Olvasási idő: ~18 perc

Marketing automatizálás és e-mail marketing…

Habár a marketing automatizálás korántsem csak az e-mailekre terjed ki, kétségkívül ez a legnépszerűbb, úgymond mainstream része a témának. Persze ez nem véletlen, hiszen az e-mail marketing a legkönnyebben automatizálható elem egy online marketinges fegyvertárában, és igazából ez az, amit valamilyen szinten mindenképpen érdemes “a robotokra bízni”, már egy vállalkozás indulásakor is.

Gondolom téged sem kell győzködjelek arról, hogy amit csak lehet automatizálj a vállalkozásodban. Miért töltenéd az időt feleslegesen a repetitív feladatokkal (vagy miért pazarolnád valamelyik munkatársad drága idejét ezekre), ha egy pár óra alatt olyan rendszereket tudsz kiépíteni, melyek mindezt teljesen automatán elvégzik helyetted?

 

Ahhoz, hogy a vállalkozásod e-mailjeit megfelelően automatizálhasd, nagyon is fontos lesz, hogy milyen szoftverben dolgozol, ezért nézzük is meg, hogy hogyan érdemes ESP-t választanod…

Hogyan válassz e-mail marketing szoftvert?

Többen kérdeztétek melyik ESP-t (e-mail service provider) ajánlom, úgyhogy beszéljünk erről egy kicsit. Manapság már rengeteg opció van a piacon – köztük több magyar lehetőség is – így teljesen jogos a kérdés, hogy magyar marketingesként hazai vagy nemzetközi listaépítő szoftvert érdemes-e vajon választanunk.

Nos, a válasz egyszerű: egyáltalán nem számít, hogy milyen nemzetiségű cég mellett teszed le a voksod… mármint eredményesség szempontjából.

AJÁNLOTT CIKK: “A lead magnetek titka – Így automatizáld a listaépítést!”

Pályafutásom során több hazai ESP-t is kipróbáltam már, és azt kell mondjam egyikkel sem voltam megelégedve. Dolgoztam még régebben a Webgalambbal (úgy fél napig), aztán használtunk MiniCRM-et és SalesAutopilotot is. Ezeket már hosszabb távon nyúztam (fél-egy év), de sajnos mindkettőnél találtam olyan gyengeségeket, amik egyszerűen túlságosan megnehezítették a munkát.

Fussuk át gyorsan a 2 legnépszerűbb hazai opciót, hogy pontosan el tudjam magyarázni miért szavaztam le ezeket.

MiniCRM

A MiniCRM viszonylag használható, de például hihetetlenül buta az űrlapok formázása és beágyazása. Lényegében bármit meg szeretnél változtatni a szoftver által generált űrlapon (és hidd el, változtatnod KELL rajta, hacsak a honlapod nem a ’90-es évek retro hangulatát idézi), akkor keményen bogarásznod kell a HTML és CSS részekben.

Ez már alapból egy nagy hátrány, de ha valaki nem ért legalább középszinten a CSS-hez, akkor szinte esélytelen, hogy sikeresen megformázza az űrlapot olyanra amilyenre szeretné, és közben ne csessze el a működését.

Ez persze csak az egyik nagy gond vele, maga a felépítése és működése sem teszi lehetővé azt, hogy igazán jól működő automatizmusokat tudj kialakítani vele.

A MiniCRM-ről ne is beszéljünk tovább, röviden a lényeg, hogy igazából nem ajánlom senkinek (sokkal okosabb szoftverek is léteznek, olcsóbban), de ha valamiért mindenképpen ezt szeretnéd használni, akkor is legfeljebb B2B értékesítéshez javaslom.

SalesAutopilot

A másik ismert magyar e-mail marketing szoftver a SalesAutopilot (volt nevén MailMaster). A BOOM Marketing első fél évében ezzel kezeltem a listánkat, de hamar váltanom kellett, mert idővel ez is “butának” és átláthatatlannak bizonyult. Ne érts félre, szerintem a SAPI a legjobb magyar megoldás jelenleg a piacon, de nemzetközi szinten alulmarad, hiszen sokkal jobb opciók is megtalálhatóak hasonló (vagy jobb) áron.

A SalesAutopilot már viszonylag használható volt, de a felhasználói felülete és a listák/üzenetek kombinációjának megoldása egyszerűen túl bonyolulttá teszi hosszútávon. Pár száz kontaktnál még átlátható a történet, de amint több ezer felhasználód van (vagy esetleg több listában kezelnéd őket), úgy azonnal káosz lesz az admin felületből.

