{"id":9295,"date":"2022-09-21T12:51:04","date_gmt":"2022-09-21T10:51:04","guid":{"rendered":"https:\/\/boommarketing.hu\/?p=9295"},"modified":"2023-07-03T21:49:06","modified_gmt":"2023-07-03T19:49:06","slug":"inflacio-online-marketing","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/boommarketing.hu\/online-marketing\/inflacio-online-marketing\/","title":{"rendered":"Infl\u00e1ci\u00f3, stagfl\u00e1ci\u00f3? \u00cdgy seg\u00edthet az online marketing!"},"content":{"rendered":"\n

Jelenleg – amikor ezt a cikket \u00edrom – Magyarorsz\u00e1gon 15.6%-os az infl\u00e1ci\u00f3<\/a> m\u00e9rt\u00e9ke.<\/p>\n\n\n\n

\u00c9s ha nem t\u00e9vedek ez Neked is legal\u00e1bb annyira f\u00e1j, mint nekem.<\/p>\n\n\n\n

V\u00e1llalkoz\u00f3k\u00e9nt akkor vagyunk igaz\u00e1n j\u00f3 helyzetben, ha kisz\u00e1m\u00edthat\u00f3 a k\u00fcls\u0151 k\u00f6rnyezet \u00e9s p\u00f6r\u00f6g a gazdas\u00e1g. \u00cdgy 2022 v\u00e9ge fel\u00e9 ez semmik\u00e9ppen sem mondhat\u00f3 el, ami – sajnos – r\u00e1 is nyomja a b\u00e9lyeg\u00e9t a legt\u00f6bb v\u00e1llalkoz\u00e1s teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9re (az infl\u00e1ci\u00f3 pedig m\u00e1r csak hab a tort\u00e1n).<\/p>\n\n\n\n

Ekkora m\u00e9rt\u00e9k\u0171 \u00e1remelked\u00e9s mellett legt\u00f6bb\u00fcnknek az \u00e1remel\u00e9s jut esz\u00e9be, ami egy\u00e9bk\u00e9nt egy\u00e1ltal\u00e1n nem rossz d\u00f6nt\u00e9s.<\/p>\n\n\n\n

Ha viszont az infl\u00e1ci\u00f3 egy roml\u00f3 gazdas\u00e1gi k\u00f6rnyezettel p\u00e1rosul, akkor nem biztos, hogy puszt\u00e1n az \u00e1remel\u00e9s el\u00e9g lesz ahhoz, hogy t\u00fal\u00e9lj\u00fcnk \u00e9s ne adj Isten tov\u00e1bb n\u00f6vekedj\u00fcnk.<\/p>\n\n\n\n

Ezt a jelens\u00e9get egy\u00e9bk\u00e9nt stagfl\u00e1ci\u00f3nak<\/a> h\u00edvjuk.<\/p>\n\n\n\n

\n

A stagfl\u00e1ci\u00f3 k\u00f6zgazdas\u00e1gi fogalom: olyan magas infl\u00e1ci\u00f3 (\u00e1remelked\u00e9si \u00fctem), amely lass\u00fa gazdas\u00e1gi n\u00f6veked\u00e9ssel vagy ak\u00e1r recesszi\u00f3val, illetve magas munkan\u00e9lk\u00fclis\u00e9ggel p\u00e1rosul.<\/p>\n<\/blockquote>\n\n\n\n

Na de n\u00e9zz\u00fck, hogy hogyan seg\u00edthet az online marketing egy ilyen helyzetben?<\/p>\n\n\n\n

\u00cdgy k\u00fczdj meg az infl\u00e1ci\u00f3val (hat\u00e9kony online marketing seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel)<\/h2>\n\n\n\n

A fenti c\u00edmsorban a kulcs a hat\u00e9kony<\/em> sz\u00f3cska.<\/p>\n\n\n\n

Egy\u00e9bk\u00e9nt sem probl\u00e9ma, ha hat\u00e9konyan m\u0171k\u00f6dik valami (legyen az egy v\u00e1llalkoz\u00e1s vagy ak\u00e1r csak egyetlen egy Facebook hirdet\u00e9s<\/a>), de nehezebb id\u0151szakokban kifejezetten fontos.<\/p>\n\n\n\n

\u00c9s itt fel is mer\u00fcl a k\u00e9rd\u00e9s, hogy m\u00e9gis mi kell a marketing folyamatok hat\u00e9konyabb\u00e1 t\u00e9tel\u00e9hez?<\/p>\n\n\n\n

Nos, a legels\u0151 l\u00e9p\u00e9s, hogy ismerned kell az alapvet\u0151 adatokat.<\/p>\n\n\n\n

1) Haszonkulcs<\/h3>\n\n\n\n

El\u0151sz\u00f6r is nem \u00e1rt, ha ismered a haszonkulcsot. Ha sok term\u00e9ked\/szolg\u00e1ltat\u00e1sod van, akkor lehet\u0151leg ne csak egy \u00e1ltal\u00e1nos haszonkulcsot sz\u00e1molj, hanem legal\u00e1bb a h\u00faz\u00f3term\u00e9kekre legyen ez meg.<\/p>\n\n\n\n

2) Kiad\u00e1sok\/bev\u00e9telek<\/h3>\n\n\n\n

Szint\u00e9n nem \u00e1rt, ha tiszt\u00e1ban vagy – ak\u00e1r heti szinten is – a v\u00e1llalkoz\u00e1sod kiad\u00e1saival \u00e9s bev\u00e9teleivel. Ez persze alapvet\u0151, de gondoltam megeml\u00edtem, mert a cashflow ismerete nagyban befoly\u00e1solhatja azt, hogy milyen online marketing strat\u00e9gi\u00e1t<\/a> \u00e9rdemes majd alkalmaznod.<\/p>\n\n\n\n

Ha vannak tartal\u00e9kaid, akkor nyomhatod a g\u00e1zt, ha viszont napr\u00f3l napra \u00e9l a bizniszed, akkor \u00f6ngyilkoss\u00e1g lenne most kezdeni komolyabb marketing tev\u00e9kenys\u00e9g ind\u00edt\u00e1s\u00e1ba.<\/p>\n\n\n\n

3) ROAS<\/h3>\n\n\n\n

V\u00e9g\u00fcl pedig az sem h\u00e1tr\u00e1ny, ha tiszt\u00e1ban vagy a hirdet\u00e9si k\u00f6lts\u00e9gre es\u0151 megt\u00e9r\u00fcl\u00e9ssel (r\u00f6viden csak ROAS).<\/p>\n\n\n\n

Ezt els\u0151sorban PPC kamp\u00e1nyok futtat\u00e1s\u00e1n\u00e1l fogod majd haszn\u00e1lni. L\u00e9nyeg\u00e9ben b\u00e1rmilyen fizetett hirdet\u00e9sr\u0151l is legyen sz\u00f3, a ROAS<\/a> lesz a legf\u0151bb m\u00e9r\u0151sz\u00e1mod, aminek seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel ki tudod majd \u00e9rt\u00e9kelni a kamp\u00e1nyaid teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9t.<\/p>\n\n\n\n

Ez persze csak egy KPI<\/a> a sok k\u00f6z\u00fcl, de neh\u00e9z id\u0151kben azt javaslom, hogy mindenk\u00e9ppen a bottom line alapj\u00e1n hozz meg d\u00f6nt\u00e9seket \u00e9s ker\u00fcld a hi\u00fas\u00e1gi mutat\u00f3kat.<\/p>\n\n\n