Ezek meghat\u00e1roz\u00e1sa alapvet\u0151en a marketing feladata, de nagyon fontos, hogy beseg\u00edtsenek az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u0151k is, \u00e9s k\u00f6z\u00f6sen megtal\u00e1lj\u00e1k az arany k\u00f6z\u00e9putat.<\/p>\n\n\n\n
\nERRE FIGYELJ ODA:<\/strong> Tapasztalatb\u00f3l tudom, hogy a marketing min\u00e9l k\u00e9s\u0151bb szereti \u00e1tadni a leadeket, m\u00edg az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9s a lehet\u0151 leghamarabb szeretne r\u00e1ugrani a be\u00e9rkez\u0151 kontaktokra (f\u0151leg akkor, ha az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u0151k jutal\u00e9kos rendszerben dolgoznak). Amikor a saj\u00e1t szervezetedben defini\u00e1lj\u00e1tok ezeket a szinteket figyelj oda erre, \u00e9s pr\u00f3b\u00e1ld meg el\u00e9rni, hogy a leadek ne ker\u00fcljenek id\u0151 el\u0151tt a sales csapathoz, hiszen az konverzi\u00f3rombol\u00f3 hat\u00e1s\u00fa lesz!<\/em><\/p>\n<\/blockquote>\n\n\n\n3. l\u00e9p\u00e9s: Hat\u00e1rozd meg a handoff menet\u00e9t!<\/h2>\n\n\n\n Ha megvagytok a defin\u00edci\u00f3kkal, akkor a k\u00f6vetkez\u0151 fontos szab\u00e1ly a handoff, azaz az \u00e1tad\u00e1s<\/strong> menet\u00e9nek pontos meghat\u00e1roz\u00e1sa.<\/p>\n\n\n\nNagyon fontos, hogy a marketing \u00e9s az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9s k\u00f6z\u00f6tti \u00e1tmenet zavartalan legyen a lead szempontj\u00e1b\u00f3l, k\u00fcl\u00f6nben szint\u00e9n a konverzi\u00f3 b\u00e1nja majd a t\u00fal hirtelen v\u00e1lt\u00e1st.<\/p>\n\n\n\n
Ha p\u00e9ld\u00e1ul a marketing csapat viszonylag passz\u00edv, viselked\u00e9s alap\u00fa leadgondoz\u00f3 folyamatokkal dolgozik (mi p\u00e9ld\u00e1ul nagyr\u00e9szt ilyeneket haszn\u00e1lunk), akkor egy durr-bele, 110%-on p\u00f6rg\u0151, folyamatosan a nyakadon l\u00f3g\u00f3 saleses el\u00e9g ijeszt\u0151 v\u00e1lt\u00e1s tud lenni.<\/p>\n\n\n\n
\u00c9ppen ez\u00e9rt a handoff le\u00edr\u00e1s\u00e1n\u00e1l \u00e9rdemes meghat\u00e1rozni az apr\u00f3bb r\u00e9szleteket is, p\u00e9ld\u00e1ul hogy:<\/p>\n\n\n\n
\na sales csapat mennyi id\u0151n bel\u00fcl keressen fel valakit, miut\u00e1n SQL st\u00e1tuszba ker\u00fclt.<\/li>\n\n\n\n milyen m\u00f3dszerrel keresse meg az \u00fajdons\u00fclt SQL-t (pl.: emailben egyeztessen vele egy id\u0151pontot, vagy h\u00edvja fel egyb\u0151l).<\/li>\n\n\n\n milyen hangnemben folyt az addigi kommunik\u00e1ci\u00f3 (nem \u00e9ppen a legjobb egy h\u00f3napokon \u00e1t tart\u00f3 bar\u00e1ti, tegez\u0151d\u0151 viszonyb\u00f3l hirtelen \u00e1tugrani egy mag\u00e1z\u00f3d\u00f3, kim\u00e9rt \u00e9s t\u00e1vols\u00e1gtart\u00f3 st\u00edlusba).<\/li>\n<\/ul>\n\n\n\n4. l\u00e9p\u00e9s: Add meg a technol\u00f3giai t\u00e1mogat\u00e1st!<\/h2>\n\n\n\n Hi\u00e1ba minden eddig er\u0151fesz\u00edt\u00e9s, ha nincs egy k\u00f6zponti rendszer, ahol a handoff v\u00e9gbe tud menni.<\/p>\n\n\n\n
