TikTok – 6 hónap tapasztalatai 6 pontban

Ha a szöveges formátum helyett inkább inkább videót néznél:

Ma megosztom veled az elmúlt hat hónapban szerzett TikTok tapasztalataimat. Néhány hónapja már beszéltem erről egy podcast adásban, de most itt az ideje, hogy friss információkkal szolgáljak.

Az állás jelenleg

Először is, nézzük meg, hol tartok most TikTokon. Amikor utoljára erről beszéltem, még csak néhány hete használtam a platformot, és 1000-4500 követőm volt. Most, fél év elteltével, már 14-15 ezer követőnél járok, közel 180 ezer like-nál, és videóim összesen több mint három millió megtekintést kaptak. Ezt egy viszonylag szűk témakörben, mint a marketing, AI és kriptovaluta terén értem el. Ez komoly eredmény, és elégedett vagyok vele.

Van fizetőképes kereslet TikTokon

Az első és legfontosabb tanulságom az, hogy TikTokon van fizetőképes kereslet. Sokan megkérdezik, hogy tényleg vannak-e olyan emberek a TikTokon, akikre szükségünk van, és akik elérhetők videóinkkal. A válasz egyértelműen igen. Magyarországon több mint egymillió 30 év feletti felhasználó van, tehát nemcsak a tinédzsereket érheted el a platformon.

Ismerd meg a perszónákat

A második tanulság az, hogy ismerd meg a perszónákat, vagyis a célközönségedet. Ha ismered a vásárlóidat, tudod, milyen kérdéseik vannak, milyen problémákkal küzdenek, és ezekre tudsz videókat készíteni. A személyes hozzáértés elengedhetetlen ahhoz, hogy releváns tartalmakat hozz létre.

Használd okosan a trendeket

A harmadik tanulságom az, hogy óvatosan használd a trendeket. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy követik a trendeket, még akkor is, ha azok nem relevánsak az üzleti szempontjukból. Emellett ne hagyjuk, hogy a követőszám és a like-ok elvakítsanak. A trendeket használhatod, de okosan és tudatosan.

A HOOK nagyon fontos

A negyedik tanulságom, hogy a videók kezdeti részének, vagyis a HOOK-nak, rendkívül fontosnak kell lennie. Ez az az első két-három másodperc, amely eldönti, hogy az emberek megnézik-e a videódat. Használd tudatosan és hatékonyan, és könnyen növelheted a videóid hatékonyságát.

Értsd a vásárlói útvonalakat

Végül pedig az utolsó tanulságom az, hogy értsd a vásárlói útvonalakat. Tudnod kell, mikor milyen tartalmat kell készítened a folyamatos konverzió érdekében. A folyamatos szemléletmód és a tölcsér (funnel) gondolkodás alapvető fontosságú TikTokon is.

Remélem, hogy ezek a tanulságok hasznosak lesznek a számodra. Emellett elkészítettem egy ingyenes TikTok Minikurzust, amelynek segítségével te is elkezdhetsz TikTokozni.

Tartalomjegyzék

Picture of Balogh Dávid

Balogh Dávid

Szia, Balogh Dávid vagyok, a BOOM Marketing alapítója. Az elmúlt évek során több saját vállalkozást is beindítottam. Elsőként jött az ügynökség, aztán a BOOM Marketing University, majd 2 webáruház (az egyiknél 4 hónap alatt értük el a havi 10 milliós bevételi célt). Az így szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani a BOOM Marketing University-n, videós oktatóanyagok formájában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük