésüket.

Mielőtt azonban jobban belefolynánk a számok világába, határozzuk meg a tartalommarketinged célját. Határozott célok nélkül nem fogjuk látni, hogy merre és milyen tempóban haladunk, sem azt, hogy egyáltalán jó-e, amit csinálunk.

Az első lépés, hogy kiválasszuk az általunk használni kívánt marketing csatornákat.

Ilyen csatorna például a sokat emlegetett blog, az email marketing, a keresőoptimalizálás, a social media és még sorolhatnám.

A megjelölt célokkal összevetve mérlegeljük, hogy milyen lehetőségek állnak rendelkezésünkre. Célok nélkül időpazarlás lesz a fáradozásainkból, így az egész tevékenység értelmét veszti.

Most nézzük meg, hogy milyen módszerek állnak rendelkezésünkre a tartalommarketing hatékonyságának mérésében.

Mérési módszerek

A content marketinget az alábbi 3 módon tudjuk mérni:

  • Összesítjük, hogy mennyit költöttünk a tartalomra. (Költség alapon)
  • Összesítjük, hogy mekkora bevétel érkezett az adott tartalomból. (Bevétel alapon)
  • Megpróbálunk rájönni arra, hogy mekkora költéssel lehetett volna elérni ugyanazt az eredményt. (Alternatíva költség alapon)

Költség alapú mérés

Ha ezt a mérési módszert választjuk, akkor a tartalom előállításához szükséges minden apró költséget bele kell kalkulálnunk. Ide tartozik a szövegíró, a lektor, a grafikus és a fejlesztő órabére is. (Ha nálad más is bekapcsolódik egy-egy tartalom előállításába, akkor természetesen Őt is számold bele!)

De hozzá kell adnunk még a felhasznált eszközök és szoftverek árát is.

Ne felejtsd el, hogy a házon belüli kolléga illetve a hirdetések költségeinek is szerepelniük kell a kalkulációban!

Bevétel alapú mérés

Ez alatt azt értem, hogy megnézed, mennyi pénzt hozott egy adott tartalom. Az elv szerint minden tartalom annyit ér, amennyi bevételt hozott. Talán ez az egyik legegyszerűbb mérési módszer.

Persze fontos, hogy itt se felejts el minden felmerülő költséget beleszámolni!

A szükséges számok meghatározásában segít neked az Analytics, a Matomo, a HubSpot és még kismillió hasznos szoftver.

Mi speciel az említettek közül többet is használunk, de magasan a HubSpot rendszerével vagyunk a legjobban megelégedve. (Na persze nem csak azért, mert hivatalos HubSpot Certified partnerek vagyunk.)

Inkább azért, mert napra pontosan meg tudjuk mondani, hogy melyik tartalom az, amelyből kontaktunk származik, legyen az egy Instagram poszt, vagy akár ez a cikk.

Mérőszámok a tartalommarketing méréséhez

Láthatóság

A tartalommarketing elsődleges célja, hogy olyan értékes tartalmat hozzon létre, melyet az emberek látni szeretnének, ezáltal pedig láthatóvá tegye a vállalkozásod az emberek számára.

Például ha egy cikked, vagy videód olyan problémákat old meg, melyektől a célközönséged zöme szenved, akkor a tartalmad által tökéletesen megtalálható leszel.

Az értéknövelt tartalmak nagyobb eséllyel lesznek előrébb rangsorolva, így több látogatót vonzanak, és segítenek a hű közönség kialakításában.

Sales leadek

Ide soroljuk azokat, akik bármiféle érdeklődést mutatnak a szolgáltatásod vagy terméked iránt. Letöltötték az eBook-od, feliratkoztak a hírleveledre, vagy jelentkeztek az ingyenes konzultációdra.

AJÁNLOTT CIKK: „A lead gondozás alapjai – Így csinálj vásárlókat… futószalagon!”

Engagement

A leendő ügyfelekkel való kapcsolatépítés egy lényeges aspektusa a tartalommarketingnek. Nem beszélve arról, hogy tartalomgyártóként óriási lehetőséged van építeni a személyes márkád, ami az üzleti életben megfizethetetlen.