Hi\u00e1ba gy\u0171jt \u00f6ssze rengeteg inf\u00f3t a marketing egy-egy \u00e9rdekl\u0151d\u0151r\u0151l, ha nem tudja mindet pontosan, egyszer\u0171en (\u00e9s legf\u0151k\u00e9pp manu\u00e1lis beavatkoz\u00e1s n\u00e9lk\u00fcl) \u00e1tadni az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u0151knek, akkor hal\u00e1lra van \u00edt\u00e9lve a dolog.<\/p>\n\n\n\n
R\u00e9gen rengeteg sz\u00edvtunk azzal, hogy a marketing \u00e9s a sales csapat m\u00e1s-m\u00e1s eszk\u00f6z\u00f6ket haszn\u00e1ltak, hiszen \u00edgy az SQL-ek \u00e1tad\u00e1sa egyszer\u0171en nem lehetett zavartalan.<\/p>\n\n\n\n
Mi gyakran haszn\u00e1ltuk a saj\u00e1t rendszereinket marketing automatiz\u00e1l\u00e1sra (pl.: ActiveCampaign), a sales team pedig haszn\u00e1lta a bels\u0151 CRM rendszert a leadek felkeres\u00e9s\u00e9re. \u00edgy viszont rengeteg hasznos inf\u00f3t\u00f3l elestek (b\u00f6ng\u00e9sz\u00e9si adatok, el\u0151zm\u00e9nyek, szegmensek, stb), ami seg\u00edthette volna a munk\u00e1jukat az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9s sor\u00e1n.<\/p>\n\n\n\n
Szerencs\u00e9re nincs ilyen probl\u00e9m\u00e1nk, ami\u00f3ta – haz\u00e1nkban els\u0151k\u00e9nt – hivatalos HubSpot marketing partnerek lett\u00fcnk. :)<\/p>\n\n\n\n
A megold\u00e1s teh\u00e1t:<\/strong> fektess be egy teljesk\u00f6r\u0171, marketing \u00e9s sales c\u00e9lokra is haszn\u00e1lhat\u00f3 CRM-be, hogy ne akadjon el a folyamat a megval\u00f3s\u00edt\u00e1s sor\u00e1n sem.<\/p>\n\n\n\n5. l\u00e9p\u00e9s: Folyamatosan m\u00e9rd az eredm\u00e9nyeket!<\/h2>\n\n\n\n A SMART c\u00e9lok el\u0151nye, hogy folyamatosan m\u00e9rhet\u0151v\u00e9 teszi a hat\u00e9konys\u00e1got, \u00edgy ide\u00e1lis esetben nem csak \u00e9v v\u00e9g\u00e9n ker\u00fclnek majd ism\u00e9t el\u0151. \u00c9ppen ez\u00e9rt nagyon fontos lesz a fent meghat\u00e1rozott folyamatok rendszeres m\u00e9r\u00e9se.<\/p>\n\n\n\n
Ez szint\u00e9n technikai l\u00e9p\u00e9s, ha j\u00f3l v\u00e1lasztasz platformot, akkor egy p\u00e1r kattint\u00e1ssal b\u00e1rmilyen reportot le tudsz gener\u00e1lni (pl.: h\u00e1ny telefonh\u00edv\u00e1st bonyol\u00edtottak az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u0151k, vagy h\u00e1ny \u00faj leadet szerzett a marketing csapat k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 forr\u00e1sokb\u00f3l egy adott id\u0151szakban).<\/p>\n\n\n\n
\u00c9rdemes havonta n\u00e9h\u00e1nyszor r\u00e1tekinteni a legfontosabb KPI-okra, hiszen \u00edgy m\u00e9g id\u0151ben \u00e9szreveszed, ha rosszul alakulnak a sz\u00e1mok, \u00e9s r\u00e1 tudsz j\u00f6nni az ok\u00e1ra is, hogy jav\u00edtani lehessen.<\/p>\n\n\n\n
