Email Marketing Automatizálás

(kifejezetten webáruház-tulajdonosok részére)

Nem, az email marketing nem halott. Sőt, a növekvő hirdetési költségek és a szigorodó szabályozások mellett a legtöbb webshop számára ez lehet a túlélés (és a prosperálás) kulcsa.

A legtöbb webáruház tulajdonos rengeteg pénzt hagy az asztalon…

Te ugye nem akarsz közéjük tartozni?

Hadd osszak meg Veled egy titkot.

Webáruház-tulajdonosként élhetsz azzal a luxussal, hogy minden egyes vásárlódat kiemelkedő elbánásban részesíted.

És hogy ez miért fontos?

Nos, a legtöbb webáruház-tulajdonos kényelmesen hátradől miután teljesítette a megrendelést.

Ez viszont hatalmas hiba.

Pont a megrendelés utáni pillanat az, amikor egyáltalán nem szabad hátradőlni, hiszen ekkor tudsz hirdetési költség nélkül extra profitot szerezni.

És most elsősorban nem az azonnali upsell ajánlatról beszélek.

Mutatok egy példát, hogy egyértelmű legyen, mire is gondolok.

Tegyük fel, hogy állateledel webáruházad van. Egy látogató vásárol tőled egy kutyatápot, ami kifejezetten kölyökkutyáknak van kifejlesztve.

Mit csinálsz ezt követően?

Ez történik, ha nincsenek automatizmusaid

– gondosan becsomagolod a terméket és teljesíted a megrendelést

– ezután reménykedsz, hogy miután elfogyott a táp ismételten tőled fog vásárolni.

Ez történik, ha vannak email automatizmusaid

– gondosan becsomagolod a terméket és teljesíted a megrendelést

– amint átadod a csomagot futárnak, az email marketing rendszered automatikusan küld egy emailt (ebben leírod, hogy úton van a csomag, és mivel a termék alapján tudod, hogy kölyökkutya-tulajdonos a vásárlód, adsz neki néhány hasznos tanácsot)

4 nappal később (amikor már biztosan megkapta a csomagot) a rendszer automatikusan küld egy újabb emailt. Ebben megkérdezed a vásárlót, hogy mindent rendben talált-e a rendelés során és érdeklődsz, hogyan ízlik a kutyusnak a táp – még most sincs semmilyen sales, kizárólag a bizalomépítés a cél

– mivel tudod, hogy átlagosan 30 nap alatt fogy el a kutyatáp, ezért a 21. napon a rendszer küld egy emailt (ebben az emailben belinkeled a termék adatlapját és rendelésre buzdítod a vásárlót)

– ha még nem adta le a vásárló az újbóli rendelését, akkor 48 órával később elküld neki a rendszer egy határidős kuponkódot, amivel a rendelése mellé egy kutyajátékot is kap ajándékba

Ha az automatizmusoknak köszönhetően csak minden 2. vevőnél eléred azt, hogy csupán még egy rendelést leadjanak, azzal minimum 50%-kal növelted meg a profitod (gyakran többel is, hiszen egy meglévő vásárlónál valószínűleg már kisebb a marketingköltség).

És ez még csak 1 automatizmus volt a 9 közül, amit össze fogunk állítani Neked.

És tudod hogy mi a legjobb az egészben?

Minden automatikusan történik. Neked csak egyszer kell beüzemelned egy ilyen rendszert, ami ezután a jövőben ingyen dolgozik Neked!

Elég a rizsából, beszéljenek helyettem inkább a számok

Náluk már működik az email marketing rendszerünk

Ezen a képen az egyik ügyfelünk email marketing szoftverének statisztikáit láthatod.

A tavalyi év során során hajszál híján 60 millió Ft bevételt értünk el, amiből több mint 9 (!) milliót az email marketing hozott. Ez a teljes éves bevétel 15%-a, amiből ráadásul majdnem az egészet az automatizmusok generálták.

Tapasztalataim alapján ez egy elég átlagos arány, de ha akár csak évente 6-8-10% extrát keresel teljesen automatikusan ezekből a sorozatokból, már akkor is simán megéri foglalkozni velük.

Ráadásul az sem utolsó szempont, hogy az email marketing szoftvereknek általában fix havidíja van, így sokkal nagyobb megtérülést tudsz email automatizmusokkal elérni, mint mondjuk fizetett hirdetésekkel.