Automatizálhatóság szempontjából még jó eszköz is lehetne, de mivel sokkal jobb szoftverek is vannak a piacon, így őket sem tudom ajánlani e-mail marketing automatizálásához.

Nemzetközi megoldások

Ha csak egy kicsit is tudsz angolul (ergó megérted a kezelői felületet), akkor mindig érdemes a nemzetközi marketing szoftverek közül válogatnod, mert hasonló árakon sokkal okosabb, designosabb és átláthatóbb megoldásokat fogsz találni, melyek ugyanolyan jól működnek hazai közönséggel is.

A nemzetközi piacon rengeteg megoldás közül válogathatunk, de én most azokról fogok röviden beszélni, amelyeket már volt szerencsém huzamosabb ideig kipróbálni. Jöjjön hát a nagy nemzetközi e-mail marketing szoftver körkép (az én tapasztalataim alapján).

Mailchimp

Pár éve dolgoztam a Mailchimppel is egy ideig, és habár a felülete egész jól kezelhető, ez is elég hamar kevés lesz tudásban. ESP-nek ugyan tökéletes, de ha nem csak körleveleket szeretnél kiküldözgetni, hanem mondjuk viselkedés alapú triggerekkel elindítani egy automata e-mail sorozatot, akkor legfeljebb csak pislogni tudsz majd a monitor előtt.

Mikor ajánlom?

Ha gyors, költséghatékony és egyszerű megoldásra van szükséged, és még havi 10-15 dollárt sem tudsz költeni e-mail marketingre. Ha viszont bárhonnan össze tudod kaparni ezt a havi pár ezer forintot, akkor érdemes alapból egy profibb ESP-be fektetned, mert a váltás egyre nehezebb lesz idővel, míg végül nem fogod tudni meglépni.

Sumo.com

A Sumo.com-ot alapvetően a cég tulajdonosa, Noah Kagan miatt ismertem meg, aki – habár itthon nem igazán ismert – szerintem korunk egyik legjobb marketingese.

Egy időben használtam a szoftvert és nagyon meg voltam vele elégedve, de nem igazán ESP-ről (azaz e-mail service providerről) beszélünk az esetében, hanem egy komplexebb megoldásról, ahol popupokkal és mindenféle jóval tudod növelni a weboldalad konverzióját.

Mikor ajánlom?

Ha nem annyira az automatizálásra akarsz ráfeküdni, hanem inkább a lead generálásban van szükséged segítségre. WordPress oldallal és Woocommerce webshoppal nagyon egyszerűen összeköthető.

Most pedig nézzük a legutolsó szoftvert… nyugi, a végére hagytam a legjobbat. 🙂

A legjobb e-mail marketing szoftver (automatizáláshoz)

Oké, most hogy röviden átfutottuk a lehetséges opciókat jöjjön a legjobb megoldás, amit jelenleg a piacon megtalálhatsz: az ActiveCampaign.

Az ActiveCampaign nekem például a személyes kedvencem, de szerencsére nem vagyok ezzel egyedül, ugyanis több hazai marketingesről is tudok, akik AC-re váltottak hazai szoftverek használata után (például Norbi a netjet.hu-tól, vagy Wolf Gábor a Marketing Commando-tól).

Na jó, természetesen nem ez a “legjobb” opció, de ár-érték arányban egyértelműen verhetetlen, ami azért nekünk – hazai vállalkozóknak – elég erős érv lehet. Van az AC-től sokkal okosabb és komplexebb megoldás is (például a HubSpot), de ha szembeállítjuk az AC havi 15 dolcsis költségét a HubSpot havi 740 eurós árával (és ebbe még csak 1.000 kontakt fér bele), akkor azt hiszem elég hamar megtaláljuk a győztest.

Ha jelenleg egy magyar megoldást használsz, de már te is gondolkodtál az ActiveCampaign használatán (viszont még nem szántad rá magad a váltásra), akkor hadd nyugtassalak meg… imádni fogod.

Az AC semmivel nem kevesebb, mint a hazai szoftverek, sőt:

  • Nem beszélsz angolul? Nem gond, az AC-t egy az egyben lefordították magyarra is, így regisztráció után azonnal átállíthatod a nyelvet a beállításoknál.
  • Félsz, hogy nem integrálható a hazai rendszerekkel? Dehogynem! Szinte mindennel összekapcsolható, mi például úgy építettük fel a BMU (BOOM Marketing University) membership oldalát, hogy az AC kezel mindent. Ez az oldal agya, és az egész össze van kötve például a Számlázz.hu-val, a Barionnal és a Woocommerce-szel, így ha beérkezik egy vásárlás szó szerint semmi dolgunk nincs vele. Ja, és még csak egyedi fejlesztésre sem volt szükség az összekötésekhez.

