{"id":5634,"date":"2018-05-05T22:00:00","date_gmt":"2018-05-05T20:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/boommarketing.hu\/egyeb\/hogyan-szamold-ki-a-tartalommarketing-megteruleset\/"},"modified":"2023-07-04T08:02:07","modified_gmt":"2023-07-04T06:02:07","slug":"hogyan-szamold-ki-a-tartalommarketing-megteruleset","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/boommarketing.hu\/online-marketing\/hogyan-szamold-ki-a-tartalommarketing-megteruleset\/","title":{"rendered":"Hogyan sz\u00e1mold ki a tartalommarketing megt\u00e9r\u00fcl\u00e9s\u00e9t?"},"content":{"rendered":"

Content is king. A tartalom a kir\u00e1ly. A csapb\u00f3l is ez folyik \u00e9vek \u00f3ta. Ez\u00e9rt sz\u00e1mos c\u00e9g akt\u00edvan r\u00e1 is fek\u00fcdt arra, hogy tartalmat gy\u00e1rtson. M\u00e1sok pedig val\u00f3s\u00e1ggal elkezdt\u00e9k ontani magukb\u00f3l a tartalmat. A content fontos. Egyre fontosabb, mert ezen kereszt\u00fcl tudjuk eljuttatni a m\u00e1rka \u00fczenet\u00e9t a potenci\u00e1lis v\u00e1s\u00e1rl\u00f3khoz. A tartalom seg\u00edt megsz\u00f3l\u00edtani \u00e9s meggy\u0151zni azokat, akik m\u00e9g bizonytalanok, hogy vegyenek-e. Vagy, hogy t\u0151l\u00fcnk vegyenek.<\/p>\n

A marketing nincs meg tartalom n\u00e9lk\u00fcl. Csak m\u00edg 10-20-30 \u00e9vvel ezel\u0151tt a TV rekl\u00e1m, az \u00f3ri\u00e1splak\u00e1t \u00e9s hozz\u00e1 tartoz\u00f3 kreat\u00edv rekl\u00e1m domin\u00e1lt, addig m\u00e1ra az online csatorn\u00e1k ereje egyre nagyobb lett. \u00c9s erre a trendre \u00fclt fel a tartalommarketing is. \u00c9s ez\u00e9rt kezdt\u00e9k el egyre t\u00f6bben be\u00e9p\u00edteni a saj\u00e1t marketinges folyamataikba.<\/p>\n

Ennek ellen\u00e9re kevesen tett\u00e9k fel azt a k\u00e9rd\u00e9st, hogy amit csin\u00e1lnak az m\u00e9gis j\u00f3-e val\u00f3j\u00e1ban! Vagy egy\u00e1ltal\u00e1n hogy lehet hat\u00e9konyan m\u00e9rni a tartalommarketing erej\u00e9t…<\/p>\n

M\u00edg m\u00e1s csatorn\u00e1kn\u00e1l komoly elv\u00e1r\u00e1s volt, hogy m\u00e9rhet\u0151 legyen a marketingre ford\u00edtott \u00f6sszeg, addig a tartalomn\u00e1l ez ink\u00e1bb a h\u00e1tt\u00e9rbe szorult.<\/p>\n

Ebben cikkben egy olyan egyszer\u0171 modellt mutatok be, ami seg\u00edt m\u00e9rhet\u0151v\u00e9 tenni a content marketinget B2B \u00e9s ak\u00e1r B2C esetben.<\/p>\n

\"\"<\/a><\/p>\n

Ha ink\u00e1bb saj\u00e1t magad csin\u00e1ln\u00e1d c\u00e9ged marketingj\u00e9t, akkor el\u0151sz\u00f6r ezzel az oktat\u00f3anyaggal kezdd!<\/p>\n

A hat\u00e9kony m\u00e9r\u00e9s alapjai<\/strong><\/span><\/h2>\n

Miel\u0151tt elmer\u00fcl\u00fcnk a sz\u00e1mokban, els\u0151 l\u00e9p\u00e9sk\u00e9nt a tartalommarketing c\u00e9lj\u00e1t \u00e9rdemes meghat\u00e1rozni. Ehhez sokat seg\u00edthet, ha tudjuk hogy milyen marketing csatorn\u00e1k l\u00e9teznek \u00e9s azok k\u00f6z\u00fcl milyen kombin\u00e1ci\u00f3t tervez\u00fcnk haszn\u00e1lni.<\/p>\n

\"\"<\/p>\n

F\u0151leg annak f\u00fcggv\u00e9ny\u00e9ben, hogy a c\u00e9ges c\u00e9lok (brand\u00e9p\u00edt\u00e9s, eduk\u00e1ci\u00f3, l\u00e1togat\u00f3sz\u00e1m n\u00f6vel\u00e9se vagy \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9s) \u00e9s budget (alacsony-k\u00f6zepes-magas) f\u00fcggv\u00e9ny\u00e9ben milyen lehet\u0151s\u00e9geink vannak.<\/span><\/p>\n

\"\"<\/p>\n

Am\u00edg ezzel nem vagyunk tiszt\u00e1ban addig nem \u00e9rdemes tov\u00e1bbmenni. C\u00e9l \u00e9s budget n\u00e9lk\u00fcl ugyanis csak random bolyong\u00e1sba fogunk futni, amikor a tartalomr\u00f3l van sz\u00f3. Ha a fentieket tiszt\u00e1ztunk h\u00e1zon bel\u00fcl, akkor j\u00f6het a k\u00f6vetkez\u0151 l\u00e9p\u00e9s, ami nem m\u00e1s mint a m\u00e9r\u00e9si m\u00f3dszer \u00e9s keretrendszer meghat\u00e1roz\u00e1sa.<\/span><\/p>\n

M\u00e9r\u00e9si m\u00f3dszerek<\/b><\/h3>\n

A tartalommarketinget az al\u00e1bbi f\u0151 m\u00f3dokon tudjuk m\u00e9rni:<\/span><\/p>\n