{"id":5634,"date":"2018-05-05T22:00:00","date_gmt":"2018-05-05T20:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/boommarketing.hu\/egyeb\/hogyan-szamold-ki-a-tartalommarketing-megteruleset\/"},"modified":"2023-07-04T08:02:07","modified_gmt":"2023-07-04T06:02:07","slug":"hogyan-szamold-ki-a-tartalommarketing-megteruleset","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/boommarketing.hu\/online-marketing\/hogyan-szamold-ki-a-tartalommarketing-megteruleset\/","title":{"rendered":"Hogyan sz\u00e1mold ki a tartalommarketing megt\u00e9r\u00fcl\u00e9s\u00e9t?"},"content":{"rendered":"
Content is king. A tartalom a kir\u00e1ly. A csapb\u00f3l is ez folyik \u00e9vek \u00f3ta. Ez\u00e9rt sz\u00e1mos c\u00e9g akt\u00edvan r\u00e1 is fek\u00fcdt arra, hogy tartalmat gy\u00e1rtson. M\u00e1sok pedig val\u00f3s\u00e1ggal elkezdt\u00e9k ontani magukb\u00f3l a tartalmat. A content fontos. Egyre fontosabb, mert ezen kereszt\u00fcl tudjuk eljuttatni a m\u00e1rka \u00fczenet\u00e9t a potenci\u00e1lis v\u00e1s\u00e1rl\u00f3khoz. A tartalom seg\u00edt megsz\u00f3l\u00edtani \u00e9s meggy\u0151zni azokat, akik m\u00e9g bizonytalanok, hogy vegyenek-e. Vagy, hogy t\u0151l\u00fcnk vegyenek.<\/p>\n
A marketing nincs meg tartalom n\u00e9lk\u00fcl. Csak m\u00edg 10-20-30 \u00e9vvel ezel\u0151tt a TV rekl\u00e1m, az \u00f3ri\u00e1splak\u00e1t \u00e9s hozz\u00e1 tartoz\u00f3 kreat\u00edv rekl\u00e1m domin\u00e1lt, addig m\u00e1ra az online csatorn\u00e1k ereje egyre nagyobb lett. \u00c9s erre a trendre \u00fclt fel a tartalommarketing is. \u00c9s ez\u00e9rt kezdt\u00e9k el egyre t\u00f6bben be\u00e9p\u00edteni a saj\u00e1t marketinges folyamataikba.<\/p>\n
Ennek ellen\u00e9re kevesen tett\u00e9k fel azt a k\u00e9rd\u00e9st, hogy amit csin\u00e1lnak az m\u00e9gis j\u00f3-e val\u00f3j\u00e1ban! Vagy egy\u00e1ltal\u00e1n hogy lehet hat\u00e9konyan m\u00e9rni a tartalommarketing erej\u00e9t…<\/p>\n
M\u00edg m\u00e1s csatorn\u00e1kn\u00e1l komoly elv\u00e1r\u00e1s volt, hogy m\u00e9rhet\u0151 legyen a marketingre ford\u00edtott \u00f6sszeg, addig a tartalomn\u00e1l ez ink\u00e1bb a h\u00e1tt\u00e9rbe szorult.<\/p>\n
Ebben cikkben egy olyan egyszer\u0171 modellt mutatok be, ami seg\u00edt m\u00e9rhet\u0151v\u00e9 tenni a content marketinget B2B \u00e9s ak\u00e1r B2C esetben.<\/p>\n
