Ha ink\u00e1bb olvasni szeretn\u00e9l, akkor al\u00e1bb tal\u00e1lod az ad\u00e1s sz\u00f6veges \u00e1tirat\u00e1t. <\/strong><\/p>\n\n\n\n\u00cdgy v\u00e1lassz CRM rendszert \u2013 SZ\u00d6VEGES \u00c1TIRAT<\/h3>\n\n\n\n Ez itt a BOOMCast SHORTS, Balogh D\u00e1viddal.<\/p>\n\n\n\n
Besz\u00e9lj\u00fcnk egy kicsit arr\u00f3l, hogy hogyan \u00e9rdemes CRM rendszert v\u00e1lasztani. Nagyon leegyszer\u0171s\u00edtve, ugye a CRM rendszer az a Customer Relationship Management, teh\u00e1t az \u00fcgyf\u00e9lkezel\u0151 rendszer \u00fagymond, amit leggyakrabban B2B v\u00e1llalkoz\u00e1sok szoktak haszn\u00e1lni.<\/p>\n\n\n\n
Ez az\u00e9rt fontos, mert itt kezelj\u00fck az \u00fcgyfeleket<\/strong>: a megl\u00e9v\u0151ket, a potenci\u00e1lis \u00fcgyfeleket, az \u00e9rdekl\u0151d\u0151ket \u00e9s itt tudjuk \u0151ket kategoriz\u00e1lni, itt tudjuk \u00e1tl\u00e1tni az eg\u00e9szet, hogy ki hogyan \u00e1ll. Ennek akkor van igaz\u00e1n nagy jelent\u0151s\u00e9ge, ha hosszabb sales ciklusokban dolgozunk<\/strong>, ez\u00e9rt is mondtam, hogy ugye B2B-ben nagyon nagyon fontos \u00e9s ott jellemz\u0151, mert ott nem ritka, hogy t\u00f6bb h\u00f3napos, vagy ak\u00e1r f\u00e9l \u00e9ves, egy \u00e9ves egy \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9si folyamat, onnant\u00f3l kezdve, hogy valaki becs\u00f6ppen, eg\u00e9szen od\u00e1ig, hogy v\u00e1s\u00e1rol \u00e9s al\u00e1\u00edr egy szerz\u0151d\u00e9st. <\/p>\n\n\n\n\u00c9s sok c\u00e9gn\u00e9l felmer\u00fcl a k\u00e9rd\u00e9s ak\u00e1r B2B, ak\u00e1r B2C, amikor eljut od\u00e1ig, hogy CRM rendszert kell v\u00e1lasztani, hogy m\u00e9gis milyen CRM rendszert v\u00e1lasszon<\/strong>. A konkr\u00e9t v\u00e1laszt nem tudom neked megmondani, de igyekszem seg\u00edteni, hogy hogyan gondold \u00e1t \u00e9s hogyan gondolkozz err\u0151l a t\u00e9m\u00e1r\u00f3l, \u00e9s az alapj\u00e1n szerintem m\u00e1r te is ki tudod v\u00e1lasztani a megfelel\u0151 rendszert. <\/p>\n\n\n\nItt el\u0151sz\u00f6r is \u00f6ssze kell szedned azt, hogy m\u00e9gis mire van sz\u00fcks\u00e9ged<\/strong>. Egy\u00e1ltal\u00e1n nem mindegy, hogy ketten vagytok a c\u00e9gben, vagy tizenketten, vagy sz\u00e1zan. Nem mindegy, hogy h\u00e1ny f\u0151b\u0151l \u00e1ll a sales csapat, nem mindegy, hogy mondjuk csak az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9si l\u00e9p\u00e9seket akarod itt vezetni, vagy ak\u00e1r az \u00e9rdekl\u0151d\u0151ket \u00e9s a megl\u00e9v\u0151 \u00fcgyfeleket is. Nem mindegy, hogy milyen rendszerekkel dolgozol a h\u00e1tt\u00e9rben, mondjuk ha van egy webshop, vagy van egy weboldal, akkor milyen rendszer integr\u00e1lhat\u00f3 ebbe a megl\u00e9v\u0151 rendszerekbe, megl\u00e9v\u0151 szoftverekbe.<\/p>\n\n\n\nSz\u00f3val van egy csom\u00f3 ilyen k\u00e9rd\u00e9s, amit \u00e1t kell gondolnod, l\u00e9nyeg\u00e9ben le kell \u00fclni, gondolkozni kell rajta, \u00e9s \u00f6ssze kell \u00edrni az ig\u00e9nyeket. \u00c9s itt az egyik nagyon fontos k\u00e9rd\u00e9s<\/strong>, amit \u00e9rdemes \u00e1tgondolni, hogy csak CRM-re van-e sz\u00fcks\u00e9ged, vagy esetleg egy marketing szoftverre is<\/strong>. \u00c9s ez az\u00e9rt fontos, mert a legt\u00f6bb CRM rendszer persze tud kik\u00fcldeni emailt, de az a legf\u0151bb funkci\u00f3ja, hogy az \u00fcgyfelek \u00e9s potenci\u00e1lis v\u00e1s\u00e1rl\u00f3k adatait t\u00e1rol \u00e1tl\u00e1that\u00f3an \u00e9s az eg\u00e9sz csapat hozz\u00e1f\u00e9rjen ehhez.