Tehát, tegyük fel, hogy Te is az AC-t választottad, és el szeretnéd kezdeni az e-mail marketinged automatizálását, hogy a lehető legkevesebb dolgod legyen a levelezéssel a jövőben. A fiókod setupjába most nem megyünk bele részletesen, egyszerűen csak regisztrálj be (az első 14 nap ingyen van), és pár perc múlva már dolgozhatsz is benne.

Az ActiveCampaign leghasznosabb menüpontja kétségkívül az “automations” lesz, így a következőkben megmutatom neked azt a 6 automatizmust, amit mindenképpen érdemes beüzemelned, ugyanis ez lesz az igazán hatékony e-mail marketing titka.

HOGYAN MŰKÖDIK? Az automatizmusok alapvetően triggerekből és action-ökből állnak. Trigger egy olyan esemény, ami beindítja az automatizmust (például valaki felkerül a hírlevél listánkra, vagy kitölt egy konkrét űrlapot), action pedig az a reakció, ami ezután történik (megkapja az üdvözlő e-mailt, vagy értesítést kapunk az új feliratkozónkról).

A folyamatokat 3 kategóriába soroltam, ezeken megyünk most részletesen végig:

  1. alap e-mail marketing automatizmusok
  2. haladó/profi e-mail marketing automatizmusok
  3. e-commerce e-mail marketing automatizmusok

Kezdjük is a legegyszerűbbel, az alapokkal.

6 automatizmus, ami az e-mail marketinged alapja lesz

1) Üdvözlő sorozat a feliratkozóidnak (másképpen)

Remélem már te is ismered az inbound marketing fogalmát, és elkezdted azt alkalmazni a saját bizniszedben is. Ha igen, akkor biztosan van már jópár publikált cikked a blogodon, és azt is tudod, hogy melyiket hányan olvassák (a Google Analyticsből egy perc alatt megtudhatod).

Nehogy azt hidd, hogy ezek a cikkek csak arra jók, hogy bekerüljenek a Google találati listájára és látogatókat hozzanak onnan… persze, ez az egyik legfontosabb szerepük (hiszen az ingyenes forgalom mindig jól jön), de a legjobb cikkeidet érdemes kiküldened az újonnan feliratkozott érdeklődőid számára is, hiszen okkal ezek a legolvasottabb cikkeid.

Nézd, a BOOM-on felépített egyik e-mail üdvözlő sorozat például így néz ki (ez konkrétan az instás e-bookunk folyamata).

Ahogy látod ez már azért egy eléggé kifinomult sorozat az “alap” automatizmushoz képest, de ne aggódj ha még nem látod át, neked egyáltalán nem kell ilyen bonyolultan kezdened.

Az e-mailek elnevezését ki kellett satíroznom (még a végén túl sokat elárulnék), de ha kíváncsi vagy rá hogyan működik élesben ez a sorozat, akkor itt tudod igényelni az instás e-bookot. 🙂

2) Tisztogató e-mail sorozat

Az e-mail marketing két legfontosabb mérőszáma a megnyitási és az átkattintási arány, ami azt mutatja meg, hogy a listád hány százaléka nyitja meg a leveleidet arányaiban, és a megnyitók hány százaléka kattint rá valamelyik linkre az e-mailjeidben.

Igen ám, de ezek nem csupán nekünk fontos számok, hanem az ESP-knek is. Ők is figyelik ezeket a számokat, és minél magasabban tartod az arányokat, annál “egészségesebb” lesz majd a listád. Ezt az e-mail marketing szoftverek és a Gmail is díjazza, ugyanis – sok más mellett – ezeken is múlik majd, hogy a leveled a promóciókba, vagy esetleg a spam mappába kerül-e kiküldés után.

Tehát az inaktív, nem kattintó, “lézengő” feliratkozók igazából kárt is okozhatnak neked, hiszen hosszútávon így kisebb eséllyel érkezik meg a leveled azokhoz, akiket tényleg érdekel, amit csinálsz. Éppen ezért javaslom alap e-mail sorozatként bevezetni a következő automatizmust.