<\/a><\/p>\n Ha ink\u00e1bb saj\u00e1t magad csin\u00e1ln\u00e1d c\u00e9ged marketingj\u00e9t, akkor el\u0151sz\u00f6r ezzel az oktat\u00f3anyaggal kezdd!<\/p>\n Miel\u0151tt elmer\u00fcl\u00fcnk a sz\u00e1mokban, els\u0151 l\u00e9p\u00e9sk\u00e9nt a tartalommarketing c\u00e9lj\u00e1t \u00e9rdemes meghat\u00e1rozni. Ehhez sokat seg\u00edthet, ha tudjuk hogy milyen marketing csatorn\u00e1k l\u00e9teznek \u00e9s azok k\u00f6z\u00fcl milyen kombin\u00e1ci\u00f3t tervez\u00fcnk haszn\u00e1lni.<\/p>\n <\/p>\n F\u0151leg annak f\u00fcggv\u00e9ny\u00e9ben, hogy a c\u00e9ges c\u00e9lok (brand\u00e9p\u00edt\u00e9s, eduk\u00e1ci\u00f3, l\u00e1togat\u00f3sz\u00e1m n\u00f6vel\u00e9se vagy \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9s) \u00e9s budget (alacsony-k\u00f6zepes-magas) f\u00fcggv\u00e9ny\u00e9ben milyen lehet\u0151s\u00e9geink vannak.<\/span><\/p>\n <\/p>\n Am\u00edg ezzel nem vagyunk tiszt\u00e1ban addig nem \u00e9rdemes tov\u00e1bbmenni. C\u00e9l \u00e9s budget n\u00e9lk\u00fcl ugyanis csak random bolyong\u00e1sba fogunk futni, amikor a tartalomr\u00f3l van sz\u00f3. Ha a fentieket tiszt\u00e1ztunk h\u00e1zon bel\u00fcl, akkor j\u00f6het a k\u00f6vetkez\u0151 l\u00e9p\u00e9s, ami nem m\u00e1s mint a m\u00e9r\u00e9si m\u00f3dszer \u00e9s keretrendszer meghat\u00e1roz\u00e1sa.<\/span><\/p>\n A tartalommarketinget az al\u00e1bbi f\u0151 m\u00f3dokon tudjuk m\u00e9rni:<\/span><\/p>\n Itt a tartalom el\u0151\u00e1ll\u00edt\u00e1s\u00e1hoz \u00e9s disztrib\u00faci\u00f3j\u00e1hoz kapcsol\u00f3d\u00f3 \u00f6sszes k\u00f6lts\u00e9get fel kell sorolnunk. Beletartozik a sz\u00f6veg\u00edr\u00f3, a grafikus \u00e9s a fejleszt\u0151 \u00f3rab\u00e9re. A felhaszn\u00e1lt eszk\u00f6z\u00f6k, szoftverek \u00e1ra. A folyamatba bevont szak\u00e9rt\u0151k, vezet\u0151k d\u00edja, amit a tartalommal kellett foglalkozniuk, vagy \u00e9pp meetingen kellett \u00fclni miatta.<\/span><\/p>\n A legt\u00f6bb c\u00e9gvezet\u0151 ezt szereti a legjobban. Mennyi plusz p\u00e9nzt hozott a content? Akkor annyit is \u00e9rt. Itt konverzi\u00f3s sz\u00e1mokat, attrib\u00faci\u00f3s modelleket kell haszn\u00e1lni \u00e9s azokkal sz\u00e1molni.<\/span><\/p>\n Enn\u00e9l a m\u00f3dszern\u00e9l arra pr\u00f3b\u00e1lunk r\u00e1j\u00f6nni, hogy mekkora k\u00f6lt\u00e9ssel lehetett volna el\u00e9rni ugyanazt az eredm\u00e9nyt, amit val\u00f3j\u00e1ban el\u00e9rt\u00fcnk? Mi van ha nem AdWords-\u00f6n kereszt\u00fcl hozzuk be a l\u00e1togat\u00f3kat, hanem SEO-ra \u00e9p\u00edt\u00fcnk?<\/span><\/p>\n Ez ut\u00f3bbir\u00f3l \u00edrtam a <\/span>mennyit \u00e9r a tartalommarketing?<\/span><\/a> c\u00edm\u0171 cikkemben a The Pitch-en, ahol azt mutattam be, hogy \u00e9vente k\u00f6zel 20 milli\u00f3 forintot sp\u00f3rolok azzal, hogy nem AdWords-re k\u00f6lt\u00f6k, hanem SEO fronton hozom be a l\u00e1togat\u00f3kat az oldalra.