online marketing oktat\u00f3anyagokat<\/a> prom\u00f3zn\u00e1nk, akkor val\u00f3sz\u00edn\u0171leg betal\u00e1ln\u00e1nk, mert van valamilyen kapcsolatod a marketinggel. Vagy az\u00e9rt, mert marketinges vagy, vagy pedig az\u00e9rt, mert v\u00e1llalkoz\u00f3. ;)<\/p>\n\n\n\nA legt\u00f6bb platformon hasonl\u00f3 a helyzet.<\/p>\n\n\n\n
Mi NEM influencer marketing?<\/h2>\n\n\n\n Az az igazs\u00e1g, hogy Magyarorsz\u00e1gon sajnos – sok m\u00e1shoz hasonl\u00f3an – nagyon fel lett h\u00edg\u00edtva ez a piac.<\/p>\n\n\n\n
Na j\u00f3, tal\u00e1n t\u00falz\u00e1s lenne azt mondani, hogy ez csak Magyarorsz\u00e1gra igaz. Itthon tal\u00e1n csak az\u00e9rt t\u0171nik ennyire drasztikusnak a helyzet, mert j\u00f3val kevesebben vagyunk a nyugati t\u00e1rsainkhoz k\u00e9pest.<\/p>\n\n\n\n
Kisebb a piac, \u00edgy jobban felt\u0171nik a fals content.<\/strong><\/p>\n\n\n\nAz inst\u00e1ra p\u00e9ld\u00e1ul jellemz\u0151, hogy bizonyos n\u0151 influencereket nagy sz\u00e1zal\u00e9kban f\u00e9rfiak k\u00f6vetnek, de nem felt\u00e9tlen a szuper\u00fcl \u00f6ssze\u00e1ll\u00edtott outfitj\u00fck miatt. \u00c9s azt is be kell vallani, hogy a legt\u00f6bb influencer tesz az\u00e9rt rendesen, hogy ez \u00edgy legyen.<\/p>\n\n\n\n
T\u00f6bb kutat\u00e1s is bizony\u00edtja, hogy azonos nem\u0171t vagy akkor k\u00f6vet valaki, ha szem\u00e9lyesen ismeri, vagy pedig akkor, ha t\u00e9nyleg tetszik neki az oldal\u00e1n tal\u00e1lhat\u00f3 content.<\/p>\n\n\n\n
\u00c9s pontosan ez a felvet\u00e9s k\u00e9rd\u0151jelezi meg az al\u00e1bbihoz hasonl\u00f3 tartalmak hat\u00e9konys\u00e1g\u00e1t:<\/strong><\/p>\n\n\n\n
F\u00e9rfiaknak s\u00falycs\u00f6kkent\u0151 tabletta? <\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\nElk\u00e9pzelhet\u0151, hogy sok emberhez eljut \u00e9s rengeteg l\u00e1jkot is kap, azonban a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9g nagy val\u00f3sz\u00edn\u0171s\u00e9ggel nem lesz relev\u00e1ns.<\/p>\n\n\n\n
Az ok pedig eg\u00e9szen egyszer\u0171:<\/strong> semmi kreativit\u00e1s nincs a tartalomban.<\/p>\n\n\n\nEgy m\u00e1sik gyakori jelens\u00e9g pedig az, amikor az influencer feedje, blogja vagy YouTube csatorn\u00e1ja Times Square feelinget t\u00fckr\u00f6z.<\/p>\n\n\n\n
B\u00e1rmerre n\u00e9zel: rekl\u00e1m, rekl\u00e1m, rekl\u00e1m<\/em>… ja, \u00e9s rekl\u00e1m. Mondanom sem kell, de azok, akik fullba tolj\u00e1k a szponzor\u00e1ci\u00f3t, id\u0151vel teljesen elvesz\u00edtik a v\u00e9lem\u00e9nyvez\u00e9r szerep\u00fcket.<\/p>\n\n\n\nA szponzor\u00e1ci\u00f3 \u00e9s a v\u00e9lem\u00e9nyvez\u00e9rs\u00e9g csakis \u00fagy f\u00e9r meg egym\u00e1s mellett, ha a v\u00e9lem\u00e9nynyilv\u00e1n\u00edt\u00e1s, tartalomgy\u00e1rt\u00e1s fel\u00e9 billen a m\u00e9rleg nyelve.<\/p>\n\n\n\n
Az influencer marketing megt\u00e9r\u00fcl\u00e9se (ROI)<\/h2>\n\n\n\n Annak m\u00e9r\u00e9s\u00e9re, hogy egy influencer kamp\u00e1ny sikeres volt-e vagy sem, t\u00f6bb eszk\u00f6z is rendelkez\u00e9s\u00fcnkre \u00e1ll.<\/p>\n\n\n\n
N\u00e9zz\u00fcnk most n\u00e9h\u00e1nyat ezek k\u00f6z\u00fcl!<\/p>\n\n\n\n