Jó tartalmakkal ráveheted a fogyasztókat arra, hogy kifejtsék a véleményüket a vállalkozásoddal kapcsolatban.

Az ügyfelekkel való kapcsolatépítésre kiváló példa Gary Vaynerchuk, akiről már egy kicsit részletesebben is írtam a legutóbbi instagram marketing témájú cikkemben.

[yellowbox]BÓNUSZ: A legújabb INGYENES e-bookunkból megtudhatod, hogy hogyan hozhatod ki a maximumot a céges Instagram profilodból! Töltsd le gyorsan, még friss és ropogós! ;) Küldd el emailben![/yellowbox]

Eladás

A legtöbb esetben az értékesítés a végcél. Az erre mutató statisztikák a leghasznosabbak a ROI kiszámításához.

Számítsuk ki a megtérülést olyan mutatókkal, mint például a rendelés vagy a profit.

A tartalommarketing értékének meghatározára számtalan mód létezik még.

AJÁNLOTT CIKK: „Hogyan számold ki a tartalommarketing megtérülését?”

A tartalommarketing bevezetésének folyamata

1. Lépés: győződj meg róla, hogy hatékonyan alkalmazható!

Mielőtt belefogsz a tartalomgyártásba, először is tudd meg, hogy a te szakterületeden milyen lehetőségek állnak rendelkezésedre.

Határozd meg, hogy B2C vagy B2B piacra szeretnél célozni!

AJÁNLOTT CIKK: „B2B marketing: ezeket tudnod kell róla!”

A content marketing határozottan nem kampányszemléletű. Ez azt jelenti, hogy meglehetősen kicsi az esélye annak, hogy az első 2-3 hónapban komolyabb eredményei lesznek. Ahogy már fentebb is írtuk: a szemmel látható változásokat és a megtérülést körülbelül 1-2 éven belül kezded el megtapasztalni.

Akkor viszont már csak úgy záporozni fognak a kellően felmelegített leadek, és valósággal roskadozni fogsz az ajánlatkérőktől.

Viszont ez is csak akkor valósul meg, ha egy alaposan kidolgozott stratégia mentén haladtál! A stratégia mellett pedig figyeltél az olyan nem elhanyagolható részletekre, mint a tartalom és a SEO.

2. Lépés: elemezd a piacot!

Miután meggyőződtél arról, hogy a te szakterületeden is tökéletesen bevethető a content marketing, csekkold le alaposan a konkurenciát!

Ha prémium kontentet akarsz tolni, tudnod kell, hogy mennyire erős a mezőny? Hova kell tenned ahhoz a lécet, hogy ne csak labdába tudj rúgni, hanem egyenesen brillírozni tudj?

Vizsgáld meg, hogy ki, milyen típusú tartalmakkal nyomul és az ő közönsége hogyan reagál rá. Tanulj mások hibáiból, hogy te már ne kövesd el újra azokat!

AJÁNLOTT CIKK: „Mi az a Facebook Analytics és miért érdemes használnod?”

3. Lépés: határozd meg a célokat!

Hatékony tartalom nem születik előre meghatározott KPI-ok nélkül. Mielőtt belevágsz a tartalomgyártásba, vesd papírra, hogy milyen célokat akarsz elérni, illetve mi számít pontosan konverziónak.

AJÁNLOTT CIKK:A célkitűzés alapjai – Így határozz meg SMART célokat!

4. Lépés: határozd meg a célközönséged!

Számos vállalkozás bukott már bele, hogy nem a számára tökéletes célközönségre lőtt.

Hiába tolsz kiváló tartalmakat, ha nem a célközönséged nyelvén tálalod azt!

5. Lépés: építsd ki a csatornáidat!

Határozd meg, hogy mely platformokon fogsz tartalmakat publikálni! A képes tartalmak inkább az Instagramon vagy a Pinterest-en ütnek, a videók akár Facebook-on vagy természetesen YouTube-on.