És egy pár további eredmény…

Ezen ügyfelünk webáruháza 32.5 millió forint bevételt termelt augusztusban, melyből 8.447.080 milló forintot az email folyamatok hoztak. Közvetlenül az automatizmusok közel 4 millió forint extra bevételt generáltak!

Milyen gyorsan térül meg az általunk megtervezett és felépített rendszer?

Ennél a webáruháznál 2 nap alatt térült meg teljesen a rendszer kiépítésébe történő befektetés.

Egyik ügyfelünk webshopja ~8.5 millió forint bevételt hozott augusztusban, melyhez az email marketing folyamatok 559.829 Ft-tal járultak hozzá.

Milyen gyorsan térül meg az általunk megtervezett és felépített rendszer?

Ennél a webáruháznál 17 nap alatt térült meg teljesen a rendszer kiépítésébe történő befektetés.

Ennél a webáruháznál az email marketing automatizmusok 131.760 Ft extra bevételt termeltek augusztusban, a hírlevelek pedig több mint 700 ezer forintot hoztak a konyhára (egy pár napos kampányidőszak alatt).

Milyen gyorsan térül meg az általunk megtervezett és felépített rendszer?

Ennél a webáruháznál 2.5 hónap alatt térült meg teljesen a rendszer kiépítésébe történő befektetés.

Itt egy kisebb webáruházról van szó, ami kicsivel több mint fél millió forint árbevételt generált augusztusban. Itt a kampányidőszaknak köszönhetően a bevétel 56%-át az email marketing generálta!

Milyen gyorsan térül meg az általunk megtervezett és felépített rendszer?

Ennél a webáruháznál 1 év alatt térült meg teljesen a rendszer kiépítésébe történő befektetés.

Az automatizmusok nem csak óriási webáruházaknál működnek. Ez a kis induló webshop 185.623 Ft bevételt generált augusztusban, melynek 28%-át az automatizmusok generálták.

Milyen gyorsan térül meg az általunk megtervezett és felépített rendszer?

Ennél a webáruháznál 6 hónap alatt térült meg teljesen a rendszer kiépítésébe történő befektetés.

Ennél az ügyfelünknél a teljes havi árbevétel 17%-át az automatizmusok termelték, amire egészen pontosan 0 munkaórát kellett fordítanunk a hónapban (hiszen minden automatikusan működik).

Milyen gyorsan térül meg az általunk megtervezett és felépített rendszer?

Ennél a webáruháznál 21 nap alatt térült meg teljesen a rendszer kiépítésébe történő befektetés.

Email marketing ≠ hírlevelezés

Marketingesek tollából minden évben lehet hallani azt a világszenzációt, hogy az email marketing halott. Ilyenkor mindig mosolygunk egy jót, majd nekiállunk kiépíteni a következő email marketing rendszert.

Ez az indokolatlan kijelentés leginkább egy félreértésből adódik: sokan azt hiszik, hogy az email marketing egyenlő a hírlevelezéssel. De valójában az email marketing ennél sokkal-sokkal komplexebb.

Ha webshop-tulajdonosként kizárólag hírleveleket küldesz (ne adj Isten vásárolt listára), azzal az email marketingben rejlő potenciál legfeljebb 20-30%-át használod ki.

Ez azt jelenti, hogy rengeteg pénzt hagysz az asztalon (ami nagyon könnyen a konkurenseid zsebében landolhat).

A hírlevél még ma is az egyik legjobb megtérülést hozza (megfelelően alkalmazva), de az igazi nagyágyú az automatizmus, amit csupán egyszer kell jól megtervezned és beállítanod, azt követően pedig önműködő módon termel számodra plusz bevételt hónapról-hónapra.

Az automatizmusok kiépítése viszont nem egyszerű feladat…

1) Először is végig kell gondolnod, hogy pontosan milyen automatizmusokra is van szükséged és azok hogyan épülnek egymásra.

2) Aztán ki kell választanod a webshopod számára legmegfelelőbb email marketing szoftvert, amiben tudsz majd építkezni.

3) Ezután meg kell írnod az összes levél szövegét, ami egy profin kiépített rendszernél legalább 35-40 emailt jelent.

4) Végül pedig meg kell építened az automatizmusokat, amihez technikai tudásra is szükséged lesz.

Természetesen ezt a teljes folyamatot le tudjuk menedzselni helyetted. Neked így az egész projekttel ~3 órát kell foglalkoznod.