<\/span><\/p>\n Ha a klasszikus \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9s t\u00f6lcs\u00e9r (sales funnel) alapj\u00e1n sz\u00e9tszedj\u00fck a k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 szinteket, akkor a weboldal l\u00e1togat\u00f3j\u00e1nak \u00fatj\u00e1t 4 r\u00e9szre bontjuk:<\/span><\/p>\n <\/p>\n A 3 funnel stage<\/a> a k\u00f6vetkez\u0151:<\/span><\/p>\n Ezekhez pedig elt\u00e9r\u0151 c\u00e9lok tartoznak. A TOFU eset\u00e9ben f\u0151k\u00e9nt a m\u00e1rka\u00e9rt\u00e9k n\u00f6vel\u00e9se, MOFU eset\u00e9ben az elk\u00f6telezetts\u00e9g n\u00f6vel\u00e9se, BOFU eset\u00e9ben pedig a direkt konverzi\u00f3 lesz a c\u00e9l.<\/span><\/p>\n Ez az\u00e9rt k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen fontos, mert az \u00f6sszes szinthez k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 m\u00e9r\u0151sz\u00e1mokat lehet meghat\u00e1rozni. Az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9s, bev\u00e9tel alap\u00fa m\u00e9r\u00e9s viszont jellemz\u0151en csak az utols\u00f3 szintet, a BOFU-t \u00e9s a konverzi\u00f3t figyeli. Vagyis figyelmen k\u00edv\u00fcl hagyja a fels\u0151 k\u00e9t szinten t\u00f6rt\u00e9n\u0151 mikrokonverzi\u00f3kat, amik nem vezetnek direkt v\u00e1s\u00e1rl\u00e1shoz ugyan, de pozit\u00edvan befoly\u00e1solj\u00e1k a m\u00e1rk\u00e1r\u00f3l kialakult k\u00e9pet. \u00c9s id\u0151vel ak\u00e1r seg\u00edthetik a v\u00e1s\u00e1rl\u00e1si d\u00f6nt\u00e9st.<\/span><\/p>\n Ez\u00e9rt \u00e9rdemes a TOFU, MOFU \u00e9s BOFU szintre is k\u00fcl\u00f6n m\u00e9r\u0151sz\u00e1mokat meghat\u00e1rozni.<\/span><\/p>\n Ezeken fel\u00fcl persze sz\u00e1mtalan egy\u00e9b mutat\u00f3t lehet haszn\u00e1lni. Vagy ezek k\u00f6z\u00fcl csak n\u00e9h\u00e1nyat. A c\u00e9l nem az, hogy min\u00e9l t\u00f6bb m\u00e9r\u0151sz\u00e1mot hasz\u00e1ljunk, hanem hogy amit kiv\u00e1lasztunk azt stabilan \u00e9s tudatosan m\u00e9rj\u00fck. Ezek alapj\u00e1n pedig m\u00f3dos\u00edtsunk a tartalommarketing ir\u00e1ny\u00e1n vagy eszk\u00f6zein, ha sz\u00fcks\u00e9g van r\u00e1.<\/span><\/p>\n A tartalom a kir\u00e1ly \u2013 az elm\u00falt \u00e9vekben m\u00e9g a csapb\u00f3l is ez folyt. Ezzel pedig emelked\u0151 p\u00e1ly\u00e1ra \u00e1llt a tartalommarketing \u00e9s egyre t\u00f6bben kezdtek el contentet gy\u00e1rtani. De vajon meg\u00e9rte nekik? Mennyit is \u00e9rt val\u00f3j\u00e1ban az elk\u00e9sz\u00fclt tartalom? <\/span><\/p>\n Ezekre a k\u00e9rd\u00e9sekre szerintem kevesen tudj\u00e1k a pontos v\u00e1laszt. De pont ezt seg\u00edt megv\u00e1laszolni a fenti modell.