Ahogy látod, ez egy egész egyszerű, mégis hasznos kis sorozat. A trigger az, ha valaki feliratkozik valamelyik e-mail listánkra (de természetesen kizártam azokat a listákat, amik nem feltétlenül “hírlevelezés” céllal készültek).

Például a hozzánk beregisztrált influencerektől egyáltalán nem várom el, hogy olvassák a cikkeinket (sőt, nem is küldök nekik ilyesmiket), ezért náluk nem is fut majd le ez az automatizmus.

Ha valaki viszont a sima hírlevéllistánkra iratkozik fel és 3 hét után sem nyitja meg egyik e-mailemet sem, akkor megy majd neki egy automata levél, hogy le szeretne-e iratkozni, elvégre miért rabolnánk egymás idejét.

Ha kiment neki ez az e-mail, akkor rákerül majd egy tag, és (egyelőre) vége ennek az automatizmusnak.

Profi e-mail marketing automatizmusok, melyekről még senki sem beszélt

Oké, ezek voltak tehát az alap automatizmusok, amit neked is érdemes felépítened ahhoz, hogy a lehető legkevesebb befektetett idővel a lehető legjobb minőségű listát tudd felépíteni.

Sokaknál az e-mail marketing automatizálás itt véget is ér, de te ne ess ebbe a hibába… egy kis kreativitással sokkal több mindent meg lehet valósítani mint elsőre gondolnád, így a cikk következő részében egy pár igazán profi folyamatot is megmutatok neked.

MEGJEGYZÉS: A következő automatizmusok site trackinget használnak, ami az ActiveCampaign egyik legerősebb funkciója, hiszen ez teszi lehetővé, hogy az érdeklődők viselkedése alapján küldjünk nekik e-maileket. A site tracking telepítése egyébként nagyon egyszerű, ha engedélyezed azt a fiókodban a beállítások alatt (ezt a lenti képen láthatod), utána már csak a kapott kódrészletet kell elhelyezned a weboldaladon, akárcsak egy Google Analytics vagy egy Facebook Pixel követőkódot.

3) Viselkedés alapú tagging

Úgy gondolom jelenleg az e-mail marketing automatizálás csúcsa a szegmentáció, és azon belül is a viselkedés alapú szegmentálás. Erről a témáról több cikket is írtam már a blogon, a következőt például mindenképpen érdemes elolvasnod.

AJÁNLOTT CIKK: “A szegmentáció alapjai: így csinálj bárkiből vásárlót!”

Figyelj, most mutatok egy folyamatot, hogy lásd miről beszélek…

Ez csak egy automatizmusunk a sok közül (jelenleg 29 aktív a BOOM Marketing AC fiókjában), de kétségkívül ez az egyik legjobb leadgeneráló folyamatunk, aminek elindítása után másfél hónapon belül 114%-kal növeltük meg a bevételünket.

Ha pénzügyi/ingatlanközvetítő/biztosító/szolgáltató vállalkozásod van (magyarul olyan, ahol nagy értéke van egy-egy leadnek), akkor minimum egy ilyen folyamatot mindenképpen üzemelj be! Ha jól setupolsz fel mindent és minden szolgáltatásodra megcsinálsz egy ilyen folyamatot simán megduplázhatod az érdeklődők számát, hiszen viselkedés alapon proaktívan mehetsz a leadek után úgy, hogy közben te már pontosan tudod, ők mit szeretnének tőled.

Maga a folyamat egyébként nagyon egyszerű, hiszen mindig lefut, amikor valaki megnézi az inbound szolgáltatásunk aloldalát (ez egyébként a teljes körű szolgáltatásunk, melynek keretein belül sok más mellett e-mail marketing automatizmusokat is építünk az ügyfeleink számára). Ezután lecsekkoljuk, hogy az adott érdeklődőnk hányszor járt már azon az aloldalon:

  • ha 2-nél kevesebbszer, akkor nem történik semmi
  • ha 3-5 alkalommal, akkor az ügynökségen belül kapunk egy belsős értesítést
  • ha 6+ alkalommal, akkor szintén egy értesítést kapunk, csak más tartalommal 🙂

Ha szemfüles vagy akkor már kiszúrhattad azt is, hogy az egyik elágazásnál azt is lecsekkoljuk, hogy az adott érdeklődő a cégvezető szegmensbe tartozik-e, vagy sem. Ez már a szegmentálás egy következő szintje, amire majd egy másik cikk során részletesebben is kitérünk. 🙂

4) Lead scoring

A lead scoring kifejezés magyarul annyit takar, hogy “érdeklődők pontozása”, és jelenleg ez az egyik legkifinomultabb technika, amivel szintén proaktívan szerezhetsz ügyfeleket.