<\/p>\n\n\n\nTeh\u00e1t ha azt mondod, hogy neked sz\u00fcks\u00e9ged van marketing szoftverre, ami nemcsak a sales \u00e9s a szerz\u0151d\u00e9sk\u00f6t\u00e9s szakaszokat, teh\u00e1t a folyamat v\u00e9g\u00e9t fedi le, hanem a legelej\u00e9t, a marketinget is \u00e9s mindezt egy rendszerben akarod kezelni \u00e9s vezetni, akkor indulj ki ink\u00e1bb egy marketing szoftverb\u0151l, aminek van CRM funkci\u00f3ja. \u00c9s az\u00e9rt mondom ezt, n\u00e1lunk ez a tapasztalat legal\u00e1bbis. <\/p>\n\n\n\n
Sok \u00fcgyfel\u00fcnknek seg\u00edtett\u00fcnk egy\u00e9bk\u00e9nt CRM rendszert kiv\u00e1lasztani \u00e9s bevezetni, ki\u00e9p\u00edteni a teljes folyamatot. \u00c9s az a tapasztalat, hogy a CRM r\u00e9sz<\/strong>, az egy nagyon k\u00f6nny\u0171 \u00e9s nagyon egyszer\u0171 r\u00e9sz. Sok szoftver tudja, nagyon egyszer\u0171 ak\u00e1r ugye egy excel t\u00e1bl\u00e1zatban is meg lehet ezt csin\u00e1lni, csak nem olyan sz\u00e9p \u00e9s nem olyan \u00e1tl\u00e1that\u00f3<\/strong>. A komolyabb funkcionalit\u00e1s viszont a marketing r\u00e9szen j\u00f6n hozz\u00e1, mert ott vannak h\u00edrlevelek, ott vannak email automatizmusok, ott van esetleg viselked\u00e9s alap\u00fa szegment\u00e1l\u00e1s, ami mind mind seg\u00edt abban, hogy jobban, okosabban, hat\u00e9konyabban kommunik\u00e1lj a hozz\u00e1d be\u00e9rkez\u0151 leadekkel.<\/p>\n\n\n\n\u00c9s tudom, hogy most f\u0151leg B2B vonalon, szolg\u00e1ltat\u00f3kra szabom ezt az ad\u00e1st, de ez ugyan\u00fagy igaz a webshopokra, csak ott ugye sokkal egyszer\u0171bb a v\u00e1s\u00e1rl\u00e1si folyamat, sokkal egyszer\u0171bb az adatok t\u00e1rol\u00e1sa \u00e9s gy\u0171jt\u00e9se, \u00e9s ez\u00e9rt gondolom \u00fagy, hogy ink\u00e1bb szolg\u00e1ltat\u00f3knak lesz sz\u00fcks\u00e9ge CRM rendszerre.<\/p>\n\n\n\n
Egy\u00e9bk\u00e9nt az \u00fcgyn\u00f6ks\u00e9gn\u00e9l az elm\u00falt \u00f6t \u00e9v sor\u00e1n mi is t\u00f6bb k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 CRM-et haszn\u00e1ltunk<\/strong>, b\u00e1r n\u00e1lunk nagyon fontos volt ugye a marketing, ahogy az el\u0151bb is mondtam, hogy lefedje a marketing r\u00e9szt is \u00e9s amikor valaki eljut oda, hogy \u00e9rdekl\u0151dik komolyabban, akkor beugrik a sales szakaszba, \u00e9s amikor siker\u00fcl egy szerz\u0151d\u00e9st megk\u00f6tn\u00fcnk, akkor vigy\u00fck v\u00e9gig ott a szerz\u0151d\u00e9sk\u00f6t\u00e9st, majd az akt\u00edv \u00fcgyf\u00e9l st\u00e1tuszt is m\u00e1r ott kezelj\u00fck. Teh\u00e1t nek\u00fcnk fontos volt az, hogy elej\u00e9t\u0151l a v\u00e9g\u00e9ig \u00e1tl\u00e1ssuk ezt a folyamatot egy rendszeren bel\u00fcl<\/strong>, hogy ne kellene az adatokat ide-oda dob\u00e1lgatni.<\/p>\n\n\n\nDolgoztunk r\u00e9gen a HubSpot-tal, ami most nem tudom az \u00e1r\u00e1t, de olyan \u00e9vi 3-4 milli\u00f3 forint k\u00f6r\u00fcl van. Egy nagyon nagyon j\u00f3 rendszer, nagyon er\u0151s rendszer, viszont nek\u00fcnk, \u00edgy magyar KKV szinten egyszer\u0171en nem \u00e9rte meg az \u00e1r\u00e1t.<\/p>\n\n\n\n