Ne feledd:<\/strong> a legfontosabb, hogy mindent m\u00e9rhet\u0151v\u00e9 tegy\u00e9l! Nem az a baj, ha valami rosszul m\u0171k\u00f6dik, hanem az, ha nem tudjuk mi\u00e9rt, \u00e9s \u00edgy nem tudjuk azt jav\u00edtani sem.<\/p>\n\n\n\nKonkl\u00fazi\u00f3<\/h2>\n\n\n\n A marketing \u00e9s a sales csapat civakod\u00e1s\u00e1nak v\u00e9ge! Nincs t\u00f6bb\u00e9 „az\u00e9rt nem tudok eladni, mert rossz min\u0151s\u00e9g\u0171 leadeket k\u00fcldt\u00e9l nekem”<\/em> \u00e9s „h\u00f3napokon kereszt\u00fcl dolgoztam azon az \u00e9rdekl\u0151d\u0151n, te pedig 5 perc alatt elidegen\u00edtetted”<\/em>.<\/p>\n\n\n\nEzzel az 5 l\u00e9p\u00e9ssel te is el\u00e9rheted azt, hogy hat\u00e9konyabb\u00e1 v\u00e1ljon a marketing \u00e9s a sales csapat egy\u00fcttm\u0171k\u00f6d\u00e9se.<\/strong><\/p>\n\n\n\nAz SQL meghat\u00e1roz\u00e1sa kapjon kiemelt fontoss\u00e1got, \u00e9s lehet\u0151s\u00e9g szerint vond be mindk\u00e9t csapatot a d\u00f6nt\u00e9si folyamatokba, hogy min\u00e9l ink\u00e1bb mag\u00e1nak \u00e9rezze a k\u00e9t csapat az \u00faj strat\u00e9gi\u00e1t.<\/p>\n\n\n\n
A felv\u00e1zolt folyamat egy\u00e9bk\u00e9nt a B2B marketing<\/a> strat\u00e9giai tervez\u00e9s\u00e9nek csup\u00e1n egy apr\u00f3 kis szelete, ami akkor m\u0171k\u00f6dik igaz\u00e1n j\u00f3l, ha a marketing csapat az inbound marketing <\/a>alapelvei, a sales csapat pedig az inbound sales<\/a> m\u00f3dszertana (ez a j\u00f6v\u0151 B2B \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9si strat\u00e9gi\u00e1ja) szerint dolgozik.<\/p>\n\n\n\nNE FELEDD: most ingyenesen t\u00f6ltheted le e-bookunkat, amelyb\u0151l megtudhatod, hogyan k\u00e9sz\u00edts sikeres Facebook hirdet\u00e9seket. Let\u00f6lt\u00e9shez kattints ide<\/a>.<\/p>\n\n\n\nHa maradt m\u00e9g benned k\u00e9rd\u00e9s, tedd fel nyugodtan kicsit lejjebb g\u00f6rgetve, a komment szekci\u00f3ban! ;)<\/strong><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"Egy v\u00e1llalkoz\u00e1sban t\u00f6bb olyan szakter\u00fclet is van, melyek sokak szerint rivaliz\u00e1lnak egym\u00e1ssal. Pontosan ilyen p\u00e9ld\u00e1ul az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9s \u00e9s a marketing is. Egy m\u00faltkori cikkemben m\u00e1r \u00edrtam az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9s \u00e9s a marketing szakmai kapcsolat\u00e1r\u00f3l. Pontosan ez\u00e9rt, \u00fagy gondoltam, hogy \u00e9rdemes lenne egy k\u00fcl\u00f6n cikket sz\u00e1nnunk a k\u00e9t ter\u00fclet hat\u00e9kony egy\u00fcttm\u0171k\u00f6d\u00e9s\u00e9nek bemutat\u00e1s\u00e1ra. A m\u00faltkor m\u00e1r megbesz\u00e9lt\u00fck a […]<\/p>\n","protected":false},"author":6,"featured_media":5986,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"om_disable_all_campaigns":false,"footnotes":""},"categories":[21],"tags":[93],"yoast_head":"\n
\u00c9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9s \u00e9s marketing - \u00cdgy tudnak hat\u00e9konyan egy\u00fcttm\u0171k\u00f6dni | BOOM Marketing<\/title>\n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n\t \n\t \n\t \n