Egy lead scoring automatizmus lényege leegyszerűsítve, hogy amint valaki bekerült az e-mail listádba, onnantól kezdve a rendszer viselkedés alapján pontozza az érdeklődőt. Bármilyen cselekvésért adhatsz pontot, például a következő szabályok alapján:

  • e-mail megnyitása – 2 pont
  • átkattintás – 5 pont
  • lead magnet letöltése – 10 pont
  • egy cikk elolvasása – 2 pont
  • árak, szolgáltatások, kapcsolat oldal megtekintése – 5 pont

Ezután célokat kell kitűznöd, amelyek triggerként működnek majd, amint valaki eléri őket. Ha 100 pont a maximum, akkor 50 pontnál lehet valaki például “elkötelezett érdeklődő” státuszban, 70 pontnál “potenciális vásárló”, 90 pontnál pedig “azonnal felkeresendő”.

Ez természetesen csak egy példa, teljes mértékben te alakíthatod ki, hogy milyen cselekvéseket díjazol és melyikért hány pont jár majd.

KINEK VALÓ? Szolgáltató és B2B cégeknek egy igazi must-have bevezetni egy ütős lead scoring rendszert, hiszen ilyen esetekben általában kevés, de nagy értékű érdeklődőkről beszélünk. A megfelelően kialakított lead scoring rendszer egyébként nagyban megkönnyíti a salesesek életét is, hiszen így egy konkrét mérőszámot kapnak majd arról, hogy mennyire “forró” az adott lead.

Az ActiveCampaign nagyobb csomagjaiban (Plus és a felett) alapból van egy lead scoring lehetőség, de egy pár komplexebb automatizmus segítségével a legkisebb csomagban is elő lehet varázsolni a pontozást (igaz nem egyszerű…).

Ha a nagyobb csomagok valamelyikét választottad, akkor az ActiveCampaign felületén megtalálod majd a lead scoring lehetőséget is. Ez nagyjából így néz ki.

Itt lényegében meghatározhatod, hogy milyen cselekvésért hány pontot adsz, és azok a pontok mikor évülnek el (ez már opcionális).

Ezután már a megszokott automatizmusos felületen tudsz majd létrehozni folyamatokat, melyekben triggerként fel tudod már használni egy-egy ponthatár elérését is. Beállíthatsz például olyat, hogy ha valaki eléri az 50 pontot és járt az “/araink” aloldalon, akkor menjen neki egy automata e-mail a customer supporttól, hogy tudunk-e valamiben segíteni.

Ahogy már megszokhattad itt is csak a képzeleted szab határt. 🙂

Profi e-mail marketing automatizmusok webshopok számára (e-commerce)

Mivel az ActiveCampaign direktben is összeköthető a Woocommerce alapú webshopokkal (ahol szintén használhatod a site tracking funkciót), ezért úgy gondoltam mutatok még neked egy pár olyan folyamatot is, amit minden webshop tulajdonosnak érdemes lenne beüzemelnie.

5) Termékmegtekintés alapú sales folyamat

Ez az egyik kedvenc automatizmusom webshopok esetében, amit szó szerint bárki használhat. Maga a folyamat 2 különböző automatizmusból áll, így néz ki az első.

Ha jól megnézed szerintem elég egyértelmű, hogy pontosan mi is történik ennél a folyamatnál.

Minden alkalommal lefut, amikor valaki megnézi az adott terméket (a példában cselesen “product 1”-ként neveztem el), aztán az első elágazásnál lecsekkoljuk, hogy hányszor járt már az adott személy annak a terméknek az aloldalán összesen. Ha több, mint 6 alkalommal nézte meg a terméket, akkor a YES úton halad tovább az emberkénk, és rákerül egy tag ami azt mutatja, hogy nagyon komolyan érdeklődik az 1-es termékünk iránt.

Ha viszont még kevesebb, mint 6 alkalommal járt a termék oldalán, akkor a NO úton halad majd tovább, ahol ismét egy HA/AKKOR elágazáshoz érkezik. Ha több, mint 2 alkalommal nézte meg az adott terméket, akkor rákerül egy tag, mely szerint érdeklődő, ha pedig még csak 1 alkalommal, akkor minden további nélkül leáll az automatizmus.