Ut\u00e1na k\u00f6lt\u00f6zt\u00fcnk az ActiveCampaign-re, amit jelenleg is haszn\u00e1lunk \u00e9s ez funkcionalit\u00e1sban 90 sz\u00e1zal\u00e9k\u00e1t tudja annak, amit a HubSpot, viszont nem \u00e9vi 3 milli\u00f3 forint\u00e9rt, hanem havi 10-20 ezer forint\u00e9rt. \u00c9s ez a nem mindegy, mert az a plusz 10 sz\u00e1zal\u00e9k nem \u00e9r annyit, egyszer\u0171en nem tudunk annyi p\u00e9nzt kiszedni a list\u00e1b\u00f3l, legal\u00e1bbis a mi \u00fczleti modell\u00fcnkkel, amennyit pluszban r\u00e1fizet\u00fcnk a HubSport ra. Sz\u00f3val ez is egy nagyon fontos szempont, hogy \u00e1r-\u00e9rt\u00e9k ar\u00e1nyban l\u0151dd be a szoftvereket<\/strong> \u00e9s ok\u00e9, hogy van egy jobb megold\u00e1s, de vajon meg\u00e9ri-e fizetni, az a plusz 10 sz\u00e1zal\u00e9k jelent-e annyit \u00e1rbev\u00e9telben, hogy \u00e9rdemes neked kifizetni.<\/p>\n\n\n\nSz\u00f3val valahogy \u00edgy \u00e9rdemes CRM rendszert v\u00e1lasztanod, ezeket a k\u00e9rd\u00e9seket kell \u00e1tgondolni<\/strong>, ezeken kell v\u00e9gigmenni \u00e9s ha tudod azt, hogy milyen rendszerre van sz\u00fcks\u00e9ged, hogy a folyamat mely r\u00e9szeit akarod ebben a rendszerben kezelni, hogy akarsz-e automatiz\u00e1lni, mondjuk, hogy h\u00e1ny f\u0151s csapatod van, hogy mennyire fontos a kollabor\u00e1ci\u00f3 ugye a csapatok, vagy a k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 csapatok ter\u00e9n. <\/p>\n\n\n\nHa ez mind megvan \u00e9s ott van el\u0151tted egy pap\u00edron fel\u00edrva, akkor el tudsz kezdeni b\u00f6ng\u00e9szni \u00e9s ez alapj\u00e1n m\u00e1r fogod tudni azt, hogy milyen szoftverekre van sz\u00fcks\u00e9ged, onnant\u00f3l pedig egyszer\u0171bb, megn\u00e9zed az \u00e1rakat, megn\u00e9zed, hogy melyiket tudod a legjobban magadra szabni, \u00e9s k\u00e9sz, megvan a t\u00f6k\u00e9letes CRM rendszered.<\/p>\n\n\n\n
\u00c9s ennyi lett volna a mai BOOMCast SHORTS.<\/p>\n\n\n\n
Ne felejts el feliratkozni a csatorn\u00e1nkra, mert hetente k\u00e9t \u00faj ad\u00e1ssal is jelentkez\u00fcnk. <\/p>\n\n\n\n
\u00c9s \u00e9rdemes bel\u00e9pned a z\u00e1rt Facebook csoportunkba<\/a> is, ahol ak\u00e1r szem\u00e9lyesen vel\u00fcnk is besz\u00e9lgethetsz, de k\u00e9rd\u00e9seket is tehetsz fel \u00e9s a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9g\u00fcnk tagjait is megtal\u00e1lod.<\/p>\n\n\n\nGyere \u00e9s csatlakozz hozz\u00e1nk a https:\/\/boommarketing.hu\/fbcsoport<\/a> linken kereszt\u00fcl.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"Ebben az ad\u00e1sban arr\u00f3l besz\u00e9lek, hogy hogyan \u00e9rdemes CRM rendszert v\u00e1lasztanod. Ne sajn\u00e1ld az id\u0151t ett\u0151l a t\u00e9m\u00e1t\u00f3l, mert rengeteg bossz\u00fas\u00e1got tud okozni ez olyan szoftver, ami nem a Te v\u00e1llalkoz\u00e1sod ig\u00e9nyeire van szabva. Alak\u00edtsd Te a m\u0171sort \u00e9s csatlakozz a BOOMCast z\u00e1rt Facebook csoportj\u00e1hoz, ahol besz\u00e9lgethetsz a hallgat\u00f3inkkal \u00e9s ak\u00e1r szem\u00e9lyesen t\u0151l\u00fcnk is k\u00e9rdezhetsz! […]<\/p>\n","protected":false},"author":6,"featured_media":8349,"comment_status":"open","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"om_disable_all_campaigns":false,"footnotes":""},"categories":[28],"tags":[94,57],"yoast_head":"\n
BOOMCast SHORTS - \u00cdgy v\u00e1lassz CRM rendszert - BOOM Marketing Agency<\/title>\n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n\t \n\t \n\t \n \n \n \n\t \n\t \n\t \n