Nekik már segítettünk

Ezt nyújtjuk, ha velünk dolgozol

Szolgáltatásunk legfontosabb elemei (a teljesség igénye nélkül)

Első lépésként felvázoljuk a webshopodra szabott automatizmusokat. Itt részletesen megtervezzük, hogy mikor milyen folyamatnak kell elindulnia, azok milyen leveleket tartalmazzanak és melyiknek mi legyen a célja.

A tervezőasztal után jöhet a tényleges kivitelezés, melynek legelső lépése a szövegírás. Profi szövegírókkal dolgozunk, így a levelek kifejezetten a céged hangnemére lesznek szabva.

A levelek megírása után már nincs más hátra, mint a folyamatok megépítése. Ez az építkezés technikai része, amikor lényegében már minden építőkocka a rendelkezésünkre áll, csak a megfelelő sorrendben kell azokat összepakolni.

Minden ügyfelünknek létrehozunk két alap sablont, amit a személyes és a hírlevél típusú levelekhez használunk. Már ezek is a céged arculatára lesznek szabva, de igény esetén – felár ellenében – komolyabb grafikai tervezést is tudunk nyújtani.

Rendkívül nehéz kiválasztani a megfelelő email marketing szoftvert, hiszen nagyon sok tényezős a dolog. A projekt elején felmérjük a céged igényeit és a használt szoftvereket, majd segítünk olyan szoftvert választani, ami tökéletesen passzol ebbe a környezetbe.

Ha már használsz valamilyen email marketing szoftvert, de komolyabb rendszert szeretnél kiépíteni és ezért váltanod kell, akkor a költözéssel járó terheket is le tudjuk venni a válladról.

Igény esetén a leveleket és a tárgymezőket is tudjuk tesztelni, így a rendszer egyre jobban és jobban tud majd konvertálni.

Amikor már fut a rendszered alkalmanként érdemes kitakarítani az email listát, amit a deliverabilty rate és a pénztárcád is megköszön majd. Ilyen – és ehhez hasonló – időszakos feladatokat is elvégzünk, hogy a rendszer gond nélkül futhasson éveken keresztül.

Náluk már működik az email marketing rendszerünk

Beszéljünk a saját projektedről

Az alábbi űrlapot kitöltve tudod felvenni velünk a kapcsolatot. Ezután 1 munkanapon belül válaszolunk és kiderítjük, hogy tudunk-e segíteni. A továbbiakat e-mailben vagy telefonon beszéljük majd meg.

Email marketing automatizálás webshopoknak szolgáltatás

Gyakori kérdések

Maradt még kérdésed? Itt megtalálod a választ!

Szinte bármilyen webshopnál tudunk automatizmusokat kiépíteni, nem szükséges, hogy fogyótermékeket értékesíts.

Ha nem vagy biztos benne, hogy nálad is működhet egy ilyen rendszer, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és egyeztess István kollégánkkal.

A teljes folyamatot a következő szoftverekkel tudjuk megvalósítani: Klaviyo, ActiveCampaign, HubSpot, Mailerlite.

Bármilyen iparágról és méretről legyen szó, a fenti négyes valamelyike számodra is megfelelő lesz.

Ha jelenleg is használsz már valamilyen (egyéb) szoftvert, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és egyeztess István kollégánkkal, hogy tudunk-e segíteni.

Persze, semmi akadálya.

A szakmai tartalmaknál viszont kérjük majd a segítségedet, hiszen Te ismered a legjobban a saját iparágadat.

Ezeket is meg tudjuk írni, de mindenképpen számítunk majd a visszajelzéseidre a jóváhagyás során.

Természetesen.

A hangnemet és a kommunikáció stílusát a projekt elején egyeztetjük, később pedig minden emailt ezek alapján készítünk el.

Igen, elsősorban a jóváhagyásoknál kérjük majd a segítségedet.

Maga a projekt 3 fő szakaszból áll: tervezés, szövegírás, megépítés.

Minden egyes szakasz után lehetőséged lesz ellenőrizni a munkánkat, ami átlagosan legfeljebb 1 órát vesz igénybe az idődből.

A kivitelezés munkadíját közvetlenül nekünk fizeted meg, átutalással, a kiállított e-számla alapján. A munka megkezdéséhez 50% előleget kérünk, a maradék 50% pedig a rendszer átadásakor esedékes.

Ez a szolgáltatásunk kifejezetten az automatizmusokról szól, de igen, hírlevelek készítésében is tudunk segíteni.

Az automatizmusok megépítése egy egyszeri feladat, a hírlevelek készítése és küldése pedig egy folyamat együttműködés.