Ezt persze simán lehetne egyszerűsíteni is, például annyira, hogy csak azokra kerül egy tag, akik 6+ alkalommal néztek vissza egy adott termék vagy szolgáltatás oldalára, de ez már igazából attól függ, hogy pontosan milyen jellegű termékeket értékesítesz.

Úgy gondolom az már alapból egy hihetetlen értékes infó, ha pontosan tudod hogy ki melyik termékedet nézte meg 3-4-5, illetve 6+ alkalommal, de ez még csak az automatizmus első fele, hiszen ezzel az infóval érdemes kezdeni is valamit. 🙂

Ha ezt az automatizmust (vagy egy hasonlót) beüzemeled, akkor onnantól kezdve folyamatosan figyeli majd a látogatóid hányszor térnek vissza a követendő termék aloldalára, és ennek megfelelően osztja ki az előre beállított tageket.

A folyamat második fele már sokkal egyszerűbb, hiszen itt csak le kell aratni a babérokat. Ez valahogy így néz ki.

Maga a folyamat akkor indul el, amikor valakire rákerül az “érdeklődő” tag, és ezután pár napos eltolásokkal kimegy majd neki az összes előre megírt e-mailünk az adott termékkel kapcsolatban.

Itt érdemes valami kis érdekességgel/hasznos anyaggal kezdeni, aztán pár nap múlva bedobni egy 24/48 órán keresztül felhasználható kupont is. A folyamat az utolsó e-mailig megy majd, de azonnal leáll, ha valaki időközben megvásárolja az adott terméket.

6) Kosárelhagyó e-mail automatizmus

Ha webshopot üzemeltetsz, akkor gondolom (remélem!) pontosan tisztában vagy vele, hogy a kosárba tevők hány százaléka nem jut el végül a vásárlásig. Ez általában valami igazán szívfájdító szám szokott lenni, mondjuk simán 50-60% felett.

Mi lenne viszont akkor, ha egy egyszerű – automatizált – e-mail marketing trükkel ezt minimum egy pár százalékkal csökkenthetnéd?

Nos, az automatizált kosárelhagyó e-mail marketing folyamat pontosan erre való.

Ez az automatizmus is site trackinget használ, magyarul figyeli, hogy ki milyen oldalakat nézett meg a webshopodban, és meddig jutott el a vásárlási folyamatban. Lényegében csak a képzeleted szab határt annak, hogy pontosan hogyan építed fel ezt a folyamatot, de egy jó kiindulási pont lehet például az alábbi sorozat.

Ez a folyamat akkor indul el, amikor valaki a kosárba rak egy terméket (vagy eljut a checkout oldalra), és rögtön egy 1 órás várakozással indít. Erre azért van szükség, hátha az emberkénk befejezi a vásárlást időközben.

1 órával később lecsekkoljuk, hogy sikerült-e a vásárlás (ergó, rákerült-e a tag az érdeklődőre). Ha nem, akkor kiküldünk neki egy e-mailt, amiben az adott terméket fényezzük egy kicsit, majd várunk közel egy napot. Ha ennek hatására sem vásárolt valaki, akkor kiküldünk neki még egy mailt, amibe érdemes lehet például egy villám kedvezménykupont kiküldeni.

 

Ahogy látod ez tényleg egy alapszintű kosárelhagyó e-mail marketing automatizmus, ettől azért jóval komplexebbeket (és hatásosabbakat) is építettünk már, de mivel az kifejezetten az egyik ügyfelünknek készült, ezért azt nem mutathatom meg a blogon.

Összefoglaló

Ahogy látod már rég elmúltak azok az idők, amikor tömegesen bombázzuk a feliratkozóinkat minden jóval, és ettől várjuk a csodát. 2018-ban már sokkal inkább a perszonalizáltság kerül előtérbe, hiszen már egy “egyszerű” e-mail marketing szoftverrel is tudsz viselkedés alapú sorozatokat építeni, a belépési küszöb pedig olyan alacsony, hogy azt tényleg bárki megengedheti magának (havi 15 dollár indulásképpen).

MEGJEGYZÉS: Ha kipróbálnád az ActiveCampaign-t és támogatni szeretnél egy kicsit, akkor kérlek ezen a linken keresztül regisztrálj be (az első 14 nap ingyen van, csak regisztrálnod kell). Ez neked semmivel sem kerül többe, mi viszont így egy kisebb jutalékot kapunk az előfizetésed után.

Ha még komplexebb marketing folyamatokat szeretnél felépíteni, akkor fusd át az inbound marketingről és a marketing automatizálásról szóló cikkünket is indulásképpen! 😉