A k\u00f6z\u00f6ns\u00e9g visszajelz\u00e9se<\/strong><\/h3>\n\n\n\nAz els\u0151 \u00e9s legnyilv\u00e1nval\u00f3bb visszajelz\u00e9se egy influencer kamp\u00e1nynak az, amit a felhaszn\u00e1l\u00f3k k\u00f6zvetlen\u00fcl a poszttal m\u0171velnek. Ha \u00fagy l\u00e1tod, hogy sok hozz\u00e1sz\u00f3l\u00e1s, megoszt\u00e1s, like, el\u00e9r\u00e9s keletkezik \u00e1ltala – \u00e9s ezek z\u00f6me pozit\u00edv – akkor j\u00f3 ir\u00e1nyba haladsz.<\/p>\n\n\n\n
Prom\u00f3ci\u00f3s k\u00f3d, link vagy hashtag<\/strong><\/h3>\n\n\n\nA legegyszer\u0171bb lehet\u0151s\u00e9g a m\u00e9r\u00e9sre az egyedi k\u00f3d vagy link, amit minden influencerhez hozz\u00e1rendel\u00fcnk.<\/p>\n\n\n\n
Ezzel k\u00f6nnyed\u00e9n kider\u00edthet\u0151, melyik v\u00e9lem\u00e9nyvez\u00e9rt\u0151l \u00e9rkezett a a legt\u00f6bb megtekint\u0151 vagy v\u00e1s\u00e1rl\u00f3. Ez k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen impulzus v\u00e1s\u00e1rl\u00e1sokn\u00e1l \u00e9s k\u00fcl\u00f6nf\u00e9le fogyaszt\u00e1si cikkekn\u00e9l lehet igaz\u00e1n hasznos.<\/p>\n\n\n\n
Legal\u00e1bb ennyire j\u00f3 eszk\u00f6z a saj\u00e1t hashtag l\u00e9trehoz\u00e1sa is. Igaz, ezt leghat\u00e9konyabban instagramon lehet alkalmazni.<\/p>\n\n\n\n
5 t\u00e9vhit, amit siker\u00fclt lerombolnunk<\/h2>\n\n\n\n Az influencer mareketinget rengeteg t\u00e9vhit \u00f6vezi, amiket a cikk\u00fcnkel most igyekezt\u00fcnk lerombolni.<\/p>\n\n\n\n
Most n\u00e9zz\u00fck meg sorban, hogy melyek is ezek!<\/strong><\/p>\n\n\n\n1. A k\u00f6vet\u0151k \u00e9s a likeok sz\u00e1m\u00edtanak<\/strong><\/h3>\n\n\n\nElk\u00e9peszt\u0151en gyakori t\u00e9vhit, hogy egy influencer eset\u00e9ben sz\u00e1m\u00edt valamit a k\u00f6vet\u0151k \u00e9s a likeol\u00f3k sz\u00e1ma. Persze, nem l\u00e9nyegtelen inform\u00e1ci\u00f3, de az \u00e9rt\u00e9kel\u00e9si priorit\u00e1s igen alacsony fok\u00e1n helyezkedik el.<\/p>\n\n\n\n
Pl\u00e1ne \u00fagy, hogy a cikk \u00edr\u00e1s\u00e1nak id\u0151pontj\u00e1ban Instagram\u00e9kn\u00e1l el\u00e9g er\u0151sen gondolkodnak azon, hogy elt\u00fcntess\u00e9k-e a like-sz\u00e1ml\u00e1l\u00f3t.<\/p>\n\n\n\n
Ez azt jelenten\u00e9, hogy hab\u00e1r l\u00e1jkolni lehetne a posztokat, a l\u00e1jkol\u00f3k sz\u00e1ma csakis a kontent tulajdonosa sz\u00e1m\u00e1ra lenne l\u00e1that\u00f3.<\/p>\n\n\n\n
Ha ez bevezet\u00e9sre ker\u00fcl, az jelent\u0151sen megnehez\u00edti a c\u00e9gek sz\u00e1m\u00e1ra az influencer keres\u00e9st, azonban m\u00e9g mindig sok lehet\u0151s\u00e9g marad nyitott sz\u00e1mukra.<\/p>\n\n\n\n
2. Nem m\u00e9rhet\u0151 a megt\u00e9r\u00fcl\u00e9s<\/strong><\/h3>\n\n\n\nMondanom sem kell, m\u00e9g marketingesek k\u00f6z\u00f6tt is sokan vannak, akik \u00fagy gondolj\u00e1k, hogy az influencer marketinget nem lehet m\u00e9rni.<\/p>\n\n\n\n
Ez azonban nem igaz.<\/p>\n\n\n\n
Egy influencer tev\u00e9kenys\u00e9ge rendk\u00edv\u00fcl j\u00f3l lek\u00f6vethet\u0151 a fentebb m\u00e1r eml\u00edtett eszk\u00f6z\u00f6kkel (p\u00e9ld\u00e1ul param\u00e9terezett linkekkel, vagy egyedi hashtagekkel.)<\/em><\/p>\n\n\n\n3. Az influencer marketing el\u00e9r\u00e9se kisz\u00e1m\u00edthatatlan<\/strong><\/h3>\n\n\n\nJ\u00f3 dolog t\u00f6megeket el\u00e9rni influencerek \u00e1ltal, azonban sokkal hat\u00e1sosabb ink\u00e1bb kevesebb, \u00e1m potenci\u00e1lis vev\u0151ket megsz\u00f3l\u00edtani.<\/strong> Ez k\u00f6nnyed\u00e9n kivitelezhet\u0151 v\u00e9lem\u00e9nyvez\u00e9rek \u00e1ltal is. A kulcs a relevanci\u00e1ban rejlik.