Ne feledd, hogy egyszerre nem fog menni minden platform meghódítása! Inkább kezdd eggyel és majd később, mikor már az fixen megy, hozzápakolsz mégegyet.

6. Lépés: határozd meg a formátumot és a gyakoriságot!

Határozd meg, hogy milyen gyakran és milyen formátumú tartalmakat fogsz közzétenni. Légy változatos és kövesd az adott platform szabályait!

Készíts tartalomnaptárat és tartsd be az ütemezést!

7. Lépés: elemezz és módosíts a kapott eredmények alapján!

Ritka eset, amikor egy elkészített content calendar nem szorul utólagos csiszolásra és optimalizálásra.

Ha menet közben úgy látod, hogy egy-két tartalmat jobbra is meg tudsz csinálni, akkor érezd magad felhatalmazva a megváltoztatásukhoz!

AJÁNLOTT CIKK: „Mi az a Google Data Studio, és mikor érdemes használnod?”

A tartalommarketing eszközei

Ahogy már fentebb is olvashattad, a tartalommarketing rengeteg csatornán működhet eredményesen. Beleértve persze a számtalan online és néhány offline lehetőséget is.

A Databox egy néhány hónappal ezelőtti kutatásában arra kérte a megkérdezetteket, hogy 1-től 16-ig pontozzák az egyes marketingeszközök hatékonyságát a múltban elért eredményeik alapján.

Tartalommarketing
Forrás: Databox

Nem meglepő módon az eredmény a következőképpen alakult:

Blog (11.1), email marketing (8), eBooks/White papers (7.5).

Nézzünk néhány konkrét online tartalommarketing csatornát, melyeken akár egy tervezést követően most is elkezdheted a tartalomgyártást.

1. Tartalommarketing eszköz: szakmai blogírás

A fenti ábra talán meg is magyarázza számunkra, hogy a tartalommarketing szó hallatán sokan miért asszociálnak a blogolásra. Kétség sem fér hozzá, hogy ez a tartalomgyártás egyik legegyszerűbb és legolcsóbb formája.

Hogyan vágj bele?

Kiemelkedőt alkotni nehéz, de nem lehetetlen! Mielőtt belevágnál a szakmai blogírásba, – ki gondolta volna – egy blogoldalra lesz szükséged.

A blog fontosságát és az egyéb technikákat most nem részletezném, mert az ebben a cikkben már megtettem.

AJÁNLOTT CIKK: „Így kezdd a blogolást! – A hatékony blogírás alapjai”

2. Tartalommarketing eszköz: email marketing

A blogíráshoz hasonlóan az email marketing is szerepel a marketing triumvirátusban.

Használatával maximalizálhatod például a hirdetési stratégiádat és egészen elképesztő automatizmusokat építhetsz.

Az email marketingről itt írtunk egy átfogó cikket.

3. Tartalommarketing eszköz: eBook

Az eBook-ok használata több okból is előfordul. Vannak témák, melyek egyszerűen nem férnek bele egy cikkbe és „nem éri meg” teljesen kifejteni, mert az túl hosszú és igazi kihívás olvasni.

Az ilyen témákat célszerű egy pofás eBook formájában tálalni.

Nem utolsó sorban pedig az eBook-ok a legnépszerűbb leadgeneráló eszközök közé tartoznak.

A content marketing bevezetésének költségei

Már jól tudod, hogy a teljesség igénye nélkül milyen eszközök állnak rendelkezésedre, ha úgy döntesz, hogy a tartalommarketing útjaira lépsz.

Viszont mielőtt végleges döntést hozol, nem árt tudni, hogy körülbelül milyen költségekkel jár egy hatékony tartalommarketing rendszer kiépítése.

Ha a blogolást nézzük, akkor céloktól függően heti 1-2 posztot érdemes publikálnod.

Amennyiben te írod ezeket a cikkeket, akkor nem pénzbe, inkább rengeteg idődbe fog kerülni. Főleg akkor, ha még kezdő bloggernek számítasz. Ekkor ugyanis ahhoz, hogy valóban hatékony légy, képezned kell magadat.