<\/span><\/p>\n Ha pedig igaz\u00e1n komolyan veszed a marketinget, akkor Neked is sz\u00fcks\u00e9ged lehet k\u00fcls\u0151s, profi szak\u00e9rt\u0151kre. Mi megv\u00e1laszoljuk a k\u00e9rd\u00e9seidet, seg\u00edt\u00fcnk a kamp\u00e1nyok tervez\u00e9s\u00e9ben, r\u00e9szt vesz\u00fcnk a strat\u00e9gia megalkot\u00e1s\u00e1ban \u00e9s \u00fagy \u00e1ltal\u00e1noss\u00e1gban ir\u00e1ny\u00edtjuk az online marketing folyamataitok ki\u00e9p\u00edt\u00e9s\u00e9t. A r\u00e9szletek\u00e9rt kattints ide<\/a>.<\/p>\n AJ\u00c1NLOTT CIKK:<\/strong> „Tartalommarketing kisokos \u2013 \u00edgy kezdd a tartalomgy\u00e1rt\u00e1st!”<\/em><\/a><\/p>\n Ha m\u00e9g t\u00f6bbet szeretn\u00e9l tudni a tartalommarketingr\u0151l, akkor biztosan \u00e9rdekel ez a 25 tartalommarketing tipp<\/a>, amit minden online marketingesnek ismernie kell!<\/p>\n Ezt a vend\u00e9gcikket Papp G\u00e1bor, a ThePitch alap\u00edt\u00f3ja \u00edrta. Ha m\u00e9g t\u00f6bbet szeretn\u00e9l megtudni az online marketingr\u0151l, akkor l\u00e1togass el a ThePitch.hu-ra<\/a>, ahol f\u0151k\u00e9nt a keres\u0151optimaliz\u00e1l\u00e1sr\u00f3l \u00e9s a growth marketingr\u0151l olvashatsz brut\u00e1lisan j\u00f3 cikkeket.<\/p><\/blockquote>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Content is king. A tartalom a kir\u00e1ly. A csapb\u00f3l is ez folyik \u00e9vek \u00f3ta. Ez\u00e9rt sz\u00e1mos c\u00e9g akt\u00edvan r\u00e1 is fek\u00fcdt arra, hogy tartalmat gy\u00e1rtson. M\u00e1sok pedig val\u00f3s\u00e1ggal elkezdt\u00e9k ontani magukb\u00f3l a tartalmat. A content fontos. Egyre fontosabb, mert ezen kereszt\u00fcl tudjuk eljuttatni a m\u00e1rka \u00fczenet\u00e9t a potenci\u00e1lis v\u00e1s\u00e1rl\u00f3khoz. A tartalom seg\u00edt megsz\u00f3l\u00edtani \u00e9s meggy\u0151zni […]<\/p>\n","protected":false},"author":8,"featured_media":5638,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"om_disable_all_campaigns":false,"footnotes":""},"categories":[21],"tags":[34,93,35],"yoast_head":"\nA hat\u00e9kony m\u00e9r\u00e9s alapjai<\/strong><\/span><\/h2>\n
M\u00e9r\u00e9si m\u00f3dszerek<\/b><\/h3>\n
\n
\n
\n
\n
\n
K\u00f6lts\u00e9g alap\u00fa m\u00e9r\u00e9s<\/b><\/h3>\n
Bev\u00e9tel alap\u00fa m\u00e9r\u00e9s<\/b><\/h3>\n
Alternat\u00edva k\u00f6lts\u00e9g alap\u00fa m\u00e9r\u00e9s<\/b><\/h3>\n
M\u00e9r\u00e9s – l\u00e9p\u00e9sr\u0151l l\u00e9p\u00e9sre<\/b><\/span><\/h2>\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
TOFU m\u00e9r\u0151sz\u00e1mok<\/strong><\/h3>\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
MOFU m\u00e9r\u0151sz\u00e1mok<\/strong><\/h3>\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
BOFU m\u00e9r\u0151sz\u00e1mok<\/strong><\/h3>\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n