<\/p>\n\n\n\nEz azt jelenti, hogy ne min\u00e9l nagyobb influencert pr\u00f3b\u00e1lj megtal\u00e1lni, hanem min\u00e9l relev\u00e1nsabbat<\/em> a term\u00e9ked vagy szolg\u00e1ltat\u00e1sod szempontj\u00e1b\u00f3l.<\/strong><\/p>\n\n\n\nEgy sportszer web\u00e1ruh\u00e1zhoz nem biztos, hogy egy beauty blogger lenne a megfelel\u0151 v\u00e1laszt\u00e1s. Ellenben egy sportol\u00f3 rendk\u00edv\u00fcl j\u00f3 eredm\u00e9nyeket produk\u00e1lhat, m\u00e9g ha kevesebben k\u00f6vetik is.<\/p>\n\n\n\n
4. Influencerekkel nem lehet eladni<\/strong><\/h3>\n\n\n\nMivel m\u00e1r eddig eljutott\u00e1l a cikkben, biztos vagyok benne, hogy meggy\u0151z\u0151dt\u00e9l az influencerek elad\u00e1sban r\u00e9szt vett hat\u00e1konys\u00e1g\u00e1ban.<\/p>\n\n\n\n
Az azonban t\u00e9ny, hogy ma m\u00e1r egyre kevesebbnek bizonyul a szimpla posztol\u00e1s. \u00c9ppen ez\u00e9rt, ahogy olvashattad fentebb: strat\u00e9gi\u00e1ban kell gondolkodni!<\/p>\n\n\n\n
5. Influencerekkel csak fiatalokat lehet el\u00e9rni<\/strong><\/h3>\n\n\n\nEz a t\u00e9vhit tal\u00e1n annak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151, hogy ezt az eszk\u00f6zt sokan az instagrammal k\u00f6tik \u00f6ssze, amir\u0151l pedig k\u00f6ztudott, hogy t\u00f6bbs\u00e9gben fiatalok uralj\u00e1k. Azonban hamis k\u00e9pbe ringatn\u00e1nk magunkat, ha azt hinn\u00e9nk, hogy az influencer marketing csak az instagramra sz\u0171k\u00fcl.<\/p>\n\n\n\n
\u00d6sszegz\u00e9s<\/h2>\n\n\n\n \u00dagy gondolom most m\u00e1r Te is l\u00e1tod, hogy mi is val\u00f3j\u00e1ban az influencer marketing, hogyan m\u0171k\u00f6dik \u00e9s mi alapj\u00e1n \u00e9rdemes v\u00e1lasztanod Neked is.<\/p>\n\n\n\n
Sok marketinges \u00e9s v\u00e1llalkoz\u00f3 f\u00e9l t\u0151le, m\u00e9g t\u00f6bben pedig egyenesen ut\u00e1lj\u00e1k. Nek\u00fcnk viszont az a tapasztalatunk, hogy ha megfelel\u0151 influencert v\u00e1lasztasz, akkor a strat\u00e9gi\u00e1dban t\u00f6k\u00e9letesen meg\u00e1llja a hely\u00e9t ez az eszk\u00f6z is.<\/p>\n\n\n\n
\u00c9s ne feledd (nem gy\u0151z\u00f6m el\u00e9gg\u00e9 hangs\u00falyozni): ne tegy\u00e9l fel mindent egy csatorn\u00e1ra. Strat\u00e9gi\u00e1ban kell gondolkoznod.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Az instagramnak \u00e9s a YouTube-nak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en az influencer marketing ma m\u00e1r trendi \u00e9s felkapott lehet\u0151s\u00e9g. Kis \u00e9s nagy c\u00e9gek sz\u00e1zai egyar\u00e1nt igyekeznek kihaszn\u00e1lni az \u00e1ltala ny\u00fajtott el\u0151ny\u00f6ket, term\u00e9szetesen ez a trend nem ker\u00fclte el a magyar piacot sem. M\u00e1r biztosan te is tal\u00e1lkozt\u00e1l azzal a jelens\u00e9ggel, amikor influencerek seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel rekl\u00e1moztak egy term\u00e9ket vagy \u00e9ppen szolg\u00e1ltat\u00e1st. […]<\/p>\n","protected":false},"author":6,"featured_media":6022,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"om_disable_all_campaigns":false,"footnotes":""},"categories":[23],"tags":[92],"yoast_head":"\n
Influencer marketing - minden, amit tudnod kell r\u00f3la! | BOOM Marketing<\/title>\n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n\t \n\t \n\t \n