Ha úgy döntesz, hogy külsős szövegírót bízol meg, akkor pedig az aktuális árakat figyelembe véve, a minőségi munkáért mélyen a zsebedbe kell nyúlni. Karakterszámtól függően akár 10-15.000 Ft-ba is kerül egy-egy jó cikk. Sőt, ha azt mondanám, hogy a határ a csillagos ég, akkor sem hazudnék.

Ha inkább a videós tartalmak felé orientálódsz, akkor is több lehetőséged van. Dönthetsz úgy, hogy magad intézed a „piszkos” munkát és a mobiloddal rögzíted a videókat, majd a gépeddel megvagdosod, fényeled és miegymás. Ez is egy járható út, viszont minden esetben mérlegelj, hogy idő s pénz tekintetében melyik éri meg neked a legjobban.

A content marketing buktatói

Ahogy minden egyes technikának, úgy természetesen a tartalommarketingnek is megvannak a saját buktatói. Így hát nem véletlen, hogy nagy azok tábora, akik úgy gondolják, hogy a tartalommarketing nem is működik.

És csillapítva az önmagukban érzett csalódottságot, az alábbi súlyos szavakkal újabb technikák után kutatnak.

„Nincs értelme annak, hogy kontrollálatlan tömegeket tereljek a weboldalamra.”

Persze, akik az ilyen kijelentéseket teszik, azoknak általában fogalmuk sincs a Buyers Journey-ről vagy a szegmentáció bármilyen formájáról.

Mivel egy igen hosszú folyamatról beszélünk, sokszor a kezdeti gyors sikerek okozzák egy-egy vállalat vesztét. Néhány hónapig kőkemény energiát fektetnek a tartalomgyártásba, majd amint az egy stabil alapot biztosít, könnyűszerrel elhanyagolják.

1. Nincs stratégiád

Mivel fentebb már olvastad, így tudod, hogy minden marketingeszköznek és módszernek kizárólag akkor van értelme, ha egy megfelelő stratégia mentén alkalmazod.

Természetesen nincs ez másként a tartalommarketing esetében sem. Mielőtt belevágsz, rendelkezned kell legalább egy alapszintű stratégiával, ami tartalmazza az elinduláshoz és az „életbenmaradáshoz” szükséges tervet.

Az nem stratégia, hogy „majd dobsz a tartalomra egy 5-öst a fészen, aztán hadd szóljon”.

Stratégia létrehozásában segíthet, ha elemzed a versenytársaidat, hiszen sokat tanulhatsz mások kudarcaiból és sikereiből is.

  • Miért volt sikeres az adott tartalom?
  • Milyen csatornán osztották meg?
  • Kik osztották meg a tartalmat?

És még sok hasonló fontos kérdésre találhatsz választ.

2. Unalmas tartalmat gyártasz

Sajnos még mindig rengetegen maradtak a „Content is King” korszakból, akik azt hiszik, hogy mindegy, mit publikálnak, csak tartalom legyen.

El kell felejtenünk, hogy játszhatunk az emberek idejével. A rossz és unalmas tartalmakat senki sem szereti.

Próbálj arra koncentrálni, hogy értékes és érdekes tartalmakat gyártasz. Nincs értelme például ugyanazt a cikket századjára is megírni ugyanúgy. Ha nem tudsz semmi újat nyújtani, inkább ne írd meg!

Hosszú távon úgy sem lesz semmi értelme, hiszen a Google a találatok rangsorolásában ahol tudja, kerüli az oldalad megjelenését.

Ennek az oka egészen egyszerű: azok az oldalak, melyeken jellemzően csak néhány másodpercet töltenek a felhasználók, majd rögtön tovább is állnak, a Google számára nem értékesek.

Ez azt közvetíti a crawlerek felé, hogy a tartalom bizony vagy teljesen irreleváns, vagy olvashatatlanul unalmas. Hosszú távon pedig ez teljesen kihat majd a többi tartalmadra a domain miatt.

Azoknak a blogoknak pedig, akiket egy hasonló eset miatt kiszűr a Google, kőkemény munkába és jónéhány taliga pénzbe kerül az amnesztia kiharcolása.

3. Irreális elvárásaid vannak

„Már 2 órája kint van a cikk, hol van az a sokat emlegetett lead tömeg?”

Na jó, a fenti példa talán kicsit abszurd, de a lényeget talán sikerül átadnom vele.

A tartalommarketing bevezetése egy hosszú folyamat, gyakran akár évekbe is telhet, mire a rügyekből virágok lesznek.

4. Nem gyűjtesz adatokat

Mondanom sem kell, hogy a mérés nagyon fontos része a tartalommarketingnek. Először is azért, mert így tudod majd meg a leggyorsabban, hogy a kollégáidon és a barátaidon kívül érdekel-e mást a tartalmad.

A másik nagyon fontos ok pedig, hogy kizárólag így tudod a későbbiekben személyre szabni a tartalmakat.

5. Nem a megfelelő célközönséget szólítod meg

Lehet, hogy kiváló szövegíró vagy és a Google is egyenesen odáig van az írásaidért – ha a nem megfelelő hangvételben írod, nem megy át az üzenet.

Egy jogászoknak szóló szakmai blogban vagy videóban például kicsit furcsán festene a szleng és a bratyizós stílus.

Nem mondom, hogy mindenképpen a karótnyelt hangvétel a nyerő, de minden esetben igazodnod kell a megszólítani kívánt célközönség nyelvezetéhez.

Ez talán az egyik legáltalánosabb hiba, amit sokan elkövetnek a tartalommarketing elkezdésekor.

6. Nincs meg a szükséges technikai ismereted

Az a helyzet, hogy ha határozott céljaid vannak a tartalommarketinggel, akkor rendelkezned kell némi technikai ismeretekkel.

Ha nincs meg a lehetőséged, hogy profikat bízz meg a tartalomgyártással, akkor bizony neked kell beletanulnod.

Ilyen kicsit sem elhanyagolható részlet YouTube videók esetében a videó SEO-ja. Bizony, már ez sem úgy működik, mint régen. Azok a videók, melyeket elsők között látsz, amikor valamire keresel, a releváns tartalmon túl még rendelkeznek profi beállításokkal is.

Blogok esetében ilyen lehet például némi SEO ismeret, vagy egy kis nyelvtan és pszichológia.

7. Nincs meg a szükséges szakmai ismereted

Mondanom sem kell, hogy a technikai ismeretek mellett rettentő fontos a kiemelkedő szakmai ismeret is. Nem kell azonnal doktorandusz, sőt még egyetem se. A lényeg, hogy az adott témának valóban hiteles szakértője legyél.

Kivételt képez persze, ha pont azért kezdesz el blogolni, hogy a téma szakértője legyél, de ez már más történet.

Hülyeségből és értelmetlen, semmitmondó tartalomból rengeteg van az interneten. Nincs rá szükség, hogy te a céged neve alatt növeld ezek számát!

Konklúzió

Számos probléma létezik, amiért az emberek inkább hátat fordítanak a content marketingnek, mit sem törődve a megoldásokkal.

Ha úgy döntöttél, hogy belevágsz a tartalommarketingbe, akkor ne felejtsd el, hogy kizárólag egy jól összerakott stratégiával lehetsz benne igazán sikeres.

Ne feledd, hogy a tartalommarketing nem csak havi 1-2 cikk feldobálását és néhány Facebook poszt megírását jelenti. Ez ennél sokkal több!

Tartalommarketing esetében a tartalmat valóban marketingnek kell követnie. Az ütős tartalom népszerűsítése éppen olyan fontos, mint maga a tartalom.

A tartalommarketing számos vállalkozást formált már igazi sztár vállalkozássá. Ha igazán akarod és hajlandó vagy megfizetni ennek az árát, a tiéd lehet a következő!

Ha szívesen olvasnál még hasonló cikkeket online marketing témakörben, akkor böngéssz a már publikált cikkeink közül!

Úgy érzed kimaradt valami? Írd meg nekünk kommentben! Ha pedig tetszett a cikk, akkor oszd meg bátran!

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük